Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:22

Ja sommige teckels hebben die drift inderdaad nog heel erg. De Teckels die ik allemaal ken komen daarvoor niet eens van hun plaats Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:36

Ik pak alles van mijn teckels af hoor! En als ze het wagen te bijten dan hebben ze een probleem. Haha!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:41

triest, dat dit zo moet gebeuren. een blinde man.
die al vaak hulp nodig heeft, en zich zelf dan met moeite er zo uit moet redden. triest van de eigenaar om zijn hond niet terug te roepen. ik vind het zwak. zulke honden horen niet los ( ongeacht het ras, agrressieve honden aan de lijn en anders maar niet buiten laten komen)
met alle respect voor stichting hulphond. zij beleren een hond die nu getraumatiseerd is.
petje af voor de blinde meneer. ik vind het geweldig hoe hij dit gedaan heeft, ondanks dat hij niets ziet. hij riskeert zijn leven voor de hond.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:53

faye schreef:
Ik pak alles van mijn teckels af hoor! En als ze het wagen te bijten dan hebben ze een probleem. Haha!

Ja, ik mag ook alles afpakken qua botjes etc. No problemo! Speelgoed? Prima! Echt waar, dat alles mag. Maar Bruno (de andere hond) niet hoor, die moet niet bij har botje komen!

En wild? Vergeet nooit een drukjacht in Dresden waar mijn vader een vos schoot. Lola stond bovenop de vos en een van de drijvers wilde (zonder na te denken) het wild pakken en op de pick-up gooien. Je hoord gegrom, ziet de Teckel met onblootte tanden opde vos staan, en op dat moment slaat ze al toe. Vluchtige hap, maar wel raak. Ja

Zo, weer on-topic Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:23

De Teckel heeft van de Staff gewonnen en de dicussie om zeep geholpen? Haha!

Zie je, niks boven de kracht van de Teckel Huilen van het lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:29

Een goed opgevoede hond staat altijd toe dat je zijn prooi afpakt. Bij mijn honden mag iedereen de etensbak of prooi in ontvangst nemen. Zo hoort het ook.

Het gebeurt niet maar het kàn wel. Ja

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:30

Ik reageer niet meer omdat ik het schokkend vind hoe de honden 'liefhebbers' hier gewoon recht lopen te praten wat krom is.

Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.

En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.

Nee, het wil er bij mij niet in. Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:32

Klara16, ben het helemaal met je eens. OK dan!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:32

slimmerik schreef:
Een goed opgevoede hond staat altijd toe dat je zijn prooi afpakt. Bij mijn honden mag iedereen de etensbak of prooi in ontvangst nemen. Zo hoort het ook.

Het gebeurt niet maar het kàn wel. Ja

Kunnen we ook, ik mag mijn hand bij haar in het voer steken hoor Haha!

En wij mogen het afpakken (nou ja, ik moet heb toch wel een beetje hulp nodig van paps) maar verder niemand...

Heb jij een Teckel waar mee gejaagd wordt? Zo niet, dan niet oordelen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:37

Klara16 schreef:
Ik reageer niet meer omdat ik het schokkend vind hoe de honden 'liefhebbers' hier gewoon recht lopen te praten wat krom is.

Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.

En jullie allemaal maar onzinnige argumenten aandragen waarom het dan ook nog eens die blinde zn eigen schuld is dat hij tegen een aso kerel met een aso (onopgevoede en agressieve) hond aanloopt.

Nee, het wil er bij mij niet in. Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal.

ik moet zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben................ en ik ben echt een hondenliefhebber

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:38

Ik blijf 1 ding trouwens nog afvragen, waarom laat een blinde man een hond loslopen, terwijl hij niet eens ziet waar die heen gaat of wat er gebeurt?
Ik denk dat het hier gewoon gaat om een ongeluk, waarbij beide partijen niet handig hebben gereageerd...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:40

En ik vraag mij af hoe men had gereageerd op zo'n verhaal als het ging om een gewone hond met een ziende man...
Want ook blinde mensen maken fouten, maar vaak is men bang om dat te zeggen omdat in onze maatschappij het schandalig is om te zeggen dat een gehandicapte ook maar een mens is die fouten maakt...

en tuurlijk had die staff man moet ingrijpen!
Dat is niet eens im frage hier.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-08 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:41

Welshcob: de enige in dit hele verhaal die ook maar iéts verkeerd heeft gedaan is de eigenaar van de Staf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:42

Maar waarom laat die blinde man in vredesnaam een hond los die hij niet eens kan zien?

Hij maakte ook een inschattingsfout.

