wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:00

Electra63 schreef:
Dus ik heb nog geen antwoord op mijn vraag:

Wat is het nut van etnische registratie?
Weer een administratieve taak voor de ambtenaren erbij?

Ik kan het nut ervan niet vinden.
Alleen misschien precies weten hoe de bevolking van Nederland eruit zien, waar zij wonen etc. (OOk al hebben ze er al een aardig idee van)
En om illegalen op te sporen???

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:01

nicole3939 schreef:
Maar om even op Sarabande haar punt terug te komen:
Stemmen en dan de 2 grootste partijen opnieuw laten stemmen om te kijken wie dan de grootste wordt: Dus zoals zij het zegt links tegen rechts (PvdA -- VVD) .

Wat dan als VVD wint, mogen zij dan alleen regeren??
Dan moet dus de hele zetelverdeling op de schop of zie ik wat verkeerd?

Dan krijg je een soortgelijk systeem als ze in Amerika hebben. Republikeinen en Democraten.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:02

wat doet iedereen lastig over wilders..
liever zo zacht als het kan zo hard als het moet, dan sinterklaas spelen met geld dat er niet is..

Daarnaast, als niemand geld via belasting aan immigratie zou betalen. maar als er gezegd zou worden;
Als de burgers immigratie willen, kunnen zij doneren op de volgende giro rekening..
WEDDEN DAT NIEMAND GELD STORT?

i.p.v dat alles maar gedoneerd en gegeven wordt. je bent rijk of je bent arm, je kan niet meer geld krijgen als dat je verdient vind ik..
want rijke mensen hebben ook een opleiding gevolgt, bloed zweet en tranen erin gestoken, en daar wordt dan nog eens extra geld vanaf gepakt ook. zottegeit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:04

Nou jij begrijpt het tenminste :+

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:04

janesmith schreef:
nicole3939 schreef:
Maar om even op Sarabande haar punt terug te komen:
Stemmen en dan de 2 grootste partijen opnieuw laten stemmen om te kijken wie dan de grootste wordt: Dus zoals zij het zegt links tegen rechts (PvdA -- VVD) .

Wat dan als VVD wint, mogen zij dan alleen regeren??
Dan moet dus de hele zetelverdeling op de schop of zie ik wat verkeerd?

Dan krijg je een soortgelijk systeem als ze in Amerika hebben. Republikeinen en Democraten.

Tja of je daar zo blij mee moet zijn _-:(

Dan is het dus echt links of rechtsom.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:05

Wat ik zo vreemd vind, is dat een partij kan zeggen: met jou wil ik niet regeren. PVV is toch echt de grote winnaar geworden. Hoe kunnen ze nou zeggen leuk dat je zo groot bent geworden, zoveel kiezers heb, maar met jou regeren we niet. Dan luister je dus helemaal niet naar het volk...

Ik had graag gezien dat er een coalitie van VVD, PVV en CDA zou komen. Ik vind dat PVV goede standpunten heb en Wilders is lekker standvastig maar met een beetje afremming van VVD en CDA zou het wel goed moeten komen. VVD en PVV zagen mogelijkheden maar CDA wil van niks weten.. terwijl die toch blij zou moeten zijn dat die nog steeds in een coalitie zou mogen komen.

Wanneer die paars-plus gaat komen zie ik heeeeel snel nieuwe verkiezingen er aan komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:06

rosanne94 schreef:
wat doet iedereen lastig over wilders..
liever zo zacht als het kan zo hard als het moet, dan sinterklaas spelen met geld dat er niet is..

Daarnaast, als niemand geld via belasting aan immigratie zou betalen. maar als er gezegd zou worden;
Als de burgers immigratie willen, kunnen zij doneren op de volgende giro rekening..
WEDDEN DAT NIEMAND GELD STORT?

i.p.v dat alles maar gedoneerd en gegeven wordt. je bent rijk of je bent arm, je kan niet meer geld krijgen als dat je verdient vind ik..
want rijke mensen hebben ook een opleiding gevolgt, bloed zweet en tranen erin gestoken, en daar wordt dan nog eens extra geld vanaf gepakt ook. zottegeit.

