Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:31

Het is echt te ziek voor worden dat het is gebeurd. Heel Apeldoorn stond op stelten gister. Alle live muziek werd gestopt, echter bleven de cafés wel open. Ik fietste er vannacht langs, maar dan moet je toch wel even slikken hoor. Een vriend van mij was ook helemaal in shock, hij stond precies op de plek waar de auto langs kwam, als zijn vader hem niet had gebeld en hij niet was weg gelopen was hij er misschien wel helemaal niet meer... Dat is gewoon zo ziek om te beseffen..

Azzaro gecondoleerd!
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 01-05-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:32

Azzaro, van mij ook heel veel sterkte toegewenst. :(:)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:33

Aanslag op de koning(in) staat levenslang (dus het echte levenslang) of een gevangenisstraf van ten hoogste 30 jaar voor.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:33

het lijkt me zo eng te gaan om dood te gaan met een baby in me... straks leeft dat babytje nog een tijdje door ofzo brrr.... ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:35

Paardje_13 schreef:
het lijkt me zo eng te gaan om dood te gaan met een baby in me... straks leeft dat babytje nog een tijdje door ofzo brrr.... ;(

Was er een zwangere vrouw bij?? Vreselijk zeg!!

(als je zelf overlijdt overlijdt de baby ook vrijwel meteen hoor. Maar vreselijke gedachte, brrr)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:35

Daar kijken ze echt wel naar hoor paardje_13, maar grote kans dat als de vrouw het had overleeft de baby door de klap al was overleden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:36

durfde het gister nog niet te plaatsen maar wat ik me nu steeds afvraag is waar was de beveiliging op die plek?
waarom heeft niemand hem aan zien komen?
hij kwam van een lange rechte weg af wat uiteraard had moeten opvallen?
waarom was er geen beveiliging op de plek waar de wagens voor het defile klaar stonden?
het had daadwerkelijk voorkomen kunnen worden als er op die hoek ook beveiliging had gestaan.

sorry als dit verkeerd overkomt maar vindt het een belangrijk punt om naar te kijken.
een lange rechte weg waar hij flink vaart heeft kunnen maken.

waarom heeft niemand maar werkelijk niemand dit aan zien komen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:37

Azzaro, gecondoleerd. Heel erg veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:37

Juline, die was er wel hoor zie je ook lopen op de beelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:38

Tja, wat had de beveiliging moeten uitrichten denk je Juline? Verder waren ze er wel maar ook zij moesten rennen voor hun leven.....

zonnebloem18

juline schreef:
durfde het gister nog niet te plaatsen maar wat ik me nu steeds afvraag is waar was de beveiliging op die plek?

Aan het begin van die lange weg stonden hekken en 2 beveiligers 1 van de 2 is nu overleden en de ander ligt nog in het ziekenhuis.
Ze hebben dat echt niet open gelaten ofzo.

Meisje201

xXxdesiixXx schreef:
het is beter voor de nabestaanden dat de dader is overleden, het is ook makkelijker voor hemzelf maar moeilijker voor de politie om het te onderzoeken

Ben ik het niet mee eens, de nabestaande blijven nu altijd met de Waarom vraag zitten..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:39

juline schreef:
waarom heeft niemand hem aan zien komen?
hij kwam van een lange rechte weg af wat uiteraard had moeten opvallen?
waarom was er geen beveiliging op de plek waar de wagens voor het defile klaar stonden?
het had daadwerkelijk voorkomen kunnen worden als er op die hoek ook beveiliging had gestaan.

sorry als dit verkeerd overkomt maar vindt het een belangrijk punt om naar te kijken.
een lange rechte weg waar hij flink vaart heeft kunnen maken.

waarom heeft niemand maar werkelijk niemand dit aan zien komen

de agenten staan overal verspreid, hij heeft iedereen geramd, wat had je verwacht? dat er iemand hem met 1 hand tegen zou houden? schieten? hij ging veel te snel, iedereen keek naar de wagen van de koninging, en ze worden van achter geschept met een enorme vaart. daarom heeft niemand hem zien aankomen, en nee ook niet gehoord want er was volop muziek. het is al erg genoeg, laat die agenten en beveiliging met rust.. ze hebben ontzettend hun best gedaan om levens te redden..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:39

Juline, sommige dingen zijn gewoonweg niet te voorkomen.
Dan gaan we het hier net zo krijgen als in Amerika met de inauguratie, dat willen wij Nederlanders niet en zeker weten dat de leden van het koninklijk huis dat zelf ook niet willen.
beveiliging was er wel zeker, maar zoiets is gecht niet tegen te houden door wat dan ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:40

Azzaro, gecondoleerd en heel veel sterkte. Ook aan je collega's die dicht bij je collega stonden. Wat een nachtmerrie :\

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:40

ja maar waarom hebben hun niks opgemerkt?
in een filmpje hoor je duidelijk de motor van de wagen dus deze was goed hoorbaar. waarom is niemand dit opgevallen?

