Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:39

christel1857 schreef:
Dat verschil is er in mijn ogen dus niet.

Dus we excommuniceren Staphorst ook maar vast? :j

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:01

En Volendam moeten we dan ook niet vergeten ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:02

En sommige Zeeuwse vrouwen

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:48

@ Sarabande: en niet te vergeten limburg :) Daar laten we duitsland luxemburg en belgie om vechten ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:56

joostvangestel schreef:
. De gevolgen? Buiten sociale gevolgen zullen die niet zo ernstig zijn, tenzij het kind een dubbele nationaliteit heeft en het kind onder de tweede nationaliteit wel als moslim ingedeeld wordt. Dan zou reizen naar het (tweede) thuisland wel gevolgen kunnen hebben. maar ook dat is een keuze die je maakt.

Nee blijkbaar niet want de overfanatieke Nederlandse overheid geeft jou rustig aan bij de Ambassade als je je kind helemaal niet als Marokkaans wil aangeven.
Citaat:
Ironisch genoeg is juist het "automatisch" moslim-zijn een reden waarom je juist niet mag discrimineren, omdat moslims zelfs geen keus zouden hebben.

Reden genoeg om de Islam niet al te veel binnen te halen voor mij.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:12

christel1857 schreef:
zipje71 schreef:

Wat is het verschil tussen klederdracht en de traditionel kleding waar Islamieten in lopen??

Maar je vindt het wel dom dat Nederlanders in klederdracht gaan lopen. Dat snap ik dus niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:53

Nicolletje schreef:
joostvangestel schreef:
. De gevolgen? Buiten sociale gevolgen zullen die niet zo ernstig zijn, tenzij het kind een dubbele nationaliteit heeft en het kind onder de tweede nationaliteit wel als moslim ingedeeld wordt. Dan zou reizen naar het (tweede) thuisland wel gevolgen kunnen hebben. maar ook dat is een keuze die je maakt.

Nee blijkbaar niet want de overfanatieke Nederlandse overheid geeft jou rustig aan bij de Ambassade als je je kind helemaal niet als Marokkaans wil aangeven.
Citaat:
Ironisch genoeg is juist het "automatisch" moslim-zijn een reden waarom je juist niet mag discrimineren, omdat moslims zelfs geen keus zouden hebben.

maar wat doen we met de moslims die al binnen zijn?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:37

zipje71 schreef:
christel1857 schreef:

Maar je vindt het wel dom dat Nederlanders in klederdracht gaan lopen. Dat snap ik dus niet

Ik vind het dom dat Nederlandse expats hun cultuur opblazen en overdrijven. Dat moeten ze maar in Nederland doen. Ik vind het stom dat mensen naar een ander land gaan, om daar vervolgens extra Nederlands te doen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:53

Electra63 schreef:
Nicolletje schreef:

maar wat doen we met de moslims die al binnen zijn?

of met de moslims die van oorsprong nederlands zijn maar moslim worden? (zo'n 500 autochtone nederlanders per jaar.)

'islam binnen halen' staat wat raar in mijn ogen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:57

Vandaag in Amsterdam tijdens de demonstratie tegen homogeweld is er een homo door 2 ( Marokkaanse ) meisjes met een hamer op zijn hoofd geslagen.

Bron: Gay.nl, Spitsnieuws en Elsevier

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:03

dat is belachelijk van de marokkaanse meisjes..

maar ik vraag me af of het praktiserende moslims waren..
ik vraag me af of het vrome gelovigen waren...
die zich islamitisch kleedde en momenteel aan het vasten waren (damn it, het is ramadan.. en dan haal je zo'n actie uit, hopen ze daarmee werkelijk op de vergeving van Allah? of weten ze niet eens wie hun Heer is?)

ondertussen verpesten ze het voor de rest van de marokkanen.

en uiterlijk is de link van marokkanen naar moslims snel gelegd..

dus wie heeft het uiteindelijk gedaan? de islam
kanniet schreef:
joostvangestel schreef:

de eerste vraag die in me opkomt bij dit verhaal is: op straffe van wat kunnen ze het geloof niet verlaten?

In Nederland is er vrijheid van godsdienst.

Je staat dus ook vrij om je geloof te beeindigen? Is het toegestaan om iemand te dwingen te geloven? Is het zelfs mogelijk om iemand te dwingen ergens in te geloven? Zijn repressiemiddelen verboden in Nederland?

