Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:35

Shadow0 schreef:
kanniet schreef:
Dat jij het onzin vindt is iets anders dan dat het onzin is. Voor mijn uitgangspunten zijn bewijzen genoeg te vinden, voor jouw stelling dat het onzin is niet.

Je schijnt het nodig te vinden om steeds te herhalen dat er maar 2 manieren zijn om te denken/ handelen: voor of tegen. Dat is onzin en dat is al bijzonder vaak toegelicht.

Tegen wat? Als ik beweer 1+1=2 is dat logica. Zonder emoties, zonder vóór of tegen.

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 20:04

@Kanniet
Soms is wat voor de één logica is, voor de ander geheel niet te begrijpen. Daar helpt geen uitleg of verklaring tegen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:22

kanniet schreef:
En voor de hollandse moslima's onder ons: beseffen jullie dat jullie mochten en konden kiezen voor welk geloof dat je wil gaan, maar dat dat voor jullie (moslim)kinderen niet is weggelegd? Dat jullie die keuzemogelijkheid hadden omdat jullie ouders geen moslims zijn? Dat jullie de man van je leven nog mag kiezen omdat jullie ouders geen moslims zijn (als je volgens de islam überhaupt nog mag kiezen voor een willekeurige man met een willekeurig geloof/ongeloof)? Dat de waarschijnlijkheid groot is dat jullie (klein)kinderen uitgehuwelijkt gaan worden? Dat ze gesluierd moeten gaan als hun man dat beveelt, en geen keuze meer hierin hebben, nooit van hun leven? Dat je daar niets aan kan doen omdat een moslimman het nu eenmaal voor het zeggen heeft?

edit: Als je nu denkt: "dat is niet zo" kijk dan in welk islamitisch land, waar ter wereld dan ook, de vrouwen enig recht van kiezen of inspraak hebben. Volgens mij is dat geen een. Tenminste, na het verschillende keren stellen van deze vraag geen antwoord gekregen te hebben neem ik aan dat jullie die ook niet kunnen vinden.

de eerste vraag die in me opkomt bij dit verhaal is: op straffe van wat kunnen ze het geloof niet verlaten?

In Nederland is er vrijheid van godsdienst.

Je staat dus ook vrij om je geloof te beeindigen? Is het toegestaan om iemand te dwingen te geloven? Is het zelfs mogelijk om iemand te dwingen ergens in te geloven? Zijn repressiemiddelen verboden in Nederland?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:27

joostvangestel schreef:
de eerste vraag die in me opkomt bij dit verhaal is: op straffe van wat kunnen ze het geloof niet verlaten?

Ze kunnen het wel verlaten met alle (omstreden) gevolgen van dien maar een kind uit een moslimmoeder is automatisch een moslim dus ze kunnen niet kiezen wat voor geloof ze willen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:38

Ik zag vanavond het RTL-nieuws.
Erg grappig. In Amerika is een stadje met 35.000 inwoners, genaamd Holland. Molen, tulpen, hollandse klederdracht en dans. 17 kerken, 1 op de 7 werkeloos. Winkels met kaas/drop.
Overal ter wereld zie je dat mensen met dezelfde achtergrond het prettig vinden om een stukje van hun cultuur te behouden.
En dat hoeft niet altijd problemen te geven.
Dus waarom is het hier dan zo erg, dat er turkse bakkers, moskeeën, enz. zijn?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:45

Dat vind ik niet erg Electra. Een enkele moskee of een Turkse bakker.
Sterker nog ik heb vroeger gevraagd aan de Marokkaanse jongens wanneer er nou een Marokkaanse winkel in mijn dorp kwam en of het niet wat voor 1 van hun was om er een te beginnen, lijkt me erg leuk.

Het is iets anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:52

17 Nederlandse kerken op 35.000 inwoners? Dat noem ik geen enkele kerk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:01

Electra63 schreef:
17 Nederlandse kerken op 35.000 inwoners? Dat noem ik geen enkele kerk.

In Amerika liggen de zaken omtrend kerken ietsje anders. In Amerika mag iedereen een kerk beginnen. De inkomsten van die kerken zijn vrijgesteld van belasting. Mooie reden om een kerk te beginnen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:03

Electra63 schreef:
Erg grappig. In Amerika is een stadje met 35.000 inwoners, genaamd Holland. Molen, tulpen, hollandse klederdracht en dans. 17 kerken, 1 op de 7 werkeloos. Winkels met kaas/drop.
Overal ter wereld zie je dat mensen met dezelfde achtergrond het prettig vinden om een stukje van hun cultuur te behouden.

Zijn er bij die mensen aanwijzingen voor een potentiële terroristische dreiging?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:07

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Zijn er bij die mensen aanwijzingen voor een potentiële terroristische dreiging?

