juval schreef:ik denk dat de spreidingswet alleen maar voor heel veel onrust gaat zorgen in veel gemeentes. Het probleem wordt verplaatst, niet opgelost.
Grof gezegd denk ik dat dit klopt.
Ik heb in Leiden gewoond: 'stad van vluchtelingen' en op plekken waar je de vooroordelen kon opscheppen.
Plaatsen zoals Leiden vormen het probleem niet -
maar na uitgebreid overleg kan de minister nu overgaan tot dwang als plaatsen het vierkant laten afweten.
En ik zie inderdaad de bui hangen dat dus niet iedereen blij gaat zijn.
(Persoonlijk vind ik die gemeenten asociaal en ben ik blij dat ze niet langer zich er onderuit kunnen wurmen met smoesjes en wat al niet.)
En ach - het probleem oplossen?
Eerst de wereldvrede, eerder stopt 'het verschijnsel vluchteling' niet.
Citaat:
Ik volg het topic van Koper op LZP hoeveel moeite zij heeft om woonruimte te vinden en dat zij feitelijk dakloos is... ik vind het dan zo zuur en oneerlijk dat gemeentes wel heel veel moeite moeten gaan doen voor de asielzoekers. En dat zij dan dus op straat staat.
Ja.
Dit probleem heet
stagnatie op de woningmarkt. Heel zuur voor Koper en honderdduizenden andere mensen, inclusief vluchtelingen.
SPAAR mij het valse sentiment dat de gemeente geen moeite voor groep 1 hoeft te doen omdat er een wet komt om groep 2 niet te laten barsten...