Quellian schreef:Maar van wie mogen mensen geen seks voor het huwelijk? Van de schrijvers van de bijbel die dat door God ingefluisterd hebben gekregen?
Het spijt me, maar ik kán het gewoon niet geloven. En ik kan me ook gewoon écht niet voorstellen dat iemand zoiets serieus neemt, laat staan z'n leven erdoor laat leiden. Door een boek!!
Even wat opgezocht

:
- Door deze liefde heeft God de mens geschapen. Niet zomaar geschapen, nee, de mens is naar Gods beeld geschapen. [Gen. 1:27] Als man en vrouw met hun beide specifieke fysieke gestalte. Hij heeft seks ook aan de mens gegeven als cadeau, als iets heel moois. [Spreuken 5:19]
- Je bent geschapen om met je leven en lichaam van God te houden en Hem te eren. Je kan je liefde voor Hem laten zien door alles wat je doet. Specifiek ook wat je de ander (aan)doet. Dit geldt helemaal voor de relatie tussen man en vrouw. [1 Corinthe 6:19-20, 10:31]
- De relatie tussen man en vrouw ziet God als iets heiligs. Zij wordt gegeven aan de mens als iets heel kostbaars en duurzaams, waarin de liefde tussen twee mensen een hoogtepunt mag bereiken. Man en vrouw worden één in die relatie, niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. [Efeze 5:31]
- Omdat dit zo heilig en kostbaar is, geeft God ook een aantal aanwijzingen mee. Seks is bedoeld voor in dit huwelijk. We moeten er niet iets goedkoops van maken. Seks is gefundeerd op liefde. Hij wil ons niet pesten met de gebruiksaanwijzing die Hij bij seksualiteit geeft. Deze is bedoeld om ons echt te laten genieten van seks. Daarom denk ik dat als we het over seks hebben, het Gods bedoeling was dat dit niet losgekoppeld werd van liefde. Seks hoort niet bij een kortlopende liefde, maar bij liefde die levenslang is! Net zoals God levenslang van ons wil houden. Daarom past het ook in een huwelijk, waar een levenslange toewijding aan elkaar is beloofd. Daar kan er genoten van worden.
[Hebr. 13:4]
- We zien dat de relatie tussen man en vrouw in de bijbel ook wel wordt vergeleken met de relatie die God met Zijn gemeente heeft! Dit is een relatie vol liefde en gericht op de ander. Zo is de seks ook bedoeld: vol liefde en gericht op die ander. Dus niet op de eigen verlangens, zoals je zo vaak hoort. [Efeze 5:32, 1 Corinthe 7:2]