en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:36

En voor de mensen in dit topic die dachten dat "in het water gooien" (waar haal je het vandaan) of aan de achterpoten vastpakken wel zou helpen dit filmpje:

http://www.metacafe.com/watch/171312/pittbul_attack/

Die Retriever zou jou hond maar zijn. Verdrietig

En ik weet dat alle pitbulls niet zo zijn, maar dit is wel een voorbeeld van hoe een pitbull is als hij eenmaal gaat vechten.
Gelijk de reden waarom ik vind dat dit soort honden alleen bij zeer verantwoordelijke mensen met zeer veel hondenervaring horen en nergens anders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:38

Bij mijn tante haar buur is er eens een pitbull de omheining binnengedrongen, die heeft de hond aangevallen hond en ik niet overdreven de muren hingen vol met bloed, de aangevallen hond was dood de aanvallen was ook gewond maar hebben ze neergeschoten. Dat filmje kan ik niet zien bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:56

ik heb het filmpje niet af kunnen kijken Verdrietig

Arme arme andere hond
Loopt die weg en dat k..mormel er weer achter aan

Als dat bij mijn honden zou gebeuren, dan draai ik toch de bak in omdat ik de baas van zo'n hond hetzelfde aan doe...zeker weten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:58

Ik heb het filmpje wel afgekeken en ik hoop dat ze die bewuste vechter hebben afgemaakt Scheve mond

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:59

Allemachtig! Ik heb het niet af kunnen kijken. Maar het viel mij wel op dat de Pittbull voortdurend aan het kwispelen was, alsof hij aan het spelen was......hoe gestoord kan een hond zijn

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:07

wat een erg filmpje zeg.. Verdrietig
alleen vind ik het wel dom dat iedereen er om heen loopt te schreeuwen.. zo word de hond alleen maar opgejut..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:11

Op tv heb ik ooit een nog dramatischer filmpje gezien.
Ging over een vrouw met een dochter van een jaar of 7 die bij het asiel kwamen voor een hond.
Het asiel wees ze op een Pitbull teefje wat aan alle kanten was getest door gedragsdeskundigen en wat zeer kindvriendelijk zou zijn (wat ook hoort bij dit type hond).

Hond werd bij vrouw en kind gelaten en werkelijk, ik heb het filmpje tig keer teruggekeken ook vertraagd, uit het niets werd het kind in het gezicht gegrepen en niet zo zachtjes ook.
Nu heb ik zelf inmiddels behoorlijk wat geleerd over hondengedrag en hun lichaamstaal maar ik kon niets ontdekken waarop iemand zou kunnen vermoeden dat de hond deze aanval zou plegen.
Ook deed het kind helemaal niets wat deze aanval uitgelokt zou kunnen hebben.

En dat is iets wat mij best bezighoudt. Er zijn lijnen bij de pitbulls waar dit gedrag (een soort knop die ineens uit het niets omgaat) gewoon echt voorkomt en juist die onvoorspelbaarheid maakt het levensgevaarlijk.

Dit soort honden met bovenstaand gedrag moet je nooit willen verdedigen. Als hondenliefhebber ga je dan naar een fokker die, bijvoorbeeld, American Staffordshire Terriers fokt met stamboom en die weet uit wat voor een lijnen zo'n hond komt en wat voor gedrag er in de lijnen zit.
En die, zeker niet onbelangrijk, er goed op let dat zijn/haar pups alleen in zeer verantwoorde handen komt bij mensen met veel hondenervaring.

Ook een hond heeft een aangeboren karakter en sommige karakters zijn in onze drukke maatschappij niet bepaald gewenst en verstandig. Het is aan de baas of hij om kan gaan met het karakter en kan voorkomen dat er ongelukken van komen, dat is een ding wat zeker is.

Maar hoe dan ook: Pitbulls en pitbull-achtigen zijn sinds 1993 verboden in Nederland, dus dat soort honden zit per definitie niet in verantwoorde en ervaren handen en zijn altijd een gevaar in Nederland.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:13

LimaGentle schreef:
alleen vind ik het wel dom dat iedereen er om heen loopt te schreeuwen.. zo word de hond alleen maar opgejut..

