Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:14

_Margot_ schreef:
het is toch niet gewoon dat je zo'n actie uitvoert? :=

nee maar bepaalde mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd en weten niet meer wat ze doen ;)

Anoniem

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:14

Das geen excuus. :n

_Margot_

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:15

die horen hulp te zoeken, en dat deed hij niet ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:16

Anthea schreef:
Das geen excuus. :n

nee dat is waar maar we kunnen het niet meer veranderen want het is gebeurd en hij is ook dood ook al hadden sommige mensen liever gehad dat hij nog leefde

Destination

_Margot_ schreef:
die horen hulp te zoeken, en dat deed hij niet ;)

hij wàs rijp voor de psychiater

Jolandaa_

als je 'ziek' bent denk je niet aan hulp zoeken. je zou je eens beter wat moeten verdiepen hierin voordat je conclusies gaat trekken die nergens op slaan.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:18

Jolandaa_ schreef:
als je 'ziek' bent denk je niet aan hulp zoeken. je zou je eens beter wat moeten verdiepen hierin voordat je conclusies gaat trekken die nergens op slaan.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Mijn moeder heeft ooit eens aan de HA gevraagd, waarom er mensen zijn die er zelf een eind aan maken.
De Ha zei H... Als we dat weten, zijn wel zelf al zo ver dat we het niet meer na kunnen vertellen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:19

Jolandaa_ schreef:

Ben het helemaal mee eens.. Het is heel makkelijk om te zeggen dat hij ziek is in zijn hoofd en dat hij hulp had moeten zoeken. Maar als je zo ver heen bent, dan wil en kun je dat gewoon niet meer.. Lekker makkelijk dit! Ik wil hem niet goed praten! Het is vreselijk erg wat hij heeft gedaan..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:20

Blinnii schreef:
Nou dat ben ik niet met je eens Desi, ik had als nabestaande liever gezien dat hij voor altijd de cel in ging .. :\

Voor altijd had hij toch niet de cel ingegaan !

Als dit 1 van mijn familieleden waren geweest en hij had 15/20 jaar gekregen had ik
voor hem liever een pijnlijke dood gezien .
En dit heeft hij echt wel gehad , denk ik .

Anoniem

Jolandaa_ schreef:

Waarom niet? Er zijn zát mensen die er wél aan denken hoor ;) En gelukig maar je ziet wat voor ellende dit met zich meebrengt!

Jolandaa_

ja, die mensen zijn daar niet mee bezig. mensen die psychisch in de war zijn denken meestal zo: ik wil dood, dan is iedereen van mij af. maar ze denken er niet aan wanneer ze voor de trein springen aan alle mensen in de trein. ze willen zichzelf weg hebben voor de omgeving in de hoop een beter leven voor hun.

Maargoed dat ik later met 'zulke' mensen kan werken, dan valt er nog iets van te maken. ipv al deze voor oordelen!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:21

Ik ga die man echt niet lopen verdedigen!

Ik snap best dat hij ziek is en dat ik zelf niet half weet hoe het is om psychisch gestoord te zijn.
Maar dan had hij toch zelf met een auto tegen een boom kunnen rijden en niet door ene publiek heen razen en nog 5 mensen meenemen de dood in!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:23

Sannessep schreef:
Hannelore schreef:
Helaas nog een persoon overleden. Wat een ellende allemaal.

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden en slachtoffers.

Azzaro, gecondoleerd met het verlies van je collega.

Sannessep@ Het is inderdaad waar dat het leven vaak oneerlijk is. Maar het is niet meer dan logisch dat mensen daarvan ondersteboven zijn. Niet iedereen heeft ervaring vanuit ziekenhuiswezen.
Het is ook niet meer dan normaal dat men erover wil spreken onderling.
Dus moet zeggen dat ik je reactie wel wat hard vind.
We moeten inderdaad oppassen om er niet te neerslachtig van te worden. We kunnen stilstaan bij dit geheel en de slachtoffers herdenken.
Maar misschien is dat mijn te gevoelige reactie. Kan ook best.

Dat weet ik, en dat besef ik me heel goed! Ik weet van mezelf dat ik daar heel nuchter over kan zijn. Ik heb vandaag ook vele collega's gesproken, die er wel erg mee zitten en die het fijn vinden om daarover te praten! Dat is ook heel goed en dat moeten we ook zeker blijven doen. Wat ik alleen wilde zeggen is dat ik vind dat het geen zin heeft om alleen maar onheil over de dader te spreken. Maar ik weet (zoals gewoonlijk) weer eens geen goeie woorden te vinden om dat uit te kunnen leggen zonder dat daar verkeerde opvattingen over komen.

