Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:13

Goh Calanddra het lijkt wel of je blij bent dat dit gebeurd is....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:13

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:14

faye schreef:
Ik maak me meer zorgen over de "ramptouristen"
Precies Renza!

En die negeren de apen waarschijnlijk niet allemaal.
waarschijnlijk van die vervelende ettertjes die het leuk vinden om Bokito met opzet recht aan te kijken hun tandjes tonen en zich ook nog eens op de borst te gaan kloppen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 21-05-07 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Renza

@corine1981: Er was schrikdraad toch? Daar raakte hij (nog meer) van in paniek..

lesilla

slimmerik schreef:
Calanddra schreef:
Daarom zeg ik ook niet dát ze het zal doen, maar wel dat ik bang ben dat ze wel doorgaat. Als dit zo het geval is hoop ik wel dat de dierentuin haar meteen even een cursus geeft in apentaal en over hoe ze met ze om moet gaan (of juist niet)

Ze hoeven haar dit topic maar te laten lezen Haha!

Ik denk ook dat haar de komende weken een hoop duidelijk gaat worden. Ze zal achteraf het heel erg vinden dat wat in haar ogen een goed contact was, in werkelijkheid treiteren was. Lijkt me verschrikkelijk als je daar achter komt.

Maar net als Renza en faye ben ik ook bang dat dit verhaal de echte treiteraars nog meer zal uitdagen om te treiteren, want op de een of andere manier vinden die dat stoer. Verdrietig

Inderdaad denk ik ook en dat er momenteel niks meer word gedaan dan alleen een bordje zegt genoeg, plus het buitenverblijf maar dat is gewoon symptoomoplossing niks meer. Daar stop je zo een mensen niet mee, ik ben ook overtuigt dat de vrouw het niet bedoeld. Maar dom blijven vind ik het nog altijd. Dat de vrouw in jaren van gorilla liefde nooit een boek heeft gelezen over apen, of national geo heeft gezien kan ik echt niet geloven

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:15

schrikdraad is er toch al of niet?

edit: was al gezegd Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 21-05-07 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:15

faye schreef:

Waar slaat dat nou weer op Verward

Ik wijs er alleen maar op dat alles kan. En dat dit voorval dat bewijst.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:21

Ohw, wist niet dat er schrikdraad was... Was nl mijn eerste gedachte... Kan me de aapverblijven buiten ook niet echt voor de geest halen...

Ik las net wel een onderzoek, over gorilla's die de diepte van water meten met een stok en eentje die een brug maakte van een boomstam, maar ze stonden wel tot hun middel in het water. Dus zo bang ervoor zijn ze niet!!

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:23

Jemig ik kan mn eigen post niet eens terug vinden zo hard gaat het hier! En opnieuw posten is ook vrij lastig, druk je op versturen staan er alweer 6 nieuwe!

Ik vind het wel een beetje ver gaan in dit topic. Wat zou nu de oplossing moeten zijn dan? Mooiste is Bokito (en al die andere beesten) in de vrije natuur, maar helaas daar leeft meestal al een mens. Misschien moet Blijdorp de vrouw toegang ontzeggen of beperken. Misschien moeten ze niks doen. Een dierentuin is er nou eenmaal om mensen naar dieren te laten kijken, dus het is nogal logisch dat dit soort dingen gebeuren. Alleen had niemand rekening gehouden met een springende emotionele aap

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:23

Nee en als hij eerder al tot z'n knieën in het water gevonden was oid hadden ze opzich ook wel kunnen weten dat deze gorilla iig niet bang is voor water.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:24

De gracht is 2 meter diep toch? Is dit al vanaf het eerste stuk of is de gracht aflopend? weet iemand dat?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:26

faye schreef:

Ziek Nors opkijken Lips are sealed

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:27

Ik heb geen idee, maar heb wel in paar artikelen gelezen dat de Bokito al eerder in het water gevonden was, dus lijkt me dat het dan niet in 1x 2 meter is. Lijkt mij dat je hem daarna niet meer in hetzelfde verblijf terugzet, wat dus wel gebeurd is.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:27

Er staat schrikdraad om heen Knipoog edit: is al ong. 4 keer gezegd...

Vroeger heeft iemand eens onze hond een beetje geplaagd, die greep hem in zijn broek, en de broek scheurde. Hij wilde een nieuwe broek, maar die gaven wij hem niet. En van de rechter kreeg hij hem ook niet; eigen schuld, dikke bult!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:36

Renza schreef:
Nee en als hij eerder al tot z'n knieën in het water gevonden was oid hadden ze opzich ook wel kunnen weten dat deze gorilla iig niet bang is voor water.

met voorste lidmaten in water zitten is iets anders dan erover springen, meeste mensapen zijn bang omdat ze kunnen verdrinken maar er zijn veel die gewoon tot aan het water gaan, maar erover springen is kans om erin te belanden dat is dus heel anders

en ik ga met djuno mee die uistrpaak vind ik iets te ver gaan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:45

Ik vond trouwens eerst de ava van Djuno wel leuk....nu vind ik hem bedreigend Haha! Ja, sorry hoor maar ik vind het er toch vriendelijk uitzien. Haha!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:47

slimmerik schreef:
Ik vond trouwens eerst de ava van Djuno wel leuk....nu vind ik hem bedreigend Haha! Ja, sorry hoor maar ik vind het er toch vriendelijk uitzien. Haha!

*proest*.....realiseer me dat nu pas... Haha! Haha! Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:49

Afbeelding

Voila, en gorillas zijn al gekend om onderscheid tussen diep en ondiep water te maken Lachen
Dus bedreigend omdat hij met zijn lidmaten in het water stond Slapen

Dus wat plots normaal gedrag voor een aap is word inneens zwaar agressief, er is zelfs een hele serie gemaakt over gorilla's en water... Dromen mischien een tip om de mensen van de krant gorilla's in the midst te laten zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:57

Weet je wat ik ver vind gaan, om op een dergelijke manier over die vrouw te spreken. Plus de smileys erbij. Vandaar mijn opmerking Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:58

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:00

Ik vraag me af wanneer de PvdD zich laat horen..... Beetje laat om nu nog geen standpunt te hebben...

Ze zullen wel weer wachten op de populairste uitspraak Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:02

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:02

faye schreef:
Weet je wat ik ver vind gaan, om op een dergelijke manier over die vrouw te spreken. Plus de smileys erbij. Vandaar mijn opmerking Knipoog

Ben wel benieuwd waar jij dit op baseert...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:07

nu vraag ik me af waar de db ze dieren willen zetten als ze niet in de dieretuin horen. Hmmm gaan ze toch eindelijk slim worden, en stoppen met kweekprogrammas en eerst de oorzaak zoals palmolie industrie bevechten zodat de orangoetang enzo in de eerste plaats niet op die lijst stond

Maar goed het bewijst wel hoeveel de vrouw weet van apengedrag toen ze zij dat hij al met zijn lidmaten in de vijver stond. En het grappigste dat hier dan direct word gevolgd met lidmaten in de vijver dat kan echt niet Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:25

Calanddra schreef:
De gracht is 2 meter diep toch? Is dit al vanaf het eerste stuk of is de gracht aflopend? weet iemand dat?

Net als een kade van de haven, meteen plop, naar 2 meter diepte Knipoog