Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:15

Roane schreef:
Men neme een plaatje van een pitbull:
http://association.apap.free.fr/potossites/pittbull.jpg

En eentje van een Amstaff:
http://www.amatstaff.com/images/sligo_mod.jpg

Een beetje hondenliefhebber weet en ziet het verschil, maar een leek die niks van honden weet en alleen sensationele krantenberichten leest. Ik kan best begrijpen dat ze die twee door elkaar halen.
Ik heb vroeger ook iemand vrij pissig gemaakt toen ik klein was dat ik heilig overtuigd was dat een Stafford officieel een Staffordshire pitbull terrier heette. *LOL*
En die laatste, wat een schouders he... Cool

En Sharpei's staan vooral bekend als onafhankelijk en eigenzinnig. Lachen

Een heleboel mensen zien idd het verschil niet, ook ik krijg regelmatig te horen dat mijn staffie een pitt-bull is.
Vind het toch knap dat ze mijn hond als pitt zien, aangezien hij net zo groot is als een beagle, volgens mij is een pitt toch echt groter als een engelse staf.
Vind het trouwens 2 hele mooie honden op die foto's Vingers aflikken

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:16

Elke86 schreef:
faye schreef:
Van de site broodjeaap.nl:

Dood door schuld
De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek.
Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden.

Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.

Waar of niet waar?
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.

Zo goed? Rolleyes
Stelletje pennies hier Clown

Dat verhaal is wel echt, heeft zelfs in de krant op de voorpagina gestaan. Kijk dat noem ik nu eens een doodbrave hond. Die hadden ze gerust bij mij thuis mogen droppen. Bij onze honden zou je niet 1 nietje moeten schieten.

ben het helemaal met je eens, en dan word dat arme beest ook nog is afgemaakt, zoon lief beesie

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:19

Er staat ook wel meer in de krant, dat is ook geen betrouwbaar medium. Het plaatje van de jongen op het WTC is een prachtig voorbeeld ervan.

Mensen weten ook vaak niet hoe een pit er echt hoort te zien, ze zien ze alleen van plaatjes. Dan lijken ze al gauw kleiner.
En tja, je kan niet ontkennen dat qua kop ze sterk op elkaar lijken, en dat is voor sommige mensen al genoeg. Er werd ook geklaagd bij ons op de club over Hebbert. (Een teefje dat zo hees blafte dat het leek of ze alleen maar 'hebbe, hebbe hebbe' riep, heel leuk met flyball.)
Ze zou een fietser aangevallen hebben naast de club, ware het niet dat ze de hele avond of in het bijzijn van de baas was geweest, of netjes in een kennel.
Dus de hele club had iets van ja hoor, niet onze Hebbert. Vork

Maar zo zie je weer, het uiterlijk alleen al kan in asociatie worden gebracht met de beruchte pitbull. Als Hebbert het wel geweest was, was ze onlosmakelijk de l*l geweest, maar bijv. een Golden Retriever, of een van de Labradors zou boos worden aangekeken.
It's all between the ears.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:45

Gitta schreef:
Als we dan toch doorgaan in deze discussie , een aantal voorbeelden gelukkig met goede afloop.
Mijn hond als pup ruim 6 maanden en voor het eerst te water met meerdere honden waaronder 2 pittbuls een rotweiler en 2 golden retrevers .
Allemaal een eigen bal of tak bij kortom leek niks aan de hand , nog gevraagd of het kon was geen punt.
Binnen 5 minuten ziet 1 van de pittbuls mij een bal gooien en gaat erop af nog niks aan de hand.
Mijn hond keert en zwemt terug zo van jammer maar helaas bal kwijt ,ineens keert de pitbull en zwemt op mijn hond af en springt er boven op .
Zomaar zonder reden de 2e pittbull ziet dit en zwemt er ook heen deze was nog een stukje weg en reageerde op zijn baas die het fout zag gaan en hem terug riep.
De andere pittbull reageerde nergens meer op en ik wilde het water in zag mijn hond onder gaan de eigenaar riep naar mij niet doen dat gaat mis en stond te schreeuwen naar zijn hond .
Geen reactie dit waren normale mensen met 2 normale honden dus niks niet hun honden opfokken of iets in die geest gewoon net als ik even laten zwemmen met een balletje.

