Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:08

faye schreef:
Nou qua geweld lopen ze toch wel een jaartje of duizend achter ;

Nou ja.. ik word liever aangevallen met een mes dan met kernwapens. Dat is tenminste te overleven en de schade is nog aardig te overzien..

Hopelijk eindigt Wilders net zoals Pim en Theo, scheelt er weer 1..

En ja hoor, geef me hier maar weer een OW voor.. Heerlijk die vrijheid van meningsuiting op Bokt. Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:09

faye schreef:
Ik heb inderdaad geen respect voor de islam, maar ook niet voor het christendom of jodendom. Ik vind religie een verwerpelijk iets, de grootste bron voor oorlogen en geweld.

Stel dat de SGP een film zou maken over de verwerpelijkheid van atheisten en vervolgens een film zou maken met alleen maar criminele acties die door 'goddelozen' zijn uitgevoerd zou laten zien. Stel dat ze daarmee de boodschap zouden willen overbrengen dat ongelovigen zeer onberekenbaar en hoogst onbetrouwbaar zijn en aanzetten tot haat en geweld. Stel dat ze dus zouden oproepen tot het discrimineren van de ongelovige persoon.....

Zou jij dan ook biet heel erg boos worden op het onrecht dat je wordt aangedaan?

Een ieder heeft zijn goed recht om te geloven wat hij of zij wil. Het NIET geloven in een god is OOK geloven. Er is immers niet onomstotelijk bewezen dat een van beide stellingen waar is.
Of je dan God eert of liever een dure auto dat is ieder voor zich. ALs ik een deuk schop in die dure auto kan ik ook een beuk voor mijn hoofd verwachten.
Laat een ieder in zijn waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:09

faye schreef:
@Rock, we hebben het hier over geweld in naam van het geloof. Daar staan de acties van Amerika buiten, ongeacht of ik het daar wel of niet mee eens ben.

Maar dat is juist mijn punt. De groeperingen die gewelddadig zijn uit naam van de Islam, hebben de hele bedoeling van het geloof niet begrepen, of verworpen. Ik weet niet heel veel van de Islam, maar ik weet wel dat dat uit beginsel een van de meest tolerante en vredelievende geloven is ten opzichte van andere religies.

Het is jammer dat de Taliban en Al Qaida de Islam gebruiken om hun daden te verantwoorden. Zíj zijn degenen die de Islam het meeste schade berokkenen. Ze hadden het ook uit naam van de Smurfen kunnen doen. Dat had evenmin ergens op geslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:10

Nee hoor, ik zou denken je zegt maar. Het is slechts de mening van iemand. Niets meer en niets minder.

@Rock, zelfs kleine jongetjes hier roepen dingen waarvan je haren overeind gaan staan. Moslimjongetjes van een jaar of 8. Indoctrinatie gebeurt ook hier op grote schaal. Dat is pas eng.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:11

Ik ga er ook vandoor: ik krijg zo mijn dagban omdat ik Wilders ergens in het begin van het topic een smeerlap genoemd heb. (echt idioot die regels hier: dit is géén persoonlijke aanval! Misselijk )
Ik lees later wel bij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:13

faye schreef:
En weet je, Wilders zou door de bedreigingen en bevestiging vanuit de moslimwereld nog wel eens veel meer stemmen kunnen krijgen. De manier waarop een groot deel van de regering onze fundamenten over boord wil gooien is veel schadelijker.

Je zegt 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben.
Schelden op dit regeringsbeleid zou je een ander topic voor kunnen openen.

Wat je eerste zin betreft, de meeste mensen die op Wilders gestemd hebben doen dat uit angst omdat ze zich in hun bestaan aangevallen voelen en Wilders bevestigd dat gevoel.
Als ze erachter komen dat de uitspraken van Wilders en zijn film hun bestaan en financien in gevaar kunnen brengen, en de media zullen dat punt vroeg of laat duidelijk maken, dan zullen ze niet meer zo gek op Wilders zijn.
Toch maar liever een paar straatjochies in de buurt dan niet meer goedkoop op vakantie kunnen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:13

Deze zaken hebben wel degelijk met elkaar te maken, ga er maar eens goed over nadenken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:15

faye schreef:
Nee hoor, ik zou denken je zegt maar. Het is slechts de mening van iemand. Niets meer en niets minder.

