Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:23

Nou, het gaat best snel, hoor, in zo'n abortuskliniek. Daar sta je nog van te kijken......

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:24

ik denk dat de gene die aan deze discussie meedoen dat wel weten hoop ik althans

@nadya klopt ik heb hier ook n pret echo van mijn zoon met 20 weken en is idd n heel kindje

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:26

@nadya je krijgt wel bedenktyd hoor dat is wetterlijk verplicht

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:27

Avanti, ja, dat weet ik, maar het gaat echt heel snel allemaal. Je hoeft geen week na te denken (ik geloof 48 uur ofzo, maar dat weet ik niet meer precies).

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:30

verplichte bedenktyd is 5 dagen meestal er wordt soms heelsoms n uitzondering gemaakt maar tis 5 dagen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:30

Nadya schreef:
Avanti, ja, dat weet ik, maar het gaat echt heel snel allemaal. Je hoeft geen week na te denken (ik geloof 48 uur ofzo, maar dat weet ik niet meer precies).

Je moet volgens mij een week hoor!! Verplicht!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:31

avanti4ever schreef:
verplichte bedenktyd is 5 dagen meestal er wordt soms heelsoms n uitzondering gemaakt maar tis 5 dagen

jah als het weekend er tussen zit is het dus een week

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:31

Nadya schreef:

De bedenktijd is 5 dagen, en dat is verrekte lang als je er dol graag 'vanaf' wilt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:36

5 dagen idd, werkdagen dus het is 7 dagen in werkelijkheid.

mijn vriendin heeft 1 keer een abortus gehad, door de pil heen zwanger geraakt van haar vriendje ze woonde nog bij haar ouders en had gewoon helemaal niks om het kindje te bieden. ze was toen 16 inmiddels 27 en heeft het er nog maandelijks moeilijk mee...inmiddels wil ze graag zwanger worden maar lukt het niet....al 3 jaar niet!

zo dubbel allemaal.

ik zie een hoop goede dingen voorbij komen.

wij zijn overigens zelf eens bezig geweest voor een adoptiekindje maar hier zijn zoveel regels en dingen aan verbonden dat ik heel goed begrijp dat er niet genoeg adoptieouders zijn!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:38

ik ben aan de ene kant tegen en aan de andere kant voor ik ben tegen omdat als je sex hebt weet je dat je zwanger kan raken en dus vindt ik dat je de gevolgen er van ook kan zien ik zelf zou nooit arbortus kunnen plegen maar ik ben er voor voor mensen die echt niet voor een kind kunnen zorgen en daar versta ik o.a. tieners onder

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:39

kekaro schreef:
5 dagen idd, werkdagen dus het is 7 dagen in werkelijkheid.

mijn vriendin heeft 1 keer een abortus gehad, door de pil heen zwanger geraakt van haar vriendje ze woonde nog bij haar ouders en had gewoon helemaal niks om het kindje te bieden. ze was toen 16 inmiddels 27 en heeft het er nog maandelijks moeilijk mee...inmiddels wil ze graag zwanger worden maar lukt het niet....al 3 jaar niet!

zo dubbel allemaal.

ik zie een hoop goede dingen voorbij komen.

wij zijn overigens zelf eens bezig geweest voor een adoptiekindje maar hier zijn zoveel regels en dingen aan verbonden dat ik heel goed begrijp dat er niet genoeg adoptieouders zijn!

ja de regels voor adoptiekindje te mogen hebben zijn zwaar omdat ze moeten leren om te gaan met eventuele hechtingsproblematiek, en dat is soms erg lastig voor die mensen om te begrijpen dat je zoveel moet doen om n mkindje te kunnen adopteren terwijl bijwijze van een ander wel n kindje krijgt maar er niet goed vvoor is lijkt me frustrerend..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:47

Ik ben zelf trouwens 23, mijn vriend 26 en we zijn bijna 5 jaar samen. Stel dat ik nu zwanger zou zijn zou ik de kans heel groot achtten dat ik abortus zou plegen. Waarom? Omdat ik mijzelf nog niet verantwoordelijk genoeg vind om voor zijn klein ding te zorgen en ik niet zeker weet of ik dat moedergevoel uberhaubt wel in me heb. Ik wil niet een kind krijgen terwijl ik daar niet zeker over ben. Adoptie zou voor mij echt geen optie zijn. Ik denk dat ik er of op het laatste moment van afzie, of als ik het kind wel zou kunnen afstaan een psychisch wrak zou worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:50

Oh, was het toch 5 dagen? Jee, ik kan me herinneren dat het allemaal heel snel ging bij mijn vriendin destijds. Maar zij wist ook al heel snel dat ze zwanger was, voelde het al meteen voordat ze zelfs al ongesteld moest worden. Ze hoefde in elk geval geen weken te wachten, dat weet ik wel.

Ik ben blij dat ik die beslissing nooit hoef te nemen, want ik zou het gewoon niet kunnen. Zeker niet nu ik zie hoeveel plezier en geluk onze dochter geeft in het leven en wij kinderen genoeg te bieden hebben.

