Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:55

dees_daan schreef:
@ [*olduser*], je vat het verkeerd op, wij bedoelen: als jou hond dominant is, en die blaft of gromt tegen andere honden, en jij pakt hem kort, of tilt hem op, dan versterk je zijn dominantie, en steun je de hond dus.
mensen die hun hond niet bij zich houden, en aan alle andere honden laten snuffelen, zonder te vragen of het kan, daar heb ik idd ook een bloedhekel aan, zoals ik al eerder zei Lachen

Een hond die blaft, gromt en uitvalt tegen andere honden is helemaal geen dominante hond maar een onzekere en angstige hond (ook al lijkt zijn lichaamstaal soms anders voor ons, honden kijken daar dwars doorheen).
Een echt dominante hond (en die komen niet zo veel meer voor) heeft dat helemaal niet nodig, die geeft genoeg signalen af dmv zijn lichaamshouding en voelt zich absoluut niet bedreigd door dat kleine spul.

En het is mijn zaak of ik mijn honden bij me hou en daar steun ik ze nergens in.
Ik heb genoeg bekenden met honden en heb hier een hele roedel om mijn honden sociaal te maken en daar heb ik vreemden niet voor nodig.

En het gaat hier over ontmoetingen op straat en op plaatsen waar honden officieel niet los mogen lopen.
Zelfs mijn angstbijter blaft, gromt en snauwt niet meer naar andere honden omdat wij hem geleerd hebben die te negeren en op ons te letten. Jarenlange training en dan komt er zo'n leuke baas die vindt dat zijn hond zo nodig met onze angstbijter moet spelen. Fijn joh, ben je weer 3 jaar terug in training als je niet oppast.
Maar tegenwoordig lijkt iedereen met een hond afgestudeerd gedragstherepeut(e) en verteld iedereen wel even hoe je elke hond als een soort standaardworst moet africhten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:01

ThePast03 je leest niet! er staat als JOU hond agressief naar een andere hond is, en je tilt hem dan op, of pakt hem heel kort vast, of gaat tegen hem roepen, dan bevestig je dat.. als er een agressieve hond op jou hond af komt rennen, dan vind ik het logisch dat je hem optild, maar als ze allebij vast zijn, en ju hond is agressief, en je hebt de ruimte, dan kun je hem beter niet kort pakken maar de lijn op dezelfde lengte vasrhouden en zelfverzekerd doorlopen, ik snap het echt wel dat mensen bang geworden zijn, en als er een hond losloopt, hun hondje optillen als hij of een vorige hond gebeten is, je doet net of ik me niet verplaats in anderen? (sorry als dit niet zo bedoeld was)

@ Bunjoy, jammer dat je het zo aanvallend opvat, was niet zo bedoeld, is een miverstand van beide kanten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:05

ThePast03 schreef:
dees_daan schreef:
@ ThePast03, je vat het verkeerd op, wij bedoelen: als jou hond dominant is, en die blaft of gromt tegen andere honden, en jij pakt hem kort, of tilt hem op, dan versterk je zijn dominantie, en steun je de hond dus.
mensen die hun hond niet bij zich houden, en aan alle andere honden laten snuffelen, zonder te vragen of het kan, daar heb ik idd ook een bloedhekel aan, zoals ik al eerder zei Lachen

Een hond die blaft, gromt en uitvalt tegen andere honden is helemaal geen dominante hond maar een onzekere en angstige hond (ook al lijkt zijn lichaamstaal soms anders voor ons, honden kijken daar dwars doorheen).
Een echt dominante hond (en die komen niet zo veel meer voor) heeft dat helemaal niet nodig, die geeft genoeg signalen af dmv zijn lichaamshouding en voelt zich absoluut niet bedreigd door dat kleine spul.

En het is mijn zaak of ik mijn honden bij me hou en daar steun ik ze nergens in.
Ik heb genoeg bekenden met honden en heb hier een hele roedel om mijn honden sociaal te maken en daar heb ik vreemden niet voor nodig.

En het gaat hier over ontmoetingen op straat en op plaatsen waar honden officieel niet los mogen lopen.
Zelfs mijn angstbijter blaft, gromt en snauwt niet meer naar andere honden omdat wij hem geleerd hebben die te negeren en op ons te letten. Jarenlange training en dan komt er zo'n leuke baas die vindt dat zijn hond zo nodig met onze angstbijter moet spelen. Fijn joh, ben je weer 3 jaar terug in training als je niet oppast.
Maar tegenwoordig lijkt iedereen met een hond afgestudeerd gedragstherepeut(e) en verteld iedereen wel even hoe je elke hond als een soort standaardworst moet africhten.