@Rock, zelfs kleine jongetjes hier roepen dingen waarvan je haren overeind gaan staan. Moslimjongetjes van een jaar of 8. Indoctrinatie gebeurt ook hier op grote schaal. Dat is pas eng.

En een jochie hier uit de buurt heeft dieren vermoord op de kinderboerderij. Dat was geen moslimjongetje. Een jochie in Tilburg dat naar zijn leraren had geroepen dat hij ze dood zou schieten was bij mijn weten óók geen moslim. Carlo Picorni (kennen jullie hem nog? Ajax-supporter die is doodgestoken door een Feyenoord-supporter bij Beverwijk) is ook niet vermoord door een moslim. Joes Kloppenburg, niet vermoord door een moslim. Meindert Tjoelker, niet gedood door een moslim.

Rotte appels heb je in elke mand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:17

Is het nou zo moeilijk het verschil daartussen te zien? Ik ga het niet eens meer uitleggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:21

Wat ik daarmee wil zeggen is dat niet alleen moslims doden. Zijn wij het niet die per sé hun geloof willen verbinden aan hun daden? Als een Nederlander iemand in elkaar slaat dan staat er 'een man' maar als het een Marokkaan was, dan staat dat er wél bij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:22

Redrumfox schreef:
Ik ga er ook vandoor: ik krijg zo mijn dagban omdat ik Wilders ergens in het begin van het topic een smeerlap genoemd heb. (echt idioot die regels hier: dit is géén persoonlijke aanval! Misselijk )
Ik lees later wel bij.

Een Ban? BELACHELIJK!!!! (nu krijg ik er vast ook 1 Tong uitsteken )
Trek dan alles op 1 lijn en je kunt bijna iedereen in zowel dit als in dat kinderboederijtopic wel een ban geven. Wordt het een paar daagjes heeeel erg stil op bokt.
Het grootste gedeelte van de berichten hier noemt wel dat dan wel de ene dan wel de andere bevolkingsgroep of leider belachelijk is of verwerpelijk.

Off-topic, maar ik moet het even kwijt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:22

faye schreef:
Deze zaken hebben wel degelijk met elkaar te maken, ga er maar eens goed over nadenken Knipoog

Dat doe jij toch al voor iedereen Clown

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:15

Ik sta voor een groot deel achter faye.
Zoals eerder gezegt ben ik niet iemand die achter een horde aanloopt maar spreekt uit eigen ervaring.
Niet alle moslims zijn verkeerd zo ook de rest van de bevolking.
Ik roep niemand op om een ander te bedreigen met de dood als ik beledigd word.

Nog een voorbeeld dan maar.
De aanslag op de twin towers in Amerika.Toen ik dat zag op tv kon ik niet geloven dat het echt gebeurde.
Weet je wat hier op een middelbare school gebeurde?
Daar stond een groep te juichen zo mooi vonden ze het.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:19

Dat is wel heel heftig dat laatste jaantsje Scheve mond

Uhm redrumfox, jij vind het toh normaal dat wilders bedreigt wordt omdat hij zijn mening uitspreekt?
Wat is een ban dan vergeleken met dat? Knipoog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:40

x_Marr schreef:
Dat is wel heel heftig dat laatste jaantsje Scheve mond

Uhm redrumfox, jij vind het toh normaal dat wilders bedreigt wordt omdat hij zijn mening uitspreekt?
Wat is een ban dan vergeleken met dat? ;)

Vergelijk je nu Bokt moderators met de Al Quaida? Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:57

Redrumfox schreef:
faye schreef:
Nou qua geweld lopen ze toch wel een jaartje of duizend achter ;

Nou ja.. ik word liever aangevallen met een mes dan met kernwapens. Dat is tenminste te overleven en de schade is nog aardig te overzien..

