Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:19

Lynnepinny schreef:
Ik vraag me dus heel erg af wat PVV-stemmers hiervan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat velen hier maar onbewogen in meegaan, hoe zeer ze ook tegen migratie zijn. Of zou er juist wel draagkracht zijn voor de uitspraken van Faber?

Misschien een tweedeling? Ik denk dat er wel PVV-stemmers zijn die het met haar eens zijn. Maar ik denk, of hoop, dat het gros hier ook gewoon wat van vindt.

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:25

Ik weet niet of de standaard PVV stemmer op NU.nl reageert, maar daar las ik veel "ze doen toch gewoon hun werk, dus waarom een lintje" en iemand die schreef "we kunnen toch voor ze klappen, net als voor de zorg" Dus ik weet niet of daar dan echt over nagedacht wordt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:08

Ik zag ook meerdere reacties die het eens waren met Faber. De haat tegen asielzoekers zit erg diep bij sommige mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:11

Is dat de haat tegen de asielzoeker zelf, of tegen het systeem? Ik vind dat lastig beoordelen.. helemaal als het de 'toetsenbordridders' betreft, waarvan we nu niet eens meer zeker weten of het wel echte mensen zijn, of bots..

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:22

_San87_ schreef:
Lynnepinny schreef:
Ik vraag me dus heel erg af wat PVV-stemmers hiervan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat velen hier maar onbewogen in meegaan, hoe zeer ze ook tegen migratie zijn. Of zou er juist wel draagkracht zijn voor de uitspraken van Faber?

Misschien een tweedeling? Ik denk dat er wel PVV-stemmers zijn die het met haar eens zijn. Maar ik denk, of hoop, dat het gros hier ook gewoon wat van vindt.

Nee, de PVV stemmer is het roerend met haar eens en al helemaal met Geert. Het maakt intussen niet zoveel meer uit wat er uit komt, alles is goed. Volgens mij zit daar ook niet een grote groep vrijwilligers die zich inzet voor andere mensen, dus dat begrip is er ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:24

Veronica2 schreef:
_San87_ schreef:

Nee, de PVV stemmer is het roerend met haar eens en al helemaal met Geert. Het maakt intussen niet zoveel meer uit wat er uit komt, alles is goed. Volgens mij zit daar ook niet een grote groep vrijwilligers die zich inzet voor andere mensen, dus dat begrip is er ook niet.

Nou dat is niet helemaal waar. Ik ken een aantal PVV-stemmers die het niet met Faber eens zijn. Maar goed, doet er ook niet toe denk ik.

Voor een sociaal beleid en erkenning van inzet voor dit beleid moeten we sowieso niet bij de PVV en aanhang zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:26

Wat is “de PVV” stemmer? Is dat een groep met een hive mind dan ofzo?
Het kan toch eigenlijk nooit dat ze allemaal precies hetzelfde denken en doen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:30

_San87_ schreef:
Veronica2 schreef:

Nou dat is niet helemaal waar. Ik ken een aantal PVV-stemmers die het niet met Faber eens zijn. Maar goed, doet er ook niet toe denk ik.

Voor een sociaal beleid en erkenning van inzet voor dit beleid moeten we sowieso niet bij de PVV en aanhang zijn.

Nou precies, sociaal beleid is alleen in campagnetijd héél belangrijk, maar in de uitvoer duidelijk nooit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:24

Geert zakt niet voor niets steeds verder onderuit, dit kan hem wederom zetels kosten. Het enige waar hij op wacht is dat een ander er de stekker eruit trekt. Van BBB en NSC hoef je dat niet te verwachten, die worden weggevaagd bij volgende verkiezingen. VVD speelt het smerige spel het beste. Yesilgoz heeft dit kabinet mogelijk gemaakt en doet zich straks voor als de grote leider wanneer ze het weer opblaast.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:42

Cer schreef:
Wat is “de PVV” stemmer? Is dat een groep met een hive mind dan ofzo?
Het kan toch eigenlijk nooit dat ze allemaal precies hetzelfde denken en doen?

