Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:40

Mensen die dit normaal vinden verdienen ook geen hond imo....

edit: die zouden ook bij een eventuele "baasjestest" heel slecht scoren.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 23-06-07 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:41

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:
als het baasje aangevallen word in de ogen van een hond, en de hond bijt is dat een uiting van zijn instinct

Je zou maar twee kinderen hebben die ruzie met elkaar krijgen.... kom toch...

wat hebben die 2 kinderen er nou mee te maken

CherokeeChum

Conclusie: het is altijd de mens die voor narigheid voor het dier zorgt. En dat is nu precies wat ik bedoel.
Veel mensen hebben het idee,ik koop een hond, ik voed hem wel even op, mij gebeurt dat niet.
Dat die honden een commando hebben gekregen is speculatie.
Evenals de veronderstelling dat als die dieren beter opgevoed waren geweest,dit niet gebeurt zou zijn.
Net als de veronderstelling, alsof dit met een ander type hond niet had kunnen gebeuren. Rotweiler bijvoorbeeld.
Het gaat er niet om welk ras of kruising,waar het om draait is dat elke dorpsgek een weerbare hond aan kan schaffen, en deze voor de verkeerde zaken kan aanwenden, R.A.D of niet.
Frustrerend vooral omdat ik als geen ander weet,dat het opvoeden van je hond veel leed kan voorkomen,maar soms neemt het dierlijke de overhand. Juist omdat het dieren zijn en geen robots. Wij mensen zijn zo over geciviliseerd dat wij dieren menselijke emoties en het vermogen tot redeneren toedichten.
En daar gaat het fout. Evenals de honderdduizenden die denken
volledige controle te hebben over hun hond.
Het blijft een dier,met zijn eigen gevoel voor rangorde en niet het besef dat dat soms niet strookt met wat wij mensen verlangen. Een statussymbool wat vooral niet lastig moet zijn. Misselijk
Waar ik ook niet Bien van word, is het soort mens dat een ander constant
lastig valt met zijn opinie over diens leefwijze en keuzes.
Vrijheid, blijheid.

Limanade

Citaat:
Daarom zeg ik toch ook dat een hond die bijt uit instinct hier niet thuis hoort.
En aan de reactie van een baas van een hond schort het ook van hier tot Tokio.
Vooral bij de "gevaarlijke" honden.

kun je me die laatste zin even duidelijk maken?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:42

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:
als het baasje aangevallen word in de ogen van een hond, en de hond bijt is dat een uiting van zijn instinct

ik neem aan dat die kinderen niet de baas van de hond zijn?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:42

Winddancer schreef:
Tuurlijk, waarom niet, maar een hamster kun j eniet vergelijken met een mens.

Nou dan kan je heel wat dieren op deze aardbol in gaan laten slapen en klaag de dierentuinen dan ook maar aan
wat een kromme gedachten zeg...ik heb er geen woorden voor Lips are sealed

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:43

Citaat:

wat hebben die 2 kinderen er nou mee te maken[/quote]

ja dat vraag ik me dus ook elke keer af.. waarom altijd die kinderen erbij halen..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:46

CherokeeChum schreef:
Conclusie: het is altijd de mens die voor narigheid voor het dier zorgt. En dat is nu precies wat ik bedoel.
Veel mensen hebben het idee,ik koop een hond, ik voed hem wel even op, mij gebeurt dat niet.
Dat die honden een commando hebben gekregen is speculatie.
Evenals de veronderstelling dat als die dieren beter opgevoed waren geweest,dit niet gebeurt zou zijn.
Net als de veronderstelling, alsof dit met een ander type hond niet had kunnen gebeuren. Rotweiler bijvoorbeeld.
Het gaat er niet om welk ras of kruising,waar het om draait is dat elke dorpsgek een weerbare hond aan kan schaffen, en deze voor de verkeerde zaken kan aanwenden, R.A.D of niet.
Frustrerend vooral omdat ik als geen ander weet,dat het opvoeden van je hond veel leed kan voorkomen,maar soms neemt het dierlijke de overhand. Juist omdat het dieren zijn en geen robots. Wij mensen zijn zo over geciviliseerd dat wij dieren menselijke emoties en het vermogen tot redeneren toedichten.
Het blijft een dier,met zijn eigen gevoel voor rangorde en niet het besef dat dat soms niet strookt met wat wij mensen verlangen. Een statussymbool wat vooral niet lastig moet zijn. Misselijk
Waar ik ook niet Bien van word, is het soort mens dat een ander constant
lastig valt met zijn opinie over diens leefwijze en keuzes.
Vrijheid, blijheid.

Kan zeker met ieder ras gebeuren, dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar vrijwel alle hondeneigenaren hoor je zeggen: die van mij doet niks, die is braaf etc. etc. En dan pakken ze opeens iemand en dan heet het: Oh, dat doet die anders nooit!
In mijn ogen hebben teveel onkundige mensen een hond en dat is het grote probleem.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:48

Winddancer schreef:
Kan zeker met ieder ras gebeuren, dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar vrijwel alle hondeneigenaren hoor je zeggen: die van mij doet niks, die is braaf etc. etc. En dan pakken ze opeens iemand en dan heet het: Oh, dat doet die anders nooit!
In mijn ogen hebben teveel onkundige mensen een hond en dat is het grote probleem.

Juistem !! En zo gauw ze dus bijten..... einde verhaal.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 23-06-07 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:49

naadje24 schreef:
Winddancer schreef:
Tuurlijk, waarom niet, maar een hamster kun j eniet vergelijken met een mens.

