Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben best bang voor het feit als fanatieke moslims samen gaan spannen wereldwijd en in de aanval gaan. Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om een vonk in het olievat over te laten springen.
Nessah schreef:@Schimmelig: Mooi stuk, ik kan me hier wel in vinden. Komt dit uit dat boek waarover je het had?
Whiz schreef:faye schreef:Ter aanvulling: ik geloof wel in een god en spiritualiteit. En ik geloof dat iedereen naar het paradijs gaat of hoe je het ook wil noemen. Want alleen dan kan je van een god vol liefde spreken.
nah ik geloof niet in een god.. Maar spiritualiteit vind ik wat anders. Ik vind dat iedereen op zijn eigen manier een hogere macht mag aanbidden.. Maar ik vind het belachelijk dat we allemaal bepaalde dingen gaan doen omdat een stelletje oude mannen eeuwen geleden een paar boekkies hebben geschreven!
Whiz schreef:Jah kan me ook wel vinden in het stuk! Zo staan er wel meer dingen in het boek.. die ik wel sterk vind. Maar er staan ook dingen in waarvan ik denk.. jaaaajaa.
Nessah schreef:russel schreef:Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben best bang voor het feit als fanatieke moslims samen gaan spannen wereldwijd en in de aanval gaan. Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om een vonk in het olievat over te laten springen.
Zo kan je ook bang worden voor de extreem rechtse, waar van er steeds meer zijn. Waarvan er steeds meer zeggen dat ze het met hitler eens waren.. Er gebeuren zoveel dingen, er zeggen mensen zoveel dingen.. Ik zie het allemaal wel.. Ik geniet nu van mijn leven en hoop dat ik zo lang mogelijk mag genieten.. En ik hoop echt, dat ze het bij bedreigen houden.
Schimmelig schreef:Whiz schreef:Jah kan me ook wel vinden in het stuk! Zo staan er wel meer dingen in het boek.. die ik wel sterk vind. Maar er staan ook dingen in waarvan ik denk.. jaaaajaa.
Veel dingen zijn voor sommige, te 'mooi' om waar te zijn, of 'te eng' om voor waarheid aan te nemen.
Welke is op jou van toepassing?![]()
Knoffer schreef:Er zijn zelfs mensen die de 2e wereld oorlog en Hitlers praktijken ontkennen.
Dan vraag je je echt af, op welke school hebben die gezeten?
Extreem rechtse zijn engerds, bah.
katiavl schreef:Ik geloof niet in god, maar in gelijkheid, en instaan voor eigen acties niet op iemand anders steken, woorden daden beinvloeden zelfs denkwijzen.
Ben blij dat ik geen god heb, geen troela, zoals dl zegt my religion is kindness
Nessah schreef:russel schreef:Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben best bang voor het feit als fanatieke moslims samen gaan spannen wereldwijd en in de aanval gaan. Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om een vonk in het olievat over te laten springen.
Zo kan je ook bang worden voor de extreem rechtse, waar van er steeds meer zijn. Waarvan er steeds meer zeggen dat ze het met hitler eens waren.. Er gebeuren zoveel dingen, er zeggen mensen zoveel dingen.. Ik zie het allemaal wel.. Ik geniet nu van mijn leven en hoop dat ik zo lang mogelijk mag genieten.. En ik hoop echt, dat ze het bij bedreigen houden.
veroon schreef:Nu de boerkini, het moet toch niet gekker worden. Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders,maar de islam vindt ik wel een achterlijk geloof, denk dat heel veel nederlanders het hiermee eens zijn. Het past gewoon niet bij onze westerse cultuur.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, in Turkije zul je geen kerken zien, maar hier in Nederland zijn ze zo gek om moskee's te bouwen.
Ik ben allang blij niet in een stad te wonen waar nog maar eenderde deel nederlander is, zou me er niet erg prettig tussen voelen.
Whiz schreef:Mjah weet niet.. ''te mooi'' denk ik.. zal het verwoorden in onrealistisch! Maar jah een gesprek met god hebben is voor mij al heel ''onrealistisch! Dat neemt niet weg dat ik de schrijver opzich best openminded vond maar soms net iets te.. voor mijn smaak.
veroon schreef:Nu de boerkini, het moet toch niet gekker worden. Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders,maar de islam vindt ik wel een achterlijk geloof, denk dat heel veel nederlanders het hiermee eens zijn. Het past gewoon niet bij onze westerse cultuur.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, in Turkije zul je geen kerken zien, maar hier in Nederland zijn ze zo gek om moskee's te bouwen.
Ik ben allang blij niet in een stad te wonen waar nog maar eenderde deel nederlander is, zou me er niet erg prettig tussen voelen.
Whiz schreef:veroon schreef:Nu de boerkini, het moet toch niet gekker worden. Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders,maar de islam vindt ik wel een achterlijk geloof, denk dat heel veel nederlanders het hiermee eens zijn. Het past gewoon niet bij onze westerse cultuur.
Vanaf 1960 is er een nieuw begin gemaakt en nu zijn er ongeveer 34 protestantse gemeenten met naar schatting 2000 gelovigen
katiavl schreef:Alles wat extreem is, is eng en teveel
En dat heb je overal spijtig genoeg...
Knoffer schreef:Helaas zijn nog best veel Nederlander het idd daar mee eens. Uiterst triest hoe Wilders in de peilingen staat.
katiavl schreef:Eigelijk is dit best een leuke discussie geworden
Hopelijk komt karl niet om het te sluiten
veroon schreef:Citaat:
Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee, snap em niet helemaal.