dan bevestig je wel zijn angst, nogmaals als er een andere loslopende hond is, die op jou hondje afkomt, snap ik het helemaal hoor! dat zou ik ook doen als ik een klein hondje had, en ik hou mijn hond ook met haar kop omhoog als die 8 rothondjes om haar heen lopen en die mensen te beroerd zijn om hun honden bij zich te houden, bij mij is het dus andersom, ik wil niet dat ze bijt, en kan niet zeggen dat ze het niet doet, doet ze het wel, is zo'n klein hondje snel weg, (ze is niet agressief)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:05

dees_daan schreef:
[*olduser*] je leest niet! er staat als JOU hond agressief naar een andere hond is, en je tilt hem dan op, of pakt hem heel kort vast, of gaat tegen hem roepen, dan bevestig je dat.. als er een agressieve hond op jou hond af komt rennen, dan vind ik het logisch dat je hem optild, maar als ze allebij vast zijn, en ju hond is agressief, en je hebt de ruimte, dan kun je hem beter niet kort pakken maar de lijn op dezelfde lengte vasrhouden en zelfverzekerd doorlopen, ik snap het echt wel dat mensen bang geworden zijn, en als er een hond losloopt, hun hondje optillen als hij of een vorige hond gebeten is, je doet net of ik me niet verplaats in anderen? (sorry als dit niet zo bedoeld was)

@ Bunjoy, jammer dat je het zo aanvallend opvat, was niet zo bedoeld, is een miverstand van beide kanten

Als ik een kleine agressieve hond zou hebben (wat ooit nog kan komen want ik heb al veel honden opgevangen inmiddels Haha!) zou ik hem zeker optillen omdat er veel te veel grotere honden rondlopen die zich bedreigd voelen door zo'n kleine schreeuwerd en dus moeten vinden dat ze zichzelf moeten verdedigen tegen dat "grote gevaar".

Trainen op het gedrag zou ik wel doen in samenwerking goede gedragstherapeut met honden die zelfverzekerd zijn, waardoor zo'n kleine schreeuwerd ook leert.
En niet met vreemde honden waarbij de kans groot is dat die kleine schreeuwerd nog banger wordt en nog harder gaat schreeuwen of succes heeft met hetzelfde gevolg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:09

dees_daan schreef:
dan bevestig je wel zijn angst, nogmaals als er een andere loslopende hond is, die op jou hondje afkomt, snap ik het helemaal hoor! dat zou ik ook doen als ik een klein hondje had, en ik hou mijn hond ook met haar kop omhoog als die 8 rothondjes om haar heen lopen en die mensen te beroerd zijn om hun honden bij zich te houden, bij mij is het dus andersom, ik wil niet dat ze bijt, en kan niet zeggen dat ze het niet doet, doet ze het wel, is zo'n klein hondje snel weg, (ze is niet agressief)

Ik bevestig geen enkele hond zijn angst want ik heb geen hond die blaft en uitvalt naar andere honden.
Ik til hooguit mijn bejaarde 1,8 kilo wegende Chihuahua op als er een vreemde hond op hem afkomt omdat een speelse poot op zijn rug al voldoende is om hem te breken, laat staan dat het een hond is met verkeerde bedoelingen. En die wordt daar echt niet angstig of asociaal van, die heeft een aangeboren zelfverzekerd en sociaal karakter en daarbij ook nog eens een super basis. Knipoog

Maar nogmaals: trainen doe ik niet met vreemde honden en al helemaal niet met vreemde bazen die soms weinig tot niets over hondengedrag weten.
Dat doe ik alleen als ik weet dat de training ook kans op succes heeft, dus met bekende honden en bazen die weten waar ze mee bezig zijn.

Verder mijn compliment voor jouw omgang met andermans honden. Zou willen dat iedereen zo was, dan werd de hondenwereld een stuk verdraagzamer, leuker en ook een betere reclame naar buiten toe. En een stuk minder vooroordelen voor bepaalde rassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:15

als ze vastzitten kan er niet veel gebeuren (als die andere eigenaar zijn verantwoordelijkheid ook neemt) onze hond was ok blafferig, nu we aan het trainen zijn (eerst 3,5 week basis, en 3 keer in de week 3 kwartier theorie) is ze erg veranderd, ik laat de lijn nu losjes als ze niet bij de andere hond kan komen, en de andere niet bij haar, en probeer zo zelfverzekerd mogelijk door te lopen, en ze let er nu niet veel meer op, heb ik wel het idee, dat ze iets ''tegen'' de andere hond heeft, en ik kan niet doorlopen met een losse lijn, dan leg ik haar op af, todat de hond voorbij is, wij trainen nu bij martingaus hondenschool in heerenveen, en ze is zó veranderd, mensen denken zelfs dat ze ziek is, omdat ze zo rustig is Bloos
zij zit dus wel bij andere honden in de groep, maar heb eerst alleen getraind, en zij hebben gekeken of ze bij de anderen de groep in kon, en dat gaat prima nu Lachen

o sorry dat had ik verkeerd begrepen sorry, dan snap ik het idd wel, alshij zo kwetsbaar is moet je ook voorzichtig zijn, en idd met losse honden let ik ook altijd goed op, moet er niet aan denken dat er iets gebeurd, en al helemaal niet met die kleine hondjes, die niets terug kunnen doen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:30

Als de andere netjes aangelijnd zijn en de mensen houden voldoende afstand is er voor niemand een probleem.
De realiteit is echter helaas anders en het is die realiteit waarover de mensen het ophebben die hun hond af en toe optillen.

