Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rosanne94 schreef:pffft.
ik mag hopen dat sommige mensen hier niet nóg eens een partij erbij oprichten hier in NL,
dan wordt het hier helemaal het land van ooit.
en ik ga niet verder in discussie want als ik de vraag stel:
laat jij je kind op een zwarte of witte school opleiden?
dan zeg jij ook niet zwart
vibabu schreef:rosanne94 schreef:of is dat heel raar?
ik maak daar geen onderscheid tussen namelijk, zwart of wit, dik of dun.
Ik vind dat er wel onderscheid gemaakt moet worden. Mensen die kunnen werken moeten werken, mensen die niet kunnen werken moeten gesteund worden. En dan let ik niet op de instelling die iemand heeft maar lichamelijk. Bijv iemand die gehandicapt is moet geholpen worden door de maatschappij. Iemand die alle wegen weet te bewandelen om zo veel mogelijk geld binnen te krijgen hoeft van mij niks te krijgen maar mag gewoon net zoals ieder ander gewoon werken voor z'n geld.
rosanne94 schreef:eehm dan begrijp jij mij verkeerd.
ik heb het over ALLE mensen die niet werken maar wel geld krijgen
maar het zijn meestal met name de buitenlanders
Electra63 schreef:rosanne94 schreef:pffft.
ik mag hopen dat sommige mensen hier niet nóg eens een partij erbij oprichten hier in NL,
dan wordt het hier helemaal het land van ooit.
Ach, ik woon ook in een niet zo best bekend staande wijk en mijn kinderen gingen (gaan) naar een gemengde school.
En in tegenstelling tot de berichten, hebben ze het goed gedaan.
Maar wat ik vooral fijn vind aan mijn dochters, is dat ze niet zoveel vooroordelen hebben over anderen en iedereen beoordelen op wat ze zijn. Dus ze hebben dan ook Nederlandse, hindoestaanse, turkse en marokkaanse vrienden. Rijke en arme vrienden.
En ik denk dat dat de toekomst is, we leven nl. in een multi-culti land, of je dat nou leuk vindt of niet.
rosanne94 schreef:pffft.
Citaat:Wel is het zo dat bij een hoger aandeel kinderen uit islamitische landen in de klas de prestaties van alle leerlingen verminderen, terwijl meer leerlingen uit Zuid- en Oost-Azië juist een positief effect
Electra63 schreef:vibabu schreef:En ik zou ook wel willen dat werken weer beloond werd. Niet dat als je meer werkt dan je contracturen dat je dan zometeen 75% mag gaan inleveren.
Hoe lever je dan 75% in? Dat begrijp ik niet.
rosanne94 schreef:ik vertaal het wel even![]()
hoe meer je verdient, hoe meer je betaald hier in nederland, maar daar zijn de linkse toch juist voor? dat zou je moeten weten als je links bent.
Electra63 schreef:rosanne94 schreef:ik vertaal het wel even![]()
hoe meer je verdient, hoe meer je betaald hier in nederland, maar daar zijn de linkse toch juist voor? dat zou je moeten weten als je links bent.
Dat weet ik zeker, want ik val in het hoogste belastingtarief, nl. 52%.
Dus hoe kan jij dan 75% moeten inleveren?
En van mij mogen de mensen die meer verdienen meer belasting betalen. Dat heet de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
En nee, dat vind ik ook niet leuk, ik hou ook liever meer over, maar dat heet solidariteit.
nicole3939 schreef:rosanne94 schreef:hehe, eindelijk komt hier zwart op wit.
??????