Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluimpje

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:46

OOK Geert wilders heeft recht op meningsuiting en als hij besluit dat in een film te gaan doen prima toch? hij beschadigt lichamelijk niemand met deze film en ja sommige mensen die zullen zich persoonlijk aangevallen voelen maar het is zijn mening. Net als vele moslims christenen of heidenen haten en ze dood willen hebben. en ik trek me daar echt helemaal niks van aan.

voor hun is deze film natuurlijk een mooie gelegenheid om wraak te nemen en dat is geen vorm van meningsuiting meer als er lichamelijk slachtoffers bij vallen.
en wat er in de film voorkomt dat weet nog niemand dus daar kan nog geen mening over gegeven worden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:41

Bealy schreef:
Niets raars aan:

KIJKCIJFERS!

Geen enkele omroep wil film Wilders uitzenden
Van onze verslaggever Wilco Dekker voor de Volkskrant

AMSTERDAM - Geen enkele omroep, publiek of commercieel, is bereid de anti-Koranfilm van Geert Wilders uit te zenden. Het lijkt daarmee uitgesloten dat de film te zien zal zijn op de Nederlandse televisie.

PVV-leider Geert Wilders (ANP) De omroepen en programma’s die eerder interesse toonden, geven aan niet meer met de PVV-leider in gesprek te zijn en ook geen pogingen meer te zullen doen de onderhandelingen te heropenen. Ook Wilders zelf zou inmiddels niet meer geloven dat zijn film Fitna de Nederlandse tv haalt.

Huiverig
Het grote struikelblok is de eis van Wilders dat zijn een kwartier durende film integraal wordt uitgezonden, zodat er geen verkeerd beeld geschetst kan worden. ‘Daar zijn we zeer huiverig voor. Dat doen we niet met filmpjes van CDA of VVD, en ook niet met de PVV’, zegt Herman van Gelderen, hoofdredacteur van NCRV’s Netwerk. ‘Nog los van het feit dat we ook erg huiverig zijn voor het aanzetten tot haat of discriminatie.’

Eerder gaven de nieuwsrubrieken al aan de film te willen zien, alvorens te beslissen over integrale uitzending. Volgens hoofdredacteur Carel Kuyl van NOVA wil Wilders de film wel laten zien, maar alleen als de betrokken rubriek vooraf belooft de film ook uit te zenden, mits er geen wettelijke belemmeringen zijn. Wilders wil zo voorkomen dat programma’s met zijn film aan de haal gaan, zonder hem te laten zien.

Kuyl noemt deze eis van Wilders ‘tamelijk bizar’. ‘Dan teken je om blind iets uit te zenden. Dat kan helemaal niet.’ Ook de commerciële zender SBS, die interesse had, zegt niet aan deze voorwaarde te kunnen voldoen. RTL zei eerder al de film niet integraal uit te zenden.

Curieus
Zo ontstaat de curieuze situatie dat de film die Nederland al tijden in zijn greep heeft – en die garant staat voor hoge kijkcijfers – niet te zien zal zijn op de Nederlandse tv. Hoofdredacteur Van Gelderen van Netwerk: ‘Ik ben dol op hoge kijkcijfers, maar niet tot elke prijs. Geert Wilders zal wel zeggen dat niemand zijn film wil laten zien, maar hij stelt gewoon irreële eisen.’

De opstelling van de omroepen bespaart de overheid in elk geval de lastige taak in het buitenland uit te leggen dat de Publieke Omroep iets anders is dan staatstelevisie. Als hij de tv niet haalt, zal Wilders zijn film met een internationale persconferentie lanceren via de website fitnathemovie.com. De PVV-leider denkt daarvoor nog enkele weken nodig te hebben.

Wilders is welkom in het internationaal perscentrum Nieuwspoort in Den Haag. Het Tweede Kamerlid had laten weten de internetpremière van zijn film daar aan te willen kondigen, maar Nieuwspoort reageerde aanvankelijk huiverig. Nadat het bestuur woensdagavond lang over het verzoek had gesproken, liet voorzitter Max van Weezel weten dat de persconferentie door kan gaan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:34

Tja, groot gelijk. Het is zoiets als een contract tekenen, zonder de inhoud te kennen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:40

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:16

Hoe zou jij het vinden als je bewaakt moest worden als je bijv zou zeggen dat je vind dat ik een lelijke kop heb? Verward

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:51

net zoals ze het zegt, als jij je mening geeft over dat zij een lelijke kop heeft. en je daarvoor bewaakt moet worden omdat je je mening geeft. wilders geeft zijn mening over de islam en hij moet nu bewaakt worden omdat hij zijn mening heeft gegeven

onzin toch!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:52

.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:52

Dat is idd wat ik bedoel. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:53

Jij bedoelt het toch als dat hij geen bewaking moet krijgen omdat hij dan zijn mond maar moet houden? Of heb ik het dan verkeerd begrepen? Vork

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:09

.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:48

heel veel mensen hebben hun oordeel over de film al klaar..
maar heel leuk en aardig : hoe kun jij een mening hebben over een onbekent iets?

bang voor oorlog? geen flauw idee. hoe zou je dat kunnen zeggen zonder dat je weet waardoor?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:33

merel_gomez schreef:
ik bedoel hij mag zijn mening uiten maar hoef daarbij echt geen bewaking

Blijkbaar zijn mensen zo triest dat het wel moet, als hij geen bewaking had was die om zijn mening vermoord door een triest persoon. Het zou zo moeten zijn, dat hij geen bewaking nodig zou hebben omdat die zijn mening geeft. Maar Nederland is Nederland niet meer, zodra je hier je mening geeft kan je vermoord worden.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:49

