Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:38

Udella schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/34443/5 ... ouwen.html

Hier zie je er een uitgebreid filmpje over, zeker aan te raden om even te kijken..

OMG

Je weet dat dit soort dingen speelt in de wereld, maar als het dan visueel wordt ben je ineens heel erg bewust van de vrijheid die wij hebben. Dat we openlijk onze mening kunnen geven...

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:39

Ik heb het vooral met die vrouwen te doen.. damn

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:40

Even niet over Fitna, wel over moslim immigranten..
Lees nu iets voor school, zal het ff overtypen (het is wel int Engels). Het is een satirisch verhaal van een Spaanse schrijver, Juan Goytisolo..Z'n boek heet; Landscapes after the Battle.

It opens with the inexplicable appearance of unintelligible scrawls on the walls of the Parisian neighborhood of Le Sentier. At first the natives assume the marks are the secret language of a gang of kids, but the someone spots a man with "kinky black hair" inscribing the mysterious messages. The natives conclude that the scrawls are written in a real alphabet - but backward- and are the handiwork of "those foreigners who, in ever-increasing numbers, were stealthily invading the decrepit buildings abandoned by their former tenants and offering their labor to the well-heeled merchants of Le Sentier". Then one morning, a working-class native of Le Sentier drops in at his local bar for a pick-me-up of calvados, to discover that the sign identifying his tavern has been replaced by one written in that incomprehensible script. Wandering through the neighborhood, he is horrified to find that every marker - the Rex Cinema's marquee, McDonald's, street signs, the placard on the district mayor's office - has been transformed. Even the sign outside the office of the newspaper of "the glorious Party of the working class," L'Humanite, now reads (..nu staat er Arabisch schrift in mn boek..). A catastrophic, cacophonous traffic jam has broken out, for drivers cannot decipher the street signs, and the traffic police are no help. "Trying to hide his laughter, a swarthy-skinned youngster with kinky hair purveyed his services as guide to whichever helpless soul bid the highest. "Colonized by those barbarians!" the unnerved Le Sentier native thinks to himself.

Nagelbijten / Gniffelen

Vond dit dus wel toepasselijk...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:46

Ik voel me dus weldegelijk aangesproken door de film, maar op een andere manier als de moslims. Ik ben dus een aap en een varken? Zelfs hitler ( die ook een jood was) had me er niet tussenuit gepikt. Daar was ik de perfecte ariër geweest Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:47

ik ga straks alles lezen, gaat hier ontzettend hard, ik ben nu echt bang, bang om zaterdag met de trein te gaan, en morgen over straat te lopen, wat wilders beschrijft is niet per definitie zo, heel makkelijk de ergste dingen eruit te plukken, ik hoop eigenlijk dat het nl vs allochtoon ophoud, dit wil wilders maar hij heeft makkelijk te praten met zijn beveiligers, de egoist, jammer dat er zoveel zich tot zijn niveau gaan verlagen (zie youtube). ik hoop dat dit echt snel voorbij waait.

wil er trouwens even bij melden dat ik jood ben en sommige dingen me erg kwetsen, bovendien heb ik trouwens een 2 jaar durende relatie gehad met een turk, die dat wist, zo streng is die koran dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:47

bah, ik vind dit echt vreselijk .
Wilders staat zowiezo al op het dodenlijstje, dus hij moet echt opassen Scheve mond

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:49

Mystica schreef:
Zelfs hitler ( die ook een jood was)

Hitler een jood Verdrietig Verdrietig

Marigold

Mystica en of Dramaqueen, weten jullie wat de islam op joden tegen heeft dan?
is het omdat ze bij God zijn blijven steken en Mohammed niet wilden accepteren?
christenen zijn toch ook wéér een andere weg ingegaan, door Jezus te volgen, maar het is net of ze in de eerste plaats iets tegen joden hebben, ik snap niet waarom?

Sundancer

Nou volgens mij was Hitler geen jood hoor Scheve mond

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:50

ja volgens mij was hij ook jood, of half jood.

Udella

Mystica schreef:
Ik voel me dus weldegelijk aangesproken door de film, maar op een andere manier als de moslims. Ik ben dus een aap en een varken? Zelfs hitler ( die ook een jood was) had me er niet tussenuit gepikt. Daar was ik de perfecte ariër geweest Nagelbijten / Gniffelen

Hitler was echt geen jood hoor, hij wou de joden juist allemaal afslachten. Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Hitler was wel een jood Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:51

inderdaad, hitler was ook een jood Ja

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:51

Udella schreef:
Mystica schreef:

Hitler was echt geen jood hoor, hij wou de joden juist allemaal afslachten. Nagelbijten / Gniffelen

Dat is juist de ironie ervan...hij was het zelf..Lachen (hetzij voor een deel geloof ik?)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:52

Als je moeder een jood is, ben jij dat ook. Ongeacht de afkomst van je vader. Zijn moeder was een jood en hij dus ook. Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:52

Dacht dat de grootvader van Hitler joods was.....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:53

Maargoed dat is nooit bewezen omdat Hitler z'n familie graag niet naar voren haalde.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:53

Sundancer schreef:

Je zegt net dat je denkt dat Hitler niet joods was Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:54

Mystica schreef:

Ik hoop dat je voor je wiki werk wat meer waarheidsgetrouw te werk gaat

Na alles wat die man het joodse volk heeft aangedaan is dit niet alleen volslagen onwaarheid maar ook een zeer kwetsende uitspraak

Als het al waar zou zijn is de correcte benoeming dat iemand van joodse afkomst is.
Iemand is een jood is een rascistische uitspraak

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:55

ga even de film kijken... Ik snap alleen niet alle ophef erover.. om nou te zeggen, als er een soort gelijke film over de bijbel was uitgekomen, had heel de wereld dan ook zo idioot gereageerd?!?! volgens mij niet, dat zegt genoeg....!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:55

Esile schreef:
Sundancer schreef:

Je zegt net dat je denkt dat Hitler niet joods was Nagelbijten / Gniffelen

Omdat dit nooit bewezen is. Er zijn allemaal van die figuren dit maar zeggen. Niemand weet het 100% zeker.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:56

sarabande schreef:
Mystica schreef:

Na alles wat die man het joodse volk heeft aangedaan is dit niet alleen volslagen onwaarheid maar ook een zeer kwetsende uitspraak

Als het al waar zou zijn is de correcte benoeming dat iemand van joodse afkomst is.

Dit is geen wikiwerk. Dit is algemeen bekend. Knipoog

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:56

sarabande schreef:
Mystica schreef:

Volgens mij is ze zelf ook joods...maar goed, dat buiten beschouwing. Ik dacht echt dat het klopte dat Hitler voor een deel joods was...maar nu ga ik ook weer twijfelen.. Clown

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:57

MissBenthe85 schreef:
ga even de film kijken... Ik snap alleen niet alle ophef erover.. om nou te zeggen, als er een soort gelijke film over de bijbel was uitgekomen, had heel de wereld dan ook zo idioot gereageerd?!?! volgens mij niet, dat zegt genoeg....!

Toen de film over jezus laatste dagen uitkwam was er ook zoveel ophef over vanuit de katholieke kerk....

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:58

Ik ben niet bang om over straat te gaan, ben wel redelijk pessimistisch over wat er straks allemaal voor tegenacties gaan komen......

De film op zich bevat eigenlijk allemaal beelden die iedereen wel al een keer op tv heeft gezien, maar de film maakt mij er wel bewust van dat er echt een stelletje idioten op de wereld rondloopt....