Maar ik vind zeker dat erover gepraat moet worden en ik vind het heel goed dat er zoveel mensen reageren in dit topic. Ik denk ook dat veel mensen hier hun emoties wel kwijt kunnen!

Dan begrijpen wij elkaar ;) Zo als je het nu schrijft is het heel duidelijk.
Ik ben het wel met je eens.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:24

Pebblesther schreef:

Ik snap best dat hij ziek is en dat ik zelf niet half weet hoe het is om psychisch gestoord te zijn.
Maar dan had hij toch zelf met een auto tegen een boom kunnen rijden en niet door ene publiek heen razen en nog 5 mensen meenemen de dood in!

Hij was toch niet ziek ?
Nooit in contact geweest met politie en ook niet bij hulpinstanties .

Een "wanhoopsdaad" uitvoeren betekend niet dat je ziek bent .
Neemt niet weg dat dit een hele zieke actie is .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:26

Pebblesther schreef:

Precies,deze man was niet ziek, is ook uit de verklaring gekomen.
Meer waarschijnlijk lijkt mij een simpele ziel die misschien naar zijn idee te weinig van zijn leven heeft weten te maken en erg graag nog een keer als laatste daad dan maar wereld wijd bekent worden.
Helaas is hem dat ook erg goed gelukt!
Dit is een op voorhand geplande aktie geweest!
Ik heb geen enkel gereintje gevoel van medelijden voor deze man, hij is in mijn ogen ook geen slachtoffer maar een regelrechte moordenaar, niks meer en niks minder.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:27

Nightlover: hij had zeer waarschijnlijk levenslang gekregen. Doodslag + aanslag op het Koninklijk Huis zeer waars. met voor bedachte rade, reken maar dat ie nooit meer vrij was gekomen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:27

nogmaals: weet iemand of er een kind bij de doden hoort?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:28

detour schreef:
.. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er psychische schade van oplopen, levenslang.. Is het leven ooit nog hetzelfde? De kinderen die keken? Slapen ze nog een beetje? :\
Spanningen?..

Iemand die ik ken was in Bali in een discotheek die werd opgeblazen, is letterlijk over lijken heen gestapt en heeft na jaren nog klachten, bouwt dermate veel adrenaline op dat bv verdovingen bij tandartsen niet voldoende werken, slaapt soms nog steeds heel slecht en durfde massa's niet meer in.

Laten we het effect op de levenden ook niet vergeten of onderschatten... :o

ik sliep vanacht al niet meer, werd elk uur wakker en voelde me zo raar... en ik heb dan alleen de foto's gezien en het nieuws, ik kan me dus voorstellen dat veel van die kinderen en volwassenen er een trauma aan over houden..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:29

WillemYntJee schreef:
Nightlover: hij had zeer waarschijnlijk levenslang gekregen. Doodslag + aanslag op het Koninklijk Huis zeer waars. met voor bedachte rade, reken maar dat ie nooit meer vrij was gekomen.

Okeey , weer wat geleerd :)
Ik las gisteren dat er voor een aanslag op het Koninklijk huis iets van 15 jaar stond .
Denk dat ik dit te snel heb gelezen en dat er vast minimaal voor stond .

xDramaQueen

gekvanfleur schreef:
nogmaals: weet iemand of er een kind bij de doden hoort?

nee, er zat alleen een vrouw tussen met een ongeboren baby. waren wel 3 kinderen gewond

Daphne__

mijn zus kent roel ook..
toen ze vorig jaar uit school voor de paarden van de marechaussee zorgde, heeft ze hem leren kennen..

vreselijk.. zoveel slachtoffers..

Sassy4barrel

Verschrikkelijk ;(

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:30

nightlover schreef:
Blinnii schreef:
Nou dat ben ik niet met je eens Desi, ik had als nabestaande liever gezien dat hij voor altijd de cel in ging .. :\

Voor altijd had hij toch niet de cel ingegaan !

Als dit 1 van mijn familieleden waren geweest en hij had 15/20 jaar gekregen had ik
voor hem liever een pijnlijke dood gezien .
En dit heeft hij echt wel gehad , denk ik .

Nee hoor. Had deze man nog geleefd, dan had hij een celstraf gekregen van 30 jaar tot levenslang. (stond vanochtend in de krant)
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 01-05-09 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:31

@ Azzaro
Gecondoleerd met het overlijden van je collega.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:31

Ja dat van die 15 jaar klopt wel, maar daar als je doodslag(/moord, want dat hadden ze er ook nog van kunnen maken) bij optelt dan kom je wel op levenslang ;)
Dus je had het wel goed gelezen!

Azzaro, gecondoleerd :(:)