Jongens (9) plassen tegen politieauto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Jongens (9) plassen tegen politieauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:08

das lef hebben....d'r zijn momenten genoeg geweest
zeker vroeger op school, dat ik dat graag had willen doen.
maar goed had er de lef niet voor

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:11

Lef hebben???? Nee, dat is niet tot hun niveau verlagen. Mijn frustraties kon ik kwijt in het uitmesten en mijn genoegdoening heb ik ook gekregen, maar daarvoot hoefde ik mezelf niet te verlagen!

Maar we raken off topic! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:39

Laat ik op sommige maar niet teveel reageren....
Tjonge jonge...

Omgeknakte antennes en ruiterwissers heb ik nooit gehad.
Geloof dat ik redelijk fatsoenlijk heb gewoon, op wat etter buur kinderen na.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:44

Maar ik begrijp iets niet goed. De "voorstanders" van het plassen tegen politieauto's, vinden die dat de politie hen daar niet op aan had mogen spreken?

Dat ze daarna de jochies thuis hebben gebracht is toch gewoon netjes om aan die ouders uit te leggen wáárom ze aangesproken zijn?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:53

ik vind dat het goed dat ze er op aangesproken zijn, dat is zeker.

Maar om er nbou zo'n ophef van te maken. Ik kan er stiekem wel een beetje om lachen. Als ze nou banden hadden lek gestoken, ruitenwissers omgebogen of de antene hadden gebroken vond ik het een veel ernstigere zaak.

Ik zeg echt niedat het een goede actie is, en vind 9 ook behoorlijk jong om zoiets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:55

Maar het is aan andermans spullen komen, of het nu kapot is of niet.
Het is minachting voor andere mensen in dit geval minachting van de politie. En dat hebben ze echt niet zelf verzonnen, dat leren ze van iemand.

Hoever zit je er dan van af dat het volgende keer stoer is om tegen het portier te schoppen of tegen de spiegel?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:20

Mensen lachen graag om het leed van een ander.Echter als het om eigen gaat wordt het een ander verhaal.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:21

runningkawa schreef:
Maar het is aan andermans spullen komen, of het nu kapot is of niet.
Het is minachting voor andere mensen in dit geval minachting van de politie. En dat hebben ze echt niet zelf verzonnen, dat leren ze van iemand.

Hoever zit je er dan van af dat het volgende keer stoer is om tegen het portier te schoppen of tegen de spiegel?

Jongetjes van 9 kunnen heel inventief zijn in het verzinnen van kattenkwaad, geloof me. Al zolang er jongetjes bestaan worden er domme streken uitgehaald, soms met akelige gevolgen. (Schuren die afbranden omdat iemand van een jaar of 9 niet goed snapt dat je in stro geen vuurtje moet stoken.)

Trouwens, mijn zoontje (nu 3) had op zijn tweede een tijdje de gewoonte om nadat hij was uitgekleed, naar bovenaan de trap te rennen en daar gauw een plasje te doen. Ik zie hem nog schateren van plezier, hij had echt wel door dat het ondeugend was, zo jong al.
Het ging pas over nadat ik hem een keer heel streng heb toegesproken en hem zelf de trap met een doek schoon heb laten boenen, en dan ook echt helemaal droog. Wat voor een tweejarige best een zware straf is, maar het hielp.

Ik kan je verzekeren dat hij van niemand het voorbeeld heeft gekregen om van trappen te piesen. Clown Haha!

Ik vind het ook veel te ver gaan om op die leeftijd van minachting te spreken. Het is stoer, avontuurlijk, grenzen verkennen.
Het is aan ons om die grenzen duidelijk aan te geven.

Als jij of ik zoiets zouden doen is het minachting. Wij overzien de gevolgen van onze daden. Dat doe je nog niet op je negende. Anders had je geen ouders nodig ook. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:25

Ik zal wel weer voor braaf uitgemaakt worden dat ik echt op die leeftijd wel wist dat je geen aansteker mocht hebben, laat staan iets aansteken.
Wij hadden thuis ook altijd hooi en stro, dus mogelijkheid genoeg als het zou moeten, idem mijn 2 broers.

Een kindje van 2 vind ik heel wat anders dan kinderen van 9.
En je zegt zelf al, die van 2 wist al dat het niet hoorde...nou dan weten die van 9 het zeker wel Ja

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:28

Er is een verschil tussen weten dat iets niet hoort, waardoor het spannend wordt, en minachting voor anderen.

Daar is een dieper moreel en sociaal besef voor nodig en dat leer je juist door foutjes te maken en op je donder te krijgen.

Die jongetjes zijn het probleem ook niet, het gaat er maar om hoe hun ouders gereageerd hebben, en dat weten we niet.

