wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:24

dat bedoel ik idd.

vibabu

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:25

En ik zou ook wel willen dat werken weer beloond werd. Niet dat als je meer werkt dan je contracturen dat je dan zometeen 75% mag gaan inleveren.

Electra63

rosanne94 schreef:
pffft.
ik mag hopen dat sommige mensen hier niet nóg eens een partij erbij oprichten hier in NL,
dan wordt het hier helemaal het land van ooit.
en ik ga niet verder in discussie want als ik de vraag stel:
laat jij je kind op een zwarte of witte school opleiden?
dan zeg jij ook niet zwart :+

Ach, ik woon ook in een niet zo best bekend staande wijk en mijn kinderen gingen (gaan) naar een gemengde school.
En in tegenstelling tot de berichten, hebben ze het goed gedaan.
Maar wat ik vooral fijn vind aan mijn dochters, is dat ze niet zoveel vooroordelen hebben over anderen en iedereen beoordelen op wat ze zijn. Dus ze hebben dan ook Nederlandse, hindoestaanse, turkse en marokkaanse vrienden. Rijke en arme vrienden.
En ik denk dat dat de toekomst is, we leven nl. in een multi-culti land, of je dat nou leuk vindt of niet.

NicoleWHS

vibabu schreef:
rosanne94 schreef:
of is dat heel raar?
ik maak daar geen onderscheid tussen namelijk, zwart of wit, dik of dun.

Ik vind dat er wel onderscheid gemaakt moet worden. Mensen die kunnen werken moeten werken, mensen die niet kunnen werken moeten gesteund worden. En dan let ik niet op de instelling die iemand heeft maar lichamelijk. Bijv iemand die gehandicapt is moet geholpen worden door de maatschappij. Iemand die alle wegen weet te bewandelen om zo veel mogelijk geld binnen te krijgen hoeft van mij niks te krijgen maar mag gewoon net zoals ieder ander gewoon werken voor z'n geld.

Als je dit bedoeld komt het wel raar uit jouw mond, maar met bovenstaande ben ik het inderdaad eens.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:26

kijk, ik bedoel
je meot werken voor je geld, geen geld ontvangen zonder dat je werkt, en niet meer geld inleveren terwijl je meer werkt..
en meestal zijn dit zwarte mensen, maar ook over witte mensen vind ik dat ze niet hun hand hoeven opt e houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:27

rosanne94 schreef:
eehm dan begrijp jij mij verkeerd.
ik heb het over ALLE mensen die niet werken maar wel geld krijgen
maar het zijn meestal met name de buitenlanders

En als je nou hier geboren bent, 2e of 3e generatie?
En je raakt dan je baan kwijt (door bijv. wanbeleid directie) of je wordt ziek? Heb je dan geen rechten (terwijl je wel belasting hebt betaald)? Dan gooien we ze er maar uit?

NicoleWHS

Electra63 schreef:
rosanne94 schreef:
pffft.
ik mag hopen dat sommige mensen hier niet nóg eens een partij erbij oprichten hier in NL,
dan wordt het hier helemaal het land van ooit.

Ach, ik woon ook in een niet zo best bekend staande wijk en mijn kinderen gingen (gaan) naar een gemengde school.
En in tegenstelling tot de berichten, hebben ze het goed gedaan.
Maar wat ik vooral fijn vind aan mijn dochters, is dat ze niet zoveel vooroordelen hebben over anderen en iedereen beoordelen op wat ze zijn. Dus ze hebben dan ook Nederlandse, hindoestaanse, turkse en marokkaanse vrienden. Rijke en arme vrienden.
En ik denk dat dat de toekomst is, we leven nl. in een multi-culti land, of je dat nou leuk vindt of niet.

Heb je van de week op het journaal gezien het onderzoek dat is gedaan naar gemengde scholen??

Dat staat haaks op wat het kabinet wil.

rosanne94

daarnaast is het niet voor niets dat ik zo praat, ik praat namelijk uit enige ervaring over zwarte mensen maar die zijn mij te persoonlijk.

janesmith

rosanne94 schreef:
pffft.

Daar heb je een punt, want er is gebleken dat zelfs gemengde scholen slechter presteren navenant er meer leerlingen uit Islamitische landen op zitten.

