Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Ik pak alles van mijn teckels af hoor! En als ze het wagen te bijten dan hebben ze een probleem.
slimmerik schreef:Een goed opgevoede hond staat altijd toe dat je zijn prooi afpakt. Bij mijn honden mag iedereen de etensbak of prooi in ontvangst nemen. Zo hoort het ook.
Het gebeurt niet maar het kàn wel.
Klara16 schreef:Ik reageer niet meer omdat ik het schokkend vind hoe de honden 'liefhebbers' hier gewoon recht lopen te praten wat krom is.
Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.
En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.
Nee, het wil er bij mij niet in. Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal.
Welshcobfan schreef:En ik vraag mij af hoe men had gereageerd op zo'n verhaal als het ging om een gewone hond met een ziende man...
Want ook blinde mensen maken fouten, maar vaak is men bang om dat te zeggen omdat in onze maatschappij het schandalig is om te zeggen dat een gehandicapte ook maar een mens is die fouten maakt...
en tuurlijk had die staff man moet ingrijpen!
Dat is niet eens im frage hier.
Welshcobfan schreef:ik heb meerdere blinden gehoord die hun hond toch een tijd kwijt waren op zo'n loslaatplekHoevaak ze ook riepen
![]()
Bleek meestal dat het dier te druk met een tak bezig was, of achter een dier aanzat
Klara16 schreef:Ik reageer niet meer omdat ik het schokkend vind hoe de honden 'liefhebbers' hier gewoon recht lopen te praten wat krom is.
Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.
En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.
Nee, het wil er bij mij niet in. Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal.
Citaat:Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf
Citaat:die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.
Citaat:En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.
Citaat:Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal
Welshcobfan schreef:Maar waarom laat die blinde man in vredesnaam een hond los die hij niet eens kan zien?
Hij maakte ook een inschattingsfout.
Neemt niet weg dat die staff eigenaar echt goed fout zit omdat hij niet ingreep...