Nee, maar waar is de potentieele terroristische dreiging bij de Turkse bakkers??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:08

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Google ff ;)
Maar, het gaat mij in dit geval, om het aanpassen aan de Nederlandse cultuur, zoals hier altijd hard geroepen wordt.
En zo zijn er legio van Nederlandse enclaves te vinden.
Ik vind dat prima, ik begrijp wel dat mensen een stukje van hun eigen cultuur/achtergrond willen bewaren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:10

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:11

Dat klopt, dat werd ook gezegd in het item.
Eerlijk, gezegd, leek het wel Nederland van voor de oorlog.
Klederdracht, volksdansen etc. erg kneuterig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:12

Ja nou ja wat is het probleem, ik zie geen vergelijking met de Islam in Nederland op dit moment eerlijk gezegd.

Edit: dat kneuterige is volgens mij ook voor de inkomsten :$ Elk jaar een miljoen bezoekers :list:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:22

Nicolletje schreef:
Ja nou ja wat is het probleem, ik zie geen vergelijking met de Islam in Nederland op dit moment eerlijk gezegd.

Edit: dat kneuterige is volgens mij ook voor de inkomsten :$ Elk jaar een miljoen bezoekers :list:

Dat heb ik ook niet gezegd.
Maar in dit soort topics wordt heel vaak gezegd, dat de allochtonen zich maar moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
Met dit bericht wil ik dus laten zien, dat mensen in het buitenland elkaar toch vaak opzoeken en vasthouden aan een stukje van hun "eigen" cultuur/achtergrond. En dat daar ook niets mis mee is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:36

Electra63 schreef:
Dat heb ik ook niet gezegd.
Maar in dit soort topics wordt heel vaak gezegd, dat de allochtonen zich maar moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
Met dit bericht wil ik dus laten zien, dat mensen in het buitenland elkaar toch vaak opzoeken en vasthouden aan een stukje van hun "eigen" cultuur/achtergrond. En dat daar ook niets mis mee is.

In Amerika zijn er hele dorpen waar alleen Spaans gesproken wordt, maar iedereen doet zijn werk en ze maken gewoon deel uit van het grote geheel. Zoonlief werkte daar in de Horeca en daar zijn heel veel Brazilianen aan het werk (meest illegalen) , ook die spreken geen woord Engels en niemand zeurt erover dat komt wel na een paar generaties mochten ze blijven. Je hebt nog steeds na ettelijke generaties Chinatowns, Little Italies, Spaanse en andere wijken, na een paar generaties gaan die op in de rest van de bevolking en spreken ze Engels, alhoewel thuis vaak de taal van hun grootouders. Ik begrijp die rare fobie niet hier dat iedereen alleen maar Nederlands moet spreken. Zelfs als men onder elkaar een andere taal spreekt worden sommige Nederlanders al boos. Het zal wel met angst te maken hebben die mensen die het waarschijnlijk alleen maar over de prijs van groente hebben lijken wel een complot te smeden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:45

Mijn schoonzoon komt van flakkee, nou die kan ik ook niet verstaan als hij met vrienden aan de telefoon zit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:25

Ik heb er ook niet echt een probleem mee als ze ook hun moedertaal spreken verder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:13

Ik begrijp trouwens iets niet zo goed.
Als ik zeg in Amerika hebben ze die en die regels mbt. visum dan wordt mij een beetje meewarig meegedeeld "Misschien had je het nog niet door, maar we leven niet in Amerika"
Op dit verhaal:

sarabande schreef:
In Amerika zijn er hele dorpen waar alleen Spaans gesproken wordt,

zeg ik dus nu: Leuk voor Amerika, maar daar wonen wij niet :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 06:02

Electra63 schreef:

Ik vind die Nederlanders die zijn geëmigreerd naar het buitenland en zich dan zo gedragen maar debiel. Was dan in Nederland gebleven. Stelletje mafketels.... sorry hoor, maar als dit je beste argument is waarom 'wij' moeten accepteren dat onze immigranten hun cultuur per se tot uiting moeten brengen.... Als je jouw cultuur in ere wilt houden vind ik dat prima, maar val er iemand anders niet mee lastig. En boven alles: Doe normaal. Mensen die in Amerika met klompen en klederdracht rond gaan lopen en windmolens bouwen vind ik echt lichtelijk gestoord, sorry hoor ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 07:31

joostvangestel schreef:
kanniet schreef:
En voor de hollandse moslima's onder ons: beseffen jullie dat jullie mochten en konden kiezen voor welk geloof dat je wil gaan, maar dat dat voor jullie (moslim)kinderen niet is weggelegd? Dat jullie die keuzemogelijkheid hadden omdat jullie ouders geen moslims zijn? Dat jullie de man van je leven nog mag kiezen omdat jullie ouders geen moslims zijn (als je volgens de islam überhaupt nog mag kiezen voor een willekeurige man met een willekeurig geloof/ongeloof)? Dat de waarschijnlijkheid groot is dat jullie (klein)kinderen uitgehuwelijkt gaan worden? Dat ze gesluierd moeten gaan als hun man dat beveelt, en geen keuze meer hierin hebben, nooit van hun leven? Dat je daar niets aan kan doen omdat een moslimman het nu eenmaal voor het zeggen heeft?

edit: Als je nu denkt: "dat is niet zo" kijk dan in welk islamitisch land, waar ter wereld dan ook, de vrouwen enig recht van kiezen of inspraak hebben. Volgens mij is dat geen een. Tenminste, na het verschillende keren stellen van deze vraag geen antwoord gekregen te hebben neem ik aan dat jullie die ook niet kunnen vinden.

