Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:46

Wat mij eigenlijk nog onduidelijk is, ik zag volgens mij op tv en hoorde dat er nog een tweede persoon in die auto zat en eruit gesprongen is? Wat is hier nou van waar en waar is dit persoon gebleven in het verhaal?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:47

nu tochal 6 doden? :oo

Snadrem

@ Juline: die man was op een ander punt ook al tegen gehouden, maar elders toch door de beveiliging heen gekomen. Hoe wil je een auto die met 100km/u op je af komt razen tegen houden door zijn band lek te schieten? Het gebeurt allemaal ineens, alles gaat snel, voordat jij je pistool uit de holster hebt en de tijd hebt gehad om een gericht schot op een van de banden te vuren, ben je waarschijnlijk al overhoop gereden. Zélfs een Suzuki Swift kan snel optrekken. Daarnaast, ik wil me niet eens voorstellen hoe het er uit had gezien als die auto met een lekke band om zijn as was gaan tollen om nog meer mensen in de menigte omver te maaien.

Het is afgrijselijk dat het is gebeurd, maar dit was niet te voorkomen én niet te verwachten. De beveiliging en agenten ter plaatse valt niets te verwijten.

Iris82

Over het meisje met de blauwe bodywarmer:

Zij komt uit Tilburg, been op twee plaatsen gebroken, hersenschudding en donkere vlekken op scan, maar buiten levensgevaar.

Rienn

Juline, als je alles van te voren weet is het leven een stuk makkelijker.. Het is al een aantal keer gezegd dat er wel degelijk beveiliging stond en dat het was afgesloten. Helaas is nu een van deze mensen overleden..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:48

marrlinde schreef:
nu tochal 6 doden? :oo

7

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:48

echt erg dat hij dood is , deze man had moeten leiden echt !!!

Dan spoor je toch niet

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:49

wemkelover schreef:
Wat mij eigenlijk nog onduidelijk is, ik zag volgens mij op tv en hoorde dat er nog een tweede persoon in die auto zat en eruit gesprongen is? Wat is hier nou van waar en waar is dit persoon gebleven in het verhaal?

Vraag ik me ook af.. áls deze persoon bestaan heeft dan kan die misschien ook wat ophelderen
Maar aan de andere kant kan het net zo goed verkeerd gezien zijn, veel ooggetuigen zeiden dat het direct na de aanrijding helemaal stil was, als je op het filmpje terugkijkt hoor je toch wel degelijk veel geschreeuw
Op zo'n moment word je denk helemaal verdoofd en is het natuurlijk mogelijk dat je dingen verkeerd ziet
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 01-05-09 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:50

juline schreef:
ja maar waarom hebben hun niks opgemerkt?
in een filmpje hoor je duidelijk de motor van de wagen dus deze was goed hoorbaar. waarom is niemand dit opgevallen?

waarom was er aan het begin/eind van de jagtlaan niemand die hem heeft tegen kunnen houden?

al die vrachtwagens stonden daar waarom was daar niemand om een oogje in het zeil te houden?
of deze gek er nu wel of niet was geweest hadden er ook kwajongeren rond kunnen lopen met slechte bedoelingen naar de wagens toe. dus het was beter geweest als er daar al mensen hadden gestaan die bij het gas geven van deze persoon al wel hadden kunnen ingrijpen door zijn banden lek te schieten.

en dan hadden ze geheid omstanders geraakt, komt nog bij dat hij te snel ging, als je zoiets meemaakt ben je een diepe shock, ik vind dus ook niet dat je met een vingertje mag wijzen, als je denkt dat je het beter kon doen moet je je maar melden en inschrijven, maar ik weet wel 100% zeker dat ook jij dat niet zo snel bedenkt.

Jolliegirl

het eerste gerucht wat er ging ivm die uit de auto springende persoon... was dat het om een kaping ging...

maar wat ervan waar is... dat is nog niet op het nieuws geweest.

meeikk

Iris82 schreef:
Over het meisje met de blauwe bodywarmer:

Zij komt uit Tilburg, been op twee plaatsen gebroken, hersenschudding en donkere vlekken op scan, maar buiten levensgevaar.

wat betekent dat donkere vlekken op de scan??

xDramaQueen

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:51

bloedingen oid? correct me if i'm wrong..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:52

juline : en dan...? heeft ie lekke banden.. wat tevens gericht geschoten moet worden --> onmogelijk met zulke snelheid
snelheid + lekke banden veroorzaken een nog grotere ramp...
paardje13 , dat kunnen bloedingen zijn.

Onassa

Donkere vlekken kunnen een inwendige bloeding betekenen.

Rienn

Jolliegirl schreef:
het eerste gerucht wat er ging ivm die uit de auto springende persoon... was dat het om een kaping ging...

maar wat ervan waar is... dat is nog niet op het nieuws geweest.

