Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:26

Jah kan me ook wel vinden in het stuk! Zo staan er wel meer dingen in het boek.. die ik wel sterk vind. Maar er staan ook dingen in waarvan ik denk.. jaaaajaa.

Nessah

russel schreef:
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben best bang voor het feit als fanatieke moslims samen gaan spannen wereldwijd en in de aanval gaan. Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om een vonk in het olievat over te laten springen.

Zo kan je ook bang worden voor de extreem rechtse, waar van er steeds meer zijn. Waarvan er steeds meer zeggen dat ze het met hitler eens waren.. Er gebeuren zoveel dingen, er zeggen mensen zoveel dingen.. Ik zie het allemaal wel.. Ik geniet nu van mijn leven en hoop dat ik zo lang mogelijk mag genieten.. En ik hoop echt, dat ze het bij bedreigen houden.

Schimmelig

Nessah schreef:
@Schimmelig: Mooi stuk, ik kan me hier wel in vinden. Komt dit uit dat boek waarover je het had?

Uit één van de boeken Haha!
Het is namelijk een hele reeks (tegenwoordig de eerste drie delen in 1 bundel, bij oa de Donner in Rotterdam) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:27

Whiz schreef:
faye schreef:
Ter aanvulling: ik geloof wel in een god en spiritualiteit. En ik geloof dat iedereen naar het paradijs gaat of hoe je het ook wil noemen. Want alleen dan kan je van een god vol liefde spreken.

nah ik geloof niet in een god.. Maar spiritualiteit vind ik wat anders. Ik vind dat iedereen op zijn eigen manier een hogere macht mag aanbidden.. Maar ik vind het belachelijk dat we allemaal bepaalde dingen gaan doen omdat een stelletje oude mannen eeuwen geleden een paar boekkies hebben geschreven!

Daarom zei ik ook EEN god he, ik bedoel niet die in die oude boeken voorkomt Knipoog Ik geloof in een "hogere macht".

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:28

Whiz schreef:
Jah kan me ook wel vinden in het stuk! Zo staan er wel meer dingen in het boek.. die ik wel sterk vind. Maar er staan ook dingen in waarvan ik denk.. jaaaajaa.

Veel dingen zijn voor sommige, te 'mooi' om waar te zijn, of 'te eng' om voor waarheid aan te nemen.
Welke is op jou van toepassing? Tong uitsteken Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:28

Nessah schreef:
russel schreef:
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben best bang voor het feit als fanatieke moslims samen gaan spannen wereldwijd en in de aanval gaan. Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om een vonk in het olievat over te laten springen.

Zo kan je ook bang worden voor de extreem rechtse, waar van er steeds meer zijn. Waarvan er steeds meer zeggen dat ze het met hitler eens waren.. Er gebeuren zoveel dingen, er zeggen mensen zoveel dingen.. Ik zie het allemaal wel.. Ik geniet nu van mijn leven en hoop dat ik zo lang mogelijk mag genieten.. En ik hoop echt, dat ze het bij bedreigen houden.

Jah dat is ook zeker waar! Ik hoor om mij heen onder de jeugd (lees 14 t/m 20) veel te veel respect jegens Hitler en praktijken! Dan denk ik echt... OMG zullen ze niet de zelfde geschiedenis lessen op school krijgen die ik eerder kreeg? Hebben ze geen mensen op bezoek gehad die uit concentratie kampen kwamen. hebben ze schindler's list dan niet gelezen of gekeken?!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:29

Nouja!
Sorry hoor, vind het een erg vreemd en nogal raar idee.
En zo ga je je toch niet vertonen Clown
Smurfie..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:30

Ik geloof niet in god, maar in gelijkheid, en instaan voor eigen acties niet op iemand anders steken, woorden daden beinvloeden zelfs denkwijzen.

Ben blij dat ik geen god heb, geen troela, zoals dl zegt my religion is kindness Lovers

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:31

Er zijn zelfs mensen die de 2e wereld oorlog en Hitlers praktijken ontkennen.
Dan vraag je je echt af, op welke school hebben die gezeten?

Extreem rechtse zijn engerds, bah.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:31

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:

Veel dingen zijn voor sommige, te 'mooi' om waar te zijn, of 'te eng' om voor waarheid aan te nemen.
Welke is op jou van toepassing? Tong uitsteken Haha!

Mjah weet niet.. ''te mooi'' denk ik.. zal het verwoorden in onrealistisch! Maar jah een gesprek met god hebben is voor mij al heel ''onrealistisch! Dat neemt niet weg dat ik de schrijver opzich best openminded vond maar soms net iets te.. voor mijn smaak.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:32

Knoffer schreef:
Er zijn zelfs mensen die de 2e wereld oorlog en Hitlers praktijken ontkennen.
Dan vraag je je echt af, op welke school hebben die gezeten?

Extreem rechtse zijn engerds, bah.

