'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:07

amondi schreef:
Waarom? toen was hij voor mij echt onbelangrijk! en die baby: het gaat erom dat hij dat dus wel deed! en idd, hij zal er best ziek van geweest zijn dat een ander dat filmde.... kreeg hij geen royalties!

Toon liever een beetje respect voor iemand die door een triest ongeluk overleden is en voor zijn nabestaanden ipv zo dom te zaniken... Hier gaat dit topic niet over! Dat hij voor jou onbelangrijk was wil nog niet zeggen dat hij dat voor iedereen was, in tegendeel! En royalties...alsof hij daar ook maar een moer om hoefde te geven, die man trok zijn eigen plan en dat maakte hem imo juist zo sterk! Lieve help zeg, ik vind het gebrek aan respect voor deze man die overleden is echt te triest van woorden. Ik schaam me plaatsvervangend als ik sommige reacties lees... ik voel dat mijn bloed lanzaamaan begint te koken, dus ik denk dat ik bokt iig voorlopig maar gedag zeg om niet meer met zoveel kortzichtigheid en gebrek aan respect te hoeven worden geconfronteerd.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:10

Douni schreef:
picobello schreef:
Beetje jammer dat iedereen nu kritiek moet leveren op zijn werkwijze, zeker gezien het feit dat hij in zijn eentje meer voor natuurbehoud en dieren heeft gedaan dan menig ander.
Ik ben al heel lang fan van zijn programma's en vind het vreselijk jammer dat er nu geen nieuwe meer zullen komen.

Helemaal mee eens!
Hij heeft zoveel gedaan voor de flora en fauna en dan gaan mensen hem nog steeds wijzen op zijn fouten.
Hij heeft een prachtig leven gehad waar hij trots op mag zijn.
In mijn ogen was hij een beetje de Oprah van de dieren.

Dat mag, maar in mijn ogen was het iemand die altijd al op het randje liep kwa omgang met dieren (en in mijn ogen onnodige risico`s nam) en het wat mij betreft zelf opgezocht heeft. Ik vergelijk het maar met iemand die met een motor over zoveel mogelijk bussen probeert te springen. Heel knap en dapper, maar ook gevaarlijk en onnodig om het te doen. En tuurlijk heeft hij veel gedaan voor flora en fauna, maar ik was en ben het nog steeds niet eens met de manier waarop hij om ging met de dieren in zijn programma.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:11

Citaat:
Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

Dat vind ik wel een beetje grof gezegd, die man deed het ook omdat het zijn passie was. Zoals wij onze liefde voor paarden hebben, had hij dat voor krokodillen en andere "vreemde" dieren.
Hoe die het deed ( met een 1 maanden oude baby, een giga krok voeren) is een ander verhaal. En als je zoiets gevaarlijks doet is de kans er dat je zoiets gebeurd, maar als jij een trap kan een paard krijgt ergens waar het ut niet kan hebben, en je overlijd vervolgens, om dan te zeggen eigen schuld.. Verward
Maar buiten dat; erg sneu voor die man, en natuurlijk voor zn na bestaanden..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:13

@vikki: Ja, de waarheid vanaf een andere kant zien kan hard aankomen!

nergens heb ik geen respect voor hem getoond, alleen voor sommige/veel van zijn acties! En voor zijn totale disrespect voor de dieren die hij treiterde en pestte om maar een goed plaatje te krijgen!

Daardoor krijgt hij fans... prima maar ook zeker mensen zoals ik die het een walgelijke vertoning en uitbuiting van dieren vonden! Zie ook mijn eerdere posts! Beide meningen zul je hier aantreffen, dan moet jij het niet op de man spelen! accepteren gewoon dat mensen vereschillend over hem denken

Dus laat dat respect er aub buiten!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:14

roxiie schreef:
Citaat:
Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

Dat vind ik wel een beetje grof gezegd, die man deed het ook omdat het zijn passie was. Zoals wij onze liefde voor paarden hebben, had hij dat voor krokodillen en andere "vreemde" dieren.
Hoe die het deed ( met een 1 maanden oude baby, een giga krok voeren) is een ander verhaal. En als je zoiets gevaarlijks doet is de kans er dat je zoiets gebeurd, maar als jij een trap kan een paard krijgt ergens waar het ut niet kan hebben, en je overlijd vervolgens, om dan te zeggen eigen schuld.. Verward
Maar buiten dat; erg sneu voor die man, en natuurlijk voor zn na bestaanden..

