Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:(...) Het stimuleert dus veel meer om (parttime of fulltime) te gaan werken om wat bij te verdienen, (...)
DuoPenotti schreef:Inderdaad mensen durven gemakkelijker een vaste baan op te geven en een andere te beginnen omdat ze een beetje zekerheid hebben.
DuoPenotti schreef:Dat zou betaald kunnen worden door alle uitkeringen nu te stoppen.
Maar dus ook al dat papierwerk dat daar bij hoort. Oh je hebt 5 uur gewerkt deze maand, dat moet helemaal berekend worden of dat van de bijstandsuitkering af moet enz enz. Die 5 uur kost meer geld aan administratie dan het wie ook oplevert.
En dat zou dan zoveel opleveren dat het daar van zou kunnen.
Of dat ook echt uitkomt geen idee, maar dat zou de theorie zijn naar wat ik begrepen heb
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Dat zou betaald kunnen worden door alle uitkeringen nu te stoppen.
Maar dus ook al dat papierwerk dat daar bij hoort. Oh je hebt 5 uur gewerkt deze maand, dat moet helemaal berekend worden of dat van de bijstandsuitkering af moet enz enz. Die 5 uur kost meer geld aan administratie dan het wie ook oplevert.
En dat zou dan zoveel opleveren dat het daar van zou kunnen.
Of dat ook echt uitkomt geen idee, maar dat zou de theorie zijn naar wat ik begrepen heb
Maar dat is ook eindig. De pot zal uiteindelijk weer gevuld moeten worden.
DuoPenotti schreef:Dat is toch zoals hij nu ook aangevuld word? Dat zal niet anders zijn.
Of er nu door werkende aangevuld word voor bijstand en huurtoeslag en kinderopvang enz.
Of dat er dan aangevuld voor basisloon.
Hoe je het ook went of keert, de werkende mensen betalen het.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Dat is toch zoals hij nu ook aangevuld word? Dat zal niet anders zijn.
Of er nu door werkende aangevuld word voor bijstand en huurtoeslag en kinderopvang enz.
Of dat er dan aangevuld voor basisloon.
Hoe je het ook went of keert, de werkende mensen betalen het.
Maar waarom zou je werken als je toch 1500 krijgt?
Echwel schreef:En ook in het geval van MvdE is het toch te gek voor woorden dat haar ouders het huis hebben gekocht en zoveel huur vragen dat ze 300pm toeslagen krijgt uit onze portemonnee.
mvdende schreef:Ik krijg nu €1093 + €104 + €330 = €1527 per maand netto aan wajong, zorgtoeslag en huurtoeslag.
Dus het basisloon moet dan minimaal dat zijn, want ik krijg precies het sociaal minimum. Dus het minimale van het minimale waar je van zou moeten kunnen leven.
Dus een basisloon van €1500 ipv een uitkering én de mogelijkheid daarbovenop te werken zou voor mij zeker interessant zijn.
Minder basisloon zou voor mij en vele andere die niet kunnen werken (ik zit nog in een traject) catastrofaal zijn.
MarlindeRooz schreef:Hypotheek is vaak veel lager dan de huur. Dikke kans dat ze er winst opmaken en daar dan weer weinig belasting over betalen. En dat allemaal van de huurtoeslag, dat is lekker makkelijk verdienen.
Echwel schreef:Nee dat krijgt ze door de toeslagen.
Basisloon krijg je dus geen toeslagen en moet je voor die 500 pm dus iets terug doen voor de maatschappij
DuoPenotti schreef:Ja hoe weten jullie hoe hoog die hypotheek is?
Daarnaast hebben de ouders ook gewoon het onderhoud.
En een gewone huurbaas verdient er ook op hoor. Die doet dat ook niet uit liefdadigheid.
Ik vind deze laatste berichten echt niet netjes.