Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:24

nou grotendeels van de regels zijn wel herkenbaar maar niet zo streng, maar wij mochten wel prakken en boterhammen dubbelvouwen. drinken mag ook bij het eten, maar wel iets van roosvicee of water of zo. onder het eten mogen we ook gewoon naar de wc toe. de TV gaat onder heten ook uit.

wij mochten ook 2 dingenuit zoeken die je niet lekker vond.

we mochten doordeweeks ook frisdrank en snoepen of chips eten, niet overdreven natuurlijk.

maar als resultaat dat mijn broers en ik allemaal geen shipsfanaten zijn, geen een van allen is gek op frisdrank ( cola, sinas e.d.) de pakken sap gaan veel harder.

bij sommige dingen denk ik hoe meer je het verbied, hoe meer ze het uiteindeljk gaan doen. ik ken mensen die toen ze klein waren 1x per week shipjes mochten eten, maar nu hele weekenden zakken naar binnen proppen Tong uitsteken.

vroeger was ik wel een zeurpiet wat eten betreft, maar ik na het eten vaak nou bij buurjongetje spelen, en die aten wat later als wij en daar at ik dan vaak nog een toetje mee, en mn oma woont ook dichtbij, dus daar ging ik ook regelmatig een bak vla met slagroom halen Tong uitsteken.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:58

Waarom in godsnaam niet prakken!!

Laat iemand lekker eten hoe zij/hij dat lekker vind.. Ik eet aardappels áltijd met jus en dus geprakt.. Soms zelfs met lekkere boontjes erdoor (érg lekker!) En ik geniet ervan als ik het opeet dus zeker niet onrespectloos..

Sommige mensen kunnen erg overdrijven Bloos Eten mág toch best lekker zijn? En de 1 vind dat zonder er dingen doorheen te doen al heel erg lekker en de ander niet.

Maar over frisdrank in de gewone werkdagen? Nó wáy! Alleen met verjaardagen ect. Zo blijft het lekker en geen gewoonte en het is ook nog eens slecht voor je Lachen

ijsthee, thee, yogo, melk, water, dubbelfris, vooral ranja drinken we wel op de gewone dagen Lachen

En in een restaurant geen patat bestellen? Oké, het is dat ik niet van patat hou maar anders? Als je maar wat groentes of iets anders erbij besteld.. Van patat alleen kan iemand niet leven Lachen En het is voor de gezelligheid en dan ga ik niet iets ''vies'' bestellen omdat dat anders niet netjes is ofzo..
Erg overdreven hoor!

Als ik sommige reacties lees ben ik blij dat ik niet 1 van die ouders heb Bloos (absuluut niet aanvallend bedoeld hoor Knipoog , ik geef gewoon mijn mening!)

En ik ben trouwens heel netjes bij andere mensen aan tafel hoor. Eet ook netjes mijn bord leeg ookal ligt er iets héél smerigs op Lachen Vind dus dat ik met mijn regels thuis een behoorlijk goed persoon ben geworden qua regels enz.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:57

traan_beauty schreef:
Ik eet aardappels áltijd met jus en dus geprakt.. Soms zelfs met lekkere boontjes erdoor (érg lekker!)

Oooow heerlijk Vingers aflikken
Aardappels prakken met rabarber en jus Vingers aflikken
Rode kool met aardappels en jus Vingers aflikken
Snijboontjes met aardappels en jus Vingers aflikken (hoe eet je ze anders? Nagelbijten / Gniffelen )

Hmmmmm zo kan alleen mijn moeder het maken Vingers aflikken Haha!
(ik maak het zelf nooit..)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:22

Zeker, traan_beauty, iedereen moet doen wat ie lekker vind, zolang ik t maar niet hoef te zien! Dus niet in mijn huis en ik kies er zelf voor om dan niet te eten bij prakkers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:37

De jus door de aardappelen heen prakken is prima, maar om de groentes er nou ook doorheen te gooien? Nee dat vind ik vreselijk. Dan kan de kok net zo goed gelijk alles in de blender gooien...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:28

Als iemand lekker wil prakken, dan prakt 'ie maar lekker. ROFL ROFL ROFL
Ik ben trouwens dol op stamppot, dus ja, groenten en aardappelen heerlijk door elkaar.
Als ik dan uitgemaakt wordt voor iemand zonder tafelmanieren, het zij zo.
Ik schiet dan heel erg hard in de lach, vrees ik, en geniet lekker van mijn prakkie. Doei!
Sorry hoor, maar waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het over????? Tong uitsteken

(en mijn dochtertje is dol op prakkies. Zal ze wel van haar moeder hebben Knipoog . Ojee, wat een vreselijk onopgevoed kind, he!! Haha! Haha! Haha! ) ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:31

Daar zijn we toch Hollanders voor? Stamppot, in al zijn vormen Haha!

Edit: Ik vrees voor je kind Nagelbijten / Gniffelen

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:45

Mensen die smakken, daar kan ik ook heel slecht tegen.
Maar prakken moet kunnen hoor, die droge aardappelklonten komen zo onderhand m'n strot uit na ze 18 jaar elke dag gegeten te hebben Cool .
Misschien ben ik gewoon niet zo goed opgevoed, maar ik doe altijd wel mijn best om beleefd te zijn als ik ergens eet en zal vanaf nu onthouden: NIET prakken en geen drinken bij het eten, want die twee kende ik nog niet Bloos (jeetje, ben ik echt zo erg Tong uitsteken volgens mij wel)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:46

roest schreef:
Daar zijn we toch Hollanders voor? Stamppot, in al zijn vormen Haha!

