Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Waarom zie je met proefdieren alleen de schrijnende gevallen, en niet zoals Cassidy zei de milde gevallen
runningkawa schreef:Wie scheert er hier over 1 kam?
Dat maak jij ervan
runningkawa schreef:Dat het zoals het nu gaat niet werkt omdat het te vaak fout gaat is gewoon zo.
Dus zullen ze het anders aan moeten pakken.
runningkawa schreef:Maar zoals ik eerder zei, wil je sommige dingen uitvoeren, moet je echt ziek zijn in je bovenkamer. En ja dat is erg voor die persoon dat hij dat heeft moeten krijgen. Maar sommige ziektes zijn niet te genezen...ook niet in de bovenkamer met eeuwig gel*l van een spych. Maar ik heb het idee dat men dat nog steeds niet in wil zien.
detour schreef:maar als er iemand aan mijns stiefdochter komt denk ik eerlijk gezegd wel, dat ik dat stukkie tolerantie laat vallen en niet voor mezelf insta..
detour schreef:Helemaal met je eens Elaine, al denk ik dat elk mens op een gegeven moment het zo zat is dat emoties een rol gaan spelen en dat maakt het zo lastig; agressie en emoties zijn nu eenmaal menselijk en die eingeschappen kunnen kennelijk niet altijd koste wat het kost- onderdrukt worden.
Volgens mij is dat ook een van de drijfveren bij delicten, net als een teveel aan bepaalde hormomen (is zowiezo onderocht en spelt wel degelijk een rol).
Net als dat dat drijfveren zijn van mensen die zeggen: Doodmaken, die rotzakken, weg ermee, opsluiten, voorgoed, geen tweede kans.
Uiteindelijk kan geen mens om dit soort drijfveren heen en worden we er vroeg of laat allemaal mee geconfronteerd..
runningkawa schreef:Toch valt gewoon meer dan de helft van de criminelen terug in de oude gewoonte, dus nogal logisch dat je dat ook meer hoort, want het gebeurd simpelweg ook meer
lies schreef:Wat een zinloze discussie (niet dat die niet gevoerd mag worden natuurlijk). Het heeft geen nut om de dierproeven over te hevelen naar mensen omdat de resultaten niet bruikbaar zullen zijn. Je zou de criminelen in kunnen spuiten met ziektes, maar dat zal nog steeds geen echt bruikbare resultaten opleveren, vanwege verschillen in genen. Dus dat is al nutteloos.
Dan zou je nog de proeven op vrijwilligers (laatste fase, vrijwel zeker onschadelijk) kunnen laten doen door criminelen. Is ook nutteloos want de dierproeven blijven bestaan en de mensen die nu leven van medicijntesten (dat zijn er meer dan je denkt) hebben geen baan meer.
Wees in godsnaam gelukkig dat wij wel het fatsoen hebben om onze gedetineerden een menswaardig bestaan te gunnen. Want als wij ze dat niet gunnen en geven, zijn we het zelf ook niet waard.
Diablo schreef:Het verschil in genen? Hoe zit dat met dieren dan? Zijn die genen niet net zo verschillend?
En ja, wat ben ik blij dat wij het fatsoen hebben om onze moordenaars en verkrachters een menswaardig bestaan te gunnen. Al die onschuldige dieren zijn immers in en in slecht, die verdienen het leven wat ze hebben als proefdier juist....
lies schreef:Diablo schreef:Het verschil in genen? Hoe zit dat met dieren dan? Zijn die genen niet net zo verschillend?
Zie idd het antwoord van Schimmelig wat betreft genen.
Sizzle schreef:detour schreef:Proefdieren zijn ook individuen; dus die stelling gaat niet op; we vallen mijns inziens gewoon net als paarden onder het fenomeen zoogdier.
Enof die stelling op gaat. De meeste proeven worden uitgevoerd op inteelt stammen zodat ieder dier een identieke genetische achtergrond heeft. Dit gebruik van inteeltdieren heeft het proefdier gebruik aanzienlijk teruggedrongen. Wil je misschien ook inteelt gedetineerden maken?
Diablo schreef:Ik snap gewoon niet dat er met onschuldige dieren, die nergens om gevraagd hebben en zich niet kunnen verdedigen, zo gesold wordt en dat mensen die gemoord en verkracht hebben zó de hand boven het hoofd wordt gehouden.
detour schreef:Sizzle, in je laatste alinea geef je aan dat inteeltdieren het gebruik van proefdieren heeft teruggedrongen; wat zijn inteeltdieren dan? Producten/ aftreksels van de mens?.. Wat ontzettend barmhartig van de mens!.
detour schreef:ah, ok sorry.Inderdaad, ik vind ook dat dat onder een ander kopje valt, vandaar mijn reactie!
Sizzle schreef:Poedels zijn zo lelijk als wat en krijgen ook nog vaak epileptie,