Als het goed is hebben ze passende straf gekregen en dan hebben ze weer wat geleerd. Lachen

er is trouwens een verschil tussen jongens en meisjes. Jongens zijn nu eenmaal ondernemender zoals hengstveulens dat ook zijn. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:34

Weet ik, ik heb 2 broers. Tong uitsteken

Ik hoop idd dat de jongetjes thuis flink op hun falie hebben gekregen.
Maar zijn de ouders daar net zo lachend als enkele hier..dan zie ik het volgende kattekwaad al weer gebeuren.

En wees eerlijk kijk om ons heen, het gaat gewoon van kwaad naar erger.

Durfde je vroeger een ouder iemand uit te schelden, zelfs je moeder?
Nu zie je het voortaan elke dag

En werd er in onze tijd zoveel vernield als nu?
Ik zag toen nooit kapotte bushokken, nu moet er speciaal glas in bij uitgaans gelegenheden

Vroeger werd er misschien eens een stomp gegeven, nu worden er mensen dood geschopt en waarom, vaak om niks...

En ik geloof niet dat dat uit het niks komt, daar zijn altijd signalen aan vooraf gegaan...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:41

randalinpony schreef:
Ach, wie hier zonder zonde is werpe de eerste steen. (nou nie allemaal gaan gooien heh. Clown )

Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:43

Dat spreekwoord ken ik niet Haha!
Maar ik weet wel waarom Tong uitsteken Haha!

Deze leerde wij vroeger
Wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-07 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:44

Nou, ook in mijn tienerjaren waren er al tenten waar voor de carnaval het glas uit de vensters afgetimmerd werd, en waar vriendinnen vanme (zou daar nooooit heengemogen hebben Knipoog ) hele bange momenten gehad hebben.

Ik geloof ook wel dat het harder is geworden, de hele maatschappij is harder en meer ikke ikke geworden, en dat gaat nog erger worden.

Maar die jochies...ach, dat kunnen best hele normale jochies zijn met ouders die behoorlijk de duimschroeven hebben aangehaald...

Er zijn echt nog steeds dingen die veel erger zijn, bijv. het meisje enkele paginas terug dat zich uit moest kleden van de buurjongens of anders niet buiten mocht spelen. Dat is voor mij echt een kwestie van keihard optreden. Daar word al geintimideerd en afgeperst. Ouders verplicht op opvoedcursus.
Het zou sowieso schelen als ouders alles moesten betalen wat kinderen vernielen, dan hielden ze de boel wel korter.

Trouwens, ook vroeger werden er al vrouwen en kinderen mishandeld, verkracht, dieren mishandeld en verwaarloosd, enz.
Gebeurde het misschien meer in huiselijke kring.

Maar ik geloof dat onze maatschappij best wat meer zelfbeheersing kan gebruiken en volgens mij zijn we het daar over eens. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:46

Tuurlijk was het vroeger niet koek en ei
Maar dingen die je nu al bij die kleintjes voorbij ziet komen, durfden toen misschien net de erge pubers als ze 15 waren.
Ik vraag me dan gewoon af wat die kleintjes die nu zo zijn dan doen?

Tuurlijk kunnen die jochies nog gewoon worden, maar als ze van die lacherige ouders hebben betwijffel ik het
Dat geeft toch een signaal af.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:56

Wat denk je dat die kids op tv zien tussen pakweg, 4 en 7 uur 's avonds? Vruuuger hadden we alleen woensdagmiddag Stuif 'ns In en Ren je Rot.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:58

Nou, ik krijg in gesprek met andere jonge ouders toch het idee dat de tijd van alles kan, alles mag al weer op zijn einde loopt hoor. De meesten in mijn omgeving zijn heel bewust bezig te bepalen wat wij belangrijk vinden en waar de grens ligt.
Maar dat komt ook door voorbeelden die wij om ons heen zien waar alles wel mocht.
Daar wordt je niet vrolijk van.

Trouwens, was laatst met zoontje in een speeltuin, waar hij met een aantal 7tot8 jarigen in een zandbak zat.

Ik was aangenaam verrast te zien dat deze kinderen alsjeblieft dankjewel zeiden tegen elkaar, sorry als de een per ongeluk zand in de ander zijn ogen liet waaien, en netjes vroegen of ze elkaars spullen mochten gebruiken. Zonder volwassene die hen op de vingers keek.
(Naja, ik dan,maar zat verderop op een bankje en bemoeide mij er niet mee.)

Zo voed ik mijn zoontje namelijk ook op. Knipoog

Nou kan het wel zijn dat mijn beeld vertekend is want zeeland is een van de beste provincies om een kind op te laten groeien. Maar mijn beeld van opvoeden in Nederland is wel positief, algemeen. Ik denk dat veel kinderen best veel mogen maar ook grenzen krijgen en normen en waarden leren.