Citaat:
Wel is het zo dat bij een hoger aandeel kinderen uit islamitische landen in de klas de prestaties van alle leerlingen verminderen, terwijl meer leerlingen uit Zuid- en Oost-Azië juist een positief effect

Bron: Trouw
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-06-10 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:28

vind ik ook achterlijk, als we het doen moeten we het gewoon mengen en niet zwart en wit apart.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:28

vibabu schreef:
En ik zou ook wel willen dat werken weer beloond werd. Niet dat als je meer werkt dan je contracturen dat je dan zometeen 75% mag gaan inleveren.

Hoe lever je dan 75% in? Dat begrijp ik niet.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:29

ik vertaal het wel even :(:)
hoe meer je verdient, hoe meer je betaald hier in nederland, maar daar zijn de linkse toch juist voor? dat zou je moeten weten als je links bent.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:30

Janesmith dat onderzoek is op het journaal geweest.

Alleen is daar niet uit voren gekomen dat ze slechter presteren naar mate er meer allochtonen op zitten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:32

Electra63 schreef:
vibabu schreef:

Ze willen een nieuwe schaal gaan invoeren (de linkse partijen) en die wordt 75%. Oftewel even heel simpel gezegt. Wanneer je 100 euro verdient, lever je dus 75 euro in en hou je zelf 25 euro over. Wie wil er nog extra gaan werken? nou ik niet hoor!

Electra63

rosanne94 schreef:
hoe meer je verdient, hoe meer je betaald hier in nederland, maar daar zijn de linkse toch juist voor? dat zou je moeten weten als je links bent.

Dat weet ik zeker, want ik val in het hoogste belastingtarief, nl. 52%.
Dus hoe kan jij dan 75% moeten inleveren?

En van mij mogen de mensen die meer verdienen meer belasting betalen. Dat heet de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
En nee, dat vind ik ook niet leuk, ik hou ook liever meer over, maar dat heet solidariteit.

rosanne94

hehe, eindelijk komt hier zwart op wit.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:33

Electra63 schreef:
rosanne94 schreef:

Dat weet ik zeker, want ik val in het hoogste belastingtarief, nl. 52%.
Dus hoe kan jij dan 75% moeten inleveren?

En van mij mogen de mensen die meer verdienen meer belasting betalen. Dat heet de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
En nee, dat vind ik ook niet leuk, ik hou ook liever meer over, maar dat heet solidariteit.

ik vind het ook solidair dat wanneer ik harder werk, dat ik ook meer verdien :) je bent toch niet helemaal goed op de hoogte van wat de linkse partijen willen :)

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:33

nou, ik vind dit wat te ver gaan.
je werkt voor je zelf, niet voor iemand die niks doet thuis

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:34

rosanne94 schreef:

??????

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:35

vind ik oook, want nu werk je dus voor een ander, maar jij werkt toch?
jij staat toch vroeger op om te werken?
en dan word dat even hatseflats weggegeven aan mensen die niet werken.

vibabu

rosanne94 schreef:
nou, ik vind dit wat te ver gaan.
je werkt voor je zelf, niet voor iemand die niks doet thuis

Ik wil best wel wat belasting betalen. Voor de mensen die niet KUNNEN werken. No problemo maar ik wil er toch wel meer van mijn werk profiteren dan dat iemand anders doet :)

Electra63

Het nieuwe belastingtarief zou 60% worden. En dat betaal je niet over € 100.00 die je verdient, maar pas als je boven de € 54.367 per jaar verdient (52%). En dan alleen over je salaris wat daar boven komt.

rosanne94

nicole3939 schreef:
rosanne94 schreef:

??????

vibabu schreef:

Ze willen een nieuwe schaal gaan invoeren (de linkse partijen) en die wordt 75%. Oftewel even heel simpel gezegt. Wanneer je 100 euro verdient, lever je dus 75 euro in en hou je zelf 25 euro over. Wie wil er nog extra gaan werken? nou ik niet hoor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:36

nicole3939 schreef:
Janesmith dat onderzoek is op het journaal geweest.

Alleen is daar niet uit voren gekomen dat ze slechter presteren naar mate er meer allochtonen op zitten.

Ik heb dat ook gehoord, en dat zal best.
Maar mijn kinderen hebben het goed gedaan en zo ken ik er meer.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:36

nouja als je het dan toch niet erg vind om te doneren, mag je altijd op mijn giro extra storten. :+