Antwoord op je eerste vraag: Eerwraak, jawel, echt waar, ook binnen nederland. Je gelooft dan wel niet (meer) maar je bent wel moslim met de wetten en gebruiken die eraan vast kleven.

de islam kent geen dwang.

er zijn mensen die houden van macht en anderen willen dwingen.. we zijn mensen.. mensen kunnen heel slecht zijn.

maar de religie kent geen dwang, het onderwijst ook geen dwang, het predikt zelfs TEGEN dwang en VOOR vrijheid van religie. het verwerpt ook eerwraak, dat is een cultureel iets, dat komt voort uit trotse culturen, culturen waar het gaat om aanzien, gezichtsverlies en wat een anders wel niet van je denkt.. maar dit wordt tegengesproken in de islam, gelukkig, en iedere turk of marokkaan (omdat ik er maar even vanuit ga dat ik erop gewezen zal worden dat dat degene zijn waarbij eerwraak voorkomt en omdat dat 'moslims' zijn.. ) die denkt dat trots, familieeer, gezichtsverlies en eerwraak hem een beter mens zullen maken.. die moet maar eens het boek lezen waar hij in gelooft, namelijk de koran!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 02:32

jameyskatje schreef:
dat is belachelijk van de marokkaanse meisjes..

maar ik vraag me af of het praktiserende moslims waren..
ik vraag me af of het vrome gelovigen waren...
die zich islamitisch kleedde en momenteel aan het vasten waren (damn it, het is ramadan.. en dan haal je zo'n actie uit, hopen ze daarmee werkelijk op de vergeving van Allah? of weten ze niet eens wie hun Heer is?)

ondertussen verpesten ze het voor de rest van de marokkanen.

en uiterlijk is de link van marokkanen naar moslims snel gelegd..

dus wie heeft het uiteindelijk gedaan? de islam

Mag ik aan jou vragen op wat voor mogelijke 'vredelievende' manier een ongelovige zoals ik vers 8:55 uit de koran moet interpreteren? En dan niet aankomen met een drogreden zoals altijd: "Maar in de bijbel staan ook erge dingen" Leg mij maar eens uit hoe jij dat interpreteert, of sla je af en toe een regel over? Begrijp me niet verkeerd, er staan heel veel prachtige teksten in de koran, die iedereen imo zou moeten lezen. Hele wijze mooie woorden. Maar er staan ook verschrikkelijke dingen in, die veelal maar op 1 manier te interpreteren zijn.

"Wanneer "de" Islam vasthoudt aan de letterlijke teksten uit de Koran en de opgedrongen levenswijze uit de zevende eeuw stelt boven de levenswijze die ontstaan is door 14 eeuwen ontwikkeling, is het een religie die niet thuishoort in het Westen." bron: http://www.maroc.nl

"Ik ben geen seculier staatshoofd, omdat vanaf het moment dat iemand moslim is, men [nu eenmaal] niet seculier kan zijn. In feite zijn geen van de staatshoofden en regeringsleiders in de islamitische wereld — ik zeg niet [alleen] de Arabische wereld — staatshoofden van seculiere naties. En als ze beweren dat ze seculier willen worden, zeg ik dat ze niet langer meer moslims zijn. Omdat de islamitische wet [sharia–vert.] ons op de huid geschreven is, of men het nu wil of niet, zowel wat betreft publiek recht als in termen van het privaatrecht." quote KONING Hassan II van Marokko. En dan vinden wij het raar dat wilders zegt dat er niet zoiets is als een gematigde Islam.... Gematigde mensen bestaan wel.

En dan nog even een Marokkaan die iets zinnigs zegt:
http://www.youtube.com/watch?v=ds0vuOca ... re=related

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:54

Ik vind het belachelijk dat homo's in elkaar worden geslagen door wie dan ook.
Maar, hoe erg het ook is, dit betekent niet dat iedere moslim dit doet.
En ook autochtone jongens slaan homo's in elkaar. Vooral bij homo-ontmoetingsplaatsen.
Dus mijn mening is: iedere geweld tegen homo's is verwerpelijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:01

Finally!!!
De partijen VVD, PVV en CDA willen criminele Antillianen terugsturen naar de Antillen. Daarmee is een meerderheid in de Kamer (76 zetels) voor dit plan.

De Antillianen zouden terug moeten keren naar hun thuisland wanneer ze zijn veroordeeld voor ernstige geweldsdelicten.

