Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:49

Als je daar 4 jaar voor moet zitten, heeft hij precies de tijd om een complete studie af te ronden!

Kijk ik snap dat die mensen (die iets minder lang moeten zitten) ook moeten studeren om zo de kans op werk te vergroten en de kans op criminaiteit te verkleinen. Maar moet dat nu van ons belastinggeld?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:52

dabedoel ik Haha! Haha! ik betaal liever voor de zoon van een vriendin, dan voor iemand die het toch niet zo nauw neemt met de basisomgangsvormen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:54

Welshcobfan schreef:
Ze hebben in de gevangenis toch ook de mogelijkheid tot persoonlijke ontwikkeling? Studeren bijvoorbeeld?

Inderdaad behalve als ze stout zijn, dan word alles afgenomen.

Zoals deliquent x eens een brief stuurde naar de gevangenisraad waarin stond dat hij bewaker r. niet vriendelijk vond.
En als hij niet zou verbeteren bewaker r. wel eens van drie naar beneden zou vliegen.
Waarna zijn laptop (thuisstudie) werd afgenomen.

Hij begreep de sanctie niet wegens bedreiging. Ze zouden beter wat persoonlijkheidsontwikkeling geven. ROFL

Maar voor vele is dat wel goed ze hebben geen diploma en weinig kans dus dit beetje extra geeft hoop op rechte pad. Maar het verkleint absoluut niet de kans op criminaliteit. Als ze buiten komen en ze worden geconfronteerd met het minimumloon kunnen ze het vaak niet aan om recht te blijven.

Plus dat act van de tien bovenstaande zich niet als crimineel ziet, dus vinden ze dat ook geen criminaliteit. Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-09-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:56

Cimineel geld is makkelijk verdient, en de pakkans in nederland is niet zo heel groot........ in iedergeval verdient de criminaliteit makkelijker dan 40 upw bij een lastige slecht betalende baas

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:57

Types als Binladen en anderen van dat soort mogen van mij per direct om zeep worden geholpen.

Al kan een levenslange gevangenis straf effectiever zijn, maar hoevaak worden gedetineerden niet álsnog eerder vrijgelaten.
Echt belachelijk vind ik dat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:14

Himyar schreef:
Uitgebreide materie, lijkt me best zwaar. Bedankt voor de twee linken.
Wat betekent: limited reparenting, want dat wordt daar ook genoemd?

Is een soort her-ouderen, waar de psycholoog haar of zijn houding veranderd afhankelijk van de situatie. Zodat de vroegere omgang (zoals regels) van ouders vergeten word.
Zodat emoties naar buiten kunnen komen en deze een plaatsje kunnen krijgen en verwerkt kunnen worden.

Bv. Als ouderomgang aan de basis ligt van de "criminaliteit"

Hopelijk begrijp je er wat van Clown

Tekst is bijna klaar maar ik draai zware dagen en dan ben ik meestal te moe om in zware engelse boeken te duiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:28

bliksem schreef:
Types als Binladen en anderen van dat soort mogen van mij per direct om zeep worden geholpen.

Wat heeft Bin Laden er mee van doen?

Ook over wát hij doet verschillende standpunten fors en G.W:Bush is schuldig aan een véélvoud aan doden.

Dit geeft wel helder aan dat de doodstraf voor politiek daden altijd door de ´winnaar´ wordt uitgesproken en dus een hoogst subjectief oordeel is
Of die ´winnaar´ met diens Guantanamo ook maar bij benadering correct bezig is kan je niet eens serieus overwegen.

hc

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:35

Welshcobfan schreef:
Mwah, ze krijgen eerst gewoon een narcose injectie zoals bij operaties. Pas dan de dodelijke Lachen (zover ik het heb gevolgd op een documentaire erover).

The Process

The prisoner is bound to a gurney; two needles are inserted into the prisoner's veins and a saline solution is injected.
Sodium thiopental, an anesthetic, is injected to put the prisoner to sleep.
Pavulon, or pancuronium bromide, is released, inducing paralysis and stopping breathing.
Finally, the flow of potassium chloride stops the heart. This chemical can cause excruciating pain if the prisoner is still conscious.

The Potential Problems

The prisoner resists and delays establishment of an intravenous line.
The execution team is not able to find a suitable vein.
The mixture or composition of drugs is wrong.
The direction of flow of the injection is wrong.
The chemicals are directed into tissue rather than a vein.
The prisoner does not react normally to the drugs.

The Results

If not rendered unconscious, the inmate will feel excruciating pain; if paralyzed by the pancuronium bromide, the inmate will be unable to show this pain.
Some executions have lasted between 20 minutes to over an hour and prisoners have been seen gasping for air, grimacing and convulsing during executions.
Autopsies have shown severe, foot long chemical burns to the skin and needles have been found in soft tissue.

"Not a humane mixture for euthanizing animals.
Because of the potential for masking pain, the American Veterinary Medical Association has rejected the use of paralyzing agents like pancuronium bromide in animal euthanasia. In states like Tennessee and Texas pancuronium bromide is banned for use on animals; yet it continues to be used on humans."

bron: http://www.amnestyusa.org

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:38

Gewoon de doodstraf bij moord en verkrachting. Klaar. Er zitten teveel mensen op deze aardkloot!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:10

ehmmm zo makkelijk ligt dat niet............

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:56

Snoevie schreef:

Nee we willen allemaal "beschaafd" doen en zijn.
Beschaafd blijven kan niet als je zo op elkaar zit gepropt Boos!

