christel1857 schreef:Dat verschil is er in mijn ogen dus niet.
Dus we excommuniceren Staphorst ook maar vast?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:. De gevolgen? Buiten sociale gevolgen zullen die niet zo ernstig zijn, tenzij het kind een dubbele nationaliteit heeft en het kind onder de tweede nationaliteit wel als moslim ingedeeld wordt. Dan zou reizen naar het (tweede) thuisland wel gevolgen kunnen hebben. maar ook dat is een keuze die je maakt.
Citaat:Ironisch genoeg is juist het "automatisch" moslim-zijn een reden waarom je juist niet mag discrimineren, omdat moslims zelfs geen keus zouden hebben.
Nicolletje schreef:joostvangestel schreef:. De gevolgen? Buiten sociale gevolgen zullen die niet zo ernstig zijn, tenzij het kind een dubbele nationaliteit heeft en het kind onder de tweede nationaliteit wel als moslim ingedeeld wordt. Dan zou reizen naar het (tweede) thuisland wel gevolgen kunnen hebben. maar ook dat is een keuze die je maakt.
Nee blijkbaar niet want de overfanatieke Nederlandse overheid geeft jou rustig aan bij de Ambassade als je je kind helemaal niet als Marokkaans wil aangeven.Citaat:Ironisch genoeg is juist het "automatisch" moslim-zijn een reden waarom je juist niet mag discrimineren, omdat moslims zelfs geen keus zouden hebben.
Reden genoeg om de Islam niet al te veel binnen te halen voor mij.
zipje71 schreef:christel1857 schreef:Dat verschil is er in mijn ogen dus niet.
Maar je vindt het wel dom dat Nederlanders in klederdracht gaan lopen. Dat snap ik dus niet
Electra63 schreef:Nicolletje schreef:
Reden genoeg om de Islam niet al te veel binnen te halen voor mij.
maar wat doen we met de moslims die al binnen zijn?
kanniet schreef:joostvangestel schreef:
de eerste vraag die in me opkomt bij dit verhaal is: op straffe van wat kunnen ze het geloof niet verlaten?
In Nederland is er vrijheid van godsdienst.
Je staat dus ook vrij om je geloof te beeindigen? Is het toegestaan om iemand te dwingen te geloven? Is het zelfs mogelijk om iemand te dwingen ergens in te geloven? Zijn repressiemiddelen verboden in Nederland?
Antwoord op je eerste vraag: Eerwraak, jawel, echt waar, ook binnen nederland. Je gelooft dan wel niet (meer) maar je bent wel moslim met de wetten en gebruiken die eraan vast kleven.
jameyskatje schreef:dat is belachelijk van de marokkaanse meisjes..
maar ik vraag me af of het praktiserende moslims waren..
ik vraag me af of het vrome gelovigen waren...
die zich islamitisch kleedde en momenteel aan het vasten waren (damn it, het is ramadan.. en dan haal je zo'n actie uit, hopen ze daarmee werkelijk op de vergeving van Allah? of weten ze niet eens wie hun Heer is?)
ondertussen verpesten ze het voor de rest van de marokkanen.
en uiterlijk is de link van marokkanen naar moslims snel gelegd..
dus wie heeft het uiteindelijk gedaan? de islam
janderegelaa schreef:Vandaag in Amsterdam tijdens de demonstratie tegen homogeweld is er een homo door 2 ( Marokkaanse ) meisjes met een hamer op zijn hoofd geslagen.
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:Vandaag in Amsterdam tijdens de demonstratie tegen homogeweld is er een homo door 2 ( Marokkaanse ) meisjes met een hamer op zijn hoofd geslagen.
Eigenlijk doet het niet ter zake dat het marokkaanse meisjes of een homoman was - met hamers op iemands hoofd slaan lijkt mij een prima basis voor zware mishandeling / openlijke geweldpleging, en een flinke straf.
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Dat sowieso maar de situatie zoals hij nu is geeft wel extra zetels voor een bepaald persoon
Je zou je toch schamen als je stemmen moet krijgen door het feit dat iemand een ander met een hamer op zijn hoofd slaat
jameyskatje schreef:of met de moslims die van oorsprong nederlands zijn maar moslim worden? (zo'n 500 autochtone nederlanders per jaar.)
'islam binnen halen' staat wat raar in mijn ogen.
Shadow0 schreef:Eigenlijk doet het niet ter zake dat het marokkaanse meisjes of een homoman was - met hamers op iemands hoofd slaan lijkt mij een prima basis voor zware mishandeling / openlijke geweldpleging, en een flinke straf.