Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:06

faye schreef:
Daarbij, is het nog steeds krom dat een asielzoeker wel zomaar een huis krijgt. Van de zotte is het.

Hoe zit dat eigenlijk, kan ik daar ergens meer over lezen? Is dat voor alle asielzoekers wiens aanvraag goedgekeurd wordt? En mogen ze daar voor onbepaalde tijd wonen, of is het alleen tot ze hun zaakjes op orde hebben?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 18:06

Arabesk schreef:
Hahaha, het CDA zit nu klem tussen links en rechts Haha!

Nee, het CDA lacht zich een kriek, want die gaat straks wederom regeren met VVD en nog een partij. Zonder Rita, want die derde partij zal eisen dat die vertrekt, maar dat heeft men allang ingecalculeerd voordat men aan deze stratego begon.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:11

Citaat:
Nou niet echt hoor Faye. Ik vind het vreselijk. Ik kom uit het westen en mijn familie woont in het westen. Ik heb dit vergelijk neergezet in de hoop dat als je het zo opschrijft mensen af en toe eens nadenken over wat ze nu eigenlijk aan ongelofelijk meedogenloze teksten neerzetten over asielzoekers.

Maar als het over 'eigen volk' gaat, komt de boodschap kennelijk wel over.

Dan is mijn doel geslaagd.

En ik maak mij zeer ernstig zorgen over deze milieu-situatie. Ik heb dan ook (geregeld vanuit de Gemeente waar ik werk) onlangs inconvinient truth gezien van Al Gore. En het trieste is... ik denk dat het beeld in de film klopt.

En dat maakt dat we (met de hele wereld) echt voor een ander probleem staan nu dan wel of geen tientje aow of wel of geen aftrek van je hypotheekrente. Het gaat erom of miljarden mensen (en enige miljoenen in Nederland) over 40 jaar nog wel een huis hebben.

Ik kan natuurlijk zeggen: het zal mijn tijd wel duren. Dat klopt met mijn leeftijd. En ik heb ook geen kinderen. Maar persoonlijk denk ik dat dat te makkelijk is.

Ik ben bereid er dingen voor te laten. Jullie ook?

Hier ben ik het mee eens, maak me hier ook ernstig zorgen over. En over nog wel meer milleikwesties. Zo zorgen, dat ik er al niet eens meer aan wilt denken, want daar voel je je echt niet goed over.
Om het feit dat er niets aan gedaan wordt, landen die nog steeds hun kop in het zand steken over allerlei beleid. Trouwens, ook mensen hier in Nl, alle auto's etc, dat moet zeker aangepakt worden, maar men wil niet zo snel he.

Zat toevallig vandaag met een meneer in de trein, 2 treinen stonden tegenover elkaar. De ene, naar gouda, die stond er al 15 min want die had last van storingen, seinstoringen, en dat kon nog wel is 3 kwartier duren. De mijne, ook naar gouda, al dezelfde trein later dat de tegenoverstaande, ging uiteindelijk op tijd weg en eerder dus dan de vroegere die weetikveel ergens last van had.

Dus ik zeg tegen de meneer: ja dat was even kiezen he, ik zat net ook in de ander, maar gelukkig toch deze genomen. meneer: "Achja, waar maken we druk om, als dit toch over 20 jaar onder water staat." Jja, drukt je wel even terug op de feiten, en uberhaupt dat er toch nog wel mensen zijn die zich er ook zo over uitspreken.

Maar ik vind wel, regels zijn regels. Uitgeprocedeerden moeten eruit. Zij hebben enigzins de mogelijkheid om in hun eigen land te leven. Dat zij er nu al 10 jaar zijn, dat is spijtig. Vind ik ook geen goed beleid. Maar een generaal pardon is geen oplossing. Je krijgt oneerlijkheid, verdeling en ruzies. Waarom deze "lichting"wel, en de voorgaande dit jaar en afgelopen jaren en de komende asielzoekers niet? Een generaal pardon is geen oplossing. En ik blijf erbij, regels zijn regels en die moeten goed gehandhaaft worden.

En het oosten is heel erg anders dan het westen. Ik heb vrienden in het oosten , en die kennen niet eens het feit "achterbuurt" en overlast door grote groepen allochtonen of Gabbers ( ja ook NL's )

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:11

faye schreef:
Netje schreef:
Misschien dat beide partijen daar eens vantevoren aan hadden moeten denken. Inderdaad alimentatie is voor de kids, maar ook de vrouw kan alimentatie krijgen hoor en daar kan ze dus de huur van betalen !. En verder kan de vrouw gaan werken (misschien een ideetje). Ik weet precies waar ik over praat want ik heb zelf mijn dochter 10 jaar in mijn eentje opgevoed (nadat mijn ex vertrokken was toen ze 9 maanden was), maar vóórdat ik aan kinderen begon (in mijn geval) had ik eerst ervoor gezorgd, dat wat er ook zou gebeuren ik mijn eigen broek op kon houden.

