Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicole3939 schreef:Jullie komen er hier nooit meer uit. Het is voor en tegen.
Heino schreef:nicole3939 schreef:Jullie komen er hier nooit meer uit. Het is voor en tegen.
Het ís niet voor en tegen, althans, dat zou niet zo horen te zijn in een discussie! Ik wil juist samen tot een oplossing komen en mogelijkheden bediscussiëren. Maar dat gaat nogal lastig als je dingen in je mond gelegd krijgt. En als je inderdaad fel tegen bent kom je idd niet verder. Snap ook niet wat die mensen in een discussietopic te zoeken hebben..
Heino schreef:Ik denk dat je zeker wel met elkaar naar diverse mogelijkheden en oplossingen kan kijken en die bediscussiëren. Maar als discussiegenoten je continu woorden in de mond leggen wordt discussiëren erg lastig en onprettig. Ik begrijp niet waarom JaneSmith continu linkse stemmers beledigt en negatief benadert.
Heino schreef:Ik denk dat je zeker wel met elkaar naar diverse mogelijkheden en oplossingen kan kijken en die bediscussiëren. Maar als discussiegenoten je continu woorden in de mond leggen wordt discussiëren erg lastig en onprettig. Ik begrijp niet waarom JaneSmith continu linkse stemmers beledigt en negatief benadert.
nicole3939 schreef:Heino schreef:Ik denk dat je zeker wel met elkaar naar diverse mogelijkheden en oplossingen kan kijken en die bediscussiëren. Maar als discussiegenoten je continu woorden in de mond leggen wordt discussiëren erg lastig en onprettig. Ik begrijp niet waarom JaneSmith continu linkse stemmers beledigt en negatief benadert.
Heino ik denk dat het niet echt persoonlijk bedoeld is.
Zoals je weet ben ik ook een rechtse stemmer, en discussiëren hebben wij eh 100 pagina's terug ook gedaan, en wij kwamer er op een gegeven moment ook achter dat wij over de meeste dingen eigenlijk hetzelfde denken.
Misschien een idee om met JaneSmith samen het lijstje weer in te vullen??
janesmith schreef:Ik ben zeker negatief over links, maar beledigen doe ik ze niet.
Citaat:Ik heb hekel aan alles wat steelt van de rijken om er daarna sinterklaas mee te spelen. Model PVDA, SP.
Citaat:Het is allemaal de schuld van het 'cordon sanitair' dat verschillende partijen om de PVV gelegd hebben.
Citaat:Als je de moeite zou nemen om de linkjes die ik steeds plaats te lezen, dan zou je deze vraag niet stellen!
Citaat:en vraag ik me af waarom er om bronvermeldingen gevraagd wordt daar ze toch alleen maar als geldig of relevant betiteld worden indien de strekking er een is die in de persoon in kwestie zijn straatje past.
Citaat:Ik vind het heel jammer dat jij onderzoeken die je zelf niet eens gelezen hebt, afdoet als onzin. Zo komen dus de vooroordelen de wereld in. Je vindt iets, bent ergens tegen en stuurt het dan maar de wereld in als zijnde de waarheid. Er zijn heel veel mensen die (helaas) maar klakkeloos alles ontkennen en afdoen als onzin en niet wetenschappelijk zodra het niet in hun straatje past. Waardoor ze van Islamitische gemeenschappen een beeld schetsen dat geheel niet conform de werkelijkheid is. Bedankt hé.
Citaat:Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Citaat:Omdat jij mij alleen constructief zou vinden als ik mezelf ook die knuffel-mentaliteit aanmeet. Dat doe ik dus niet, accepteer dat maar.
Citaat:Maar de tegenstanders van hem willen dat helemaal niet horen want dan is er niks meer om hem en zijn kiezers aan te vallen. Niemand kan dan ook ergens een quote laten zien dat hij alle moslims weg wil hebben, maar dat roepen kunnen ze wel.
Heino schreef:Ohnee?
Heel gezellig vind ik je anders niet richting andere partijen en deelnemers aan dit topic...
En sorry Nicole, maar ik blijf niet in herhaling vallen. Men kan ook de moeite nemen om mijn posts werkelijk te lezen in plaats van in te vullen wat men dénkt dat ik als linkse stemmer vind..
Citaat:Ik heb hekel aan alles wat steelt van de rijken om er daarna sinterklaas mee te spelen. Model PVDA, SP.
Citaat:Het is allemaal de schuld van het 'cordon sanitair' dat verschillende partijen om de PVV gelegd hebben.
Citaat:Als je de moeite zou nemen om de linkjes die ik steeds plaats te lezen, dan zou je deze vraag niet stellen!
Citaat:en vraag ik me af waarom er om bronvermeldingen gevraagd wordt daar ze toch alleen maar als geldig of relevant betiteld worden indien de strekking er een is die in de persoon in kwestie zijn straatje past.
Citaat:Ik vind het heel jammer dat jij onderzoeken die je zelf niet eens gelezen hebt, afdoet als onzin. Zo komen dus de vooroordelen de wereld in. Je vindt iets, bent ergens tegen en stuurt het dan maar de wereld in als zijnde de waarheid. Er zijn heel veel mensen die (helaas) maar klakkeloos alles ontkennen en afdoen als onzin en niet wetenschappelijk zodra het niet in hun straatje past. Waardoor ze van Islamitische gemeenschappen een beeld schetsen dat geheel niet conform de werkelijkheid is. Bedankt hé.
