Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

mawaikee

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:16

O ja, en bijvoorbeeld wat je zegt over de toeslagen. Allereerst staan die totaal niet in verhouding tot de balastingsvoordelen die je in de hoogste belastingsgroepen krijgt.
Daarnaast bijvoorbeeld de zorgpremie. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat lager geschoolden/lage inkomens vaker ziek zijn, medicijnen moeten gebruiken ed.
Gevolg; eerst krijgen ze +-€35 euro terug op hun zorgpremie, om vervolgens de €250 no-claim niet terug te krijgen.
Tja banketstaaf joh dat je nou eenmaal minder slim bent....

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:19

mawaikee schreef:

Typisch geval van de klok horen luiden maar niet precies weten waar de klepel nou eigenlijk hangt.
Binnen de politiek kan je om allerlei diverse redenen geen onderscheid maken tussen de mensen in de lagere klasse waar marloezzke op doelt en de mensen die zich door overmacht in de lagere klassen bevinden. Zou je dit doen, zou je namelijk ook onderscheid moeten maken bij de rijken; die die ervoor gewerkt en gestudeerd heeft, oud geld, loterij gewonnen, toevallig goede erfenis gehad ed....
Iedereen klaagt maar dat de rijken zoveel belasting betalen. Iedereen vergeet daarentegen voor het gemak even dat er ook veel voordelen zijn als je in de hoge belastingsgroep valt;
bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek.
Iemand in het hoge belastingstarief kan 52% van zijn hypotheekrente aftrekken. Iemand in het lage belastingstarief kan maar 34% hypotheekrente aftrekken. Dit houdt dus in; de rijken, die toch al genoeg geld hebben om een huis te kopen, wordt het alleen maar makkelijker gemaakt, terwijl de "armere" maar zelden in staat zal zijn om een huis te kopen.

Is het reeel dat iemand die slim geboren is meer kansen in de maatschappij heeft dan iemand die "dom" geboren is?
(zelfde geldt, is het reeel dat iemand met een chronische ziekte (waar hij/zij nooit zelf om gevraagd zal hebben), door die stomme pech meer zorgpremie moet betalen, dan die gezonde persoon die zich een ongeluk rookt, drinkt, snuift weet ik veel wat en het geluk heeft nooit ziek te worden?)
Is het reeel dat de (ik zeg maar wat) topman van Nuon net zoveel kinderbijslag krijgt (terwijl er ook al een lompe villa, 3 auto's 4 zeiljachten en twee tennisbanen in het bezit zijn...(bij wijze van)) dan de moeder die is verlaten door haar man, geen alimentatie krijgt, en haar baan moest opzeggen omdat zij geen kinderopvang kan betalen, en dus zelf fulltime voor haar kinderen moet zorgen, en dus in de bijstand zit???
Ik dacht het niet!!!!

Ik vind het een heel mooi verhaal maar je hebt niet gelezen!! Jij hebt het over verschil tussen arm en rijk en ik over het feit dat het toch weer bij de middenklasse terecht komt, oftewel wie moet er betalen? Niet de rijken maar de middenklasse!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:21

mawaikee schreef:
ninja2 schreef:

Van dat dom zijn ben ik het totaal niet mee eens. Want iemand die niet zo slim is kan ook best wel een vervolgopleiding doen waarmee ie verder kan komen in de wereld.
En je kan ook wel zeggen dat mensen die meer verdienen ook meer belasting voordeel krijgen over hun hypotheek. Maar aan de andere kant krijgen de mindere ook overal een toeslag op. Huur, zorg, school, gemeentelijke lasten enz.

Tuurlijk, daar heb je gelijk in, maar laten we eerlijk zijn. Iemand die IVBO heeft gedaan, vervolgens opleiding groen, en nu bij plantsoenendienst gemeente werkt. Die persoon heeft in principe net zo hard gestudeerd als iemand die VWO --> geneeskunde --> chirurg heeft gedaan. Ieder op zijn of haar eigen niveau.
Hoe groot is nu de kans dat de IVBO'er ooit tot de rijkere klasses zal gaan behoren. En hoe groot is de kans dat de chirurg bij de rijkere klasses gaat behoren. Juist ja, dat hoef ik niet toe te lichten.
Dan is het toch niet eerlijk, dat de IVBO'er, die op zijn eigen niveau net zo hard heeft gestudeerd, minder kansen ed krijgen in de maatschappij dan de VWO'er, puur omdat die VWO'er het geluk heeft gehad met een goed stel hersens te zijn geboren?