waarom was er aan het begin/eind van de jagtlaan niemand die hem heeft tegen kunnen houden?

al die vrachtwagens stonden daar waarom was daar niemand om een oogje in het zeil te houden?
of deze gek er nu wel of niet was geweest hadden er ook kwajongeren rond kunnen lopen met slechte bedoelingen naar de wagens toe. dus het was beter geweest als er daar al mensen hadden gestaan die bij het gas geven van deze persoon al wel hadden kunnen ingrijpen door zijn banden lek te schieten.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:41

zonnebloem18 schreef:
Daar kijken ze echt wel naar hoor paardje_13, maar grote kans dat als de vrouw het had overleeft de baby door de klap al was overleden.

dat hoop ik dan maar wat moet dat vreselijk zijn voor haar man...

Onassa

Azzaro, ook van mij gecondoleerd en heel veel sterkte ook voor de rest van je collega's.

Jolliegirl

juline: omdat dit een openbare , niet afgezette weg was... voor bestemmingsverkeer e.d...
en doordat hij vaart had is hij door de menigte gegaan.. dat had niemand kunnen voorkomen..
schieten had ook geen nut gehad... welliswaar waren er dan veel ergere dingen gebeurt...

azzaro.. heel veel sterkte en gecondoleert

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:42

zonnebloem18 schreef:
juline schreef:

Aan het begin van die lange weg stonden hekken en 2 beveiligers 1 van de 2 is nu overleden en de ander ligt nog in het ziekenhuis.
Ze hebben dat echt niet open gelaten ofzo.

oke dit wist ik niet mijn excuses voor het plaatsen dan. wordt nu een hoop duidelijk in me hoofd

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:43

juline schreef:
ja maar waarom hebben hun niks opgemerkt?
in een filmpje hoor je duidelijk de motor van de wagen dus deze was goed hoorbaar. waarom is niemand dit opgevallen?

waarom was er aan het begin/eind van de jagtlaan niemand die hem heeft tegen kunnen houden?

al die vrachtwagens stonden daar waarom was daar niemand om een oogje in het zeil te houden?
of deze gek er nu wel of niet was geweest hadden er ook kwajongeren rond kunnen lopen met slechte bedoelingen naar de wagens toe. dus het was beter geweest als er daar al mensen hadden gestaan die bij het gas geven van deze persoon al wel hadden kunnen ingrijpen door zijn banden lek te schieten.

Da's wel erg makkelijk gezegd! Ga er maar eens staan. Je verwacht niks en je gaat er zeker niet vanuit dat zo'n debiel door hekken heen jaagt met zijn auto.

Het is allemaal zó makkelijk praten achteraf, dat vind ik zó jammer! :n

Berdien

Juline, je kunt niet alles voorkomen. Tegen een dusdanig bewuste eenmansactie kún je niet veel doen. Zeker niet als je Koninginnedag in deze vorm wilt kunnen vieren. Het koninklijk huis wil dichtbij de mensen komen, wil ze bij wijze van spreken aan kunnen raken.

Om nou met een beschuldigend vingertje te gaan wijzen, naar wie of wat dan ook, vind ik alles behalve gepast nou :)

annepaardoes

Nymphadora schreef:
xXxdesiixXx schreef:
het is beter voor de nabestaanden dat de dader is overleden, het is ook makkelijker voor hemzelf maar moeilijker voor de politie om het te onderzoeken

Ben ik het niet mee eens, de nabestaande blijven nu altijd met de Waarom vraag zitten..

Plus dat de dader wel erg gemakkelijk er van af komt. Grote kans dat hij zich zelf ook dood had willen rijden. Hij had zijn huur al per 1 mei opgezegd, maar hij had zijn spullen niet ingepakt. Nu is hij daadwerkelijk overleden, dus misschien wel wat hij dus ook geplant had.

Jolliegirl: de weg was wel degelijk afgezet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:44

Berdien schreef:
Azzaro, gecondoleerd en heel veel sterkte. Ook aan je collega's die dicht bij je collega stonden. Wat een nachtmerrie :\

idd :j

m'n zus zou er ook moeten helpen, net als vorig jaar.
zei kende hem ook, en ze is diep geschokt toen ik haar vertelde dat hij overleden is.

azarro, gecondoleerd en sterkte :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:45

Berdien schreef:
Juline, je kunt niet alles voorkomen. Tegen een dusdanig bewuste eenmansactie kún je niet veel doen. Zeker niet als je Koninginnedag in deze vorm wilt kunnen vieren. Het koninklijk huis wil dichtbij de mensen komen, wil ze bij wijze van spreken aan kunnen raken.

Om nou met een beschuldigend vingertje te gaan wijzen, naar wie of wat dan ook, vind ik alles behalve gepast nou :)

er waren voor mij wat dingen onduidelijk en die zijn nu dus duidelijk mijn excuses dus
en heb absoluut niet met een wijzend vingertje gesproken.

het waren slechts vragen die me dwars zaten maar nu zijn deze opgelost.