Heino schreef:Ik vind het heel jammer dat je zonder een onderzoek zélf gezien te hebben zulke onzin de wereld in stuurt. Zo komen vooroordelen nu de wereld in. Iemand leest ergens iets en gooit het als zijnde waarheid het internet op. En er zijn heel veel mensen die niet kritisch nadenken (helaas) en dus van alles klakkeloos aannemen. Waardoor Islamitische gemeenschappen nóg een slechtere naam krijgen dan ze al hebben. Bedankt hè.
Citaat:Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Citaat:Omdat jij mij alleen constructief zou vinden als ik mezelf ook die knuffel-mentaliteit aanmeet. Dat doe ik dus niet, accepteer dat maar.
Citaat:Maar de tegenstanders van hem willen dat helemaal niet horen want dan is er niks meer om hem en zijn kiezers aan te vallen. Niemand kan dan ook ergens een quote laten zien dat hij alle moslims weg wil hebben, maar dat roepen kunnen ze wel.
Karl66 schreef:Ik geloof dat het voor de rest van ons niet zo interessant is om te lezen of jullie nou wel of niet vinden dat jullie beledigd of beledigend zijn. Zullen we niet gewoon met de discussie zelf doorgaan?
Hermelientje schreef:Heino schreef:Ik denk dat je zeker wel met elkaar naar diverse mogelijkheden en oplossingen kan kijken en die bediscussiëren. Maar als discussiegenoten je continu woorden in de mond leggen wordt discussiëren erg lastig en onprettig. Ik begrijp niet waarom JaneSmith continu linkse stemmers beledigt en negatief benadert.
Dat komt omdat jij bezig bent met discussiëren en gewoon een eerlijke discussie wilt. Iemand anders hier is bezig met iets heel anders nl. propaganda bedrijven.
Ik zal je het verschil uitleggen, als je bijvoorbeeld een discussie wilt over islamitisch onderwijs dan zou je kunnen zeggen, er zijn twee islamitische middelbare scholen in Nederland en allebei schijnen ze slecht te presteren en er een link bij doen naar een artikel in Trouw dat over die twee scholen gaat. Dan zouden we een gesprek kunnen hebben over de voor- en nadelen van scholen op een godsdienstige grondslag, of bijvoorbeeld over andere scholen die heel slechte prestaties haalden en wat er aan gedaan werd. Of we zouden het kunnen hebben over het feit dat de ene islamitische school geen subsidie meer krijgt en dichtgaat en de andere inmiddels gemiddelde resultaten haalt.
Als je propaganda bedrijft dan plaats je hetzelfde artikel over die twee scholen, maar dan geef je de link de titel "alle islamitische scholen presteren slecht".
Het doel is dan namelijk helemaal niet om een discussie te voeren maar gewoon om propaganda te bedrijven.
Dit laatste is natuurlijk ook het enige wat Geert Wilders doet. Vandaar dat je van hem dus ook heel gemakkelijk een
Wildersuitsprakengenerator
kunt maken.
Electra63 schreef:Dus ik heb nog geen antwoord op mijn vraag:
Wat is het nut van etnische registratie?
Weer een administratieve taak voor de ambtenaren erbij?
nicole3939 schreef:Maar om even op Sarabande haar punt terug te komen:
Stemmen en dan de 2 grootste partijen opnieuw laten stemmen om te kijken wie dan de grootste wordt: Dus zoals zij het zegt links tegen rechts (PvdA -- VVD) .
Wat dan als VVD wint, mogen zij dan alleen regeren??
Dan moet dus de hele zetelverdeling op de schop of zie ik wat verkeerd?
Karl66 schreef:Zullen we niet gewoon met de discussie zelf doorgaan?
Karl66 schreef:KiWiKo schreef:[als zo een partij met de verkiezingen een enorme winst maakt dan kan je er niet onderuit dat "men" waarschijnlijk wil dat die partij in de regering komt![]()
Nee hoor, dat wil men niet, de 1.5 miljoen kiezers die Wilders gestemd hebben willen dat. Net zo als de anderhalve stemmer die PvdD gestemd heeft graag wil dat de PvdD in de regering komt. De PVV heeft veel meer stemmers gekregen dan bij de vorige verkiezingen, maar nog steeds niet zoveel stemmen dat men wil dat ze gaan regeren.
Als politieke partij heb je geen verantwoording af te leggen aan het land, maar aan je kiezers. En als jouw kiezers, of een groot deel van je kiezers, niet willen dat je met een andere partij regeert, dan heb je daar als partij rekening mee te houden. Ongeacht wat de kiezers van andere partijen daarvan vinden.
Verder nog even een kleine kanttekening bij een eerder bericht. Ik vraag me af wat Janmaat met den Uyl te maken heeft? Janmaat is pas in 1982 in de tweede kamer gekomen en dat was dus ten tijde van het eerste kabinet Lubbers, een CDA/VVD kabinet. Je kan veel van dat kabinet en de latere kabinetten Lubbers zeggen, maar het waren nou niet bepaald linkse knuffelkabinetten.
Electra63 schreef:Nou Jane, je komt af en toe best wel bot en onaardig over, niet dat ik me daar iets van aantrek, maar sommigen vinden dat misschien niet zo leuk. Je bent overigens niet de enige hoor, dat vind ik wel van meer bokkers.
En waarschijnlijk ben ik zelf ook niet altijd zo aardig.
nicole3939 schreef:Hermelientje sorry maar ook jou laatste alinea vind ik niet gepast.
Nu suggereer jij dat alle Wilders stemmers propaganda bedrijven.