Uiteindelijk ging de eigenaar te water en trok de hond van mijn hond af dit ging niet zonder stel of sprong en de hond was zo fanatiek op dit moment dat hij ook uit probeerde te halen naar zijn baas die was in het voordeel omdat de hond in het water was . Eenmaal uit het water was de hond zo gefrustreerd dat hij een stronk op de kant tot moes verpulverde.
Nogmaals nu praten we over honden die ik ken en nooit agressie vertoond hebben niet naar mens niet naar dier.
Maar mijn hond was bijna verdronken en dit gebeurde zonder aanleiding.
Ben zo snel mogelijk weg gegaan had hierbij ook mijn zoontje bij van toen 5 jaar die is zich rot geschrokken .

Niks honden opfokken? Geen aanval op jou hoor, maar de eigenaar schreeuwt naar zijn hond en honden verstaan geen mensentaal. Als je op zo'n moment schreeuwt naar je hond, verstaat de hond dit als een aanmoediging van zijn gedrag. Honden durven ook veel meer met de steun van hun baas, deze stond tegen hem te schreeuwen dus kon hij jou hond makkelijk de baas. Zijn baas stond volgens de hond immers achter hem!

Wat had die baas dan moeten doen?
Nou, weglopen van zijn hond. Op die manier verliest de hond de steun van zijn baas en zal onzekerder worden en achter zijn baas aan gaan. Dit is normaal gedrag. Als de baas van de hond in kwestie weet dat de hond niet ophoudt of hem niet achterna komt, dan zou hij de hond gewoon niet meer los moeten laten. Maar over het algemeen is weglopen bij 2 vechtende honden de simpelste oplossing als je buiten bent. Erbij blijven staan is hetzelfde als ze aanmoedigen om door te vechten.

Natuurlijk ben je erg geschrokken, zou ik ook doen als er ineens zo'n hond op m'n pup duikt. Hopelijk heeft je beestje er niks aan overgehouden en is ie weer zijn vrolijke zelf Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:52

Mrijk schreef:
Gitta schreef:
Als we dan toch doorgaan in deze discussie , een aantal voorbeelden gelukkig met goede afloop.
Mijn hond als pup ruim 6 maanden en voor het eerst te water met meerdere honden waaronder 2 pittbuls een rotweiler en 2 golden retrevers .
Allemaal een eigen bal of tak bij kortom leek niks aan de hand , nog gevraagd of het kon was geen punt.
Binnen 5 minuten ziet 1 van de pittbuls mij een bal gooien en gaat erop af nog niks aan de hand.
Mijn hond keert en zwemt terug zo van jammer maar helaas bal kwijt ,ineens keert de pitbull en zwemt op mijn hond af en springt er boven op .
Zomaar zonder reden de 2e pittbull ziet dit en zwemt er ook heen deze was nog een stukje weg en reageerde op zijn baas die het fout zag gaan en hem terug riep.
De andere pittbull reageerde nergens meer op en ik wilde het water in zag mijn hond onder gaan de eigenaar riep naar mij niet doen dat gaat mis en stond te schreeuwen naar zijn hond .
Geen reactie dit waren normale mensen met 2 normale honden dus niks niet hun honden opfokken of iets in die geest gewoon net als ik even laten zwemmen met een balletje.

Uiteindelijk ging de eigenaar te water en trok de hond van mijn hond af dit ging niet zonder stel of sprong en de hond was zo fanatiek op dit moment dat hij ook uit probeerde te halen naar zijn baas die was in het voordeel omdat de hond in het water was . Eenmaal uit het water was de hond zo gefrustreerd dat hij een stronk op de kant tot moes verpulverde.
Nogmaals nu praten we over honden die ik ken en nooit agressie vertoond hebben niet naar mens niet naar dier.
Maar mijn hond was bijna verdronken en dit gebeurde zonder aanleiding.
Ben zo snel mogelijk weg gegaan had hierbij ook mijn zoontje bij van toen 5 jaar die is zich rot geschrokken .

