Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:als het baasje aangevallen word in de ogen van een hond, en de hond bijt is dat een uiting van zijn instinct
Je zou maar twee kinderen hebben die ruzie met elkaar krijgen.... kom toch...
Citaat:Daarom zeg ik toch ook dat een hond die bijt uit instinct hier niet thuis hoort.
En aan de reactie van een baas van een hond schort het ook van hier tot Tokio.
Vooral bij de "gevaarlijke" honden.
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:als het baasje aangevallen word in de ogen van een hond, en de hond bijt is dat een uiting van zijn instinct
Je zou maar twee kinderen hebben die ruzie met elkaar krijgen.... kom toch...
Winddancer schreef:Tuurlijk, waarom niet, maar een hamster kun j eniet vergelijken met een mens.
Citaat:Je zou maar twee kinderen hebben die ruzie met elkaar krijgen.... kom toch...
CherokeeChum schreef:Conclusie: het is altijd de mens die voor narigheid voor het dier zorgt. En dat is nu precies wat ik bedoel.
Veel mensen hebben het idee,ik koop een hond, ik voed hem wel even op, mij gebeurt dat niet.
Dat die honden een commando hebben gekregen is speculatie.
Evenals de veronderstelling dat als die dieren beter opgevoed waren geweest,dit niet gebeurt zou zijn.
Net als de veronderstelling, alsof dit met een ander type hond niet had kunnen gebeuren. Rotweiler bijvoorbeeld.
Het gaat er niet om welk ras of kruising,waar het om draait is dat elke dorpsgek een weerbare hond aan kan schaffen, en deze voor de verkeerde zaken kan aanwenden, R.A.D of niet.
Frustrerend vooral omdat ik als geen ander weet,dat het opvoeden van je hond veel leed kan voorkomen,maar soms neemt het dierlijke de overhand. Juist omdat het dieren zijn en geen robots. Wij mensen zijn zo over geciviliseerd dat wij dieren menselijke emoties en het vermogen tot redeneren toedichten.
En daar gaat het fout. Evenals de honderdduizenden die denken
volledige controle te hebben over hun hond.
Het blijft een dier,met zijn eigen gevoel voor rangorde en niet het besef dat dat soms niet strookt met wat wij mensen verlangen. Een statussymbool wat vooral niet lastig moet zijn.![]()
Waar ik ook niet Bien van word, is het soort mens dat een ander constant
lastig valt met zijn opinie over diens leefwijze en keuzes.
Vrijheid, blijheid.
Winddancer schreef:Kan zeker met ieder ras gebeuren, dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar vrijwel alle hondeneigenaren hoor je zeggen: die van mij doet niks, die is braaf etc. etc. En dan pakken ze opeens iemand en dan heet het: Oh, dat doet die anders nooit!
In mijn ogen hebben teveel onkundige mensen een hond en dat is het grote probleem.
naadje24 schreef:Winddancer schreef:Tuurlijk, waarom niet, maar een hamster kun j eniet vergelijken met een mens.
Nou dan kan je heel wat dieren op deze aardbol in gaan laten slapen en klaag de dierentuinen dan ook maar aan
wat een kromme gedachten zeg...ik heb er geen woorden voor
CherokeeChum schreef:Conclusie: het is altijd de mens die voor narigheid voor het dier zorgt. En dat is nu precies wat ik bedoel.
Veel mensen hebben het idee,ik koop een hond, ik voed hem wel even op, mij gebeurt dat niet.
Het blijft een dier,met zijn eigen gevoel voor rangorde en niet het besef dat dat soms niet strookt met wat wij mensen verlangen. Een statussymbool wat vooral niet lastig moet zijn.![]()
Kan zeker met ieder ras gebeuren, dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar vrijwel alle hondeneigenaren hoor je zeggen: die van mij doet niks, die is braaf etc. etc. En dan pakken ze opeens iemand en dan heet het: Oh, dat doet die anders nooit!
In mijn ogen hebben teveel onkundige mensen een hond en dat is het grote probleem.
meissielief schreef:CherokeeChum schreef:Conclusie: het is altijd de mens die voor narigheid voor het dier zorgt. En dat is nu precies wat ik bedoel.
Kan zeker met ieder ras gebeuren, dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar vrijwel alle hondeneigenaren hoor je zeggen: die van mij doet niks, die is braaf etc. etc. En dan pakken ze opeens iemand en dan heet het: Oh, dat doet die anders nooit!
Winddancer schreef:Als jij een mens gelijkwaardig vind aan een hamster hoop ik dat jij nooit kinderen zult krijgen.
slimmerik schreef:Alleen maar quoten vind ik niet erg zinvol of heb je er iets aan toe te voegen?
meissielief schreef:slimmerik schreef:Alleen maar quoten vind ik niet erg zinvol of heb je er iets aan toe te voegen?
ik was nog niet klaar
meissielief schreef:ik wel aangezien ik dat quoten nog niet helemaal onder de knie heb
LimaGentle schreef:Citaat:ja dat vraag ik me dus ook elke keer af.. waarom altijd die kinderen erbij halen..
LimaGentle schreef:als het baasje aangevallen word in de ogen van een hond, en de hond bijt is dat een uiting van zijn instinct
slimmerik schreef:Hierop reageerde ik met: en als je nu twee vechtende kinderen hebt.
Stel in je huis zijn twee (eigen) vechtende kinderen.... Die ziet zo'n hond echt wel als baasjes... En een hond die volgens LM zijn "instinct" gebruikt zou dan tussenbeide springen en grijpen.
Ligt het kind met een open gezicht dankzij het zgn instinct... Levensgevaarlijk zulke honden.
Een tante van mij had ook zo'n hond (gelukkig een JR) Als je als afscheid een hand wilde geven dan had je hem aan je vingers hangen....![]()
Niks instinct: gewoon een hond niet kunnen en willen opvoeden heet zoiets.