Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:39

Het vervelende is dat dit soort dingen gewoon verstrekkende gevolgen hebben.
Het is niet ondenkbaar dat er op politiek niveau gigantische problemen komen.
En waarom? Omdat de McCanns de kinderen alleen lieten...
Is het niet bizar?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:44

Ach de ouders grijpen weer een kans aan om zichzelf in de publiciteit te stellen. Ze zijn wel een beetje publieksgeil. Als onschuldige ouders zou ik met andere dingen bezig zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:09

Ik snap eigenlijk niet dat je verdachte status kan aanvechten, zou lekker zijn als dat in moordzaken gebeurt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:57

Scotland Yard mannetje schijnt conclusie al getrokken te hebben. Ouders hebben er niks mee te maken, kind is ontvoerd sexueel misbruikt en vermoord. En dit is gebaseerd op?

Ik snap niet dat zoiets als bloed, van Maddie, onder een tegeltje in de woonkamer vandaan, gewoon wordt genegeerd door de Britten, puls het feit dat ze na de ontvoering is vervoerd in de auto die ze toch zelf huurden.
Helaas is er nog steeds niets wettelijks om ze op te beschuldigen.
Er is nu weer sprake dat ze hier berecht zouden worden, war eerder het bericht was dat het in engeland zou gebeuren.
hoe dan ook, ook wordt aan alle kanten hier door journalisten opgemerkt in columns dat de zaak lastig is geworden doordat het zo uitgebreid in de media behandeld is en niet als een normale zaak. Als de zaak gearchiveerd wordt, slaat de PJ een slecht figuur. Als de ouders gearresteerd worden, krijgen ze die en machtsfiguren op hun nek. Oftewel, een goed einde voor Portugal kán er simpelweg niet aan komen. Zeer triest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:10

Citaat:
Terwijl ze de wereld over gaan, de hoop op Madeleine levend te vinden voedende, verschillende verdachten aanwijzend waar ze langskomen, debiteren de spaanse detectives van Metodo 3 gemiddeld 67,2 duizend euros per maand uit een fonds betaald door donateurs.

En dat is alleen de logistische uitgaven. - naast 10,7 duizend euro die maandelijks hun diensten dekken. De woordvoerder van de McCann vind dit allemaal normaal, voor die "belangrijk veldwerk" hebben gedaan en rechtvaardigd de uitgaven voor "reizen, huur van auto' s en hotelkosten"

Deel van het artikel.

Met andere woorden, ze kunnen lekker uit hun dak gaan zolang ze maar doen alsof ze Maddie levend kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:26

Het goede einde voor portugal is niet zo belangrijk,wel dat de ouders lekker makkelijk met alles weg komen,het is juist waar de wereld om draait.Wie het geld heeft heeft de macht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:33

Daar lijkt het wel op.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:27

Nou het is in elk geval zo dat er steeds 3 maanden verlenging wordt gegeven tot de verhoren hebben plaats gevonden. Dus ze kunnen dreineren tot ze en ons wegen, het zal niet helpen.

Ondertussen is in het programma "Fatima", te vergelijken met Oprah, eindelijk dan de foto van Kate onder het portret van zogenaamde kidnapper gelegd. Met moderne computer technieken is het portret stukje bij beetje weggepeld en kon je duidelijk zien dat het gewoon Kate is of zelfs elk andere Anglo Saxische vrouw, met snor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:45

Er zijn zogenaamd ik weet niet hoeveel pamfletten gedrukt waarmee ze sapnj en Portugal mee zouden overspoelen.
Er is er niet een gevonden, ook niet door de Britse journalisten die er specifiek op uit waren in Huelva. Het zouden combi pamfletten zijn, met Maddie links en vermiste spaanse meisje rechts, en Maddie links en vermist Spaans jongetje (Canarische eilanden)rechts. Ouder van die kinderen wisten overigens van niets.

Het lijkt er meer op dat er gewoon menig duizentje (4) naar eigen bankrekening is gesluist!

http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 67&link=23

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:47

De familie van Mari Luz schijnt er niet blij te zijn met de nieuwe fotocampagne, waarin een foto van Maddie met Mari Luz wordt gecombineerd.. Zij hebben ook geen toestemming daarvoor gegeven.