En dat is wat Rita Verdonk ook zou moeten doen: zorgen dat ze haar zaakjes beter voor elkaar heeft en niet maar star door blijven drammen.

Alimentatie voor de vrouw is niet meer zo vanzelfsprekend en zeker niet verplicht. Er is de laatste jaren een en ander veranderd . Daarbij kan het nog altijd zo zijn dat je eerst geen kinderwens had, en wel in een huis woont wat je niet alleen op mkunt brengen. Met de huidige huizenprijzen is dat helemaal zo raar niet. Maar blijkbaar wil jij graag een veer in je kont omdat je het zo goed gedaan hebt. Helaas heb je niet alles in je leven in de hand.

Daarbij, is het nog steeds krom dat een asielzoeker wel zomaar een huis krijgt. Van de zotte is het.

Ik hoef geen veer in m'n kont (ik vind het nl. normaal om zelf mijn zaakjes op te lossen), maar zeg alleen dat als je wilt als gescheiden moeder je echt wel je eigen broek op kunt houden (maar ja dan moet je wel bereid zijn de handen uit de mouwen te steken). Maar dat jaloerse gedrag van je stoort me: zij krijgen het wel en zo'n zielig gescheiden vrouwtje niet.... Ruil maar met ze: kijken of je er nog steeds zo over denkt.

Maar dit is geheel offtopic, dus nu maar weer terug naar Rita Verdonk
Laatst bijgewerkt door Netje op 13-12-06 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:12

Yvonnelind schreef:
Zwart werken bij een computerzaak mag ook niet, sorry.
Van een bijbaantje kan je trouwens zowieso niet leven.

Hij stond gewoon ingeschreven...op adres van asielzoekerscentrum.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 18:13

Sundancer schreef:
Maar Slimmerik, dat is de werkelijkheid. Anderen kijken liever niet naar de werkelijkheid, die zitten in hun eigen wereldje.

Voor elke positie is wat te zeggen.
De werkelijkheid is wat je beleefd, maar is dat werkelijk wel de hele werkelijkheid?

Hoe kan je stellen dat jou perspectief de werkelijkheid is?
Sundancer, Slimmerik.. en alle anderen die graag willen denken dat mensen die van buiten nederland komen niet goed zijn en mensen die hier wel mogen blijven wel goed zijn....

Denk in grijstinten.
Hufters worden ook hier geboren. In het Buitenland worden ook goede mensen geboren.

En nogmaals: het probleem is het gat tussen welvaart en armoede. Je mag niemand kwalijk nemen zijn armoede te willen veranderen in welvaart...
Je moet juist respect hebben voor mensen die zoveel achterstand op onze welvaart hebben. Zeker als ze bereid zijn om wel onze bloembollen te pellen en wel bereid zijn om onze asperges te steken.. ik noem zomaar wat.

Het zou gewoon heel handig zijn als we mondiaal een eiland zouden reserveren voor alle hufters....
Waarom de hufter van Irak veroordelen tot een doodstraf die uitzetting mogelijk kan zijn, en de hufter van Gelderland 6 weken dwangarbeid?

Maar goed: het topic ging over het politieke spelletje - het gaat hier om meer dan de daadkracht van Rita, het gaat om haar minachting voor de wil van de tweede kamer en of we dat als electoraat mogen toelaten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:14

Dees schreef:
Arabesk schreef:
Hahaha, het CDA zit nu klem tussen links en rechts Haha!

Nee, het CDA lacht zich een kriek, want die gaat straks wederom regeren met VVD en nog een partij. Zonder Rita, want die derde partij zal eisen dat die vertrekt, maar dat heeft men allang ingecalculeerd voordat men aan deze stratego begon.

daar zit ook wel wat in

het is nu heel spannend, zie www.nu.nl

Als ze gaan regeren met de vvd dan worden ze komende verkiezingen helemaal afgestraft met een enorme linkse meerderheid Clown

Dat Rita ophoepelt is linksom of rechtsom een prettige bijkomstigheid. Ze is me veel te veel bezig met haar eigen ego.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:15

Dees schreef:
Sundancer, Slimmerik.. en alle anderen die graag willen denken dat mensen die van buiten nederland komen niet goed zijn en mensen die hier wel mogen blijven wel goed zijn....