Hopelijk eindigt Wilders net zoals Pim en Theo, scheelt er weer 1..

En ja hoor, geef me hier maar weer een OW voor.. Heerlijk die vrijheid van meningsuiting op Bokt. Lachen

Die opmerking in het klein vindt ik echt absurd!!!

Pim Fortyun heeft hele goede dingen gedaan, niet iedereen stond misschien achter zijn ideëen maar hij maakte wel wat los. Theo van Gogh had het ook niet verdiend om te sterven!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:02

Adriana schreef:
Pim Fortyun heeft hele goede dingen gedaan, niet iedereen stond misschien achter zijn ideëen maar hij maakte wel wat los. Theo van Gogh had het ook niet verdiend om te sterven!

Niemand verdient op zon manier te sterven, maar ik betwijfel of jij ooit Theo zijn programma's gezien hebt, of zijn mening over van alles en nog wat en iedereen kent.

Je moet echt wel heel vrijdenkend zijn om het met Theo, die overal tegenaan schopte, eens geweest te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:12

je hoeft het toch niet met iemand eens te zijn?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:23

ik vind t belachelijk dat er drijgementen zijn vanuit t buitenland en binnenland over de film.. dat bevestigd dus wel hoe triest sommige mensen uit de islamitsche cultuur zich kunnen gedragen!
niet allemaal hoor, ik heb 1 vriendin van turkse komaf en 1 van marokkaanse.. zij lachen op geert wilders.. lachen m gewoon uit van hij doet maar wij weten wel beter Knipoog .
maar we hebben namelijk een vrijheids van meningsuiting.. degene die er een hekel aan hebben dat dit soort dingen op de nederlandse tv wordt uitgezonden die kijkt niet en de ander die t wel wil zien kijkt wel.. snap niet waarom dr zoveel bedrijgingen over zijn, en als een moslim dit bedrijgend vind en door drijgementen probeert te voorkomen dat de film wordt uitgezonden dan denk ik tja... bang voor de confrontatie?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:50

Mm, als ik zie hoe genuanceerd hoe hier sommige voor- en tegenstanders van Geertje zich uitlaten over het lot van hem en zijn tegenstanders vraag ik me af hoeveel onze beschaving "voorloopt" op anderen. Beschaving is een uitermate dun laagje, dat hebben we wel in Joegoslavië kunnen zien (waar Moslims overigens etnisch gezuiverd werden door Christenen, echt wel beschaafd, die Christelijken...).

En ja, "wij", die volgens de "Christelijke en Joodse cultuur" zijn opgegroeid, willen ons niet vereenzelvigen met de man die van zijn eigen paus een eremedaille heeft gekregen omdat hij "Europa heeft beschermd tegen de opkomst van de Islam". Dan zijn die andere Christelijken toch opeens weer anders dan wij.

Meneer Wilders heeft een heel dik pak boter op zijn hoofd, ik denk dat de meeste Nederlanders dat wel begrijpen.

Maar vooral is hij ontzettend slim, omdat hij met behulp van zijn spindoctors (zeg maar verkiezingsstrategen) van alles probeert om de aandacht te krijgen. Dat is hem in ieder geval gelukt met dit filmpje. Wat wel belangrijk wordt en blijft, is dat wij als Nederlands volk (te weten, die 90% die niet op de PVV stemmen) ons distantiëren van het gedachtengoed van de PVV. Dat zou kunnen middels een reclamecampagne in moslimlanden waar duidelijk gemaakt wordt dat de PVV en hun leider een marginale beweging is in Nederland, die duidelijk leeft in de publieke opinie, maar dat we als volk niet achter de gedachtenkronkels van de partij en de meneer staan. Dat hij die mening mag uiten is alleen zo, omdat we in een open gemeenschap leven, waar de meningen van zowel deze meneer/partij als die van fundamentele moslims mogelijk zijn en ze niet op het hebben van die mening alleen gestraft kunnen worden.