Niks honden opfokken? Geen aanval op jou hoor, maar de eigenaar schreeuwt naar zijn hond en honden verstaan geen mensentaal. Als je op zo'n moment schreeuwt naar je hond, verstaat de hond dit als een aanmoediging van zijn gedrag. Honden durven ook veel meer met de steun van hun baas, deze stond tegen hem te schreeuwen dus kon hij jou hond makkelijk de baas. Zijn baas stond volgens de hond immers achter hem!

Wat had die baas dan moeten doen?
Nou, weglopen van zijn hond. Op die manier verliest de hond de steun van zijn baas en zal onzekerder worden en achter zijn baas aan gaan. Dit is normaal gedrag. Als de baas van de hond in kwestie weet dat de hond niet ophoudt of hem niet achterna komt, dan zou hij de hond gewoon niet meer los moeten laten. Maar over het algemeen is weglopen bij 2 vechtende honden de simpelste oplossing als je buiten bent. Erbij blijven staan is hetzelfde als ze aanmoedigen om door te vechten.

Natuurlijk ben je erg geschrokken, zou ik ook doen als er ineens zo'n hond op m'n pup duikt. Hopelijk heeft je beestje er niks aan overgehouden en is ie weer zijn vrolijke zelf Haha!

Nou zo kunnen we het ver doortrekken maar als mijn hond ineens op een andere hond duikt geef ik ook een schreeuw die laat dan dus los en dan loop ik idd weg en volgt hij mij .
Dit was op een vrij grote afstand en geloof niet dat de hond zou hebben gezien dat zijn baas weg was gelopen . de andere hond in kwestie is op dezelfde schreeuw richting zijn baas gezwommen.

Licht net toe dat de honden normaal gesproken wel degelijk luisteren naar hun baas en dat dit voor de eigenaar de 1e keer was dat dit zo gebeurde.
Daar heb je het verschil al tussen wat voor honden er met elkaar in gevecht raken .
Normaal gesproken duikt een hond ook niet op een pup van 6 maanden zonder aanleiding .
Dit was het de 1e keer dat deze hond dit gedrag vertoonde en is daarna idd niet meer losgeweest.

Wilde dan ook alleen maar aangeven dat dit incident me schrik heeft aangejaagd en ik gewoon erg goed op let met dit soort honden zeker met mijn kind.
En hij maakt het gelukkig prima en heeft er geen schrik aan overgehouden!!
Laatst bijgewerkt door Gitta op 05-01-07 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:54

Mrijk schreef:
Maar over het algemeen is weglopen bij 2 vechtende honden de simpelste oplossing als je buiten bent.D

Onze vorige Airdale is gegrepen door een loslopende pitt, en er was in geen velden of wegen een eigenaar te zien.. Gaat dus niet altijd op, en zou het er zeker niet op gokken. Als het mijn hond was geweest die de pup in het water had gegrepen, dan weet ik zeker dat ie de 1e week niet normaal meer kon lopen van de pijn.. Zelfs mijn Airedale, die echt niet de makkelijkste is met andere honden, reageerd als ik echt boos wordt. Niet horen, dan voelen.. Vork

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:02

Mariska_28 schreef:
Mrijk schreef:
Maar over het algemeen is weglopen bij 2 vechtende honden de simpelste oplossing als je buiten bent.D

Onze vorige Airdale is gegrepen door een loslopende pitt, en er was in geen velden of wegen een eigenaar te zien.. Gaat dus niet altijd op, en zou het er zeker niet op gokken. Als het mijn hond was geweest die de pup in het water had gegrepen, dan weet ik zeker dat ie de 1e week niet normaal meer kon lopen van de pijn.. Zelfs mijn Airedale, die echt niet de makkelijkste is met andere honden, reageerd als ik echt boos wordt. Niet horen, dan voelen.. Vork

