Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Over immigratie heb ik wel ideeen. In de meeste landen van de wereld kun je alleen maar een verblijfsvergunning krijgen als je aan eisen en voorwaarden voldoet. Voor veel landen geldt daarbij dat je een werktoezeggen moet hebben en er iemand voor je garant moet staan.
Ik vind dat dat hier in Nederland ook ingevoerd moet worden. Geen zicht op werk is gewoon geen verblijfsvergunning, echte vluchtelingen uitgezonderd natuurlijk. In andere landen in dat echt heel normaal.
Over Nederlanders die het vertikken om te werken (en daar zijn er ook veel van), die mogen van mij inderdaad ook veeeel harder aangepakt worden. Korten op de uitkering als je werk weigert of weigert bij of om te scholen, etc.
We moeten allemaal op de een of andere manier bijdragen aan onze maatschappij, of je nou Nederlander bent of niet. Iedereen die wil bijdragen is wat mij betreft welkom.
Slotty schreef:@ronja, heb jij zelf ervaring met moslims in het bijzonder? Ik denk trouwens wel dat religie een motivatie is, maar in een ander opzicht dan dat van jou...
Slotty schreef:Het is nederland, en als er mensen zijn die moslim willen zijn vind ik dat goed, maar de nederlandse wetten staat boven de koran, vind ik.
Chubby schreef:Ik was vorige week stómverbaasd te horen dat een man al 29 jaar in NL woont, illegaal (!), maar wel werkt en officieel woont en zijn kinderen gaan naar school..
Esperanza schreef:Word jij dan niet bangen heel boos van al die vrouwonterende dingen die je meemaakt? En dat Homo´s weer in elkaar getimmerd worden? Tuurlijk doet niet iedereen dat. Maar het zijn er zo veel...
Pipo schreef:Chubby schreef:Ik was vorige week stómverbaasd te horen dat een man al 29 jaar in NL woont, illegaal (!), maar wel werkt en officieel woont en zijn kinderen gaan naar school..
Ik was enige tijd geleden meer verbaast over het feit dat een gezin welke al 30 jaar in Nederland verbleef en netjes werkte, belasting betaalde, kids naar school enz.........gewoon het land zonder pardon uitgezet kon worden.
Esperanza schreef:Nou sorry hoor, maar als je een ander paspoort hebt je de taal niet spreekt dan kan je hier wel geboren zijn, maar blijf je een buitenlander. Nederland is van de koeien en de molens en de klompen. En als je dat niets vind ga je maar lekker ergens heen waar je het beter kan krijgen toch?
Dat is jouw mening maar geen feit. Wettelijk zijn het toch echt nederlandse jongerenZullen we we dan meteen alle friezen, limburgers en achterhoekers die amper ABN spreken eruit kieperen?
Wat hebben we hier niet genoeg gedaan aan integratie? Laat me niet lachen.... Hebben mensen dan zelf geen verantwoordelijkheid? Zij komen toch hier heen? Dan ga je toch zorgen dat je de boel voor elkaar hebt? Het einige dat we hier fout hebben gedaan is dat we geen eisen hebben gesteld. En keiharde regels. Geen onzin met pardonregelingen en andere onzin. Nee regels! Als jij hier wilt blijven moet je zorgen dat je de taal spreekt en werk hebt. Dat je zoveel verdient per jaar en dat je de eerste 10 jaar niet in contact komt met jusitie. Voldoe je hier niet aan? Dan weg.
De reden dat men niet integreert en aanpast is omdat ze hun eigen cultuur meenemen. En dat botst met de gewoonten en de gebruiken hier. Hier voedt de school je kinderen niet op, nee dat moet je hier zelf doen. Hier zijn vrouwen geen voetveeg. Als je een knappe baan wilt zal je dus handjes moeten leren schudden met vrouwen. De culturen verschillen gewoon te veel om dit vlekkeloos te laten verlopen. Maar zij zijn de gene die zich moeten aanpassen, niet wij. Tuurlijk is iedereen vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar je zal je gebruiken moeten aanpassen aan het land waar je bent.
Aanpassen ja, assimileren (en dat is eigenlijk wat jij zegt) hoeft imo niet, mits je maatschappelijk kunt functioneren. Is maar een heul klein deel die geen handjes schudden hooren de moslima van nu stoomt door naar de top van het bedrijfsleven en qua opleidingsniveau. Bovendien vind ik dat integreren iets is dat toch echt ook van 2 kanten komt hoor, beetje open staan voor een ander is niet verkeerd. Werkt toch ook veel prettiger als je mekaar een beetje tegenmoet komt? Maargoed, is je goed recht om dat te vinden. Nederland is lang niet zo tolerant als we claimen te zijn, maar onverschillig: als we er maar geen last van hebben mag je doen wat je wilt, maar owee als het niet volledig bij onze kaasvisie past (even heel kort door de bocht). Ik denk dat jij verwoord wat heel veel mensen inderdaad denken. Maar dan onszelf ook niet meer op de borst kloppen hoe tolerant en vrij we wel niet zijn.
Je vergeet even dat de eerste 2 generaties hier ook helemaal niet van plan waren om te blijven. Wat je zegt over het wanbeleid van de overheid ben ik het wel mee eens.
Maar goed, ik ben ook niet slim genoeg om alles in een breder perspectief te zien.
Firedancer schreef:Wat ik jammer vind is dat er een hele angstcultuur om de Islam en de daaraan verwante geloven bestaat, terwijl het overgrote deel van de niet-islamieten geen ENKEL idee hebben wat er in de Koran staat en hoe de verschillende stromingen binnen de Islam die woorden interpreteerd en in de praktijk brengt.
Firedancer schreef:Esperanza schreef:Word jij dan niet bangen heel boos van al die vrouwonterende dingen die je meemaakt? En dat Homo´s weer in elkaar getimmerd worden? Tuurlijk doet niet iedereen dat. Maar het zijn er zo veel...
Ehhmmm.... de dingen die jij noemt zijn niet specifiek islamitisch. Er zijn heel veel christelijke stromingen waar dat ook de normaalste zaak van de wereld is, waarvan er ook veel in Nederland zijn. Gooien wij die er ook uit dan, als zijn ze nog zo oer - hollands?
Esperanza schreef:En wat sprak die kerel slecht Nederlands zeg. Dat kan na 30 jaar toch wel iets beter?
kimmysan schreef:Maar ik bedoel ze slaan mensen in elkaar. En wat krijgen ze, als een nederlandse jongeren zoiets zouden flikken zouden ze meteen hele politie achter zich aan. En ik bedoel het zijn ze niet allemaal en er zijn ook nl jongeren die zulke dingen doen maar 85 tot 90 procent lees ik laatst ergens is wel marokaans, turks iniedergeval buitenlands.
kimmysan schreef:Maar ik bedoel ze slaan mensen in elkaar. En wat krijgen ze, als een nederlandse jongeren zoiets zouden flikken zouden ze meteen hele politie achter zich aan. En ik bedoel het zijn ze niet allemaal en er zijn ook nl jongeren die zulke dingen doen maar 85 tot 90 procent lees ik laatst ergens is wel marokaans, turks iniedergeval buitenlands.