De reden waarom ik die zin in mijn 1e posting heb gezet was heel simpel. Ik start hier eigenlijk nooit een topic (in NM) maar las laatst wel bij forumzaken dat een topic alleen open bleef als er een discussie gestart werd door de topicstarter... dan maar zo dacht ik dus Haha! Het staat er wat hard, maarja we moeten discussie hebben anders gaat het topic dicht.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:19

amondi schreef:
@vikki: Ja, de waarheid vanaf een andere kant zien kan hard aankomen!

nergens heb ik geen respect voor hem getoond, alleen voor sommige/veel van zijn acties! En voor zijn totale disrespect voor de dieren die hij treiterde en pestte om maar een goed plaatje te krijgen!

Daardoor krijgt hij fans... prima maar ook zeker mensen zoals ik die het een walgelijke vertoning en uitbuiting van dieren vonden! Zie ook mijn eerdere posts! Beide meningen zul je hier aantreffen, dan moet jij het niet op de man spelen! accepteren gewoon dat mensen vereschillend over hem denken

Dus laat dat respect er aub buiten!

Ik sprak mijn zus net, en die vertelde dat ze een tijdje terug een documentaire had gezien over hoe de afleveringen gemaakt werden. Bleek dat (bijna) alle dieren die hij vond zogenaamd, er neergelegd waren... Meer mensen die aflevering gezien? Moet zeggen dat ik dan helemaal niet meer snap waarom hij ze dan op zo`n gevaarlijke manier (aan de staart) vast wil gaan houden.. leg hem dan wat beter in het zicht neer zou je zeggen..

En even voor de duidelijkheid: Ik vond het helemaal geen onaardige vent, volgens mij was het een echte ADHD`er (druk druk), zeer begaan met wat hij deed, maar mijn manier van omgaan met dieren was het niet.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:23

Amondi; ik hoop dat ik me in kan houden en dat dit mijn laatste opmerking zal zijn... maar ik vind dit niet het topic om de man in te bekritiseren, open daar dan lekker een apart topic over! Ik vind het nog steeds repsectloos om dat in een topic over zijn overlijden te doen, dat is imo nergens voor nodig. Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben, maar ik vind het 'not done' om daar over door te zeveren in dit topic. Maar goed, dat is mijn mening en hier hoop ik het bij te houden.

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:29

vikki schreef:
amondi schreef:
Waarom? toen was hij voor mij echt onbelangrijk! en die baby: het gaat erom dat hij dat dus wel deed! en idd, hij zal er best ziek van geweest zijn dat een ander dat filmde.... kreeg hij geen royalties!

Toon liever een beetje respect voor iemand die door een triest ongeluk overleden is en voor zijn nabestaanden ipv zo dom te zaniken... Hier gaat dit topic niet over! Dat hij voor jou onbelangrijk was wil nog niet zeggen dat hij dat voor iedereen was, in tegendeel! En royalties...alsof hij daar ook maar een moer om hoefde te geven, die man trok zijn eigen plan en dat maakte hem imo juist zo sterk! Lieve help zeg, ik vind het gebrek aan respect voor deze man die overleden is echt te triest van woorden. Ik schaam me plaatsvervangend als ik sommige reacties lees... ik voel dat mijn bloed lanzaamaan begint te koken, dus ik denk dat ik bokt iig voorlopig maar gedag zeg om niet meer met zoveel kortzichtigheid en gebrek aan respect te hoeven worden geconfronteerd.

Sorry hoor maar dit is een forum! Daar mag je je mening toch uiten? Het is toch een discussie? Ik vind dat je iemand wel erg aanvalt. Ik vind ook dat die man een risico heeft genomen met zijn vak. Je weet dat het gevaarlijk dieren zijn, je weet dat het geen speeltjes zijn krokodillen. Ik bedoel die sport is wle gevaarlijker dan de paardensport hoor. Ik vind het heel sneu voor die man, maar toen hij met het vak begon heeft hij zelf een risico genomen.! Dus ooit gaat zoiets een keertje fout. End ie tijd is dus nu aangekomen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:36

Mensen, discussie is prima. Maar het gaat hier vooral om de omstandigheden rond zijn dood en niet dat hij een hele tijd terug samen met zijn kind op de arm een krokodil heeft gevoerd... Laten we daar dus niet te lang bij stilstaan.