Dat heb ik gisteren ook gehoord! Tenminste, dat er iemand uit het raam was gesprongen.. Maar inderdaad verder niets meer over gehoord of gelezen..

zonnebloem18

wemkelover schreef:

Ik denk dat het iemand was die op de motorkap was beland en er vervolgs afgegleden is.
Het raampje zag er niet uit alsof je er uit kon springen helemaal niet met die snelheid en als ik het goed zie op de foto's staat er van alles voor de voorstoel en had die persoon zijn benen niet kwijt gekund.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:53

idd banden lek schieten kan heel gevaarlijk zijn omdat je mensen kan raken en het kunnen idd bloedingen zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:53

Meer weet ik ook nog niet.
Ik hoorde eerst dat ze twee benen gebroken had, nu 1 been op 2 plaatsen, dus hoe het precies zit is nog onduidelijk. Maar ze is nu stabiel voor alsnog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:55

7 doden inmiddels?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:56

Blingh schreef:
7 doden inmiddels?

Ja........

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:56

Iris82 schreef:
Meer weet ik ook nog niet.
Ik hoorde eerst dat ze twee benen gebroken had, nu 1 been op 2 plaatsen, dus hoe het precies zit is nog onduidelijk. Maar ze is nu stabiel voor alsnog.

En gaat dat over dat kleine meisje (op een van de foto's "zit" ze, op het moment van de aanrijding)? Er zijn namelijk zeker twee slachtoffers met die lichtblauwe bodywarmers, beide vrouwelijk.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:58

Pikeur schreef:
wemkelover schreef:

Vraag ik me ook af.. áls deze persoon bestaan heeft dan kan die misschien ook wat ophelderen
Maar aan de andere kant kan het net zo goed verkeerd gezien zijn, veel ooggetuigen zeiden dat het direct na de aanrijding helemaal stil was, als je op het filmpje terugkijkt hoor je toch wel degelijk veel geschreeuw
Op zo'n moment word je denk helemaal verdoofd en is het natuurlijk mogelijk dat je dingen verkeerd ziet

Ik denk dat het idd gewoon zo leek, maar dat het gewoon "een" man was die over de motorkap vloog..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:59

het is dat ik me afvroeg daat ik van nature iemand ben die meer let om mijn omgeving dan op het geen waar ik voor ben gekomen. ik verwijt niemand dat voor op staand, maar wat ik me dus afvroeg is hoe het kon dat niemand hem op die jagtlaan heeft zien rijden. maar nu heb ik dus begrepen dat hij aan het begin van die laan al 2 mensen om ver heeft gereden.

en misschien denk ik ook wel te veel in film senario's dat ik verwacht dat er in gegrepen had kunnen worden terwijl hij nog aan het begin reed. maar daar was het helaas dus al te laat voor. helaas vond hij het dus nodig om dwars door de beveiliging heen te rijden. dit had ik dus nog niet begrepen

@ dq en jg

op de kaarten te zien was het een lange weg als er eerder was geschoten had hij al een heel stuk langzamer gereden en waarschijnlijk rondgetold tegen een boom aan. maar dat was dus niet meer mogelijk aangezien hij zijn gedachte al gezet had op overal dwars door heen te rijden.

ik zeg echt niet dat ik het allemaal beter weet, het zijn zoals ik nu al 3 keer gezegt heb gedachtespinsels met de vraag waarom en had het verkomen kunnen worden. waarom mag ik daar niet mee komen en wordt er over die vraag uren gelult op tv en wordt daar niks van gezegt?

en ik wijs zeker niet met een vingertje naar de gebeurtenissen. ben juist dankbaar dat ze er zijn en goed geholpen hebben. en zich helemaal hebben in gezet voor de slachtoffers.

en ja dq ik ben al bezig voor de beveiliging...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:03

Onassa schreef:
Blingh schreef:
7 doden inmiddels?

Ja........

Wat vreselijk erg!
Toen het gebeurde liep ik dus vrolijk rond te shoppen in A`dam. Op een gegeven moment vang je wat op en wordt het gerucht steeds groter. Moeder geprobeerd te bellen maar netwerk overbezet. Dan moet er wel iets gebeurd zijn toch?
Eindelijk moeders te pakken gekregen en omg wat voel je je dan onveilig en raar!
S avonds op het nieuws het filmpje gezien en mijn maag draaide letterlijk om. Vind het heel jammer dat de *dader* dood is..

RoodZonnetje

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:05

Gecondoleerd Azarro! *aai*

Ik moet even kwijt dat ik me enorm erger aan mensen die hier vragen stellen die je gewoon op het nieuws kan terug vinden.