Ik denk maar, creatief denken moeten we niet overslaan. Hoe meneer Wilders bedreigd wordt, dat is zijn probleem. Als er mensen moeten gaan lijden die niks met de PVV van doen willen hebben, dan denk ik dat er maatregelen genomen moeten worden. Ik denk dat nu al 50% van de radicale moslims weet van de film van Wilders. Daar hoeft niemand bij dood te gaan en verbieden van materiaal is denk ik ook al moeilijk. Maak gewoon wezenlijk tegenmateriaal om te laten zien dat we het niet eens zijn met de PVV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:52

Nou Joost, in de peiling heeft hij nu 16 zetels dus je kunt niet zomaar stellen dat Nederland het niet met hem eens is Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:05

Ook niet dat iedereen die niet op hem gestemd heeft het niet met hem eens is trouwens. Veel SP stemmers zijn het wél met hem eens geweest, maar hebben toch SP gestemd omdat die nu eenmaal bij voorbaat al meer kans maken. ik ken zelfs mensen die niet op wilders durfden te stemmen uit angst dat er iemand achter zou komen. Nagelbijten / Gniffelen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:42

Faye: 16 zetels op 150 is 10,7%.. 90,3% is het dus niet zo erg eens met hem Knipoog

Hier in de regio is er veel op Wilders gestemd omdat hij de regio goed kent en het voor de verandering hier eens over wezenlijke zaken heeft gehad. Hij was fel tegen de gemeentelijke herindeling, omdat dorpskernen als Swalmen niet echt bij Roermond horen en zo. Steden en dorpen hebben een andere aanpak nodig. Wilders streed voor onafhankelijkheid van de dorpen. Dat was een heel wat beter thema dan wat hij zich verder allemaal bedenkt.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:53

moniekk schreef:
ik vind t belachelijk dat er drijgementen zijn vanuit t buitenland en binnenland over de film.. dat bevestigd dus wel hoe triest sommige mensen uit de islamitsche cultuur zich kunnen gedragen!
niet allemaal hoor, ik heb 1 vriendin van turkse komaf en 1 van marokkaanse.. zij lachen op geert wilders.. lachen m gewoon uit van hij doet maar wij weten wel beter Knipoog .
maar we hebben namelijk een vrijheids van meningsuiting.. degene die er een hekel aan hebben dat dit soort dingen op de nederlandse tv wordt uitgezonden die kijkt niet en de ander die t wel wil zien kijkt wel.. snap niet waarom dr zoveel bedrijgingen over zijn, en als een moslim dit bedrijgend vind en door drijgementen probeert te voorkomen dat de film wordt uitgezonden dan denk ik tja... bang voor de confrontatie?

ik ben het met je eens de '" echte" moslims lachen hem uit ook mijn vrienden(innen) en collegas ook. Ik denk dat vnl de slechte helft van de moslims zich aangesproken voelen heel vervelend voor hun maar als het niet waar is wat Wilders gemaakt heeft waar maak je dan in godsnaam druk om.!! Ik ben niet de dunste en iedereen die daar zich aan ergend of druk over maak ga ik ook niet bedreigen ik lach er om wat weten hun nou.

Verder tja heeft iedereen de recht om zich te uiten en zijn meningen te uiten ook als je weet wat de afloop kan zijn. Eigen keus denk ik maar. Want in landen waar je dit niet mag zijn 3e werledlanden en daar willen de meeste moslims ook niet heen en wij denk ik ook niet. Laat Wilders zijn film lekker maken ga hem eerst wel kijken mischien valt het wel mee Haha! .

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:03

Joost
De film is er nog niet eens. Niemand weet of er een film komt of als er een film komt wat er dan daadwerkelijk te zien zal zijn.
Mij is verteld dat Wilders in een intervieuw bepaald niet dom overkomt.
Dat wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben van wat hij zegt.
Dit geeft echter in mijn ogen niet een ander het recht om hem met de dood te bedreigen. Niet alleen hem maar eventeel ook de mensen die uit hetzelfde land komen.
In mijn ogen maak je dan de mensen monddood en treed er censuur op wat niet de normale gang van zaken is in Nederland.