Ik heb zelf ook IVBO gedaan dus kan ik er wel over mee praten dat als je iets wil dat er echt wel een weg is.En het ligt er ook nog eens aan wat voor een keuzes je maakt voor een baan. Want om in het voorbeeld te gaan zitten van de man in de platsioenendienst die kan ook met zijn diploma bij een tuinbedrijf gaan werken en zal dan ook al meer verdienen.
En als je ergens werkt kun je ook nog wel opklimmen met cursusen enz. En tuurlijk zal het voor een chirug wel allemaal makkelijker gaan.
En wat is rijk en wat is arm??
Daar zijn de meningen ook nog wel eens over verdeeld.
Want als jet aan de PVDA ligt is iedereen boven een minimum loon al rijk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:22

ninja2 schreef:
Volgens mij heb je nu haal je iets door de war. Ik spreek mezelf niet tegen hoor.

Zeker niet........
Lees je eigen bewering maar eens even GOED door.........
Je bedoelt HOGER maar schrijft LAGER volgens mij......... Nagelbijten / Gniffelen

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:22

_Michelle__ schreef:
En moet de VWO'er die er ook niets aan kan doen dat hij een goed stel hersens heeft gehad daar dan maar de dupe van worden?

Die VWO'er wordt er echt niet minder van als hij/zij een klein beetje meer inlevert.
Bijvoorbeeld de groep die geen kinderbijslag meer zouden krijgen; is alleen de top 5% inkomens.
De AOW plannen van de PVDA, komt neer op een bijdrage van maximaal €10 per maand, voor wederom die top 5% aanvullende inkomens. Waarom moet dit? Vergrijzing! Wordt er nu niet ingegrepen op de AOW, is er straks geen geld meer voor de nieuwe ouderen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:23

@annepanne: wát moet jij dan nu precies gaan betalen voor anderen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:24

aanvulling op mawalkee: en als de AOW zou wordne afgeschaft, hebben onze grootouders voor niks gevochten voor dit recht. Ik ben het grosso modo met mawalkee eens.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:25

ninja2 schreef:

Ik heb zelf ook IVBO gedaan dus kan ik er wel over mee praten dat als je iets wil dat er echt wel een weg is.En het ligt er ook nog eens aan wat voor een keuzes je maakt voor een baan. Want om in het voorbeeld te gaan zitten van de man in de platsioenendienst die kan ook met zijn diploma bij een tuinbedrijf gaan werken en zal dan ook al meer verdienen.
En als je ergens werkt kun je ook nog wel opklimmen met cursusen enz. En tuurlijk zal het voor een chirug wel allemaal makkelijker gaan.

Tuurlijk, het kan, en ik gebruik ook zeer grote tegenstellingen, maar helaas zijn die tegenstellingen er wel...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:26

mawaikee schreef:
O ja, en bijvoorbeeld wat je zegt over de toeslagen. Allereerst staan die totaal niet in verhouding tot de balastingsvoordelen die je in de hoogste belastingsgroepen krijgt.
Daarnaast bijvoorbeeld de zorgpremie. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat lager geschoolden/lage inkomens vaker ziek zijn, medicijnen moeten gebruiken ed.
Gevolg; eerst krijgen ze +-€35 euro terug op hun zorgpremie, om vervolgens de €250 no-claim niet terug te krijgen.
Tja banketstaaf joh dat je nou eenmaal minder slim bent....