Ik snap dit niet helemaal wat dit met Wilders te maken heeft: Rijke mensen hebben een opleiding gevolgd etc. ???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:07

vibabu schreef:
Wat ik zo vreemd vind, is dat een partij kan zeggen: met jou wil ik niet regeren. PVV is toch echt de grote winnaar geworden. Hoe kunnen ze nou zeggen leuk dat je zo groot bent geworden, zoveel kiezers heb, maar met jou regeren we niet. Dan luister je dus helemaal niet naar het volk...

Ik had graag gezien dat er een coalitie van VVD, PVV en CDA zou komen. Ik vind dat PVV goede standpunten heb en Wilders is lekker standvastig maar met een beetje afremming van VVD en CDA zou het wel goed moeten komen. VVD en PVV zagen mogelijkheden maar CDA wil van niks weten.. terwijl die toch blij zou moeten zijn dat die nog steeds in een coalitie zou mogen komen.

Wanneer die paars-plus gaat komen zie ik heeeeel snel nieuwe verkiezingen er aan komen.

Volgens mij is de VVD de grote winnaar, dan PvdA en dan PVV.
PVV heeft wel de grootste groei gemaakt, maar qua aantal stemmers is het de 3e partij.

Misschien moet je even de hele discussie lezen?

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:09

oke laat ik het zo uitleggen..
je bent rijk of je bent niet rijk.
zoals die buitenlanders, komen hier in het land houden hun handje op, maar werk?
ho maar, hebben ze niet. en toch hebben ze een huis?
snap jij het?
wij betalen voor hun huis, moet niet achterlijker worden.
en ze kosten gewoon te veel geld vandaar wilders zijn standpunt,
en daar is niks mis mee

sarabande

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:10

Ik zei het al, jij begrijpt het

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:10

hahahhaa:p
eindelijk, ghehe iemand die me begrijpt

NicoleWHS

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:11

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:12

zeg het eens?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:13

rosanne94 schreef:
zoals die buitenlanders, komen hier in het land houden hun handje op, maar werk?
snap jij het?
en daar is niks mis mee

Kijk Jane, dit is ook weer zo lekker onderbouwd. Zulke mensen maken de PVV groot.

Rosanne94,
Misschien weet je het niet, maar er zijn ook buitenlanders die hier werken, dus een huis kunnen huren/kopen.
En er zijn ook Nederlanders die niet werken, maar hun hand ophouden.

Misschien kan je even het hele topic lezen, als je niets te doen hebt.

En Jane, inderdaad, dit is ook niet aardig van mij, maar van zulke berichten word ik dus geïrriteerd.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:14

Electra63 schreef:
vibabu schreef:

Volgens mij is de VVD de grote winnaar, dan PvdA en dan PVV.
PVV heeft wel de grootste groei gemaakt, maar qua aantal stemmers is het de 3e partij.

Misschien moet je even de hele discussie lezen?

Dan mag ik 162 pagina's even doorlezen.... ik heb de laatste stukken even snel gelezen :)

Volgens mij... is PvdA helemaal geen winnaar.. hij heeft alleen maar stemmen verloren. Ik vind het een beetje raar dat hij daarom nog steeds als winnaar gezien wordt. VVD is gegroeit en PVV heeft de grootste groei gemaakt. Volgens mij is dus toch echt de grootste winnaar de PVV ondanks dat ze niet de grootste partij zijn geworden.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:15

wil je horen dat je nu slim bent ofzo?
of wat?
want ik zeg het graag hoor, om je blij te laten voelen..
maar achter mijn wijk zit een wijk vol met buitenlanders, altijd gerotzooi, altijd gekloot, en ik kan je vertellen daar woont geen één nederlander.
ook ben ik tegen de nederlanders die verkeerd zijn maar in procenten zijn dat meer de buitenlanders.
daarnaast interesseert me dat niet zo heel veel eigenlijk.
ik vind het erger dat mensen hun hand kunnen ophouden voor geld waar ze niet voor gewerkt hebben

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:17

Electra63 schreef:
rosanne94 schreef:
snap jij het?
en daar is niks mis mee

Kijk Jane, dit is ook weer zo lekker onderbouwd. Zulke mensen maken de PVV groot.