Een hoop mensen hebben hier gelijk hun oordeel klaar en weten te vertellen dat dit zo slecht is voor het gedrag van de hond terwijl ze helemaal niets over de achtergrond weten en het bovendien voor hun geen enkel bezwaar zou moeten zijn. Wat heb jij daar voor last van als je voldoende afstand houdt en je hond gewoon bij je houdt?

Zoals gezegd heb ik al eens met mijn Australian Cattle Dog in mijn armen gestaan om te voorkomen dat hij een kleine terrier zou bijten waarvan de mensen vonden dat hij maar lekker met mijn hond moest gaan spelen.

Maar helaas, sommige hier weten het beter dan mensen die er jaren voor geleerd hebben en kunnen zomaar beoordelen waarom iemand zijn hond oppakt.

Ik zou zeggen: Laat iedereen zichzelf eens concentreren op zijn eigen hond en daarmee het goede voorbeeld geven en maak je niet druk over anderen als je geen last hebt van die anderen.
En niemand heeft er last van als een ander zijn hond oppakt, zelfs niet als hij daardoor asociaal wordt. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:38

ik heb er dan ook geen last van, maar omdat die van mij heel erg op andere honden reageerd(e) en een andere hond begon te grommen en blaffen, dan reageerde ze daar heel fel op, gelukkig is ze niet meer zo sinds de cursus, en ik heb de pech dat ik haar niet even op kan tillen als er een groepje honden op haar afkomt, wij weten ook niet veel van haar achtergrond, hebben haar nu ong 3 maanden, en zij heeft hiervoor 8 verschillende bazen gehad.
als iedereen zijn of haar hond bij zich zou houden, zouden er idd geen problemen zijn, en was dit topic er ook niet geweest Knipoog
ik zie het zelfs op cursus, iedereen houd rekening met mij en mijn hond, maar er is er 1 die toch recht op mij afloopt, terwijl er net wat van gezegd is, hier kan ik me dus ook aan ergeren, ik blijf meestal een beetje achter op het veld, en kijk goed om me heen, zodat ik niet te dicht langs een andere hond hoeft (is vooral omdat ze ook snel afgeleid is, met zit en wacht komt ze metteen naar mij toe, en met af en blijf blijft ze netjes liggen, terwijl er een andere hond naast haar ligt) mar er zit dan 1 iemand tussen die toch recht op mij afloopt, en ik moet weer ineens uitwijken en loop dan weer iemand anders in de weg, tjsa je hebt er altijd mensen tussen die denken dat de wereld van hun en hond is denk ik Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:51

Was het jullie al bekend dat de hond in kwestie een boxer was??? Las het een paar weken geleden op "mijn" hondenforum....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:00

crazycactus schreef:
Was het jullie al bekend dat de hond in kwestie een boxer was??? Las het een paar weken geleden op "mijn" hondenforum....

En dat is dus beslist niet waar....

Jammer dat dit soort leugens verspreidt worden, ipv te erkennen dat dit soort honden gewoon in zeer verantwoorde en ervaren handen thuis horen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:26

wie was er dan bij?
anders kan je nooit alle feiten kennen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:58

Pitbulls moeten toch aan de lijn+muilkorf buiten?
Heb ik ook maar gehoord hoor Knipoog
Wel zielig voor het kindje, maar die hond is niet van zich zelf vals Knipoog
Ze zijn alleen wel makkelijk zo temaken omdat het felle hondjes zijn..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:24

OUD topic temt...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:44

ThePast03 schreef:
crazycactus schreef:

En dat is dus beslist niet waar....

Jammer dat dit soort leugens verspreidt worden, ipv te erkennen dat dit soort honden gewoon in zeer verantwoorde en ervaren handen thuis horen.

Waarom is dat niet waar dan... zei hebben het weer uit de krant.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:44

Dit is een oud topic.
Het is niet de bedoeling dit weer op te rakelen en vage dingen te verspreiden.
Bij topics ouder dan 2 weken komt er een mega melding dat het een oud topic is. Voortaan wat beter opletten dus!!
Dit gaat op slot.