Iemand die minder verdiend betaald 15%(ongeveer) minder belasting dan iemand die rijk is(52%)
En van het ziek zijn ja daar kan je iemand die rijker is niet op aan rekenen vind ik.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:26

ninja2 schreef:

Precies. Het is ook maar net wat je er voor over hebt.
Ik ken een meisje die ook IVBO heeft gedaan en uiteindelijk meer verdient dan mij met mijn HAVO diploma.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:27

Er kan wel gezegd worden dat de rijken er op achteruit gaan. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een zo'n "hoog" en leuk mogelijke baan zoeken. Wat moet er dan gebeuren met de minder leuke banen. Weer mensen uit andere landen hierheen halen. En ik vind ook dat de "rijke" niet besefen dat ze al zo veel hebben. Een gemiddeld mens kan echt geen paard aanschaffen. En sommige kunnen niet eens paardrijden, omdat het geld er niet is. Ik vind het een best wel asociale gedachten (de mensen er buiten gelaten die wel dag en nacht werken om het te kunne bekostigen) dat de rijke alleen maar meer willen.

_Ananas_

Idd Ninja2! Bovenden wil niet zeggen dat als je niet goed kan leren dat je dan niets kan? Vaak zijn die mensen gruwelijk handig met hun handen! En als je eens ziet wat bijvoorbeeld bouwvakkers of betonvlechters verdienen dan zijn dit echt niet mensen die in de lagere klasse zitten omdat ze niet zo goed konden leren!

chevax

Waar haal je dat vandaan, dat iederen met een inkomen net boven modaal al rijk is in de ogen van de PvdA? Volgens mij zijn we er allemaal bij gebaat om in een land te wonen waar de regering tegenstellingen tussen arm en rijk in ieder geval poogt in te tomen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:29

Stand tot nu toe..........
42% stemt extreem links...
Dat belooft wat voor 8 jaar als deze bokkertjes stemgerechtigd zijn geworden..... Haha!

Afbeelding

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:30

Gaat de discussie nu over het wel of niet kunnen leren? Je hoeft je er ook niet bepaald voor te schamen dat je voldoende bij de pinken bent om een studie neurochirurgie te volgen. En dat is nu vaka wel zo. Als je hebt gestudeerd en je hebt een goede baan, komen plots allerlei rare vergelijkingen met bouwvakkers enzo uit een hoge hoed.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:30

furious schreef:
Er kan wel gezegd worden dat de rijken er op achteruit gaan. Maar ik denk dat bijna iedereen wel een zo'n "hoog" en leuk mogelijke baan zoeken. Wat moet er dan gebeuren met de minder leuke banen. Weer mensen uit andere landen hierheen halen. En ik vind ook dat de "rijke" niet besefen dat ze al zo veel hebben. Een gemiddeld mens kan echt geen paard aanschaffen. En sommige kunnen niet eens paardrijden, omdat het geld er niet is. Ik vind het een best wel asociale gedachten (de mensen er buiten gelaten die wel dag en nacht werken om het te kunne bekostigen) dat de rijke alleen maar meer willen.

Tja zo is de wereld nu eenmaal en ik denk niet dat je het daarmee op kunt lossen.

Ik heb het ook niet over de hele rijke mensen die een miljoentje minder niet missen. Die worden er niet slechter door.
Maar bijv mijn ouders hebben hun eigen altijd rot gewerkt om mij en mijn zus alles te geven wat we nodig hadden en wilden hebben.
Studiefinanciering kregen we nauwelijks omdat mijn ouders boven het gemiddelde zaten wat ze verdienden en dan krijg je minder en moet je dus veeeeel bijleggen aan schoolgeld wat ook niet altijd even makkelijk te bekostigen was.
Dus mijn ouders worden gestraft omdat ze altijd zo hard hebben gewerkt voor ons... Beetje krom..

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:31

ik ga vvd stemmen.
ik vind de sp zo'n onnozele partij! sorry, voor mijn uitspraak, maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat de rijken nog meer in zouden moeten leveren, terwijl het belastingstelsel bij ons al volgens boxen werkt.

die jan marijnessen (schrijf ik dit goed?) rijd zelf in een ferrari rond, die heeft makkelijk praten.
mijn ouders werken erg hard voor hun geld, en ik vind niet dat ze daarom meer in zouden moeten leveren.

ik doe nu erg hard mijn best op het vwo, om later goed te kunnen verdienen. maar om dan de heleboel maar weer in te leveren, nee sorry...