Neemt niet weg dat die staff eigenaar echt goed fout zit omdat hij niet ingreep...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-08 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:43

Omdat in een losloopzone iedereen het volste recht heeft om zn hond los te laten.
Op voorwaarde dat hij gehoorzaamt. dat is wel het minste dat je van blindegeleidehonden mag zeggen. Die Staf daarentegen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:46

Klara16, dat is dus het probleem van blinde mensen: je moet weten waar je hond is.
zodra het tuig af is, valt het onder appél zijn best tegen van bgh...
Daarom zeg ik ook: het is niet voor niets dat het instutuut aanraadde om nooit de honden los te laten zonder een ziende of veilige plek (bv tuin). Het is niet de eerste keer dat een hond lekker zijn gang gaat zonder dat de baas het doorheeft Nagelbijten / Gniffelen

Blindegeleidehonden worden vaak erg overschat, want zonder tuig zijn het gewone honden. Net zoals blinden gewone mensen zijn (die enorm zelfstandig zijn en niet zo hulpbehoevend als mensen vaak denken Nagelbijten / Gniffelen) die ook fouten maken.
Juist die honden hebben best door dat hun baas niet oploopt tijdens speeltijd.

Perfect africhten bestaat gewoonweg niet, omdat het dieren zijn en geen machines die je kan afstellen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-08 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

omdat hij zijn hond vertrouwd en het hem gunt om ff zijn benen te strekken. en die hond luisterd. ook al ziet hij iets wat niet mag. een hond is zonder zijn jasje een gewone hond, die wel gehoorzaamd, maar met jasje aan weet die hond dondersgoed dat hij alles 'perfect' voor zijn baasje moet doen. en even de benen strekken gebeurd niet vaak, maar de hond komt terug. en die gaat niet weg.

maar wat ik nu afvraag, is hoe wist die blinde dat het een Staf was?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:50

ik heb meerdere blinden gehoord die hun hond toch een tijd kwijt waren op zo'n loslaatplek Nagelbijten / Gniffelen Hoevaak ze ook riepen Nagelbijten / Gniffelen
Bleek meestal dat het dier te druk met een tak bezig was, of achter een dier aanzat Nagelbijten / Gniffelen

en ja ik dacht ook dat die dieren átijd gehoorzaamden... maar helaas. De realiteit is anders als het tuigje afgaat.

Probleem is alleen dat de blinden hun hond niet zelf kunnen zoeken... nou ja 1 probeerde het die moesten wij uit de bosjes vissen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:53

Welshcobfan schreef:
En ik vraag mij af hoe men had gereageerd op zo'n verhaal als het ging om een gewone hond met een ziende man...
Want ook blinde mensen maken fouten, maar vaak is men bang om dat te zeggen omdat in onze maatschappij het schandalig is om te zeggen dat een gehandicapte ook maar een mens is die fouten maakt...

en tuurlijk had die staff man moet ingrijpen!
Dat is niet eens im frage hier.

Dan alsnog had ik zo gereageerd......... een hond hoort geen andere hond te pakken, en als je als eigenaar meemaakt dat jouw hond een andere hond pakt, dan ga je dat corrigeren......... en bied je minstens je excuses aan.........

tenzij je natuurlijk last hebt van het remisyndroom

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:53

Welshcobfan schreef:
ik heb meerdere blinden gehoord die hun hond toch een tijd kwijt waren op zo'n loslaatplek Nagelbijten / Gniffelen Hoevaak ze ook riepen Nagelbijten / Gniffelen
Bleek meestal dat het dier te druk met een tak bezig was, of achter een dier aanzat Nagelbijten / Gniffelen

een goed opgeleide hond komt dan zelfs nog.
maar dan nog had die staf niet mogen bijten. en al helemaal niet als hij zo'n dekje ophad. dan had de eigenaar zijn minste respect en verstand nog kunnen gebruiken. ongeacht het ras, maar een hond die zonder aanleg bijt mag van mij afgemaakt wordne.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:55

Klara16 schreef:

Wow, een tekst vol met vooroordelen en overhaaste conclusies!

Citaat:
Een vele 1000den euro's kostende perfect afgerichte geleidehond wordt aangevallen door een dolle staf

Dat de Staff aanvalt zegt niks over het feit dat het een dolle hond is....Je kent de hond toch zeker niet? Misschien is dit ook voor de Staff een eerste agressieve ervaring en wist het baasje niet wat hem overkwam...

Citaat:
die vervolgens ook nog eens de gehandicapte baas van het dier, die zijn 'ogen' wil komen redden, stevig te pakken neemt.

Ladies en Gentleman, may I present to you: The Dogwisperer! Haha!
Je weet of de hond greep omdat hij het zo zag of omdat hij naar de Lab wilde bijten en daarmee de man een paar keer beet die in de weg zat. En hoezo stevig te pakken. Hij heeft verwondingen op zijn arm maar niemand zegt mij hoe heftig dat is...Dat staat er ook niet. Ik denk persoonlijks dat de man met zijn handen?armen heeft geprobeerd de honden uit elkaar te duwen, de Staff de Lab wilde grijpen en daarbij de man greep...Klinkt toch ook aannemlijk?