Kan wel hoor, kijk maar eens in nieuwbouwwijken met al die identieke voortuintjes. Massahysterie is een wat extremer voorbeeld van collectiviteit.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:44

Vuurwerkverbod is er door!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:57

Geen 1 april grap?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 13:59

Benzz schreef:
Vuurwerkverbod is er door!

oh echt? *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:13

Oh wat een goed nieuws! Hopelijk lukt het ze voor dit jaar al

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:44

dems75 schreef:
@ Veronica2; ik denk niet dat we bang hoeven zijn dat zij ooit een lintje zal krijgen :D

Wat is de waarde van die lintjes? Mijn (inmiddels overleden) vader had er een waar hij toen heel blij mee was. Na het overlijden moet die onderscheiding teruggestuurd worden ( je krijgt daarvoor een brief met een portvrije verpakking erbij). Dat hebben mijn familieleden en ik ook gedaan.Echter het kleinere draagspeldje hoeft niet terug.In mijn hele familie was werkelijk niemand die ook maar enige waarde hechtte aan deze onderscheiding. Ik persoonlijk was er zelfs zwaar op tegen vanwege het jachtgedrag van de Oranjes waar ik niets mee te maken wil hebben. Dus niemand wilde dat draagspeldje hebben en toen wij de woning van onze vader moesten ontruimen hebben we het gewoon achtergelaten. Dit dus over het voor sommigen nietige belang van zo'n onderscheiding, waardoor ik de ophef niet snap over het niet willen ondertekenen.Waarom moet iemand iets ondertekenen waar hij\zij niet achterstaat? Ieder zijn mening toch.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:58

Het gaat er toch om dat je vader er blij mee was, niet wat de rest van de familie er van vond? Het is een stukje waardering voor jarenlange inzet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:10

prompter schreef:
Het gaat er toch om dat je vader er blij mee was, niet wat de rest van de familie er van vond? Het is een stukje waardering voor jarenlange inzet.

Klopt. Wij vonden het indertijd ook leuk voor hem en het was vermeld in zijn overlijdensberichten. Ik bedoelde alleen te zeggen, dat het iets persoonlijks is en dat je ook niet iemand zou moeten laten tekenen ervoor die er om wat voor reden dan ook op tegen is. Een onder dwang gezette handtekening is toch ook niets waard en ik vind het zelfs schandalig om iemand tegen zijn\haar geweten in iets te laten tekenen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:19

Tegen je geweten? Dat gaat wel ver. Hier krijgen mensen een lintje die zich jarenlang hebben ingezet voor anderen....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:23

niemand is toch gedwongen een handtekening te zetten. Schoof heeft ingegrepen en heeft zelf de handtekening gezet samen met nog een minister. Probleem opgelost. (alhoewel probleem Faber nog steeds in vak K zit natuurlijk)

Net de stemming over het 2 weken vervroegd vrijlaten van gedetineerden. Was nogal chaotisch zeg, maar als ik het goed begrijp is het voorstel wel aangenomen (ofwel, de motie ertegen is verworpen).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:27

Het is niet professioneel om met persoonlijke bezwaren te komen in een ambtelijke procedure waarvan je weet dat hij tot het takenpakket hoort.

We hebben het hier over vrijwilligers, die dus onbetaald hun steentje aan de maatschappij bijdragen!

Straks komt er een minister die vindt dat de (overgebleven) verzorgingstehuizen moeten sluiten, want te duur. En dus weigert de vrijwillige koffieschenkers en begeleiders een lintje te geven. Krankjorum...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:32

Het is ook een hele effectieve manier om van je vrijwilligers af te komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:37

mysa schreef:
Het is niet professioneel om met persoonlijke bezwaren te komen in een ambtelijke procedure waarvan je weet dat hij tot het takenpakket hoort.

We hebben het hier over vrijwilligers, die dus onbetaald hun steentje aan de maatschappij bijdragen!

Straks komt er een minister die vindt dat de (overgebleven) verzorgingstehuizen moeten sluiten, want te duur. En dus weigert de vrijwillige koffieschenkers en begeleiders een lintje te geven. Krankjorum...

Nou, precies dit.

Niemand heeft haar gedwongen minister te worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:50

Ach, wie kan hier nu nog verbaasd over zijn ?

Faber is gewoon de slechtste minister ooit.
Ik kan me tenminste niet herinneren, dat eerder een minister handelde, zo als zij doet. Ook met het zoeken naar steun van de oppositie in de 1e Kamer bijvoorbeeld.
En als Van der Plas zelfs geen excuses meer voor je heeft, dan heb je het wel heel bont gemaakt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:45

juval schreef:
niemand is toch gedwongen een handtekening te zetten. Schoof heeft ingegrepen en heeft zelf de handtekening gezet samen met nog een minister. Probleem opgelost. (alhoewel probleem Faber nog steeds in vak K zit natuurlijk)

.

Denk dat het de opstapeling van dingen is mbt Faber. Plus dat ze hebben afgesproken hebben als kabinet met 1 mond te praten en ook dat doet ze niet.

Maar er schijnt vanavond een motie van wantrouwen te komen richting Faber.