Dan vraag ik me af wat jij had gedaan als die Retriever jouw hond was?
Ik weet niet of je weleens meegemaakt hebt dat jouw hond werd gegrepen door een veel grotere en sterkere hond dan jouw eigen hond?
Ik wel en je kunt je van te voren nog zo goed voornemen wat je zult doen als het je overkomt, maar als het je overkomt piep je wel anders en kan het zijn dat je heel anders reageert dan dat je jezelf voorgenomen had....

Overigens ziet die Pitbull er behoorlijk ontspannen uit en absoluut niet opgejut, dus ik denk dat het in het geval op het filmpje weinig had uitgemaakt....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:15

ik zou niet rustig blijven, denk dat ik echt zou doorslaan.
Wil het gewoon niet meemaken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:17

Ik denk dat ik -zo dom en blond als ik ben- nog had geprobeerd om de hond bij de mijne vandaan te krijgen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:17

Ik zou wel doorslaan Ja
Als ik zie dat zo'n groot beest mijn kleine Jack knuffeltjes zou pakken dan zou ik denk ik van gekkigheid niet weten wat ik zou doen Verdrietig
Van de gedachte alleen al wordt ik misselijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:19

Ik denk dat ik een hamer uit mijn auto had gepakt en die hond zijn hersens had ingeslagen Bloos

Cayenne

Ik zou in ieder geval niet er naar kunnen blijven kijken ipv iets te doen. Misschien wel zo verstandig om niet tussenbeide te komen, maar ik denk dat je op zo'n moment niet rationeel kan denken. Daarom vraag ik me ook af waar de eigenaar van de hond was terwijl het dier het hert aan viel.

Anoniem

Moet ik eerst een hamer in mijn auto leggen Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:22

@RK, een breekijzer volstaat ook en ligt standaard achterin onze auto. Clown Knipoog

Ik was er tussengesprongen en had een poging gedaan de aanvallende hond -letterlijk- de nek om te draaien. In zo'n situatie van woede en onmacht ben je uitzonderlijk sterk...
Laatst bijgewerkt door Ann op 11-04-07 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:23

de auto krik, jaaa Lachen

want ook een breekijzer ligt er niet in
In eentje ligt de reserveband er los in, misschien kan ik daar ok mee smijten Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:27

faye schreef:
Ik denk dat ik een hamer uit mijn auto had gepakt en die hond zijn hersens had ingeslagen Bloos

Denk het ook die hond zou dood moeten bij mij, stel dat hij het plots opgeeft en wegloopt en dan een kind aanvalt ofzo

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:27

Volgens mij gebruik je álles wat maar van pas kan komen in zo'n situatie als wapen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:29

Ik denk ook niet dat ik dan nog heel bewust die knuppel uit de auto kan pakken op dat moment nee Haha! Meer de dichtstbijzijnde bloempot of stoeptegel Haha!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:02

ja maar ik vind het belachelijk dat ze de hond weer meenemen of er niets is gebeurt.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:08

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Dan vraag ik me af wat jij had gedaan als die Retriever jouw hond was?
Ik weet niet of je weleens meegemaakt hebt dat jouw hond werd gegrepen door een veel grotere en sterkere hond dan jouw eigen hond?
Ik wel en je kunt je van te voren nog zo goed voornemen wat je zult doen als het je overkomt, maar als het je overkomt piep je wel anders en kan het zijn dat je heel anders reageert dan dat je jezelf voorgenomen had....

Ik weet hoe ik zou reageren.. ik heb het meegemaakt.. mijn hond werd verscheurd door een Duitse Herder die uit het niets een poort uit kwam... loslaten deed hij niet en schreeuwen nee dat zal ik niet snel doen omdat het de hond nog meer opjut, ik heb mijn hond uiteindelijk onder de *&#Herder vandaan gekregen zijn buik lag compleet open en hij gilde het uit...
De eigenaar stond lachend in de poort en ik wilde hem aanvliegen, deed ik ook maar hij kon de poort in..
Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen snel oordelen zeker over iets waarvan ze niet eens echt veel weten, waaronder de Pitbull want een echte Pit is geen lastige hond, het is een hond gemaakt om te vechten met honden, agressie naar mensen is uit ten boze want anders kan de eigenaar nooit zelf de pit in om de honden weer uit elkaar te halen of weer tegenover elkaar te zetten.
Hondagressie hebben ze, geen mensagressie maar de Pit gaat dood voor zijn baas en als die baas hem op iemand afstuurt zal deze erop af gaan.. er gaat geen knop om, hij is niet gestoord.. hij is hier voor gefokt..
En daarom reageer ik ook op mensen die hier vertellen een Dogo Canario te hebben die door het lint gaat bij het zien van andere honden, die zich ophangt in zijn ketting, die niet te houden is. en alles wordt vertelt alsof het mooi is en dan heb ik zoiets; dat zijn mensen die het dus verpesten voor iedereen die er wel serieus mee bezig is.

