Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:de meeste oudere allochtone mensen met wie ik te maken heb doen juist helemaal niet hun best.
ik merk dat meer de jongere generatie hun best doet
Princess_ schreef:Het zijn meestal de marokaanse moslima's die een hoofddoek dragen. Ik ken geen een turkse meid die er een draagt.
Cer schreef:waarom doen ze dat?
avanti4ever schreef:Cer schreef:waarom doen ze dat?
volgens mij (als ik t fout heb zeg t maar)
omdat de man dat graag wil omdat haar e.d alleen voor de man is en thuis en niet voor de mensen buiten zo had ik het ooit begrepen
verder zie ik hier juist veel turkse met en vroeger bij mij in de klas zat n marokaans meisje en die had geen hoofddoek!
*ben koken ajuu*
edit weer typfout!
Princess_ schreef:Kan gebeuren
Bij mij hiero, zie ik vrij weinig jonge meiden met hoofddoeken. Een oud vriendinnetje mocht er zelfs geen een op van dr papa!! Echt top van die man vind ik.
Citaat:En over de discussie of je wel een hoofddoek maar geen petje in de klas mag dragen: dit is niet omdat het één van het geloof zou moeten en het ander er niets mee te maken heeft, maar met de bedekking van het gezicht. Heeft iemand een hoofddoek op, dan kun je alsnog de gezichtsuitdrukking en de ogen zien. Dat is met een petje niet het geval.
Bealy schreef:Ja Ronnie, genoeg meiden die dat juist zelf willen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat 12-jarige meiden halfnaakt rond willen lopen maar die zijn er ook. Kijk, dat begrijp ík dan weer niet.
Ronnie26 schreef:avanti4ever schreef:
volgens mij (als ik t fout heb zeg t maar)
omdat de man dat graag wil omdat haar e.d alleen voor de man is en thuis en niet voor de mensen buiten zo had ik het ooit begrepen
verder zie ik hier juist veel turkse met en vroeger bij mij in de klas zat n marokaans meisje en die had geen hoofddoek!
*ben koken ajuu*
edit weer typfout!
Ja volgens mij is dat ook zo, heb ik ook eens gehoord en dat dat niks
met hun geloof te maken heeft. Weet niet of het ook waar is hoor maar
denk het wel.
Cer schreef:Hadden we laatst niet ergens statjes van... ?
Is gewoon op te zoeken op de site van het CBS.... de criminaliteit scoort echt hoger bij de allochtonen hoor Shadow0. Of wil je dat niet zien
Tinkelbel schreef:Naar mijn mening moeten ze zich aanpassen aan de normen en waarden van het land waar ze in verblijven.
Ronnie26 schreef:Citaat:En over de discussie of je wel een hoofddoek maar geen petje in de klas mag dragen: dit is niet omdat het één van het geloof zou moeten en het ander er niets mee te maken heeft, maar met de bedekking van het gezicht. Heeft iemand een hoofddoek op, dan kun je alsnog de gezichtsuitdrukking en de ogen zien. Dat is met een petje niet het geval.
Ja en een muts/capision dan? Dat mag ook niet, en een hoofddoek mag wel.
Edit: En dat komt wel op hetzelfde neer.