ook pvda zou ik nooit stemmen.
het beleid wat zij voeren tegenover buitenlanders staat me niet aan.
meer moskeen ed, nee dat hoeft niet voor mij.

edit: schrijffout
Laatst bijgewerkt door kerstkrans op 15-11-06 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:32

En mogen mensen die helemaal niks hebben dan wel verder achteruit worden geholpen? Als je heel hard werkt, doe je dat meestal om (meer) geld te verdienen, uitzonderingen daargelaten. En waarom zou je optimaal van bepaalde voorzieningen moeten genieten als je veel verdient?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:33

claudie schreef:
ik ga vvd stemmen.
ik vind de sp zo'n onnozele partij! sorry, voor mijn uitspraak, maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat de rijken nog meer in zouden moeten leveren, terwijl het belastingstelsel bij ons al volgens boxen werkt.

die jan marijnessen (schrijf ik dit goed?) rijd zelf in een ferrari rond, die heeft makkelijk praten.
mijn ouders werken erg hard voor hun geld, en ik vind niet dat ze daarom meer in zouden moeten leveren.

ik doe nu erg hard mijn best op het vwo, om later goed te kunnen verdienen. maar om dan de heleboel maar weer in te leveren, nee sorry...

ook pvda zou ik nooit stemmen.
het beleid wat zij voeren tegenover buitenlanders staat me niet aan.
meer moskeen ed, nee dat hoeft niet voor mij.

edit: schrijffout

Hee een gelijke gevonden Haha!
*schudt de hand

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:35

welke mensen hebben niks? de mensen die capabel zijn o te werken, moeten maar eens de handen uit de mouwen steken!

hoeveel jongeren zie ik bij mij wel niet op het vwo verdwijnen, die geen zak!! uitvoeren, en later aan een minder betaalde baan komen, omdat ze hun best niet hebben gedaan?

nee, ik vind het onzin, verschil is en zal er altijd blijven!
als ik zie hoe hard mijn vader werkt voor zijn geld, zou ik het erg sneu vinden als hij het allemaal in moet leveren.

daarbij moet ik zeggen dat mijn vader zelfs een lintje heeft gekregen, omdat hij zoveel voor de maatschappij doet, dus hij is niet alleen met zijn eigen centjes ed bezig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:36

claudie schreef:

Rolleyes

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:37

_Michelle__ schreef:
furious schreef:

Tja zo is de wereld nu eenmaal en ik denk niet dat je het daarmee op kunt lossen.

Ik heb het ook niet over de hele rijke mensen die een miljoentje minder niet missen. Die worden er niet slechter door.
Maar bijv mijn ouders hebben hun eigen altijd rot gewerkt om mij en mijn zus alles te geven wat we nodig hadden en wilden hebben.
Studiefinanciering kregen we nauwelijks omdat mijn ouders boven het gemiddelde zaten wat ze verdienden en dan krijg je minder en moet je dus veeeeel bijleggen aan schoolgeld wat ook niet altijd even makkelijk te bekostigen was.
Dus mijn ouders worden gestraft omdat ze altijd zo hard hebben gewerkt voor ons... Beetje krom..

Iedereen moet toch schoolgeld betalen? En het is niet zo dat als je minder geld hebt dat je dan minder schoolgeld betaald. Er zijn vast ouders die minder verdienen en nog boven het gemiddelde zitten.En bijna iedereen krijgt rond de 90 euro studiefinaciering toch? of valt dat bij jou nog onder veel?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:38

_Michelle__ schreef:
furious schreef:

Idd het verschil tussen arm en rijk is er altijd al geweest en dat kun je echt niet oplossen en helemaal niet in nederland.

Wranglerbutt

CGJ12 schreef:
Stand tot nu toe..........
42% stemt extreem links...
Dat belooft wat voor 8 jaar als deze bokkertjes stemgerechtigd zijn geworden..... Haha!

Afbeelding

Wat een ontzettend ongenuanceerde aanname Clown
Hoeveel 18-minners met Wilders-voorkeur denk je dat er hier op Bokt zijn?

kerstkrans

sorry hoor, maar waat slaat die smiley op?
als je een beetje tv had gekeken had je het zelf kunnen zien.