In Nederland is er vrijheid van godsdienst.

Je staat dus ook vrij om je geloof te beeindigen? Is het toegestaan om iemand te dwingen te geloven? Is het zelfs mogelijk om iemand te dwingen ergens in te geloven? Zijn repressiemiddelen verboden in Nederland?

Antwoord op je eerste vraag: Eerwraak, jawel, echt waar, ook binnen nederland. Je gelooft dan wel niet (meer) maar je bent wel moslim met de wetten en gebruiken die eraan vast kleven.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 07:47

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Hebben zij ook een officieel boek dat beweert dat alle andere amerikanen onrein (gelijk aan varkens) zijn en dat ze nooit vriendschappen mogen sluiten met anderen dan de inwoners van dat stadje? Dat ze alles mogen (liegen, bedriegen, oorlog voeren, bommetjes gebruiken, zelfmoordaanslagen plegen, in de politiek infiltreren) om de rest van Amerika ook zo te laten leven? En steunen wij, oorspronkelijke hollanders, dat door oproepen te doen om tegenwerkende politici daar te onthoofden?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:59

Nicolletje schreef:
joostvangestel schreef:

Ze kunnen het wel verlaten met alle (omstreden) gevolgen van dien maar een kind uit een moslimmoeder is automatisch een moslim dus ze kunnen niet kiezen wat voor geloof ze willen zijn.

Mijn zoon werd ook christelijk gedoopt voordat hij de keus had. Maar in Nederland mag volgens mij de overheid niet eens registreren wat voor geloof je hebt. De gevolgen? Buiten sociale gevolgen zullen die niet zo ernstig zijn, tenzij het kind een dubbele nationaliteit heeft en het kind onder de tweede nationaliteit wel als moslim ingedeeld wordt. Dan zou reizen naar het (tweede) thuisland wel gevolgen kunnen hebben. maar ook dat is een keuze die je maakt.

Maar goed, dit topic is feitelijk wel heel humoristisch. als we de titel van het topic kijken, is het antwoord heel erg simpel: PVV stemmers voelens zich aangevallen omdat ze ook aangevallen worden. de rest van het topic gaat over het feit of PVV stemmers al dan niet gelijk hebben over de moslim-fobie.TS haalde er meteen al racisme bij, wat feitelijk onzin is, aangezien geloofsdiscriminatie wat anders is dan rassendiscriminatie. Dan blijft daarna de vraag over of discriminatie onder bepaalde voorwaarden wel gerechtvaardigd is.

Ironisch genoeg is juist het "automatisch" moslim-zijn een reden waarom je juist niet mag discrimineren, omdat moslims zelfs geen keus zouden hebben.

Kanniet: eerwraak is strafbaar in Nederland, daar hebben we de PVV helemaal niet voor nodig. We zouden hooguit de straffen op dat soort vergrijpen wat hoger moeten maken, omdat we moeten aangeven dat je de wet niet mag overtreden uit naam van welk geloof dan ook.

Over Nederlanders in het buitenland: meestal is het een groter probleem dat de tweede generatie niet eens meer Nederlands spreekt. In- en intriest, kinderen kunnen soms niet eens meer met hun grootouders praten, dat terwijl meer talen spreken alleen maar rijkdom is. In de meeste gevallen integreren Nederlanders vaak te goed en houden ze zich aan wat oneigenlijke zaken vast.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:24

christel1857 schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind die Nederlanders die zijn geëmigreerd naar het buitenland en zich dan zo gedragen maar debiel. Was dan in Nederland gebleven. Stelletje mafketels.... sorry hoor, maar als dit je beste argument is waarom 'wij' moeten accepteren dat onze immigranten hun cultuur per se tot uiting moeten brengen.... Als je jouw cultuur in ere wilt houden vind ik dat prima, maar val er iemand anders niet mee lastig. En boven alles: Doe normaal. Mensen die in Amerika met klompen en klederdracht rond gaan lopen en windmolens bouwen vind ik echt lichtelijk gestoord, sorry hoor ;)

Wat is het verschil tussen klederdracht en de traditionel kleding waar Islamieten in lopen??

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:38

zipje71 schreef:
christel1857 schreef:

Wat is het verschil tussen klederdracht en de traditionel kleding waar Islamieten in lopen??

Dat verschil is er in mijn ogen dus niet.