Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:40

Het is natuurlijk ook een kwestie van vraag en aanbod. Zolang er mensen zijn die dit soort idiote bedragen neertellen, blijven dergelijke "fokkers" bestaan. Het erge in dit verhaal vind ik dat de kopers niet echt goed hebben opgelet. Anders hadden ze wel geweten dat de Savannah bestond. Nu betalen ze dus grof geld voor een zogenaamd nieuw ras, dat dus helemaal niet nieuw is Frusty

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:58

nou ze krijgen hem mee het is een kruising van niet bedreigde diersoorten Boos!
echt stom!! nu kan dus elke persoon die geld heeft zo'n beesie kopen en er mee gaan fokken!! Boos! Boos!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:20

Mmm...toch apart. Van de week nog gelezen op internet dat invoer van exoten (waaronder ook katachtigen en kruisingen, waaronder zelfs de Savannah, vallen) verboden is...
Wat ik ook gelezen heb (ook dankzij de al gegeven linkjes eerder in het topic) dat het om een Savannah F1 kruising zou gaan, die vele malen goedkoper zijn dan 27000 euro/dollar. Savannahs zijn overigens al in Nederland te krijgen en een stuk goedkoper ook...
Ik lees wat af...maar ook gelezen dat de dieren die via LSP weggaan allemaal gecastreerd/steriliseert zijn, dus fokken zal dan niet gaan...Ik geloof dat dat, als de verhalen allemaal kloppen, ook niet de bedoeling was van het bedrijf, dat je zelfstandig met de Asheera ging fokken. Logisch want dat haalt de prijs omlaag...
Maar goed, heb me ondertussen alweer aardig verdiept in het geheel, ook voor mijn broertje - op zijn werk schijnen ze het over niets anders te hebben en hij is zo blij met zijn 'geheime bronnen' - en ik mag toch hopen voor die mensen dat er niets van waar is. Goh, wat zal je je verrot voelen als je zo bent opgelicht...(okay, ik blijf er op tegen en ergens 'verdienen' ze het misschien - nothing so easily to be parted as a foal and his money - maar toch zou ik het sneu vinden voor ze)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:08

Vandaag was op de radio dat ze Moscovisz (of hoe schrijf je dat Haha! ) in de arm genomen hadden ROFL Ze willen wel HEEL zeker weten dat het een soap wordt....

Morgen bij RTL Boulevard Haha!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:12

Ik had het van de week in de krant gelezen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:14

Ik vind het diep triest, kan er niks anders op zeggen!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:35

IKbenEllen schreef:
Vandaag was op de radio dat ze Moscovisz (of hoe schrijf je dat Haha! ) in de arm genomen hadden ROFL Ze willen wel HEEL zeker weten dat het een soap wordt....

Morgen bij RTL Boulevard Haha!

OMG...dit is een soap geworden...

(wat is er overigens van waar dat ie is vrijgegeven?)
Het is idd triest, nog het meest voor het kitten (want dat is het toch uiteindelijk). Wat een roerig begin van je leventje...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:53

Pluizebolpum schreef:
(wat is er overigens van waar dat ie is vrijgegeven?)

Daar staat nog niets van op hun website, die vandaag nog ge-update is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:57

Hij is ook niet vrijgegeven.
Ze hebben Moscovic juist in de arm genomen om hem vrij te krijgen.
De verhalen dat het om een Savannah zou gaan kloppen ook niet, dan zou het invoeren van de kat geen probleem geweest zijn, het gaat wel om een Ashera-kat.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:06

Volgens mij is dat nog steeds de vraag. Ashera is een trade-mark, en het kan best om een Savannah gaan - alleen groter?
Volgens de site is de Ashera een kruising tussen een aziatisch luipaard, een serval en een gedomesticeerde kat. Een Savannah is vaak de uitkomst van een bengaal en een serval. Laat nou een bengaal toevallig een kruising zijn tussen een aziatisch luipaard en een huiskat. Misschien is de mix verschillend, maar anders zie ik er totaal geen verschil in.
Als je een F1, F2 of F3 generatie Savannah wilt houden heb je een vergunning nodig, de latere generaties is dat niet nodig.
Het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de Ashera groter/zwaarder wordt dan de Savannah (15 ipv 10 kg).

Paardje532

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 03:13

Lise81 schreef:
Volgens mij is dat nog steeds de vraag. Ashera is een trade-mark, en het kan best om een Savannah gaan - alleen groter?
Volgens de site is de Ashera een kruising tussen een aziatisch luipaard, een serval en een gedomesticeerde kat. Een Savannah is vaak de uitkomst van een bengaal en een serval. Laat nou een bengaal toevallig een kruising zijn tussen een aziatisch luipaard en een huiskat. Misschien is de mix verschillend, maar anders zie ik er totaal geen verschil in.
Als je een F1, F2 of F3 generatie Savannah wilt houden heb je een vergunning nodig, de latere generaties is dat niet nodig.
Het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de Ashera groter/zwaarder wordt dan de Savannah (15 ipv 10 kg).

Het gaat om een britse oplichter, heel bekend en zelfs veroordeeld voor fraude in de UK, verhuisd naar California om verder te gaan met zijn dubieuze praktijken, maar nu intussen in de VS verdacht en gezocht voor de een en ander.