Alles wat extreem is, is eng en teveel

En dat heb je overal spijtig genoeg...
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-05-07 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

veroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:32

Nu de boerkini, het moet toch niet gekker worden. Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders,maar de islam vindt ik wel een achterlijk geloof, denk dat heel veel nederlanders het hiermee eens zijn. Het past gewoon niet bij onze westerse cultuur.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, in Turkije zul je geen kerken zien, maar hier in Nederland zijn ze zo gek om moskee's te bouwen.
Ik ben allang blij niet in een stad te wonen waar nog maar eenderde deel nederlander is, zou me er niet erg prettig tussen voelen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:33

katiavl schreef:
Ik geloof niet in god, maar in gelijkheid, en instaan voor eigen acties niet op iemand anders steken, woorden daden beinvloeden zelfs denkwijzen.

Ben blij dat ik geen god heb, geen troela, zoals dl zegt my religion is kindness Lovers

Waren er maar meer mensen zoals jij, dat meen ik serieus Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:34

Nessah schreef:
russel schreef:

Klopt, maar volgens mij loopt dat wel los, blijft dat bij incidenten. Totdat er natuurlijk kernwapens e.d bij betrokken raken, er wereldleiders in mee gaan doen.

Whiz

veroon schreef:
Nu de boerkini, het moet toch niet gekker worden. Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders,maar de islam vindt ik wel een achterlijk geloof, denk dat heel veel nederlanders het hiermee eens zijn. Het past gewoon niet bij onze westerse cultuur.
Om maar 1 voorbeeld te noemen, in Turkije zul je geen kerken zien, maar hier in Nederland zijn ze zo gek om moskee's te bouwen.
Ik ben allang blij niet in een stad te wonen waar nog maar eenderde deel nederlander is, zou me er niet erg prettig tussen voelen.

Vanaf 1960 is er een nieuw begin gemaakt en nu zijn er ongeveer 34 protestantse gemeenten met naar schatting 2000 gelovigen

Schimmelig

Whiz schreef:
Mjah weet niet.. ''te mooi'' denk ik.. zal het verwoorden in onrealistisch! Maar jah een gesprek met god hebben is voor mij al heel ''onrealistisch! Dat neemt niet weg dat ik de schrijver opzich best openminded vond maar soms net iets te.. voor mijn smaak.

Wahaha Haha! Komt vast omdat het door zo'n over-the-top Amerikaan geschreven is!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:35

veroon schreef:

Ehm dan weet ik niet waar in Turkije jij geweest bent.. Maar zou je je aub eerst ergens in willen verdiepen voordat je met zulke onzin komt? Want er staan in Turkije wel degelijk kerken, en wel meer dan 1.
Voorderest ga ik maar niet op jou reactie in.. Lijkt me het verstandigst.

veroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:36

Whiz schreef:
veroon schreef:

Vanaf 1960 is er een nieuw begin gemaakt en nu zijn er ongeveer 34 protestantse gemeenten met naar schatting 2000 gelovigen

Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee, snap em niet helemaal.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:37

katiavl schreef:
Alles wat extreem is, is eng en teveel

En dat heb je overal spijtig genoeg...

Klopt.

veroon schreef:

Ik ben blij dat wij in een land leven waar iedereen de vrijheid heeft zijn eigen geloof te kiezen en waar ik de keuze heb om naar de kerk te gaan, de moskee of gewoon niet. Bovendien lijken al die geloven heel veel op elkaar hoor, vind ik athans. Natuurlijk niet als je in detail treed, maar in grote lijnen vind ik de koran en de bijbel niet veel verschillen.

Helaas zijn nog best veel Nederlander het idd daar mee eens. Uiterst triest hoe Wilders in de peilingen staat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:38

Eigelijk is dit best een leuke discussie geworden Lachen

Hopelijk komt karl niet om het te sluiten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:38

Knoffer schreef:
Helaas zijn nog best veel Nederlander het idd daar mee eens. Uiterst triest hoe Wilders in de peilingen staat.

daar ben ik het mee eens.. Echt te raar voor woorden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:40

Hoe ziet de hel volgens de koran er eigelijk uit?

Nessah

katiavl schreef:
Eigelijk is dit best een leuke discussie geworden Lachen

Hopelijk komt karl niet om het te sluiten

Vind ik ook. Ik vind het erg intressant om iedereen zij manier van denken te lezen en het uitlegt waarom die zo denkt.. Erg boeiend. Daarnaast is het geen vervelende discussie met ruzie, dus zal het topic niet zo snel gesloten worden Lachen

Whiz

veroon schreef:
Citaat:

Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee, snap em niet helemaal.

Nou dat er wel kerken zijn in turkije..

Je hebt ook ongeveer 20000 volgelingen van de roomskatholieke kerk in turkije... met een kerk! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:41

Brengt wat tegenhang, mensen moeten ook een uiting hebben om hun frustraties te kunnen uiten. In de grote steden maar ook in de dorpen merk je steeds meer dat er korte lontjes zijn. Men is zo snel op de teentjes getrapt.

Zo een Wilders is een functie voor een hoop lieden, voelen zich serieus genomen en dan is de druk eraf. Die neonazies dat zijn pas enge types, die sporen niet en dat gaat in het geniep, zo eentje ookal zijn wij een democratie, zal nooit een zetel krijgen. Hoe reageren zijn hun frustraties af?