Ik vind het ronduit belachelijk dat je niet eens je mening over iets kan geven. Ik bedoel, als hij dat vind, lekker boeien, maar de islamieten hechten er veel te veel waarden aan. Maar wij dreigen toch ook niet met oorlog ofzo door de reclame van Celebrations waarin Ali B word uitgemaakt voor hollander omdat hij zogenaamd gierig is. Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het gewoon raar dat je niet eens meer een mening kan geven in dit land, ik bedoel kijk hoe het is afgelopen met Pim Fortuijn en Van Gogh, ze zeggen wat over islamieten en ze zijn allebei dood. Ligt het dan aan ons? Nee die islamieten hebben blijkbaar een nogal kort lontje.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:56

Ik wist niet dat de moordenaar van Pim Fortuyn ook een moslim was..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:56

Pim Fortuyn is niet vermoord door een islamiet, maar door een extreem milieu-activist, geloof ik. Maar er zijn zeker extreme moslims die maar een knip met je vingers nodig hebben om een aanleiding te zien tot geweld.

In ieder geval, denk ik dat het zo'n vaart nog niet loopt, wat betreft je mening geven hier in NL. Wilders heeft het IMO ook aan zichzelf te danken. Ik vind hem ook een heel slecht politicus. Hij kan niet eens een normaal debat voeren zonder in de verdediging te schieten. Fatsoenlijke argumenten kent hij niet, behalve de tegenstander persoonlijk aanvallen. Het is me een raadsel dat die man ooit zetels heeft kunnen krijgen.

In mijn ogen doet hij dus gewoon aan zwartmakerij. Onrust stoken. Je zou je haast schamen dat hij een Nederlander is. Wat moeten anderen wel niet denken, dadelijk menen ze nog dat we in NL allemaal zo over de islam denken.
Maargoed, ik ben niet zozeer bang voor een oorlog, ik denk wel dat bepaalde groeperingen op hun tenen getrapt zullen zijn, maar misschien dat Wilders zich daar druk om moet maken, ik denk dat ze hun woede wel liever tegen hem keren.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:00

Sander_ schreef:
Pim Fortuyn is niet vermoord door een islamiet, maar door een extreem milieu-activist, geloof ik. Maar er zijn zeker extreme moslims die maar een knip met je vingers nodig hebben om een aanleiding te zien tot geweld.

In ieder geval, denk ik dat het zo'n vaart nog niet loopt, wat betreft je mening geven hier in NL. Wilders heeft het IMO ook aan zichzelf te danken. Ik vind hem ook een heel slecht politicus. Hij kan niet eens een normaal debat voeren zonder in de verdediging te schieten. Fatsoenlijke argumenten kent hij niet, behalve de tegenstander persoonlijk aanvallen. Het is me een raadsel dat die man ooit zetels heeft kunnen krijgen.

In mijn ogen doet hij dus gewoon aan zwartmakerij. Onrust stoken. Je zou je haast schamen dat hij een Nederlander is. Wat moeten anderen wel niet denken, dadelijk menen ze nog dat we in NL allemaal zo over de islam denken.
Maargoed, ik ben niet zozeer bang voor een oorlog, ik denk wel dat bepaalde groeperingen op hun tenen getrapt zullen zijn, maar misschien dat Wilders zich daar druk om moet maken, ik denk dat ze hun woede wel liever tegen hem keren.

Wie was ook al weer de moordenaar van hem?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:01

Jennylicious schreef:
Sander_ schreef:

Die moordenaar van Pim Fortuyn was wel een moslim. Hij deed het uit de naam van God ofzo.

De moordenaar van Pim Fortuyn was toch Folkert van de G. ofzo, anyway of het nou een moslim was of niet, hij heeft Pim Fortuijn vermoord omdat hij zijn mening gaf.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:04

Oo ja, ik weet niet wat Folkert was, maar hij heeft inderdaad Fortuyn vermoord, omdat Fortuyn de eerste was die na lange tijd zei wat veel mensen wel dachten maar niet durfden te zeggen. En hij daardoor ook vijanden kreeg...De voorganger van Wilders dus Haha!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:04

Jennylicious schreef:
Oo ja, ik weet niet wat Folkert was, maar hij heeft inderdaad Fortuyn vermoord, omdat Fortuyn de eerste was die na lange tijd zei wat veel mensen wel dachten maar niet durfden te zeggen. En hij daardoor ook vijanden kreeg...De voorganger van Wilders dus Haha!

Ja in principe wel een beetje.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:18

Pim Fortuyn is inderdaad vermoord door een extreme milieu activist, Volkert van der Graaf.

Ik ben om eerlijk te zijn eigenlijk ook wel een beetje bang voor de reacties op die film. Bovendien vind ik het ontieglijk egoïstisch van Wilder dat hij toch iedereen die film door de strot duwt zonder rekening te houden met politieke, economische, enz. gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:22

Ongeveer de helft van de Nederlanders vind het prima dat hij die film maakt, dus ik zie het probleem werkelijk niet

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:39

.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:50

Ach ja, we kunnen discusseren wat we willen, maar uiteindelijk kunnen we alleen maar afwachten wat er in/met Nederland gaat gebeuren. En hoe die film is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:58

Wat ik me afvraag: Zou Wilders zelf ook bang zijn?
Ik zou namelijk 7 kleuren scheiten als ik in zijn schoenen stond Nagelbijten / Gniffelen