Geweld

De laatste tijd vinden veel incidenten met Antillianen plaats. Gisterochtend werd nog een 23-jarige Rotterdammer doodgeschoten tijdens een 'Antilliaans feest' in Zoetermeer.

"Nederland heeft geen behoefte aan probleemjongeren die geen bijdrage leveren aan de samenleving", beargumenteert VVD-Kamerlid Paul de Krom in het AD.

Het terugsturen van Antillianen is al langer een hot item in Den Haag. Tot nu toe was er nog nooit een Kamermeerderheid voor het omstreden plan.

AD

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:45

Willen is nog niet kunnen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:47

Volgens mij hebben ze het hier een paar jaar geleden ook al wel over gehad. Ik weet alleen zo de uitkomst niet meer; schijnbaar is het toen ook om een of andere reden niet doorgegaan? Waarschijnlijk omdat deze jongeren gewoon een Nederlands paspoort hebben en dit soort zaken nogal gevoelig ligt? (Vooral met een PVV-kamerlid die nogal rare uitspraken over de Antillen heeft gedaan)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:51

janderegelaa schreef:
Vandaag in Amsterdam tijdens de demonstratie tegen homogeweld is er een homo door 2 ( Marokkaanse ) meisjes met een hamer op zijn hoofd geslagen.

Eigenlijk doet het niet ter zake dat het marokkaanse meisjes of een homoman was - met hamers op iemands hoofd slaan lijkt mij een prima basis voor zware mishandeling / openlijke geweldpleging, en een flinke straf.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:02

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Eigenlijk doet het niet ter zake dat het marokkaanse meisjes of een homoman was - met hamers op iemands hoofd slaan lijkt mij een prima basis voor zware mishandeling / openlijke geweldpleging, en een flinke straf.

Dat sowieso maar de situatie zoals hij nu is geeft wel extra zetels voor een bepaald persoon ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:05

janderegelaa schreef:
Dat sowieso maar de situatie zoals hij nu is geeft wel extra zetels voor een bepaald persoon ;)

Je zou je toch schamen als je stemmen moet krijgen door het feit dat iemand een ander met een hamer op zijn hoofd slaat

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:15

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Je zou je toch schamen als je stemmen moet krijgen door het feit dat iemand een ander met een hamer op zijn hoofd slaat

Het feit dat deze zaken veel te soft zijn aangepakt in het verleden maakt dat een bepaald persoon nu stemmen krijgt. Als hier meteen een halt aan was geroepen hádden we dat probleem nu niet eens.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:17

Je haalt me de woorden uit mijn mond Sarabande.
Zoals mensen zich wellicht ook even moeten bedenken voordat een dergelijke uitspraak wordt gepost met een smiley erbij. Niet zo gepast.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:19

Ach, sommige mensen hebben er alles voor over als "hun" partij maar zetels wint.
De smiley is zeker ongepast.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:41

ik noem zoiets schaamtelijk... Maar inderdaad zijn sommige mensen zo geobsedeerd door hun partij, dat het bijna lijkt alsof ze hopen op tragische gebeurtenissen zodat ze hun 'gelijk' kunnen halen.. En dan kwaad spreken over Moslims/Marokkanen etc.. flink hoor!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:11

jameyskatje schreef:
of met de moslims die van oorsprong nederlands zijn maar moslim worden? (zo'n 500 autochtone nederlanders per jaar.)

'islam binnen halen' staat wat raar in mijn ogen.

Met binnenhalen bedoel ik niet personen, maar ik vind het niet nodig dat Nederland meewerkt en zelfs meebetaalt aan separatie van mannen en vrouwen stimuleren, replica's bouwen van moskeeën in het midden-oosten enz. enz.
We leven in Nederland en dat wil ik graag zou houden zonder door te slaan, ik ken ook moslims die niet zitten te wachten op al die moskeeën.

Ik bevind mij momenteel midden in de multiculturele Raval in Barcelona, maar er is hier geen moskee te vinden hoor :n ook heeft Barcelona een statement gemaakt mbt tot burka's, maar je ziet ze hier ook helemaal niet op straat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:14

Shadow0 schreef:

Ik vind dat wel ter zake doen. Homo's hebben al genoeg moeilijkheden om geaccepteerd te worden en dan zijn er mensen die omwille van hun 'geloof' deze dingen die we in Nederland bereikt hebben in 1x omver willen werpen.