Verder bericht Hart van Nederland 17/2 een nieuwe sighting van Maddie. Een Nijmeegse heeft Maddie gezien in een Frans wegrestaurant nabij Montpellier. Een meisje die sterk op Maddie leek, danste op de muziek van haar mobieltje Toen ze Maddie herkende is ze op haar toegelopen en toen ze de ogen van het meisje zag wist ze het zeker. Toen ze haar naam noemde en het kind opkeek, kwam er een man die het meisje muts en jas opdeed en meenam. De ontmoeting staat op bewakingsbeelden die door de Franse politie zijn bekeken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:01

Babootje schreef:
De familie van Mari Luz schijnt er niet blij te zijn met de nieuwe fotocampagne, waarin een foto van Maddie met Mari Luz wordt gecombineerd.. Zij hebben ook geen toestemming daarvoor gegeven.

De vader gaan een officiële klacht indienen bij de Britse ambassade in Madrid.
Ze zouden nu ineens volgens woordvoerder van McCann pas vandaag verstuurd worden.
Ik denk niet dat ze bestaan. Als ze wel bestaan, komen ze evengoed niet in Spanje, vanwege de "illegale" toevoeging van de andere kinderen. Ik mag tenminste aannemen dat een klacht van een van de ouders serieus genomen wordt.
(Er bestaat ook een poster met Maddie en een ander kind)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:12

DeMcCanns zieden, toen ze benaderd zijn erover, dat Kate al eerder via een vriendin die spaans spreekt de ouder had benaderd en die hadden toen gezegd dat ze alles goed vonden wat de McCanns wilden doen voor Mari Luz. Dit was daags na de ontvoering. Ze hebben vorige week weer contact op willen nemen. Dit was niet gelukt omdat vader in Madrid zit en daarom zijn ze er maar gewoon van uit gegaan dat het wel goed was....... Beetje grof wel.

Geen idee of de ouders van het andere kind wat weten van de actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:15

Babootje schreef:

Verder bericht Hart van Nederland 17/2 een nieuwe sighting van Maddie. Een Nijmeegse heeft Maddie gezien in een Frans wegrestaurant nabij Montpellier. Een meisje die sterk op Maddie leek, danste op de muziek van haar mobieltje Toen ze Maddie herkende is ze op haar toegelopen en toen ze de ogen van het meisje zag wist ze het zeker. Toen ze haar naam noemde en het kind opkeek, kwam er een man die het meisje muts en jas opdeed en meenam. De ontmoeting staat op bewakingsbeelden die door de Franse politie zijn bekeken.

Ik ben heel benieuwd, haar ogen zijn wel heel opvallend natuurlijk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:34

In het filmpje, want ik even opgezocht heb (http://www.hartvannederland.nl/item/583 ... _Frankrijk) spreekt ze van dat ze opkeek toen ze de naam hoorde.
Elk kind zou opkijken als je wat dan ook zou roepen om te zien of je het tegen haar/hem had. Probeer maar eens. Roep maar Maddie tregen een buurmeisje of wie dan ook.

Het kenmerk in het oog is op 3-4 meter, waar ze het over heeft, niet te zien. Het is zelfs niet te zien op het filmpje van Maddie dat ze tonen. Met ander woorden, je moet toch echt op aanraak aftand , recht tegenover haar, staan wil je het "100% zeker weten". Ze zegt ook niet dat ze het kenmerk in haar oog zag. Alleen dat ze "de oogjes" zag....
Ik vraag me ook af hoe hard dat mobieltje wel niet heeft moeten staan als het kind er op danste, en meisje daarna er op liep en toch nog op 3-4 meter afstand was... en of er geen achtergrond muziek was waar ze waren, want immers vrij normaal.

Ik geloof ook niet dat videobeelden van bewakingscamera's een kenmerk in het oog kunnen zien. Bij inzoomen worden alle kenmerken vager en blokkering. En de camera's staan altijd van boven naar beneden ingesteld. Een klein kind wordt dan van heel ergs schuin van boven gezien.

Verder lijkt het me een normale reactie om een kind in te pakken en weg te gaan als mensen ongewone belangstelling tonen. Er worden nog altijd kinderen in openbare gelegenheden en op straat geroofd. (Uit huis halen is zeer onlogish).
Zie niet waarom dat ineens als verdacht gezien moet worden.

Wat het meisje zegt is verder ook ingestudeerd en gereperteerd. Irritant.

Het is verder onlogisch dat Maddie er nog zo bij zou lopen als toen. Ze zal heus niet meer een blond meisje zijn.