Honden hebben geen knop die omgaat, die hond in het asiel? die dat meisje in haar gezicht beet? ik heb dus hetzelfde meegemaakt maar met een Doberman(in het asiel) en de bouvier van mijn buurvrouw... en dan? het zegt wat over DIE ENE hond en niet over een ras! Knipoog

Er zijn idd Molossers die gerust met andere sexe-genoten kunnen maar de meeste liever niet, ik heb een aantal flinke BM-reuen gekend (en nog) en zet ze nou niet bij een andere reu dat werkt gewoon niet, die honden komen wel los maar daar waar ze niet zomaar een andere hond tegen komen, dat is gewoon het risico, je moet niet een Pittige hond nemen en denken dat je een poedel aan de riem hebt Cool
Mijn honden hebben nog nooit een andere hond verwond en waarom zouden ze? ze jagen ja maar dat heb ik al verteld en als ik het even voor kan zijn, maar hier op het erf lopen ook hazen en ik ben niet 24 uur politie-agentje aan het spelen Clown

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:11

nou dan voed je ze zeker ook niet goed op??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:16

cloris schreef:
Hondagressie hebben ze

En dat is voor mij al meer dan voldoende om ze liever niet bij mensen te zien die er niet verantwoord mee overweg gaan. Bij de pitbull is de bijtrem ook nog eens weggefokt waardoor ze door blijven gaan ook al geeft de andere hond zich over. Je hebt dus per definitie nooit een eerlijk gevecht, zeker niet als je daarbij de kracht van een pitbull optelt.
En aangezien ze hier verboden zijn lopen er geen verantwoorde mensen mee rond.

Verder blijf ik er bij dat er zeker in Nederland geen verantwoorde fok is van pitbulls en pitbull-achtigen waardoor er ook veel angstbijters rondlopen die wel degelijk ook mensen pakken als ze bij de verkeerde baas zitten.

En helaas wordt die angstagressie vaak aangezien voor dominatie, zeker als de hond al geleerd heeft dat bijten een kick geeft (tegenstander schrikt op zijn minst) en daardoor in een cirkel komt waardoor ook de lichaamshouding van de hond veranderd en het moeilijk te zien waarop het gedrag gebaseerd is.

Natuurlijk zijn er ook andere rassen waarbij dit voorkomt, maar ten eerste gaat het daar niet over en ten tweede denk ik dat iedereen hier liever door een Dobermann of Bouvier gebeten wordt dan door een Pitbull of Amstaff.

Ik tenminste wel en ik ken het verschil inmiddels maar al te goed.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:20

Wil me verder niet in de discussie storten, maar wil in iig even melden dat je van zulke berichten niet altijd even veel moet geloven. ook hier was jaren geleden een "gevaarlijke" pitbull, en volgens de politie!! zeer agressief en gevaarlijk, en er is 5 keer op hem geschoten. de week erop kwam ik stage lopen bij de dierenarts waar ook deeze pitbull zat en een lievere hond dan deze moet ik nog tegenkomen. toen ik dit mijn vader vertelde zei hij ook dat hij de hond toen al gezien had op het voetbalveld waar hij dus zo gevaarlijk aan het doen was, en de hond was duidelijk aan het spelen, tja..zelfs mijn border bijt wel wat ballen kapot. ik wil niet zeggen dat pitbulls dus allemaal zo lief zijn, maar verhalen van volgens de politie blablabla kan ook dikke bullshit zijn

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:20