Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:17

Nicolletje schreef:
Ik bevind mij momenteel midden in de multiculturele Raval in Barcelona, maar er is hier geen moskee te vinden hoor :n ook heeft Barcelona een statement gemaakt mbt tot burka's, maar je ziet ze hier ook helemaal niet op straat.

Barcelona niet, maar in Andalucia (Sevilla bv) is dat alweer heel anders: daar zie je de arabische architectuur veelvuldig terug en zie je ook een aantal (oud-) moskeeen.

Burka's zie ik uberhaupt zelden op straat. Ik woon in een multiculturele omgeving maar burka's, ik geloof dat ik 2 keer mensen in burka heb gezien.

Citaat:
Ik vind dat wel ter zake doen. Homo's hebben al genoeg moeilijkheden om geaccepteerd te worden en dan zijn er mensen die omwille van hun 'geloof' deze dingen die we in Nederland bereikt hebben in 1x omver willen werpen.

Is het anders minder erg om met een hamer op je hoofd geslagen te worden dan? Mij lijkt het gewoon in alle opzichten niet aanvaardbaar, klaar punt uit. Niet omdat het homo's zijn of moslims, maar omdat het mensen zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:17

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Dat sowieso maar de situatie zoals hij nu is geeft wel extra zetels voor een bepaald persoon ;)

Je zou je toch schamen als je stemmen moet krijgen door het feit dat iemand een ander met een hamer op zijn hoofd slaat

Nee, hij krijgt geen stemmen omdat iemand een ander met een hamer op zijn hoofd slaat. Hij krijgt stemmen doordat de nog twijfelende kiezer nu ziet dat hij geen onzin roept maar het de keiharde realiteit is.

Edit: feit is, het was een manifestatie tegen homogeweld door ( met name ) moslims, feit is dat het moslim meisjes waren, feit is dat het een slachtoffer een homo is.

De vraag is, wat doen 2 moslim meisjes op een manifestatie tegen homogeweld met een hamer in hun zak?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:40

Ik vraag me af waar je dat van die hamer enz. hebt gelezen? Ik lees bij een van de bronnen iets over 'een opgeblazen incident' (mening van het slachtoffer) of 'een verkeersruzie'? Wel alles in de juiste verhoudingen weergeven? Straks denk ik nog dat je selectief leest om ergens bewust op aan te sturen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:14

Ann schreef:
Ik vraag me af waar je dat van die hamer enz. hebt gelezen? Ik lees bij een van de bronnen iets over 'een opgeblazen incident' (mening van het slachtoffer) of 'een verkeersruzie'? Wel alles in de juiste verhoudingen weergeven? Straks denk ik nog dat je selectief leest om ergens bewust op aan te sturen?

De eerste berichtgeving betrof een hamer. Feit is dat ze niet met een wc rol geslagen hebben. Ook feit is dat jij wéér ( waarbij wéér op het incident slaat ) een incident tussen moslims en homo's probeert te bagetaliseren. En dat is nou precies waarom deze demonstratie er was. Het valt namelijk niet mee.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:16

Ik bagataliseer helemaal niets. Ik zou alleen graag een correcte berichtgeving zien. Als je bewust (?) selectief gaat lezen en schrijven om maar je gelijk te halen, komt dat een open discussie niet echt ten goede imo.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:29

Ann schreef:
Ik bagataliseer helemaal niets. Ik zou alleen graag een correcte berichtgeving zien. Als je bewust (?) selectief gaat lezen en schrijven om maar je gelijk te halen, komt dat een open discussie niet echt ten goede imo.

Als je het over selectief lezen wilt hebben kun je denk ik beter eerst je medestanders aanspreken :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:31

Met alle respect, daar gaat het nu toch helemaal niet over? :)
Jij probeert een punt te maken met iets wat je imo niet correct hebt weergegeven. Dan ondermijnt dat toch je hele punt?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:49

Ann schreef:
Met alle respect, daar gaat het nu toch helemaal niet over? :)
Jij probeert een punt te maken met iets wat je imo niet correct hebt weergegeven. Dan ondermijnt dat toch je hele punt?

Begin er dan niet over.

En een opgeblazen incident? Ik denk het niet....

De man die gisteren in Amsterdam na een demonstratie tegen homogeweld door twee Marokkaanse meisjes werd toegetakeld, heeft aangifte gedaan van mishandeling. De tieners van 18 en 19 werden gisteren opgepakt, maar lopen alweer los.

De meisjes wilden met hun fiets dwars door een groep demonstranten, vlak nadat de betoging was afgelopen. Toen het slachtoffer daar iets van zei, riepen zij eerst beledigende opmerkingen. Daarna sloeg een van de meisjes met een tas, met daarin een zwaar voorwerp, op zijn hoofd. De man en omstanders hielden de meisjes tegen tot de politie arriveerde.