Dat bedoel ik hier heeft mijn hond ook wel eens gevochten met een hond uit de buurt beiden aan het puberen en kijken wie baas is.
Gaf een schreeuw en we liepen beiden weg idd de honden stopte en volgde ons .
Maar dat was dan ook een heel ander gevecht dan een pup pakken als hij weerloos is in het water. en hierin was eentje al snel de mindere ze hebben daarna ook niet meer gevochten ze weten waar ze staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:10

hoorde wel een mooie vergelijking bij ( Bloos ) dr. Phil, die zei, als je buren een hond hebben, die erg gevaarlijk is, zet je je dochter dan over de schutting bij de hond in? ze zei nee! zegt hij: waarom dan wel bij een geweldadige vader?
die kan je natuurlijk ook andersom zetten, waarom niet bij een geweldadige vader, en wel een gevaarlijke hond.. eigenlijk hetzelfde..
onze staff werd laatst aangezien voor boxer, Koe

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:27

de vader van mijn ex-vriend is zo hard in zijn hand gebeten door een herder dat hij er een lichte zenuwbeschadiging aan over heeft gehouden.
dat was een stuk minder vriendelijke hond dan de am-stafs die er rondliepen.

maar daarom zeg ik toch ook niet dat ik direct alle herders eng vind?of dat ze gevaarlijk zijn.

het ligt aan de opvoeding van de baas en een deel aan de karaktereigenschappen die erin gefokt zijn.
maar het is aan de baas om er rekening mee te houden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:29

Citaat:
NIEUW! Yappy slappen
Na happy slappen (stom) en phone slappen (stommer) hebben we weer een nieuwe hype. Yappy slappen! Hoe gaat het in z'n werk? Men neme een valse pitbull, een camera en een willekeurig iemand. Weerloze types genieten de voorkeur. De bedoeling is de pitbull op het slachtoffer afsturen en dat vervolgens dan te filmen. Stijlloze negermuziek er onder, kind kan de was doen. Om het geheel wat extra cachet mee te geven dienen de baasjes gekleed te gaan in LA style gang outfits. De uiterst betrouwbare Britse kwaliteitskrant The Sun heeft een fillumpje van deze fonkelnieuwe rage op weten te snorren. Kijk dat best gruwelijk zijn dan! Nog net niet overgewaaid vanuit Engeland. In het hondenpeopminnende Nederland lijkt dat echter slechts een kwestie van tijd te zijn. We kijken dan ook reikhalzend uit naar de eerste Nederlandse tributes. Woef, zeau word ik een beroemde hond!!

bron: geenstijl.nl

overduidelijk een geval van een hond in verkeerde handen EN geen opvoeding!! Boos!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:56

Ach ja t'is een eiland he?Ze zijn ook de uitvinders van de Bloodsports,en die genen zijn blijkbaar in stand gebleven op dat eiland.Dat ze er lekker blijven.... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:14

jezus! als dit echt bestaat, vind ik dit echt te ziek voor worden, waarom zouden pittjes zo'n slechte naam hebben?! door dit soort figuren, een boomer oid, is niet stoer genoeg.. dus neem je een pittbull.. gadverdamme!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:19

precies!
mensen misbruiken ze er gewoon voor,walgelijk......er word ook vergeten dat er mensen zijn die die honden hebben,gewoon omdat ze er van houden en niet om mee te vechten......

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:55

Snoevie schreef:
precies!
mensen misbruiken ze er gewoon voor,walgelijk......er word ook vergeten dat er mensen zijn die die honden hebben,gewoon omdat ze er van houden en niet om mee te vechten......

Amen Afgod Zo ben ik dus ook ik heb een staffie omdat ik hem mooi vind niet omdat ik hem agressief zou kunnen maken of omdat ik me stoer voel als ik met mijn hond loop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:01

wij hebben er idd ook 1, ga haar echt niet agressief maken, omdat het stoer is..
onze andere hond was trouwens agressiever, kwam er iemand te dichtbij in het donker, begon ie te grommen en te blaffen, komt er bij de staff iemand te dichtbij, is ze heel enthousiast..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:50

mijn nichtje heeft een half jaar oude engelse staf,super enthausiast en pittig druk beest,maar verschrikkelijk lief.
springt zo bovenop je om je helemaal af te lebberen.

