Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Chiwawa schreef:Ik teken niet...
enerzijds omdat naar mijn mening ELK dier lijdt bij het slachten, je kan beter een petitie opstarten die een geheel nieuwe slachtmethode vraagt, want hersendood zijn, garandeert ZEKER NIET een verminderde pijn...
ten tweede omdat ik vind dat je respect moet hebben voor die mensen hun geloof... Moest men in onze godsdienst meegeven dat je enkel bio-producten mag eten... hoe zou jij je dan voelen als je daar niet over kon beschikken? Ik weet dat dit voorbeeld anders ligt, maar - alhoewel ik zelf niet gelovig ben- vind ik dat het moet kunnen, het gaat hier tenslotte ook niet over massaproductie...
ik ben het hier niet helemaal mee eens:
ik respecteer ook dat mensen hun geloof volgenmaar even hoor.. in de tijd van Mohammed hadden ze nog geen andere manier van slachten.. geen verdoving! mensen zeggen dat het zo moet van Mohammed maar in werkelijkheid is het zo dat dat toen er enige manier was om te slachten!
in geloof niet dat er in de Koran mag staan : slacht de dieren door hun nek door te snijden, verdoving is verboden de dieren moeten het voelen
![]()
en bio-producten zijn niet alleen op deze manier haalbaar er zijn manieren waarbij de dieren welicht minder lijden, tuurlijk niet zonder pijn maar wel lichter gemaak! zodra je hersendood bent voel en weet je niks meer je kan niet meer tot leven "gewekt" worden
.
Ik ben tegen deze manier van slachten (waarschijnlijk wel te merken) omdat er een vriendelijkere manier is om te slagen .. in een klap dood lijkt mij persoonlijk fijner dan langzaam leegbloeden!waar de meeste mensen de fout in gaan, is als het fout gaat met zo'n pin het een onverdragelijke pijn veroorzaakt.
dit is zeker niet aanvallend bedoelt naar jou Chiwawa maar jou punten was precies het gene waar ik het mee eens ben maar van mening ben dat het anders kan
Botervlieg schreef:Ik heb niet helemaal bijgelezen,
maar hebben jullie - althans degenen die de protestmail getekend hebben -
ook een mail teruggekregen van AH waarin ze stellen dat Radar
verkeerde info. heeft gegeven?
Ik heb 'm direct doorgestuurd naar Radar.
smurffie schreef:even voor de duidelijkheidik ben vegetaries
ik heb geen make-up dat niet dierproefvrij is .. moet eerlijk zijn dat ik niet naar de herkomst van mn kleding kijk
Miss_Maya schreef:loutjuh schreef:Miss_maya: ben jij vegetarisch??
Nee , ik eet wel geen varkens/koeien/paarden vlees
Wel vis en kip voornamelijk want in spagettie zit ook vlees ..
chevax schreef:Wie van de mensen die nu zo fel van leer trekken tegen deze manier van slachten, hebben zich hiervoor als eens verdiept in de herkomst en slacht van het karbonaadje op hun bord?
imaudy schreef:
Die mail heb ik ook gekregen![]()
Ik las ergens wat grappigs, je moet gewoon een paar pakjes varkensvlees in die bakken halalvlees leggen, iedereen legt wel eens iets op de verkeerde plek terug
Botervlieg schreef:imaudy schreef:
Die mail heb ik ook gekregen![]()
Ik las ergens wat grappigs, je moet gewoon een paar pakjes varkensvlees in die bakken halalvlees leggen, iedereen legt wel eens iets op de verkeerde plek terug
Stout!
dwaallicht schreef:
Ik vind het bovendien nogal actie om zieltjes te winnen van de partij voor de dieren; ze weten dat half nederland een hekel heeft aan moslims en wat is er dan makkelijker dan gewoon een rel te starten over halal vlees..
milo schreef:hebben jullie de krant al gelezen? (ik weet niet of dit eerder genoemd is)
veel kippen die 'wij' slachten, worden niet genoeg verdoofd (in een stroombad!!!!!) en maken dus ook bewust mee hoe ze worden opgehangen aan hun poten en de strot wordt doorgesneden.
dat vind ik NOG erger.
Berdien schreef:Maar ik snap het nog steeds niet. In de krant stond er ook een stuk over. Maar "gewoon" slachten gebeurt ook niet verdoofd toch? Die beesten krijgen heus geen prikje in het kader "nou voeltie er niks meer van". Ja, ze krijgen een pin. Waardoor ze hersendood zijn. Dieren die met een halsslagadersnede worden omgelegt zijn ook hersendood. Punt van discussie?
Daarnaast stond er nog een stuk in de krant over het feit dat het vaak fout gaat bij kippenslachterijen. Hoor je daar iemand over?Nee we zijn allemaal diep verontwaardigd over die barbaarse slachtmethodes, terwijl we zelf geen haar beter zijn.
imaudy schreef:smurffie schreef:even voor de duidelijkheidik ben vegetaries
ik heb geen make-up dat niet dierproefvrij is .. moet eerlijk zijn dat ik niet naar de herkomst van mn kleding kijk
Goh ben jij plantaardig dan??
Of bedoel je misschien vegetarier?
