slimmerik schreef:De winkeliers maken 22% winst op de melk. De melkfabriek 16% en de boer bij goede prijs een half procent...eerlijk toch
ik vind ook niet alles eerlijk, maar 43 cent is een te goede melkprijs zou ik bijna zeggen
je kunt wel eisen, maar als je teveel/te hoge eisen stelt is de kans veel groter dat het toch niet lukt! kun je beter je eisen wat bijstellen zodat het er wel door komt want daar zijn meer boeren mee geholpen denk ik!A_lette schreef:Ik betaal liever meer geld voor mijn melk dan dat de boeren verdwijnen!
waren er maar meer zoals jou
maar de meeste mensen willen zo min mogelijk geld uitgeven aan hun voedsel en die zien alleen de prijzen in de supermarkt en hebben geen idee wat een boer allemaal doet voor die liters melk...
en die is hoger als de woz
lastig hoor ik kan het wel snappen! bij ons waren de omstandigheden vast anders maar missen doe je het altijd
Bij ons zeiden ze dat idd ook, dat je solidair moest zijn met elkaar. Maar ik denk dat er betere manieren zijn dan melkfabrieken blokkeren (waardoor iedereen maar gedwongen wordt melk weg te laten lopen, uhu solidair) of je eigen melk weg te laten lopen (eigen probleem, €4000 per keer of hoeveel je maar melkt in de put gooien).