Rosanne94,
Misschien weet je het niet, maar er zijn ook buitenlanders die hier werken, dus een huis kunnen huren/kopen.

En Jane, inderdaad, dit is ook niet aardig van mij, maar van zulke berichten word ik dus geïrriteerd.

Inderdaad, want dat lokt uit dat ik weer een opmerking van het net haal om te laten zien wat voor soort mensen de PVDA groot maken.
Ik zal het deze keer maar voorbij laten gaan, maar vond het wel erg generaliserend.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:19

pffft.
ik mag hopen dat sommige mensen hier niet nóg eens een partij erbij oprichten hier in NL,
dan wordt het hier helemaal het land van ooit.
en ik ga niet verder in discussie want als ik de vraag stel:
laat jij je kind op een zwarte of witte school opleiden?
dan zeg jij ook niet zwart :+

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:20

Rosanne94 wat wil je dan met de Nederlanders doen, die niks doen, en hun hand ophouden?

rosanne94

geen geld geven?!

vibabu

Electra63 schreef:
rosanne94 schreef:
snap jij het?
en daar is niks mis mee

Rosanne94,

Zoals Wilders heel mooi tijdens het debat zei: we hebben het hier niet over de marrokaanse groenteboer op de hoek maar over de criminelen. en dan maakt het nog niet eens uit of het buitenlanders of nederlanders zijn. Alleen is wel dat buitenlanders vaker in de criminaliteit belanden.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:21

of is dat heel raar?
ik maak daar geen onderscheid tussen namelijk, zwart of wit, dik of dun.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:21

rosanne94 schreef:
wil je horen dat je nu slim bent ofzo?
of wat?
want ik zeg het graag hoor, om je blij te laten voelen..
maar achter mijn wijk zit een wijk vol met buitenlanders, altijd gerotzooi, altijd gekloot, en ik kan je vertellen daar woont geen één nederlander.
ook ben ik tegen de nederlanders die verkeerd zijn maar in procenten zijn dat meer de buitenlanders.
daarnaast interesseert me dat niet zo heel veel eigenlijk.
ik vind het erger dat mensen hun hand kunnen ophouden voor geld waar ze niet voor gewerkt hebben

Ach, misschien kun je dan aan die Nederlanders, die ook hun hand ophouden, even vragen of ze willen schoonmaken bij bijv. Schiphol, NS, de straat? Of in de kassen willen gaan werken?
Alleen zijn er dan tegen de tijd, dat jij met de AOW gaat, waarschijnlijk niet genoeg werkenden omdat te betalen.
Of we vragen alle Nederlanders die geëmigreerd zijn, of ze zin hebben om schoon te maken? :Z

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:22

eehm dan begrijp jij mij verkeerd.
ik heb het over ALLE mensen die niet werken maar wel geld krijgen
maar het zijn meestal met name de buitenlanders

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:23

rosanne94 schreef:
of is dat heel raar?
ik maak daar geen onderscheid tussen namelijk, zwart of wit, dik of dun.

Ik vind dat er wel onderscheid gemaakt moet worden. Mensen die kunnen werken moeten werken, mensen die niet kunnen werken moeten gesteund worden. En dan let ik niet op de instelling die iemand heeft maar lichamelijk. Bijv iemand die gehandicapt is moet geholpen worden door de maatschappij. Iemand die alle wegen weet te bewandelen om zo veel mogelijk geld binnen te krijgen hoeft van mij niks te krijgen maar mag gewoon net zoals ieder ander gewoon werken voor z'n geld.