Nou dan kan je heel wat dieren op deze aardbol in gaan laten slapen en klaag de dierentuinen dan ook maar aan
wat een kromme gedachten zeg...ik heb er geen woorden voor Lips are sealed

Als jij een mens gelijkwaardig vind aan een hamster hoop ik dat jij nooit kinderen zult krijgen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:50

CherokeeChum schreef:

Ik kan over deze tekst helemaal meepraten
aangezien wij ook een kruising hebben(valt niet onder der RAD)
de schade die deze hond heeft , daar kan ik de oude eigenaar voor bedanken, en ik ben dus super voorzichtig en je zult mij nooit horen zeggen dat doet hij anders nooit
Laatst bijgewerkt door Wesco op 23-06-07 00:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:51

met je laatste zin ben ik het zeker eens! en ja elke hond is niet voor 100% te vertrouwen....
zo ook die 2 van mijn niet..al durf ik ze wel voor een deel te vertrouwen (zou krom zijn als dat niet kon)

maar zo geld het voor alle dieren...een dier is een levend wezen en kan onberekenbaar reageren...maar daarom verklaar ik ze nog niet staatsgevaarlijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:52

meissielief schreef:
CherokeeChum schreef:

Alleen maar quoten vind ik niet erg zinvol of heb je er iets aan toe te voegen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:52

Winddancer schreef:
Als jij een mens gelijkwaardig vind aan een hamster hoop ik dat jij nooit kinderen zult krijgen.

Dat is jouw visie op het verhaal....en ik vind dat jij kromme gedachtes hebt..mijn visie op het verhaal..gelukkig dan maar dat wij elkaar niet in IRL kennen Vork

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:55

slimmerik schreef:

ik was nog niet klaar

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:59

meissielief schreef:
slimmerik schreef:

ik was nog niet klaar

Oh sorry ....had je beter niet op verzenden kunnen klikken...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 01:00

ik wel aangezien ik dat quoten nog niet helemaal onder de knie heb

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 01:03

meissielief schreef:
ik wel aangezien ik dat quoten nog niet helemaal onder de knie heb

Je klikt rechtsonder het knopje "quote" aan en dan kun je eronder beginnen met typen.
Succes!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 01:04

zover was ik al maar om dan stukjes te quoten dat is wat moeilijker voor mij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 06:25

LimaGentle schreef:
Citaat:
ja dat vraag ik me dus ook elke keer af.. waarom altijd die kinderen erbij halen..

Misschien omdat er in dit geval een kind gebeten is? Pff ik kan er niet bij dat er mensen zijn die hun kop in het zand steken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 07:33

Ik had het over iemand anders kort voor de bocht noemen, en dan ben ik kort voor de bocht wat een manier van discussieren ROFL
Echt een positieve inbreng, ik ben het mischien niet met naadje en lima eens, maar zij onderbouwen in het mate van het mogelijke hun antwoord hier nog.

Dag 2, kinderen betrekken in deze discussie lijkt me handig, omdat het hier wel het onderwerp is. Maar het was maar één jongetje zeker of waren het 2 kinderen?

Verder hoop ik dat de agent ongedeerd is, in de lies is geen leuk plekje de vena inguilaris loopt daar lekker. En ik kan hem persoonlijk geen ongelijk hebben dat hij schiet.

Toen ik in mijn bericht zei het was een vechtersbaasje het zal me niet verbazen dat hij de hond niet tegenhield voor de politie, bedoelde ik als de hond de illigale persoon in kwestie beschermde. Niet dat hij het pak commando had gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:22

Even iets rechtzetten. Het baasje werd niet aangevallen, het baasje viel aan. En had daarvoor dus maatregelen voor de honden moeten treffen. Dit blijft de schuld van de baas en heel terecht dat de hond neergeschoten is, hij hing notabene in de lies van die agent!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:55

LimaGentle schreef:

Hierop reageerde ik met: en als je nu twee vechtende kinderen hebt.

Stel in je huis zijn twee (eigen) vechtende kinderen.... Die ziet zo'n hond echt wel als baasjes... En een hond die volgens LM zijn "instinct" gebruikt zou dan tussenbeide springen en grijpen.

Ligt het kind met een open gezicht dankzij het zgn instinct... Levensgevaarlijk zulke honden.

Een tante van mij had ook zo'n hond (gelukkig een JR) Als je als afscheid een hand wilde geven dan had je hem aan je vingers hangen.... Bloos

Niks instinct: gewoon een hond niet kunnen en willen opvoeden heet zoiets. Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:38

slimmerik schreef:
Hierop reageerde ik met: en als je nu twee vechtende kinderen hebt.

Stel in je huis zijn twee (eigen) vechtende kinderen.... Die ziet zo'n hond echt wel als baasjes... En een hond die volgens LM zijn "instinct" gebruikt zou dan tussenbeide springen en grijpen.

Ligt het kind met een open gezicht dankzij het zgn instinct... Levensgevaarlijk zulke honden.

Een tante van mij had ook zo'n hond (gelukkig een JR) Als je als afscheid een hand wilde geven dan had je hem aan je vingers hangen.... Bloos

Niks instinct: gewoon een hond niet kunnen en willen opvoeden heet zoiets. Ja

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb hier 4 honden en 3 kinderen. Die kinderen maken helaas nog wel eens ruzie. Denk je dat onze honden zich daar iets van aan trekken? Ook zien de honden de kinderen echt niet als baas hoor. Dan zou er toch iets niet kloppen. Mijn kinderen zijn 4, 8 en 10 jaar, die hebben nog geen enkel overwicht op de honden.
Dus op mijn vechtende kinderen reageren ze niet, maar ik weet niet wat ze doen als ik door een of ander duister persoon aangevallen zou worden.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:42

Maar de baas van deze honden werd niet aangevallen, deze begion zelf de vechtpartij. Daarbij had hij zich moeten en kunnen realiseren dat zijn honden daarop zouden reageren.