Hey jij komt uit Hoorn Haha! Mijn allerbeste maatje ook Haha! (zomaar even een opmerking Tong uitsteken )

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:02

Huertecilla schreef:
bliksem schreef:

Wat heeft Bin Laden er mee van doen?

Ook over wát hij doet verschillende standpunten fors en G.W:Bush is schuldig aan een véélvoud aan doden.

Dit geeft wel helder aan dat de doodstraf voor politiek daden altijd door de ´winnaar´ wordt uitgesproken en dus een hoogst subjectief oordeel is
Of die ´winnaar´ met diens Guantanamo ook maar bij benadering correct bezig is kan je niet eens serieus overwegen.

hc

Apart.
Volg jij mij ala stalker of is het weer heeeeel erg toevallig dat ik juist jou hier weer tegenkom?
Nogmaals : jouw uitspraken zijn zo apart dat ik overtuigd ben dat jij niet op dit forum thuishoort...

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:09

MarvanTom schreef:
Het beperkt zich helaas niet tot het hebben van enkel een tv...
De beste vergelijking is een appartement met alles erop/eraan, bewoners worden gevoerd, mogen regeld een ommetje maken en diegene die erin zitten krijgen zelfs kabel-tv en hebben aansluiting voor diverse spelcomputers die ik niet aan kan schaffen...
En dan werken wij hier beiden full-time als brave burgers...
Ik snap opeens waarom ik 's ochtends zo moeilijk mijn bed uitkom, de belasting die ik betaal voor dit soort gespuis drukt gewoon te zwaar op mijn persoonlijke leven! Knipoog

Ik geloof toch niet dat je die vergelijking kan maken, ik neem pas van je aan dat het zo makkelijk is zoals je nu voorstelt wanneer je zelf ervaring hebt opgedaan. Appartement met alles erop en eraan? Een cel van nog geen 10 m2 die je in sommige gevallen moet delen met iemand die je niet kent.

Dus als ik het goed begrijp is het standpunt van velen dat de doodstraf moet worden ingevoerd? Voor welk feit/welke feiten dan? Op dit moment zitten er ongeveer 40 mensen die zijn veroordeeld tot levenslang, stel je voor dat die de doodstraf zou hebben gekregen. Dan zaten er nu 40 mensen minder gedetineerd. Goh wat zal dat schelen wat betreft de belasting die een ieder moet betalen Blond

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:12

KiWiKo schreef:
Cimineel geld is makkelijk verdient, en de pakkans in nederland is niet zo heel groot........ in iedergeval verdient de criminaliteit makkelijker dan 40 upw bij een lastige slecht betalende baas

Pakkans? Wat is die kans dan?

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:13

Zoezi schreef:
Snoevie schreef:

Nee we willen allemaal "beschaafd" doen en zijn.
Beschaafd blijven kan niet als je zo op elkaar zit gepropt Boos!

Hey jij komt uit Hoorn Haha! Mijn allerbeste maatje ook Haha! (zomaar even een opmerking Tong uitsteken )

Waarom zou je dan niet beschaafd kunnen blijven? De meeste van ons hebben toch een goed stel hersenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:14

Toch wel een interessante discussie geworden imo door
mensen die 'gillend van onwetendheid' zijn... Huilen van het lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:15

Volgens mij zit een levenslange nooit samen met iemand anders? Lijkt me een beetje gevaarlijk Haha!

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:17

Nee, dat klopt. Dat was ook een reactie op iemand die beweert dat de gevangenissen luxe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:25

Moesji schreef:
Waarom zou je dan niet beschaafd kunnen blijven? De meeste van ons hebben toch een goed stel hersenen?

ja wij mss wel, maar een of andere ziel die drie kinderen vermoord en verkracht heeft heb ik mn twijfels bij als je het niet heel erg vindt.

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:47

Dat begrijp ik, maar Zoezi stelt dat we niet beschaafd kunnen blijven omdat we "op elkaar zitten gepropt". Het gaat haar niet om een veroordeelde maar om de reactie van de samenleving op een strafbaar feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:01

Moesji schreef:
Dat begrijp ik, maar Zoezi stelt dat we niet beschaafd kunnen blijven omdat we "op elkaar zitten gepropt". Het gaat haar niet om een veroordeelde maar om de reactie van de samenleving op een strafbaar feit.

Had het idd verkeerd geinterpreteerd, nou om daar dan antwoord op te geven,
blijkbaar niet. Zitten ellendelingen genoeg inde bak te prutsen op een XBOX
of een hoertje van jou en mijn centen.

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:11

Ik begrijp niet zo goed wat je met die laatste zin bedoelt... De strafrechtelijke reactie kan niet meer beschaafd blijven omdat er veel mensen gedetineerd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:13

Moesji schreef:
Ik begrijp niet zo goed wat je met die laatste zin bedoelt...

Wat snap je er niet aan?

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:17

Haha, als je hem zelf terugleest is het dan erg duidelijk?
Zitten ellendelingen genoeg inde bak te prutsen op een XBOX
of een hoertje van jou en mijn centen.

Zitten er ellendelingen in de bak met hoertjes te kloten van jouW en mijn centen? Of zitten er hoertjes in de bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:20

Ellenedlingen genoeg die in de bak zitten te prusten op een XBOX
of ellendelingen genoeg die zich vermaken met een hoertje van
jou en mijn centen, zo duidelijk? Tong uitsteken