zit geen greintje agressie in

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:29

mijn bulldog moet je niet in een hoek drijven of expres irritiren dan geeftze ook een knauw,ze bijt niet maar ze waarschuwt in dat geval weet de persoon die daarmee bezig is dat het genoeg is dat je haar met rust moet laten verder vindt ik dat kinderen zoiezo niet met dieren alleen moet laten.
verder is mijn hond ook verschrikkelijk lief tegen alles wat leeft maar ze is lomp en groot en in haar enthousiasme wil ze nog welleens iemand of ets omver gelopen vandaar dat ik iedereen waarschuw en als er een klein kind hier is zorg ik dat ze of continu bij mij is of dat ze apart zit.

gr gemma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:56

Snoevie schreef:
mijn nichtje heeft een half jaar oude engelse staf,super enthausiast en pittig druk beest,maar verschrikkelijk lief.
springt zo bovenop je om je helemaal af te lebberen.

zit geen greintje agressie in

zo is die van ons ook, het enigste wat soms pijn doet is dat ze aan je haar gaat trekken als ze even geen aandacht krijgt Bloos

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:12

faye schreef:
FYI, ik heb een stafford. En die zal nooit zomaar bijten, en ja, hier hebben de kinderen ook wel eens in de ogen geprikt in een onbewaakt ogenblik. Daarbij heeft de hond gewoon de baas te respecteren en niet ook nog eens toe te takelen.

Maar het is wel zo dat honden kinderen pas van de leeftijd van 11 tot 16 jaar gaan zien als hun baas .
Dan veranderen kinderen fysiek en mentaal , en een hond voelt dat .
En daarom mag je nooit je kinderen alleen laten met welke hond ook ! Een hond ziet nu eenmaal een kind niet hoger in de hierachie , ookal zal hij wel respect voor het kind tonen (toch zeker als de alpha er bij is ) .

En dat voorval met die pup in het water is wel raar ,
misschien vatte de hond die aanviel het zo wel op dat de pup achter hem aan kwam om dat speeltje af te pakken en besloot hij aan te vallen ?De 2e hond kwam natuurlijk gewoon zijn roedellid helpen ?
En idd , weg lopen van de hond is stukken beter dan hysterisch gaan schreeuwen .de uitleg hiervoor klopt idd .

Zelf heb ik een kruising Staff met labrador , zeer brave hond , ookal heeft hij veel meegemaakt (asielhond).
Nu , deze hond is zeer vriendelijk naar andere honden toe , alleen niet naar reuen die evengroot of groter dan hem zijn én dominant zijn .
Ook omdat hij al 2x aangevallen is en dit door
-een Sint-Bernard hond
-Golden Retriever

en wat blijkt , beide honden niet goed opgevoed .

Ik denk dat elke hond kan luisteren , soms wat moeilijker op te voeden , maar een hond waarschuwt altijd voor hij iets onderneemt .
Vaak is het ook zo dat moederhonden hun puppy's
geen moedermelk geven omdat ze aanvoelen dat die puppy niet geschikt is fysiek of mentaal .

Zeer goed boek om te lezen en heel interessant
De hondentherapeut van Inge Pauwels , ik weet niet als het in Nederland al te verkrijgen is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:49

Sannii schreef:
faye schreef:
FYI, ik heb een stafford. En die zal nooit zomaar bijten, en ja, hier hebben de kinderen ook wel eens in de ogen geprikt in een onbewaakt ogenblik. Daarbij heeft de hond gewoon de baas te respecteren en niet ook nog eens toe te takelen.

Maar het is wel zo dat honden kinderen pas van de leeftijd van 11 tot 16 jaar gaan zien als hun baas .
Dan veranderen kinderen fysiek en mentaal , en een hond voelt dat .
En daarom mag je nooit je kinderen alleen laten met welke hond ook ! Een hond ziet nu eenmaal een kind niet hoger in de hierachie , ookal zal hij wel respect voor het kind tonen (toch zeker als de alpha er bij is ) .

