_Margot_ schreef:het is toch niet gewoon dat je zo'n actie uitvoert?
nee maar bepaalde mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd en weten niet meer wat ze doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolandaa_ schreef:als je 'ziek' bent denk je niet aan hulp zoeken. je zou je eens beter wat moeten verdiepen hierin voordat je conclusies gaat trekken die nergens op slaan.
Jolandaa_ schreef:als je 'ziek' bent denk je niet aan hulp zoeken. je zou je eens beter wat moeten verdiepen hierin voordat je conclusies gaat trekken die nergens op slaan.
Blinnii schreef:Nou dat ben ik niet met je eens Desi, ik had als nabestaande liever gezien dat hij voor altijd de cel in ging ..
Sannessep schreef:Hannelore schreef:Helaas nog een persoon overleden. Wat een ellende allemaal.
Heel veel sterkte voor alle nabestaanden en slachtoffers.
Azzaro, gecondoleerd met het verlies van je collega.
Sannessep@ Het is inderdaad waar dat het leven vaak oneerlijk is. Maar het is niet meer dan logisch dat mensen daarvan ondersteboven zijn. Niet iedereen heeft ervaring vanuit ziekenhuiswezen.
Het is ook niet meer dan normaal dat men erover wil spreken onderling.
Dus moet zeggen dat ik je reactie wel wat hard vind.
We moeten inderdaad oppassen om er niet te neerslachtig van te worden. We kunnen stilstaan bij dit geheel en de slachtoffers herdenken.
Maar misschien is dat mijn te gevoelige reactie. Kan ook best.
Dat weet ik, en dat besef ik me heel goed! Ik weet van mezelf dat ik daar heel nuchter over kan zijn. Ik heb vandaag ook vele collega's gesproken, die er wel erg mee zitten en die het fijn vinden om daarover te praten! Dat is ook heel goed en dat moeten we ook zeker blijven doen. Wat ik alleen wilde zeggen is dat ik vind dat het geen zin heeft om alleen maar onheil over de dader te spreken. Maar ik weet (zoals gewoonlijk) weer eens geen goeie woorden te vinden om dat uit te kunnen leggen zonder dat daar verkeerde opvattingen over komen.
Maar ik vind zeker dat erover gepraat moet worden en ik vind het heel goed dat er zoveel mensen reageren in dit topic. Ik denk ook dat veel mensen hier hun emoties wel kwijt kunnen!
Pebblesther schreef:Ik ga die man echt niet lopen verdedigen!
Ik snap best dat hij ziek is en dat ik zelf niet half weet hoe het is om psychisch gestoord te zijn.
Maar dan had hij toch zelf met een auto tegen een boom kunnen rijden en niet door ene publiek heen razen en nog 5 mensen meenemen de dood in!
Pebblesther schreef:Ik ga die man echt niet lopen verdedigen!
Ik snap best dat hij ziek is en dat ik zelf niet half weet hoe het is om psychisch gestoord te zijn.
Maar dan had hij toch zelf met een auto tegen een boom kunnen rijden en niet door ene publiek heen razen en nog 5 mensen meenemen de dood in!
detour schreef:.. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er psychische schade van oplopen, levenslang.. Is het leven ooit nog hetzelfde? De kinderen die keken? Slapen ze nog een beetje?![]()
Spanningen?..
Iemand die ik ken was in Bali in een discotheek die werd opgeblazen, is letterlijk over lijken heen gestapt en heeft na jaren nog klachten, bouwt dermate veel adrenaline op dat bv verdovingen bij tandartsen niet voldoende werken, slaapt soms nog steeds heel slecht en durfde massa's niet meer in.
Laten we het effect op de levenden ook niet vergeten of onderschatten...
WillemYntJee schreef:Nightlover: hij had zeer waarschijnlijk levenslang gekregen. Doodslag + aanslag op het Koninklijk Huis zeer waars. met voor bedachte rade, reken maar dat ie nooit meer vrij was gekomen.
nightlover schreef:Blinnii schreef:Nou dat ben ik niet met je eens Desi, ik had als nabestaande liever gezien dat hij voor altijd de cel in ging ..
Voor altijd had hij toch niet de cel ingegaan !
Als dit 1 van mijn familieleden waren geweest en hij had 15/20 jaar gekregen had ik
voor hem liever een pijnlijke dood gezien .
En dit heeft hij echt wel gehad , denk ik .