Ik zou ook best willen adopteren, maar als ik van vrienden van ons hoor, wat je financieel moet opbrengen, echt niet normaal meer, hoor. Vind ik wel jammer, want wij zouden een weeskind best een liefdevol, fijn tehuis willen geven. Ondanks dat we zelf wel kinderen kunnen krijgen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:54

Ik vind de excuses "ik heb geen moedergevoel" en "ik weet niet of ik er wel aan toe ben" wel heel magertjes, hoor. Ik ben heel duidelijk tegenstander van abortus als dat de excuses zijn, ik ben voor abortus als het om schrijnende gevallen gaat (zoals verkrachting, ernstige handicaps bij het ongeboren kind, etc.). Maar om over een leven te beslissen met argumenten als "het moedergevoel ontbreekt"...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:56

chevax schreef:
Ik vind de excuses "ik heb geen moedergevoel" en "ik weet niet of ik er wel aan toe ben" wel heel magertjes, hoor. Ik ben heel duidelijk tegenstander van abortus als dat de excuses zijn, ik ben voor abortus als het om schrijnende gevallen gaat (zoals verkrachting, ernstige handicaps bij het ongeboren kind, etc.). Maar om over een leven te beslissen met argumenten als "het moedergevoel ontbreekt"...

Helemaal met je eens. Dan moet je maar heel goed zorgen, dat je niet zwanger wordt!!!! Je beslist niet zomaar over een mensenleven.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:59

chevax schreef:

ja dat vind ik ook.
Een onverwachte zwangerschap neemt zoveel verschillende gevoelens met zich mee.
de meeste krijgen dat moedergevoel vanzelf wel dat is immers een oer instinct.
Zo'n beslissing die je maakt heet gevolgen voor de rest van je leven en een abortus brengt veel risico's met zich mee.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:01

Nadya schreef:
chevax schreef:

Helemaal met je eens. Dan moet je maar heel goed zorgen, dat je niet zwanger wordt!!!! Je beslist niet zomaar over een mensenleven.

Tja, maar als je toch onverhoopt tot die paar procent behoort die pech heeft moet je toch een keuze maken. En over het moedergevoel, ik zorg liever dat een kind dan niet geboren wordt, dan dat ik een kind opscheep met een moeder die het kind niet wil hebben en er niet goed voor kan zorgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:05

odetteke schreef:

Tja, maar als je toch onverhoopt tot die paar procent behoort die pech heeft moet je toch een keuze maken. En over het moedergevoel, ik zorg liever dat een kind dan niet geboren wordt, dan dat ik een kind opscheep met een moeder die het kind niet wil hebben en er niet goed voor kan zorgen.
[/quote]

Het gaat erom dat er helaas ook bij veel mensen heel nonchalant met anticonceptie omgegaan wordt en dat vind ik niet kunnen. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is ofzo, ik neem aan van niet Haha! maar helaas heb ik wel van die mensen gekend. En daar ben ik heel erg tegen!! Dat vind ik niet kunnen. Zorg dan gewoon dat je niet zwanger wordt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:06

Maar waarom ga je er vanuit dat je niet voor het kind kan zorgen? Ik kan me goed voorstellen dat je geen moedergevoel hebt, als je niet zwanger bent. Dat is namelijk ook geen knopje dat je zelf aan en uit zet. En "er niet aan toe zijn"; enige verantwoordelijkheid is misschien op zijn plaats. Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:07

chevax schreef:
Maar waarom ga je er vanuit dat je niet voor het kind kan zorgen? Ik kan me goed voorstellen dat je geen moedergevoel hebt, als je niet zwanger bent. Dat is namelijk ook geen knopje dat je zelf aan en uit zet. En "er niet aan toe zijn"; enige verantwoordelijkheid is misschien op zijn plaats. Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...

Is ook waar, er verandert meestal een hele hoop in je mentale gesteldheid als je eenmaal wel zwanger bent. Heb dat zelf ook ervaren Haha! Haha! Haha! Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:08

Nadya schreef:
chevax schreef:

Is ook waar, er verandert meestal een hele hoop in je mentale gesteldheid als je eenmaal wel zwanger bent. Heb dat zelf ook ervaren Haha! Haha! Haha! Haha!

Niet bij iedereen hoor, dat heb ik ervaren Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:10

Gelukkig bij de meesten wel, hoor, Manie. Truukje van de natuur.......
Nogmaals, het gaat mij om de nonchalance van mensen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:15

Stel dat mijn ouders geen moedergevoel hadden gehad, dan had mijn vriend nu waarschijnlijk met een ander meisje samengewoond waar hij ook heel gelukkig mee zou zijn.... Knipoog

Mijn schoonzussen waar ik heel veel mee optrek hebben afgelopen zomer allebei een kind gekregen. Ik heb dus van dichtbij gezien wat het met je doet (en hoe mensen kunnen veranderen Knipoog) maar als ik die baby's zie heb ik nieteens de neiging om ze aan te raken of aan te kijken, ik heb veel liever dat hun kat bij me op schoot springt. Ik erger me dood aan dat gejank en gebler en word al helemaal gestoord als ik meer dan een half uur in dezelfde ruimte moet zitten. Ik wil het risico niet lopen dat ik dat gevoel bij mijn eigen kind ook zou hebben, dat zou ik niet eerlijk tegenver het kind vinden.

esilep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:16

Als ik nu zwanger zou zijn zou ik het direct weg laten halen. Ik heb nog een hele studie en cariere voor me, geen geld en gewoon geen zin in kinderen. En dat geen zin hebben vind ik al een goede rede. Nu moet je er natuurlijk wel gewoon voor zorgen dat je niet zwanger wordt. En daar zijn tegenwoordig meer dan genoeg middellen voor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:18

Dan moet je zorgen dat je dus niet zwanger wordt, Odetteke.