ditchie schreef:Ik hoorde op het nieuws dat het volledige filmpje al op internet is.. iemand al gevonden???
is een topic over
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ditchie schreef:Ik hoorde op het nieuws dat het volledige filmpje al op internet is.. iemand al gevonden???
hildetc schreef:ik vond dit echt walgelijk. ik vind namelijk dat je als je zo iemand vermoord je net zo slecht bent als hij. ik snap uberhaupt niet waarom dit zo op tv uitgezonden moest worden. ik weet wel dat als ik kinderen had gehad ik ze niet bij de tv in de buurt had laten komen. vond de filmpjes echt te erg............
ShirleyA schreef:er was ook hier een link naar een heel bibberend filmpje maar dat doet t niet meer....
katiavl schreef:ditchie schreef:Ik hoorde op het nieuws dat het volledige filmpje al op internet is.. iemand al gevonden???
is een topic over
russel schreef:Katiavl het gaat om de arabische wetgeving. De samenleving is ook opgebouwd uit eer-wraak-genoegdoening. Heeft niets te maken met westerse gedachtengoed. Als deze man een internationaal gerecht had gehad, was hij wellicht tig keer levenslang veroordeeld, weet niet of de doodstraf ook in het internationaal recht bestaat.
Maar deze man is arabier, Irakees en in Irak berecht door Irakeese rechters en volgens het irakees rechtstelsel die Sadam toch echt wel zelf heeft toegepast en goedgekeurd. Waarom voor hem een uitzondering als executies op het dorpsplein plaatsvind zodat de burgers kunnen toekijken?
Natuurlijk heeft genoegdoening in elke wet die gericht is op straffen een waarde, die zit er ook in verwerkt om de slachtoffers en nabestaanden een genoegdoening te geven in de vorm van een straf. Wraak heeft er ook mee te maken is een onderdeel van een verwerkingsproces, zijn menselijke emoties.
Citaat:Weet je wat een vreselijke figuren dat zijn van de Taliban?
Maar volgens mij bedoelde je het ook als geintje;)
Ik heb ooit een documentaire gezien over de Taliban.
Als we het dan toch over de Middeleeuwen hebben zo nu en dan....
Rissjuh17 schreef:Citaat:Weet je wat een vreselijke figuren dat zijn van de Taliban?
Maar volgens mij bedoelde je het ook als geintje;)
Ik heb ooit een documentaire gezien over de Taliban.
Als we het dan toch over de Middeleeuwen hebben zo nu en dan....
Was geen geintje, zag het echt op tv.. en vond het echt grof. Maar we waren allemaal een beetje melig door sommige reacties haha
Rissjuh17 schreef:Maar weet iemand trouwens waarom er voor ophanging is gekozen? Dacht dat normaal de electrischestoel en de gaskamer gebruikt worden? Weet niet zo goed hoe dat met t buitenland zit met doodstraffen
flyinglady schreef:Rissjuh17 schreef:Maar weet iemand trouwens waarom er voor ophanging is gekozen? Dacht dat normaal de electrischestoel en de gaskamer gebruikt worden? Weet niet zo goed hoe dat met t buitenland zit met doodstraffen
Door de eeuwen heen bewezen dat het goed werkt.![]()
En een stukkie touw is altijd wel te vinden.
p.s. absoluut geen flauw geintje, ben heel serieus ontopic
katiavl schreef:Bewezen dat het goed werkt is niet waar hoor. Je mag is naar breendonck gaan genoeg bewijzen
Rissjuh17 schreef:Nou ik dacht dat ophanging alleen vroegáh gebeurdeVond t al zo vaag dat ze dat zeiden.. ik zat echt zo..
Wat zeggen ze nou
Hahaha
xKatleentjex schreef:De reden waarom ze Sadam hebben opgehangen zal wel te maken hebben met het feit dat het eigenlijk een 'minderwaardige' dood is. Het wordt gebruikt voor zogengaamd 'uitschot'.
Als de ophanging goed gaat(zoals gisteren), dan breekt het slachtoffer onmiddelijk zijn nek en is op slag dood. Soms gebeurt het ook wel eens dat dat niet gebeurt, en dan stik je, wat iets onaangenamer is.
flyinglady schreef:Steniging had van mij ook wel gemogen.
Gebeurt in het openbaar.
Kan iedereen zijn steentje bijdragen.