Zo te zien, koopt hij gewoon Savannahs, en met "the magic of marketing" (oftewel in dit geval "oplichting") verkoopt hij dezelfde katten als "Ashera" (zijn eigen verzonnen ras) voor een heel klein beetje meer geld Haha! aan mensen die daarmee willen pronken. ROFL

Alleen de oplichter zelf beweerd dat ze groter werden dan een Savannah, he?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:14

arm kattebeest. Hoop dattie alsnog wordt vrijgegeven en een mooi leven mag leiden.

zijn F4 en latere Savannahs al makkelijk te vinden ? Of bots je nog vaak op een F1, 2 of 3 ? Ik kan mij voorstellen dat het karakter dan die 'eerste' kruisingen ook niet bepaald voor de poes is.
Grappige uitdrukking trouwens, in deze context. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:17

EEn F4? Dat klinkt als een straaljager.....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:18

nee nee dat is een F16. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:19

jokari schreef:
nee nee dat is een F16. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Daarom juist, misschien is dit zijn broertje wel! Knipoog

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:26

nah, bij F4 denk ik aan Polar hartslagmeters. ROFL Beroepsmisvorming. Nagelbijten / Gniffelen

of een Nikon F4 fototoestel. Lachen

edit: wahaha je krijgt nog gelijk ook. De Phantom F4 is een straaljager van het Amerikaanse leger. Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:34

ECHT????? Geweldig! Ben ook zooo intellectueel... Bloos

Ach, misschien fokken ze nog wel een kat met vleugels, je weet het niet, he? Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:47

detour schreef:
ECHT????? Geweldig! Ben ook zooo intellectueel... Bloos

Ach, misschien fokken ze nog wel een kat met vleugels, je weet het niet, he? Knipoog

Is er al; staat bekend onder de naam Siamees, de vleugels zitten onder de vacht verstopt en komen alleen bij hoge snelheid eruit Knipoog (been there, seen that: ik zweer het je dat ze vlogen...)

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel er nu echt waar is van de geruchten over oplichting en dat het om een Savannah (deriviaat) gaat. Ergens stond ook dat het om drie katten ging, eentje voor Nederland en twee op doorreis. Maar eerlijk gezegd weet ik ook even niet meer wat waar is en wat niet...

Volgens mijn broer, die wat in in- en export doet, zal het beestje, als ze hem niet vrijgeven, gewoon een spuitje krijgen. Heeft iets te maken met herinvoeren/uitvoeren en de moeilijkheden daaromtrent...

Over een kat in de zak kopen gesproken...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:53

Kan me niet voorstellen dat ze dat doen eerlijk gezegd, zeker niet nadat vooraf te kennen gegeven is dor AID dat invoeren no problema was.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:01

ja kijk, dat is dus waar ik al van in 't begin voor vrees. hoop voor die arme kat dat het zover niet komt, maar ik heb er geen goed oog in, eigenlijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:12

Je kunt je afvragen wat erger is voor die kat.

Weer terug in dat vliegtuig, en waar komt ie dan terecht?
Of 1,5 sec stress van een prik in zijn poot en dan niets meer.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:20

Ik hoop ook dat het niet gebeurt (en dat ie een fijn huis krijgt) maar volgens broer was dat standaard procedure. Daarom is hij er ook zo geinteresseerd in, door alle media aandacht kunnen ze het bijna niet meer maken om de kat te laten inslapen, en we zijn wat dat betreft allebei wel benieuwd wat ze dan gaan doen, mocht A. niet vrijkomen...

Het is idd nog maar de vraag wat er anders met hem gebeurt, hoogstwaarschijnlijk zal hij dan naar de volgende koper gaan. Misschien is een spuitje dan nog niet eens zo inhumaan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:23

Pluizebolpum schreef:
Ik hoop ook dat het niet gebeurt (en dat ie een fijn huis krijgt) maar volgens broer was dat standaard procedure. Daarom is hij er ook zo geinteresseerd in, door alle media aandacht kunnen ze het bijna niet meer maken om de kat te laten inslapen, en we zijn wat dat betreft allebei wel benieuwd wat ze dan gaan doen, mocht A. niet vrijkomen...

Het is idd nog maar de vraag wat er anders met hem gebeurt, hoogstwaarschijnlijk zal hij dan naar de volgende koper gaan. Misschien is een spuitje dan nog niet eens zo inhumaan.

En toen ik het vorige week opperde dat dat nu juist zou kunnen gaan gebeuren was het niet zo. Dat was ook zo met die eekhoorns, je mag niet terug exporteren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 11:24

Arm beest, weer een voorbeeld van dieren die lijden door menselijke hebzucht

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:29

daniella74 schreef:
En toen ik het vorige week opperde dat dat nu juist zou kunnen gaan gebeuren was het niet zo. Dat was ook zo met die eekhoorns, je mag niet terug exporteren.

Vorige week had ik nog geen goed gesprek met broer gehad hierover, anders had ik je uitspraak wel kunnen steunen. Ik denk alleen niet dat ze A. door een shredder halen.