Marigold schreef:om even terug te komen op Jezus (paar pagina's geleden)
God heeft ons de opdracht te geven om goed voor de aarde, de dieren, de natuur, alles, te zorgen.
dus nee God/ Jezus vind het niet maar gewoon goed allemaal dat er bioindustrie is enzo..
vroeger, in het oude testament (begin) was er nog onderscheid tussen rein en onrein (dieren), later is dat ontkracht door God zelf, omdat het voedsel voor de maag is, je eet en het komt er weer uit.
je wordt daar niet onrein van, er zijn andere dingen waar je wel onrein van wordt, in je gedachten of je geest.
dus slachtregels enzo hebben wij ook niet, omdat wij (ja klinkt weer zo ingewikkeld ben ik bang) niet meer onder de wet leven zegmaar.
wij hebben gewoon niet heel veel regels enzo.
Jezus heeft ons vrij gekocht, en daarmee hoeven wij dus niet meer in die zin te verdienen om bij God te mogen zijn.
er is wel aangetoond trouwens dat de vleessoorten die van oorsprong onrein waren, minder goed voor de mens zijn dan de vleessoorten die rein waren!
dus er zit wel iets in; en sowiezo God heeft altijd het beste met ons voor, dat blijkt ook hier uit weer.
wat ik inmiddels uit dit topic heb begrepen over het halal slachten, dat dat niet het drama is die ik me erbij voorstelde, nou gelukkig dan maar!
maar wat ik er dan toch nog op tegen heb is dat het vlees geslacht wordt in naam van Allah, daar heb ik moeite mee, omdat ik geloof in God en Jezus, en het dus niet fijn vind dat het vlees in naam van een andere god geslacht is.
kippenvlees, dat kocht ik al bijna nooit omdat ik al dacht dat het niet goed was, ook om het transport, en ook om het schredderen van kuikens, en ook omdat ik het maar onzin vind dat zo'n klein diertje moet worden geslacht weet je wel, voor 1 keer avond eten ofzo..
maar nu ik gezien heb op tv bij éenvandaag gister op tv hoe vaak dat fout gaat, verschrikkelijk, nee ik koop het echt niet meer!
sowiezo maar dat had ik al eerder gezegd kopen wij eigenlijk alleen maar rundvlees bij een biologische boer in de buurt die zo nu en dan een koe (blonde) laat slachten, en het vlees aan huis verkoopt.
Miss_Maya schreef:
rensju schreef:er staat: Heel veel rundvlees in de Nederlandse schappen is afkomstig van onverdoofd geslachte dieren, terwijl de consument daarvan niet op de hoogte is.
Hier concludeer ik uit, dat ook dieren zonder de halal-levenswijze, op de halal slachtmanier worden geslacht..
MissQ schreef:Marigold schreef:om even terug te komen op Jezus (paar pagina's geleden)
God heeft ons de opdracht te geven om goed voor de aarde, de dieren, de natuur, alles, te zorgen.
dus nee God/ Jezus vind het niet maar gewoon goed allemaal dat er bioindustrie is enzo..
vroeger, in het oude testament (begin) was er nog onderscheid tussen rein en onrein (dieren), later is dat ontkracht door God zelf, omdat het voedsel voor de maag is, je eet en het komt er weer uit.
je wordt daar niet onrein van, er zijn andere dingen waar je wel onrein van wordt, in je gedachten of je geest.
dus slachtregels enzo hebben wij ook niet, omdat wij (ja klinkt weer zo ingewikkeld ben ik bang) niet meer onder de wet leven zegmaar.
wij hebben gewoon niet heel veel regels enzo.
Jezus heeft ons vrij gekocht, en daarmee hoeven wij dus niet meer in die zin te verdienen om bij God te mogen zijn.
er is wel aangetoond trouwens dat de vleessoorten die van oorsprong onrein waren, minder goed voor de mens zijn dan de vleessoorten die rein waren!
dus er zit wel iets in; en sowiezo God heeft altijd het beste met ons voor, dat blijkt ook hier uit weer.
wat ik inmiddels uit dit topic heb begrepen over het halal slachten, dat dat niet het drama is die ik me erbij voorstelde, nou gelukkig dan maar!
maar wat ik er dan toch nog op tegen heb is dat het vlees geslacht wordt in naam van Allah, daar heb ik moeite mee, omdat ik geloof in God en Jezus, en het dus niet fijn vind dat het vlees in naam van een andere god geslacht is.
kippenvlees, dat kocht ik al bijna nooit omdat ik al dacht dat het niet goed was, ook om het transport, en ook om het schredderen van kuikens, en ook omdat ik het maar onzin vind dat zo'n klein diertje moet worden geslacht weet je wel, voor 1 keer avond eten ofzo..
maar nu ik gezien heb op tv bij éenvandaag gister op tv hoe vaak dat fout gaat, verschrikkelijk, nee ik koop het echt niet meer!
sowiezo maar dat had ik al eerder gezegd kopen wij eigenlijk alleen maar rundvlees bij een biologische boer in de buurt die zo nu en dan een koe (blonde) laat slachten, en het vlees aan huis verkoopt.
Wat heb je het zo super uitgelegd, het was precies wat ik bedoelde.
groetjes,
MissQ
Misser schreef:Miss_Maya schreef:
Ik weet niet waar jij je spaghetti koopt...
loutjuh schreef:dan zijn jullie allebij zwaar ontwetend. Zoek dan eerst even op wat allah betekent in het nederlands.
Citaat:Dat beketent inderdaad GOD. (en aangezien er maar 1 god is, is dat precies die zelfde goed waar jullie in geloven). Iedere nationaliteit spreekt god anders uit, maar ondanks dat hebben we het allemaal over de zelfde.