Ik laat ze ook niet samen alleen. Maar als ik er bij ben moet de hond wel wijken voor het kind. Als in, er mag niet gepest worden door de kids, maar de hond moet wel plaats maken, net zoals een hond dat voor mij, de baas moet doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:05

even uit nieuwsgierigheid Sannii,jouw kruising,heeft die een FCI stamboom?
want als hij of zij de uiterlijke kenmerken van een pit/staff vertoond en je hebt geen papieren,heb je kans dat ie in beslag genomen word.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:39

Snoevie schreef:
even uit nieuwsgierigheid Sannii,jouw kruising,heeft die een FCI stamboom?
want als hij of zij de uiterlijke kenmerken van een pit/staff vertoond en je hebt geen papieren,heb je kans dat ie in beslag genomen word.

een kruising kan never nooit een stamboom hebben.. Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:23

Een kruising kan wel een stamboom(=afstammingsbewijs)hebben
alleen word ie in de hondenwereld niet erkend.....
In de paardenwereld dus wel=krom..misschien dat de hondenwereld hier nog wat van kan leren.
Heb in de honden ook wel vreemde officiele stambomen gezien met alleen vader en moeder erop,van Cane Corso's en Presa's.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:25

Een stamboom bij een kruising word idd niet erkend.

Als je niet weet hoe je correct met een hond om moet gaan , moet je er ook niet aan beginnen, dat zou een hoop ellende besparen zowel voor de hond als voor de mens.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:22

Sannii schreef:
faye schreef:

En dat voorval met die pup in het water is wel raar ,
misschien vatte de hond die aanviel het zo wel op dat de pup achter hem aan kwam om dat speeltje af te pakken en besloot hij aan te vallen ?De 2e hond kwam natuurlijk gewoon zijn roedellid helpen ?
En idd , weg lopen van de hond is stukken beter dan hysterisch gaan schreeuwen .de uitleg hiervoor klopt idd .

Zelf heb ik een kruising Staff met labrador , zeer brave hond , ookal heeft hij veel meegemaakt (asielhond).
Nu , deze hond is zeer vriendelijk naar andere honden toe , alleen niet naar reuen die evengroot of groter dan hem zijn én dominant zijn .
Ook omdat hij al 2x aangevallen is en dit door
-een Sint-Bernard hond
-Golden Retriever

en wat blijkt , beide honden niet goed opgevoed .

Ik denk dat elke hond kan luisteren , soms wat moeilijker op te voeden , maar een hond waarschuwt altijd voor hij iets onderneemt .
Vaak is het ook zo dat moederhonden hun puppy's
geen moedermelk geven omdat ze aanvoelen dat die puppy niet geschikt is fysiek of mentaal .

Zeer goed boek om te lezen en heel interessant
De hondentherapeut van Inge Pauwels , ik weet niet als het in Nederland al te verkrijgen is .

Tja even reactie over het verhaal met de pup in dit geval mijn pup.
Dit was niet het geval , de hond in kwestie zwom aan de andere kant van het water en kwam terug zwemmen met zijn bal zag mijn hond zwemmen zwom erheen .dacht idd eerst zelf ook voor zijn bal ,
jammer genoeg was het voor mijn hond en de 2e hond begrijp ik wel idd het roedel instinct.
Wij hebben zelf jarenlang 2 bouviers gehad de ene hond was de leider en als die een hond terecht wees ( vechten werd het zelden) op het veld waar we altijd de honden met elkaar uitlieten moest ik altijd uitkijken met die andere boef .
Die was vrij laag in rang maar was dan degene die schade toe zou brengen.
Als ik hem alleen had was hij juist de onderdanige naar de andere hond!!

Maar geloof best dat er een hoop ligt in de opvoeding , denk dat veel mensen bepaalde rassen onderschatten en niet goed weten hoe ze ermee om moeten gaan .
Het ene ras is nou eenmaal minder dominant dan het andere ras , die oudste boef die we hadden heeft tot het eind geprobeerd waar de grens lag .
Het was een schat van een hond heeft nog nooit iemand kwaad gedaan , maar hij bleef protesteren als hij iets moest . Daarbij kon een onbekende mijn vader niet zomaar een hand geven ( was invalide geworden toen de honden al wat ouder waren) dus hun baas.
Hij beet dan niet maar pakte degene zijn hand vast , heeft daarmee toch wel wat mensen flink laten schrikken .
Ook zomaar de trap op als onbekende ging niet wederom pakte hij dan de pijp beet .
Toch was dit de eerlijkste en liefste hond die we ooit gehad hebben .
Waarschijnlijk een groot gedeelte opvoeding en dit was mischien in verkeerde handen een hele andere hond geworden .