Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadya schreef:Avanti, ja, dat weet ik, maar het gaat echt heel snel allemaal. Je hoeft geen week na te denken (ik geloof 48 uur ofzo, maar dat weet ik niet meer precies).
avanti4ever schreef:verplichte bedenktyd is 5 dagen meestal er wordt soms heelsoms n uitzondering gemaakt maar tis 5 dagen
Nadya schreef:Avanti, ja, dat weet ik, maar het gaat echt heel snel allemaal. Je hoeft geen week na te denken (ik geloof 48 uur ofzo, maar dat weet ik niet meer precies).
kekaro schreef:5 dagen idd, werkdagen dus het is 7 dagen in werkelijkheid.
mijn vriendin heeft 1 keer een abortus gehad, door de pil heen zwanger geraakt van haar vriendje ze woonde nog bij haar ouders en had gewoon helemaal niks om het kindje te bieden. ze was toen 16 inmiddels 27 en heeft het er nog maandelijks moeilijk mee...inmiddels wil ze graag zwanger worden maar lukt het niet....al 3 jaar niet!
zo dubbel allemaal.
ik zie een hoop goede dingen voorbij komen.
wij zijn overigens zelf eens bezig geweest voor een adoptiekindje maar hier zijn zoveel regels en dingen aan verbonden dat ik heel goed begrijp dat er niet genoeg adoptieouders zijn!
chevax schreef:Ik vind de excuses "ik heb geen moedergevoel" en "ik weet niet of ik er wel aan toe ben" wel heel magertjes, hoor. Ik ben heel duidelijk tegenstander van abortus als dat de excuses zijn, ik ben voor abortus als het om schrijnende gevallen gaat (zoals verkrachting, ernstige handicaps bij het ongeboren kind, etc.). Maar om over een leven te beslissen met argumenten als "het moedergevoel ontbreekt"...
chevax schreef:Ik vind de excuses "ik heb geen moedergevoel" en "ik weet niet of ik er wel aan toe ben" wel heel magertjes, hoor. Ik ben heel duidelijk tegenstander van abortus als dat de excuses zijn, ik ben voor abortus als het om schrijnende gevallen gaat (zoals verkrachting, ernstige handicaps bij het ongeboren kind, etc.). Maar om over een leven te beslissen met argumenten als "het moedergevoel ontbreekt"...
Nadya schreef:chevax schreef:Ik vind de excuses "ik heb geen moedergevoel" en "ik weet niet of ik er wel aan toe ben" wel heel magertjes, hoor. Ik ben heel duidelijk tegenstander van abortus als dat de excuses zijn, ik ben voor abortus als het om schrijnende gevallen gaat (zoals verkrachting, ernstige handicaps bij het ongeboren kind, etc.). Maar om over een leven te beslissen met argumenten als "het moedergevoel ontbreekt"...
Helemaal met je eens. Dan moet je maar heel goed zorgen, dat je niet zwanger wordt!!!! Je beslist niet zomaar over een mensenleven.
odetteke schreef:
chevax schreef:Maar waarom ga je er vanuit dat je niet voor het kind kan zorgen? Ik kan me goed voorstellen dat je geen moedergevoel hebt, als je niet zwanger bent. Dat is namelijk ook geen knopje dat je zelf aan en uit zet. En "er niet aan toe zijn"; enige verantwoordelijkheid is misschien op zijn plaats. Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...
Nadya schreef:chevax schreef:Maar waarom ga je er vanuit dat je niet voor het kind kan zorgen? Ik kan me goed voorstellen dat je geen moedergevoel hebt, als je niet zwanger bent. Dat is namelijk ook geen knopje dat je zelf aan en uit zet. En "er niet aan toe zijn"; enige verantwoordelijkheid is misschien op zijn plaats. Het is maar gelukkig dat in de tijd van onze ouders abortus nog niet zo'n "eenvoudige" keuze was. Want stel je voor dat zij ook nog niet het oudergevoel hadden...
Is ook waar, er verandert meestal een hele hoop in je mentale gesteldheid als je eenmaal wel zwanger bent. Heb dat zelf ook ervaren![]()
![]()
![]()