Telegraaf

Edit: IMO komen deze 2 dames dus in aanmerking voor een enkele reis vaderland en persona non grata in hun paspoort.

joostvangestel

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:04

jan:

als het inderdaad gaat over twee Marokkaanse meisjes, dan heb je gelijk. (hoewel ik me dan weer afvraag waarom die meisjes dan beloond worden met een gratis ticket naar huis zonder mogelijke strafvervolging)

Maar: als het over twee Nederlandse meisjes gaat ( die al dan niet van Marokkaanse komaf zijn dan wel de Marokkaanse nationaliteit hebben, wat van secundair belang is), dan vraag ik me af wie hier over de streep is gegaan, zeker als ze zich met een Nederlands bewijs gelegitimeerd hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:12

janderegelaa schreef:
Begin er dan niet over.

De man die gisteren in Amsterdam na een demonstratie tegen homogeweld door twee Marokkaanse meisjes werd toegetakeld, heeft aangifte gedaan van mishandeling. De tieners van 18 en 19 werden gisteren opgepakt, maar lopen alweer los.

De meisjes wilden met hun fiets dwars door een groep demonstranten, vlak nadat de betoging was afgelopen. Toen het slachtoffer daar iets van zei, riepen zij eerst beledigende opmerkingen. Daarna sloeg een van de meisjes met een tas, met daarin een zwaar voorwerp, op zijn hoofd. De man en omstanders hielden de meisjes tegen tot de politie arriveerde.

Telegraaf

Edit: IMO komen deze 2 dames dus in aanmerking voor een enkele reis vaderland en persona non grata in hun paspoort.

Gezien de berichtgeving in deze krant lijkt vooral de vetgedrukte zin belangrijk. De meisjes wilden naar de overkant, hadden waarschijnlijk al een tijdje staan wachten tot de betoging was afgelopen en werden zelfs toen onvriendelijk bejegend. Het is dus een kwestie van uitlokking en reactie.

Jouw toevoeging laat wel weer zien wat een reeel beeld jij van de samenleving hebt :n , het maakt weer duidelijk hoe belangrijk het is dat een partij die mensen tot zulk denken aanzet geen invloed in de regering van Nederland krijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Misschien zat er wel een Koran in die tas?
Hoe kom je dan op een hamer?

Al met al, geweld is nooit goed, maar of het nu werkelijk is dat 2 marokkaanse meisjes een homo in elkaar hebben geslagen?
Lijkt me eerder een uit de hand gelopen (verkeers)ruzie.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:44

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Begin er dan niet over.

Telegraaf

Gezien de berichtgeving in deze krant lijkt vooral de vetgedrukte zin belangrijk. De meisjes wilden naar de overkant, hadden waarschijnlijk al een tijdje staan wachten tot de betoging was afgelopen en werden zelfs toen onvriendelijk bejegend. Het is dus een kwestie van uitlokking en reactie.

Jouw toevoeging laat wel weer zien wat een reeel beeld jij van de samenleving hebt :n , het maakt weer duidelijk hoe belangrijk het is dat een partij die mensen tot zulk denken aanzet geen invloed in de regering van Nederland krijgt.

En jouw reactie laat zien wat een struisvogelpolitiek jij bedrijft. Je kunt eerst de moeite nemen om het hele persbericht op te zoeken. Dan zul je zien dat het niet zo gegaan is als dat je veronderstelt. Daarbij komt nog dat ( eventueel ) verbaal geweld nooit gestraft hoort te worden met deze daad. En als je door een klap met een handtas zo'n verwonding krijgt heeft daar niet alleen maar een lippenstift ingezeten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:52

janderegelaa schreef:
Vandaag in Amsterdam tijdens de demonstratie tegen homogeweld is er een homo door 2 ( Marokkaanse ) meisjes met een hamer op zijn hoofd geslagen.

Bron: Gay.nl, Spitsnieuws en Elsevier

Hieruit blijkt toch wel dat je het bericht alleen maar hebt geplaatst omdat je dacht dat er een homo door 2 marokkaanse meisjes met een hamer werden neergeslagen?

Nu blijkt dat het iets anders is.
Dit had waarschijnlijk ook gebeurt bij een ander soort demonstratie. Misschien had het niets met homogeweld te maken.
Maar 2 meisjes met weinig geduld. Niet goed te praten, maar niet zo dat ze homo's met een hamer hebben neergeslagen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:20

En het is niet per definitie zo dat alle Marokkaanse meisjes Moslima's zijn.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:21

Alet74 schreef:
En het is niet per definitie zo dat alle Marokkaanse meisjes Moslima's zijn.

Nou dat weet ik nog niet zo zeer. In ieder geval wel een héééél hoog percentage.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:24

Maar we kunnen er niet per definitie vanuit gaan. Al zal het misschien wel een hoog percentage zijn.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:33

Alet74 schreef:
Maar we kunnen er niet per definitie vanuit gaan. Al zal het misschien wel een hoog percentage zijn.

Denk jij dat deze meiden geen moslim zijn dan? Of in ieder geval van zichzelf vinden dat ze moslim zijn.