Ho Ho! Ik heb nooit gezegd dat criminelen uit het buitenland komen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:16

"Bos wil regeren met GroenLinks"
Draaikont Bos, eerst met SP en nu met Groenlinks. Scheve mond

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:17

Sundancer schreef:

SP is afgevallen, dan moet je gaan regeren met een andere keuze. Niks draaikonterigs aan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:17

Bos is gewoon een rare vent.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:19

Netje schreef:
Sundancer schreef:

SP is afgevallen, dan moet je gaan regeren met een andere keuze. Niks draaikonterigs aan.

Ik vind dat Bos zich dan sterk moet maken, en dan zeggen, of SP erbij, of wij er niet bij.

Guess001

Dees schreef:
Maar Slimmerik, Maar goed: het topic ging over het politieke spelletje - het gaat hier om meer dan de daadkracht van Rita, het gaat om haar minachting voor de wil van de tweede kamer en of we dat als electoraat mogen toelaten.

Precies, dát is waar het om gaat, vandaar die motie van afkeuring.

Die coupe ook die ze probeerde te plegen binnen de VVD.. Rita is lekker op dreef. Clown

Nienke

Hannanas schreef:
Maar ik vind wel, regels zijn regels. Uitgeprocedeerden moeten eruit.

Dat regels regels zijn, daar heb je gelijk in. Die zijn er niet voor niets. Maar als er mensen dankzij deze regels uitgezet worden en vervolgens vermoord, dan klopt er toch iets niet aan de regels? Of als de rechten van het kind er door geschonden worden?

En nee, het gaat inderdaad niet om iedereen, maar iedere is toch teveel?

Kyno

Bos is gewoon een slap figuur. Misselijk

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:20

Kyno schreef:

Inderdaad, net zoals Marijnissen........

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:20

Sundancer schreef:
Kyno schreef:

Inderdaad, net zoals Marijnissen........

Precies!
Dat is ook nog eens een communist. Scheve mond

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:21

Ja loopt die daar rond zonder stropdas...... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:21

Netje schreef:
faye schreef:
Alimentatie voor de vrouw is niet meer zo vanzelfsprekend en zeker niet verplicht. Er is de laatste jaren een en ander veranderd . Daarbij kan het nog altijd zo zijn dat je eerst geen kinderwens had, en wel in een huis woont wat je niet alleen op mkunt brengen. Met de huidige huizenprijzen is dat helemaal zo raar niet. Maar blijkbaar wil jij graag een veer in je kont omdat je het zo goed gedaan hebt. Helaas heb je niet alles in je leven in de hand.

Ik hoef geen veer in m'n kont (ik vind het nl. normaal om zelf mijn zaakjes op te lossen), maar zeg alleen dat als je wilt als gescheiden moeder je echt wel je eigen broek op kunt houden (maar ja dan moet je wel bereid zijn de handen uit de mouwen te steken). Maar dat jaloerse gedrag van je stoort me: zij krijgen het wel en zo'n zielig gescheiden vrouwtje niet.... Ruil maar met ze: kijken of je er nog steeds zo over denkt.

Maar dit is geheel offtopic, dus nu maar weer terug naar Rita Verdonk

Heeft niks met jaloezie te maken, dat is natuurlijk wel lekker makkelijk voor je. Ik vind het niet kunnen dat je als belastingbetaler en Nederlander in de kou komt te staan en de eerste de beste asielzoeker, die blij mag zijn dat hij hier mag blijven, ook nog eens alles in de schoot gewordpen krijgt. Dat klopt gewoon niet, en DAAR krijg je nou onverdraagzaamheid van. Behandel in Nederland eens iedereen gelijk!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:22

Zo Kyno en Sundancer, wat een steengoede argumentatie hier zeg, poe poe. Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:22

Sundancer schreef:

Yep, dan ben je een communist Ja

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 18:22

Sundancer schreef:

Op de man spelen is nog minder stijlvol als wanbeleid voeren.

Bah.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:23

Volgens mij raakte ik daar een gevoellige snaar....SP....

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:24

Bealy schreef:
Zo Kyno en Sundancer, wat een steengoede argumentatie hier zeg, poe poe. Haha!

Als ik een opmerking plaats die verder niks met het onderwerp waarover gediscussieerd wordt in het topic te maken heeft, waarom zou ik die opmerking dan gaan onderbouwen met argumenten? Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:24

Sundancer schreef:
Volgens mij raakte ik daar een gevoellige snaar....SP....

Of je praat stierepoep, dat kan natuurlijk ook nog Pling