Edit: Ik vrees voor je kind Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:34

Nadya schreef:
Als iemand lekker wil prakken, dan prakt 'ie maar lekker. ROFL ROFL ROFL
Ik ben trouwens dol op stamppot, dus ja, groenten en aardappelen heerlijk door elkaar.
Als ik dan uitgemaakt wordt voor iemand zonder tafelmanieren, het zij zo.
Ik schiet dan heel erg hard in de lach, vrees ik, en geniet lekker van mijn prakkie. Doei!
Sorry hoor, maar waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het over????? Tong uitsteken

(en mijn dochtertje is dol op prakkies. Zal ze wel van haar moeder hebben Knipoog . Ojee, wat een vreselijk onopgevoed kind, he!! Haha! Haha! Haha! ) ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Beetje n kinderlijke reactie zo, vind je zelf ook niet.
Ik vind t prima hoor dat jij je eten prakt maar ik hoef jou ook niet te zien eten dus dat scheelt Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:35

ShirleyA, misschien moet je het allemaal niet zo serieus nemen. Clown
Tjongejonge, er zijn wel ergere zaken om je druk over te maken, vind je niet?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:47

Nadya schreef:
ShirleyA, misschien moet je het allemaal niet zo serieus nemen. Clown
Tjongejonge, er zijn wel ergere zaken om je druk over te maken, vind je niet?

Ik neem t zeker niet serieus, je doet maar zolang ik er geen last v heb is t wat mij betreft prima hoor.
Maar jouw reactie vond ik nogal kneuterig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:49

Dat is dan geheel wederzijds, Shirley. Doei!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:00

Wij eten 1 keer per week bij mijn schoonfamilie (boerenfamilie) en die prakken ('muuzen' noemen ze dat) ook alles door elkaar (5 broers en pa en ma). Heerlijk!

Veel beter dan bij mn ex, daar kreeg je eerst het vlees, dan droge aardappels en dan de groente.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:01

Doei, doei
Nadya schreef:
Dat is dan geheel wederzijds, Shirley. Doei!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:04

whaha omg nadya

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:04

Shaienne schreef:
Wij eten 1 keer per week bij mijn schoonfamilie (boerenfamilie) en die prakken ('muuzen' noemen ze dat) ook alles door elkaar (5 broers en pa en ma). Heerlijk!

Veel beter dan bij mn ex, daar kreeg je eerst het vlees, dan droge aardappels en dan de groente.

Het prakken komt ook bij de boeren vandaan, die wekte hard op t land maar hadden niet genoeg geld voor vlees ed, dus dan aten ze veel aardappelen en veel jus dan hadden ze toch n volle maag. En anders nog pap toe.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:50

O dus ik mag het stiekem wel Tong uitsteken, ik heb ook nooit vlees bij mijn eten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:10

Ik prak ook altijd de aardappelen, jus en groente door elkaar hoor, ben er ook mee opgevoed.
Veel lekkerder Haha! .
Maargoed, verder smak ik niet of iets dergelijks hoor, dus een paar eetmanieren heb ik dan nog wel Huilen van het lachen .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:38

Ik vind Hollandse pot zoals mijn moeder het maakt (mijn pa kookt altijd iets anders en ikzelf bij mij thuis ook) op zijn tijd echt lékker geprakt.

Maar sommige mensen hier doen net alsof je, als je eten prakt, erop zit te hameren en te harken alsof je een tuin aanlegt en dan nog 3 liter jus eroverheen in slootjes en het dan naar binnen slobbert en slurpt Rolleyes

Je kan toch ook heel 'bescheiden' een gemengd arrangement van aardappeltjes, groenten en wat jus maken? Vork

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:10

ghihi vroeger prakte ik altijd alles, mn moeder deed ook al vaak heel wat eten door de mixer dinges heen zodat het al helemaal fijngemalen was. en dan maakte ik altijd een berg van de prakprut, en dan een kuiltje bovenop en daar de jus in gieten. dan had je net een vulkaan Tong uitsteken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:18

Shaienne schreef:

ik eet heel vaak eerst mijn vlees en dan aardappels en dan groente Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:42

Nicolletje schreef:
Maar sommige mensen hier doen net alsof je, als je eten prakt, erop zit te hameren en te harken alsof je een tuin aanlegt en dan nog 3 liter jus eroverheen in slootjes en het dan naar binnen slobbert en slurpt Rolleyes

Haha! Haha! Haha! Hameren en harken alsof je een tuin aanlegt..... ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL
Ik prak mijn aardappelen en groenten dus ook graag! Maar ik ben hartstikke vegetarisch, dus jus en vlees vind je echt niet op mijn bord.
Ik ben trouwens ook dol op buitenlands eten, hoor, we eten vrij weinig Hollandse pot (vriendlief is er niet echt dol op, maar dochterlief weer wel, dus..... en geprakt en wel..... Haha! Haha! Haha! )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:40

Nadya schreef:
Ik ben trouwens ook dol op buitenlands eten,

Ik maak zo tapas Vork als ik ze nou in de blender gooi dan hoef ik ze niet te koken ROFL

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:01

Nicolletje schreef:
Nadya schreef:
Ik ben trouwens ook dol op buitenlands eten,

Ik maak zo tapas Vork als ik ze nou in de blender gooi dan hoef ik ze niet te koken ROFL

ROFL ROFL ROFL ROFL

*word hier nogal melig van.....*