"Ze had en man bij zich."

Als vader van een kind kun je tegenwoordig niet eens meer ergens heen met je eigen dochter, want man + kind = Maddie

Persoonlijk veeg ik dit op de grote hoop van op hol geslagen fantasie, net als alle andere sightings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:24

Ik hoop voor de ouders dat het waar is, dan is er nog hoop dat ze hun dochter levend terug zien!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:33

Lusitana schreef:
In het filmpje, want ik even opgezocht heb (http://www.hartvannederland.nl/item/583 ... _Frankrijk) spreekt ze van dat ze opkeek toen ze de naam hoorde.
Elk kind zou opkijken als je wat dan ook zou roepen om te zien of je het tegen haar/hem had. Probeer maar eens. Roep maar Maddie tregen een buurmeisje of wie dan ook.

Precies, dat denk ik ook. Verder denk ik echt niet dat je als ontvoerder met een kind waar de ogen van de wereld op gericht zijn, zomaar in een openbare gelegenheid als een wegrestaurant gaat zitten. Ik acht het dan ook niet waarschijnlijk dat ze het is. Maar je kunt nooit weten natuurlijk...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:08

faye schreef:
Ik hoop voor de ouders dat het waar is, dan is er nog hoop dat ze hun dochter levend terug zien!

ik hoop het ook, alleen of ze het ook echt is ??

ben erg benieuwd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:45

British mute about the rogatory letter 24 horas
(Translation by 'Li' from the3arguidos)

Researchers of Maddie's case are waiting

The Public Prosecutor of the Portimão's court, Magalhães e Menezes as well as the team that conducts the investigations concerning Madeleine McCann are losing their patience with the delay of the British authorities in giving green light to the execution of the rogatory letter, sent more than two weeks ago to that country. "This is reaching unacceptable proportions. In a case like this, if there was cooperation, the rogatory letter would be fulfilled in less than a month.

This is going on since October last year with the English returning the letter and making mere bureaucratic demands. We already sent a new rogatory more than two weeks ago and the only thing we have is the silence of the police and diplomatic authorities", said a responsible connected to the process. "Like this is difficult to make an investigation", concluded the source connected to the investigation.

* Note: According to the Daily Mirror report of 16 February 2008, the rogatory letters were received at the Home Office on 03 Februaury 2008.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:15

Waarom moet dit nou zo. Hoe langer ze wachten hoe meer onrust. Als iedereen zijn/haar verhaal wil afstemmen hebben ze dat allang kunnen doen, dus al die extra tijd is heel erg onnodig.

GB begint langzaamaan mijn respect te verliezen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:41

Ik was vergeten te melden dat er in het programma van Fatima Lopes wel rake dingen zijn gezegd. Zoals de getuigenis van Jane. Ze wist dus geen enkel gegeven over het gezicht te beschrijven (maar vervolgens zegt ze wel dat de man met snor dezelfde is?), maar wel in detail dat de broek beige was en hij 'fancy' bruine schoenen droeg.
Dit is abnormaal, men kijkt nl naar iemand die wat voor de buik draagt, van dat voorwerp naar boven en niet naar beneden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:16

De Franse politie heeft inmiddels uitgesloten dat het in Montpellier gespotte meisje Maddie is.
(Ik had al zo'n idee, helaas...)

http://www.nu.nl

'Kind in restaurant niet Madeleine McCann'
Uitgegeven: 20 februari 2008 23:42
Laatst gewijzigd: 21 februari 2008 09:05

AMSTERDAM - Een meisje dat vorige week door een Nederlandse toeriste werd gesignaleerd in een wegrestaurant in het zuiden van Frankrijk was niet de vermiste Madeleine McCann.
Dat heeft een zegsman bij de Franse politie woensdag gezegd. De Nederlandse, de 18-jarige Melissa Firing, was naar de politie gestapt omdat ze ervan overtuigd was dat ze Madeleine McCann in een restaurant in de buurt van Montpellier had gezien.
Rechercheurs bekeken door een bewakingscamera in het restaurant gemaakte opnamen en zagen een man en een meisje dat op Madeleine McCann leek.
Grondig onderzoek wees echter uit dat het om een ander kind ging, aldus de zegsman.