Ik denk dat het ook tijd wordt dat ouders eisen gaan stellen aan de maatschappij. Van mij mag MTv europe bijv. per direct verboden worden. Mijn zoontje mag er zolang mogelijk niet naar kijken. Geweldcomp.spelletjes: verbieden.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:00

slimmerik schreef:
Maar ik begrijp iets niet goed. De "voorstanders" van het plassen tegen politieauto's, vinden die dat de politie hen daar niet op aan had mogen spreken?

Dat ze daarna de jochies thuis hebben gebracht is toch gewoon netjes om aan die ouders uit te leggen wáárom ze aangesproken zijn?

een "voorstander" van het plassen tegen een auto ben ik zeker's niet.
mocht zoonlief zoiets uithalen (wat ik niet verwacht, maar zeg nooit nooit).
mag hij worden toe gesproken, door de heren van de politie.
dan zullen we hem thuis ook nog wel even heel duidelijk maken,
dat dit absoluut niet mag.
maar zoals ik al eerder heb aangegeven, ligt meneer s'avonds in bed, dan zullen man lief en ik, d'r ongetwijfeld even om lachen.
en dan puur en alleen omdat ie tegen een politie auto heeft staan urineren.

alleen zal ik het niet warderen, mocht iemand anders hem een draai om zijn oren verkopen, of een schop onder zijn hol geven.
ik denk dat ik dan behoorlijk uit mijn panty zal schieten.
heb dan liever dat ie door de persoon in kwestie thuis afgeleverd zou worden.
denk dat dat voor mijn zoon, al een vreselijk iets zal zijn

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:04

Zo denk ik er ook over Ter. Alleen zie ik de humor er niet zo van in maar komt waarschijnlijk dat ik geen scheithekel heb aan de politie Haha! .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:05

Precies Terorita, dat je geen tegenstander bent wil niet zeggen dat je voorstander bent. Nuance!

Heb ook geen hekel aan de politie hoor, ook daar is grijs gebied.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:08

randalinpony schreef:
Van mij mag MTv europe bijv. per direct verboden worden.

Moet je eens naar "My Super Sweet 16", wat daar voor schatjes voorbij komen. Dan heb je pas leuke kinderen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:12

ik heb niet op alle poltie meneren een schijt hekel hoor Bloos
maar d'r zitten d'r hier een paar tussen , wiens bloed ik wel kan drinken Boos!

normakle gang van zaken is het niet, dat ben ik me wel degelijk bewust.
maar ik denk echt, dat deze jochie's elkaar lekker aan het opjutten waren.
als ik kijk naar mij eigen 8 jarige zoon, die durft alleen bijna niets,
maar zijn ze met vriendjes bij elkaar, dan jut de ene de ander op.
durf je dit, durf je dat.
tis misschien geen vergelijking, maar vorige week, hing meneer boven in een boom.
niet een kleintje nee een hele hoge.
vriendje kwam aan de deur, max huilt, ik d'r heen.
meneer zat boven in de boom en dorst niet meer naar beneden.
dat grapje haalt ie dus niet meer uit.
bij de boom waren ze een boshut aan het maken, om de boom lag aardig wat gereedschap.
hamer spijkers, zaag, noem maar op.
niet aleen van ons, maar ok van andere ouders.
max wist donders goed, dat ie met z'n tengels niet aan papa zijn gereedschap mag komen.
en had dit dus stiekum mee genomen. naar de andere ouders geweest, waarvan ik wist dit krijgen ze niet mee.
goed toen kreeg meneer een paar dagen straf, en zat ie 3 dagen in de tuin, en mocht niet uit de tuin.
en dat max niet buiten mag spelen, is voor hem een echte straf.
is misschien geen vergelijking met het pissen tegen een auto.
die gastjes jutten elkaar zo lekker op, vooral op deze leeftijd

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:24

Terorita, dan ben je dus een slechte opvoeder, alle anderen DURFDEN dat niet eens op die leeftijd Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:25

runningkawa schreef:
Tuurlijk was het vroeger niet koek en ei
Maar dingen die je nu al bij die kleintjes voorbij ziet komen, durfden toen misschien net de erge pubers als ze 15 waren.
Ik vraag me dan gewoon af wat die kleintjes die nu zo zijn dan doen?

Vruuger werd er volgens mij niet zo'n heisa gemaakt van een dominomus ofzo. Gewoon oplossen, klaar.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:27

kan me eerlijk gezegd niet zo heel veel schelen.
ik probeer Ep zo goed mogelijk op te voeden,
hem normen en waarden bij te brengen.
ben enigsinds trots op het feit, dat ie een buiten kind is, en opfleurt op het moment, dat ie naar buiten kan.