Citaat:

Deze zin is in zijn geheel fout. Er werd alleen in vraag gesteld of de man zijn geleide hond wel had moeten loslaten en of het wel zo verstandig van hem was tussen twee vechtende honden te stappen, vooral gezien zijn lichamelijke staat.
Dat die kerel aso is baseert men hier op een uitspraak: Dat de man er maar niet tussen had moeten staan....
Maar: hoe heeft deze man dat gezegd (de toon maakt de muziek)? Gebruikte hij deze woorden of zei hij: "Meneer, u had wel dood kunnen zijn! tussen twee vechtende honden stappen is levensgevaarlijk! beseft u dat wel?" De pers maakt verhalen soms wat sappiger! De pers kan van woorden als "een slim en doordacht persoon" een "koel en onberekenbaar persoon" maken. En ik kan me voorstellen dat ik ook vanuit schrik anders reageer dan anders. Toen iemand mij bijna van de fiets reed schreeuwde ik: "Godverruhdomme jij idiote e*kel! Heb je stront in je ogen, achterlijke debiel!". De persoon was zelf heftig geschrokken en een paar minuten laten was de adrenaline gezakt en zei ik dat ik het niet zo meende.
Misschien kwam hij, volledig in paniek, eraan, ziet die man bloeden en laat zo'n spreuk...Tis maar een mens he....
Misschien overdrijft de blinde man wel enorm? Een handicap maakt mensen niet meteen onschuldig of zelfs heilig...

Citaat:
Ik hoop dat er eens stevige wetten gemaakt worden tegen dat soort volk met honden want het is een schandaal

Zie bovenstaande verhaal...Bedenk je ook dat het zich kan handelen om iemand met een inschattingsfout qua karakter van de hond. Hij vind het een super leuk beest en houdt van het dier, maar het beest luistert voor geen meter. En laat het nou net een Staff zijn, die echt niet de makkelijkste zijn. Dat zijn gewoon honden die slechts geschikt zijn voor mensen met een ijzersterk gevoel voor discipline...

Jij vindt het schokkend dat mensen hier dingen rechtpraten (hoewel ik het vooral zie als het in twijfel trekken van sommige uitspraken omdat de vooroordelen van Staff meteen de toon voor de discussie gezet hebben), ik ben geschokt door de vooroordelen, het gehaaste trekken van conclusies gebaseerd op een artikel van de pers...

Sorry, misschien hebben mense hier geen slechte ervaring met de pers....Maar als de pers zou schrijven dat de rozen bloeien zou ik dat nog in twijfel trekken, ook als ik voor een bed vol met bloeiende rozen zou staan...

Weergave van het ware verhaal, daar wordt nog maar zeer weinig waarde aan gehecht, en dat hebben wij onszelf te verdanken, want wij willen sensatie, vermaak...het liefst leedvermaak....Maar goed, dat is een andere discusie Knipoog
Laatst bijgewerkt door Adil op 10-07-08 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:56

Welshcobfan schreef:
Maar waarom laat die blinde man in vredesnaam een hond los die hij niet eens kan zien?

Hij maakte ook een inschattingsfout.

Neemt niet weg dat die staff eigenaar echt goed fout zit omdat hij niet ingreep...

Omdat het een loslaatgebied is en dat zijn enige mogelijkheid is de hond los te laten. Iets wat hij vaak deed daar. Waar moet ie de hond zich dàn laten ontspannen? Niks met inschattingsfout te maken.

En nou niet beginnen: had hij een ziende mee moeten nemen, want er waren genoeg zienden op dat moment aanwezig. Helaas durfde niemand de staff aan te pakken. Iets wat ik me helaas kan voorstellen. Ze staan nu eenmaal niet bekend als hondjes die alleen maar blauwe plekken maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:57

Ik had het over allemaal goed opgeleide honden Knipoog
Met nadruk op: HONDEN. Het zijn en blijven dieren met hun streken.
Dekje heeft een hond nooit om bij het loslaten, want die zit vast aan het tuig. Dus je kan het niet zien. Knipoog

Komen wij bij het volgende punt: eigenaar van de staff had inderdaad zijn hond moeten wegtrekken, maar ook die maakte denk ik een inschattingsfout (zag het aan voor spelen? weet ik veel).
En hij had niet verwacht dat die man er tussen zou springen en toen was het kwaad al geschied...

Normaals: die man had moeten ingrijpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:58

je kan Luhllen als brugman adil..........

maar feit blijft dat die stef die andere hond beet............. en die valt niet recht te breien joh! of kan jij hier ook nog een of andere rare twist aangeven en de andere partij hiervan de schuld in de schoenen kan schuiven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:59

Klara16 schreef:

Helemaal waar. Perfect weergegeven. Ja