Verdwijning
Het Britse meisje Madeleine McCann verdween op 3 mei vorig jaar uit een Portugees vakantieappartement. Toen ze verdween was ze 4 jaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:21

ik heb het interview ook gezien, maar maddie heeft toch vrij bekend gezichtje
als het kind in frankrijk, in vol restaurant zou hebben gelopen, zouden toch ook meer mensen haar herkend moeten hebben??
hoop dat ze maddie ooit nog levend vinden, maar dan zou ze toch minstens ander kapsel hebben, als er zo naar dat meisje wereldwijd gezocht word?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:16

Ach ja vast weer één van de veel dingen die mensen inneens zien bij zo een zaak, heb juist het verhaal gelezen van de bijlmoordenaar. En als je ziet hoeveel mensen dingen verzinnen enzo of plots waar allemaal bijlen tevoorschijnkomen echt raar menselijk denken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:03

Er stond hier in een artikeltje gebaseerd op een Franse krant dat Melissa ook had gezegd dat ze korter haar had en mager was en dat ze (het kind) eerst verrast en daarna geschokt was geweest toen ze (Melissa) haar naam had geroepen.
Dat zijn dingen die ze anders niet in het interview naar voren waren gekomen.
De politie was trouwens, blijkt uit die krant, vrijwel meteen overtuigd dat het niet om Maddie ging, maar ze hebben de video toch verder laten analiseren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:15

r is ook veel interessante informatie te vinden op
www.the3arguidos.net.
Daar kwam ik de volgende informatie tegen over de "snifferdogs" Eddie en Keela, die bij het onderzoek gebruikt zijn.
Deze twee Britse speurhonden worden niet ingezet als het bewijs dat zij zouden produceren niet overeind zou kunnen blijven in een rechtszaak. Er moet al behoorlijk wat ander bewijs zijn, anders reizen ze niet af. Ze reizen niet zonder reden, omdat ze extreem waardevol zijn en ze zijn voor miljoenen verzekerd.

Eddie wiens voornaamste werk is om kadaver op te sporen kan ieder individuele kadavergeur onderscheiden, zelfs tussen meer kadavergeuren (van verschillende kadavers) kan hij precies de geur onderscheiden van het gezochte slachtoffer.

De media wil laten geloven dat zij alleen de geur van dood of een kadaver kunnen ruiken is misleidend, zo gaat het commentaar verder. Wat zij feitelijk ontdekken is een chemisch component. Een van de chemische componenten die zij zeer zeer goed kunnen vinden (omdat zij dit 20.000 keer beter kunnen ruiken dan wij) is in Eddies geval de geur van een kadaver. Sommige van deze chemische componenten zijn ruim aanwezig in een kadaver na 1.30 uur, Dit chemisch component verspreidt persoonlijke/individuele geur en is niet slechts de geur van dood.
Aan de honden wordt kledingstuk van het gezochte lichaam (in dit geval Maddie gegeven). Een pre death chemical of wel een kledingstuk dat zij in leven heeft gedragen. Vervolgens zoeken zij naar de bijbehorende kadaver chemical van het (bijbehorende slachtoffer).

Interessant is derhalve dat de speurhonden niet alleen een lijklucht hebben geroken, maar de lijklucht aan Maddie hebben kunnen koppelen. Deze speurhonden hebben de lijklucht van Maddie o.m. geroken in het appartement, op de kleding van Kate, in de huurauto en op de autosleutels.
Dat verklaart ook waarom de politie zo overtuigd is van de dood van het meisje.
De twee speurhonden zijn al vele malen ingezet en de door hen gevonden bewijzen worden als bewijs in gerechtelijke procedures aangenomen.
Is dit - samen met het gevonden DNA materiaal - voldoende voor een aanklacht tegen de McCanns?
Blijkbaar niet, want anders zou dat al zijn gebeurd.
Inmiddels hebben we zelf al kunnen waarnemen dat er sprake is van een enorme politieke druk op deze zaak.
De rotagory letters (onderzoeksvragen) liggen nu al weer geruime tijd klaar in Engeland en de Portugezen staan klaar om af te reizen, zodra het sein op groen staat voor het uitvoeren van de ondervragingen.
De onderzoeksvragen lagen ook al eerder in Engeland en zijn teruggestuurd om bureaucratische redenen (het volgen van het formele en vooral langdurige traject, via buitenlandse zaken, etc). E.e.a. riekt wel naar tegenwerking door de Britse Overheid.