Overigens vind ik niet dat islam een monopolie heeft op homo-haat. Daar kunnen andere religies ook wat van.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:41

Niet-religieuze mensen trouwens ook wel. We denken in Nederland altijd (soms) dat we zo geweldig tolerant zijn, maar in werkelijkheid is dat helaas ook heel vaak niet zo.
Er valt nog veel werk te doen wat dat betreft.

En over die meiden denk ik helemaal niets. Ik denk dat hun achtergrond er niet zoveel toe doet, geweld mogen we niet tolereren, punt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:58

Shadow0 schreef:
Barcelona niet, maar in Andalucia (Sevilla bv) is dat alweer heel anders: daar zie je de arabische architectuur veelvuldig terug en zie je ook een aantal (oud-) moskeeen.

Burka's zie ik uberhaupt zelden op straat. Ik woon in een multiculturele omgeving maar burka's, ik geloof dat ik 2 keer mensen in burka heb gezien.

Andalucia is een moeilijke geschiedenis van een paar eeuwen oud.

Ik zie ze trouwens weleens lopen, misschien niet met een gaasje voor hun ogen maar wel helemaal gesluierd.

Citaat:
Is het anders minder erg om met een hamer op je hoofd geslagen te worden dan? Mij lijkt het gewoon in alle opzichten niet aanvaardbaar, klaar punt uit. Niet omdat het homo's zijn of moslims, maar omdat het mensen zijn.

Het is beide niet aanvaardbaar maar ik vind dat wij wel duidelijk mogen zijn in Nederland dat ook homo's bestaansrecht hebben hier.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:23

Alet74 schreef:
Niet-religieuze mensen trouwens ook wel. We denken in Nederland altijd (soms) dat we zo geweldig tolerant zijn, maar in werkelijkheid is dat helaas ook heel vaak niet zo.
Er valt nog veel werk te doen wat dat betreft.

En over die meiden denk ik helemaal niets. Ik denk dat hun achtergrond er niet zoveel toe doet, geweld mogen we niet tolereren, punt.

Dus waarom iemand iets doet is niet belangrijk, slechts het feit dat ze het hebben gedaan? Mensen willen weten waarom iemand een homo slaat. En wanneer dat door moslima's wordt gedaan (want dat zijn ze waarschijnlijk wel, sorry) dan wordt de logische link met de anti-homo instelling van de Islam snel gelegd. Ik wil niet zeggen dat dat 100% eerlijk is. Maar ik vind het wel logisch.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:27

christel1857 schreef:
Ik wil niet zeggen dat dat 100% eerlijk is. Maar ik vind het wel logisch.

Ik vind het meer typische Telegraaf propaganda, zo bekijkt ieder het van uit het eigen standpunt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:29

dat bericht is dus vooral met gevoel van sensatie geschreven. de politie mag volgens mij niet eens melden wat voor etnische achtergrond de betrokkenen hebben, dus de verslaggever heeft het van ooggetuigen, die naar een huidskleurtje kijken en dan conclusies trekken. en dan is het ineens wel racistisch. in Marokko zijn ook veel Joden, dus zelfs als betrokkenen de Marokkaanse nationaliteit hebben, zegt dat dus weinig.

grappig genoeg heb ik hier ook geen beeld van dat het twee tieners in burka-jurk waren.En anders hebben we ook wel een hoop Medelanders die we terug naar Neandertal moeten verbannen.

Homohaat is overigens verwerpelijk, even verwerpelijk als moslimhaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:32

christel1857 schreef:
Mensen willen weten waarom iemand een homo slaat.

Ik krijg eigenlijk helemaal niet de indruk dat mensen dat willen weten (en daarbij dus op zoek gaan naar informatie over de toedracht). Het komt op mij toch echt veel meer over als het heerlijk wentelen in bevestiging van de eigen antipathieen, op basis van vooroordelen ipv feiten.

En verder - voor mij maakt het inderdaad niet zo heel veel uit. Want ik zou niet graag de indruk willen geven dat het ok is om iemand te slaan in wat voor situatie dan ook. Benadrukken dat er extra regels uit de kast getrokken moeten worden omdat het hier gaat om tolerantie en integriteit van de staat en weet ik veel wat er nog allemaal werd bijgehaald, wekt op z'n minst de indruk dat het lang zo erg niet is als je als gewone blanke hollander een andere blanke hollander op de kop slaat omdat die in de weg staat op een straathoek. Daar ben ik simpeler in denk ik: dat is niet aanvaardbaar punt uit.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:51

@christel1857: misschien wisten deze meisjes wel niet eens dat ze een homo op de kop sloegen (of wat er dan ook gebeurd is). Heb je over die mogelijkheid al nagedacht?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:21

Alet74 schreef:
@christel1857: misschien wisten deze meisjes wel niet eens dat ze een homo op de kop sloegen (of wat er dan ook gebeurd is). Heb je over die mogelijkheid al nagedacht?

Natuurlijk wisten ze niet dat ze midden in een demonstratie van een paar duizend homo's liepen _O-