Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cheveyo schreef:Patsur ga je tekenen omdat je rookvrij wilt werken? of omdat je wilt roken?
darwin schreef:Ik teken niet, ben blij als mijn eten niet meer verpest wordt door die stink rook.
Adil18 schreef:En rokers kunnen ook echt wel een gezellig avondje hebben zonder de "kankerstikkies"![]()
(ga alstjeblieft niet zeggen dat dat niet zo is, want dan moet je jezelf es achter de oren krabben, dn heb je een zwaar probleem namelijk
).
bromfiets schreef:Maar voor mij persoonlijk is het ook nog anders: Ik heb een psychiatrische stoornis en mijn vertrouwde wereldje is zeg maar langzaam aan het afbrokkelen. En roken is voor mij toch iets waar ik me aan kan vasthouden/optrekken.
IKbenEllen schreef:bromfiets schreef:Maar voor mij persoonlijk is het ook nog anders: Ik heb een psychiatrische stoornis en mijn vertrouwde wereldje is zeg maar langzaam aan het afbrokkelen. En roken is voor mij toch iets waar ik me aan kan vasthouden/optrekken.
Zonder jou te veroordelen: ik begrijp dit niet. Hoe kun je je zo afhankelijk voelen van een brandend stokjeMeer is het echt niet.
IKbenEllen schreef:Sorry, maar wat dat betreft heb ik medelijden met je. Ook met mijn man hoor, als ie hysterisch een sigaret moet als we ergens komen waar het MAG. Wat dat betreft heb ik veel meer vrijheid.
IKbenEllen schreef:Wel geprobeerd? Ik ben van een pakje per dag gestopt, en ik moet zeggen dat het me 100% meeviel. Mijn man zegt ook dat ie het niet kan, maar PROBEERT het ook niet.
ThePast03 schreef:IKbenEllen schreef:Sorry, maar wat dat betreft heb ik medelijden met je. Ook met mijn man hoor, als ie hysterisch een sigaret moet als we ergens komen waar het MAG. Wat dat betreft heb ik veel meer vrijheid.
In mijn eerdere post vertelde ik dat ik niet wil tekenen omdat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn rookgedrag.
Maar door posten zoals deze heb ik de neiging om juist wel weer te tekenen, hiervan gaan mijn haren werkelijk overeind staan.
IKbenEllen schreef:Sorry als dat je tegen het hoofd stoot maar zo denk ik er echt over.
IKbenEllen schreef:Nee hoor, ik voel me totaal niet beter dan een ander, maar ik hoef in ieder geval niet (meer) na te denken hoe ik mijn verslaving moet voeden. En zoals gezegd: mijn man rookt nog steeds als een ketter, dus zo obsessief ben ik niet hoor.
En tuurlijk moet iedereen zelf weten of ie lekker doorpaft, maar val er anderen niet mee lastig. Dan praat ik niet eens voor mezelf, maar wel voor de mensen met astma en andere nare aandoeningen die ook eens lekker uit eten willen.
Anoeska schreef:Denk dat veel mensen een beetje vergeten dat het rookvrij maken van de horeca niet om de gasten in de cafe's/restaurants gaat, maar om het personeel. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, dus ook mensen in de horeca.
Anoeska schreef:Denk dat veel mensen een beetje vergeten dat het rookvrij maken van de horeca niet om de gasten in de cafe's/restaurants gaat, maar om het personeel. Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, dus ook mensen in de horeca.