Edit: aangepast

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:38

Laatste uren 'Crocodile Hunter' Irwin gefilmd
De dood van de Australiër Steve Irwin, beter bekend als The Crocodile Hunter, staat op film. Irwin overleed maandag toen hij voor de kust van Queensland opnamen maakte voor een documentaire en werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.

De opnames laten zien dat Irwin enige tijd boven de pijlstaartrog zwemt. Plotseling steekt de rog zijn met weerhaken bezette staart omhoog en treft Irwin recht in het hart. De Australiër rukt de staart uit zijn borst, maar het is al te laat. Hij bezwijkt vrijwel meteen (lees ook 'Crocodile Hunter' gedood tijdens duiktrip).

Afbeelding
Irwin met vrouw en dochter

De cameraman is gestopt met filmen, toen hij zag dat Irwin gewond was. De beelden zijn beschreven door Irwins manager en producer John Stainton. De politie heeft de opnamen in beslag genomen, omdat ze van belang kunnen zijn voor de lijkschouwing.

Opgejaagd
Volgens politiecommissaris Michael Keating wijst niets er op dat Irwin de rog heeft opgejaagd of bang heeft gemaakt. Deskundigen denken dat de rog, die normaal gesproken niet agressief is en zijn giftige staart alleen opheft als er gevaar dreigt, zich mogelijk ingesloten voelde door Irwin en de cameraman.

Stainton zei dat Irwin zich er altijd bewust van was dat hij in het water minder goed wist waar hij mee bezig was dan op het land, waar hij helemaal in zijn element was. ‘Wij zeiden altijd dat als hij zou gaan, dat in de oceaan zou gebeuren.’

Staatsbegrafenis
Irwin krijgt waarschijnlijk een staatsbegrafenis, als zijn familie daarmee instemt. Zijn vrouw en twee kinderen vlogen maandag in een privé-jet van een wandelvakantie in Tasmanië terug naar Australia Zoo, het door Irwin gestichte natuurpark waar het gezin woonde.

Het park is dinsdag toch open gegaan. Honderden mensen zijn inmiddels langsgekomen om bloemen of briefjes neer te leggen.

Discovery Channel, dat Irwins programma uitzond, komt met een marathonuitzending over het werk van de krokodillenjager. Irwin werd wereldberoemd met zijn televisieprogramma over krokodillen, en dan vooral door zijn enthousiasme (bekijk een fragment). Het programma, dat in 1992 voor het eerst werd uitgezonden, maakte van Irwin een nationale held.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:41

Djilan schreef:
Mensen, moeten we het hier nou zo uitgebreid hebben over wat hij evt niet goed deed? Hij heeft veel mooie programma's gemaakt waar veel mensen een hoop plezier aan hebben beleefd of er iets van hebben geleerd. Om hem dan nu na zijn dood in dit topic zo te bekritiseren is niet erg meelevend.

Mijn verzoek om het vanaf nu niet meer te hebben over wat hij evt allemaal fout heeft gedaan en wie het daar wel of niet mee eens zijn. Die discussie past hier op dit moment niet.

Slaat dat op dan? NM is toch juist voor discussies? Zijn zelfs topics gesloten omdat er geen discussie was (las ik tenmiste op forumzaken). Schrijf je dit als mod of als meeposter? Als we hier alleen maar mogen zeggen ahhh wat zielugggh kan dit topic toch net zo goed meteen dicht? Ik vind het heel sneu voor hem en zijn nabestaande, maar vind dat hij het er wel een beetje naar gemaakt heeft met hoe hij deed. Waarom zou ik dat niet mogen zeggen dan?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:42

Vanochtend las ik dit stukje ook, ik krijg er koude rillingen van.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:45

Tsjah weet er niet veel over te zeggen.

Alleen sneu voor zijn vrouw en kinderen, iedereen zegt wel hij speelt met zijn leven, maar hij was wel een van de weinige die deze dieren goed maar dan ook echt goed onderzocht en in de gaten hield.

Dat zou menig mens niet doen en ik heb echt respeckt voor deze man.

En wat hij nu wel en niet goed deed, Menig persoon hier zou het niet nadoen. Dus wat let jullie ga je gang, onderzoek deze beesten maar.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:48

Mariska_28 schreef:
Slaat dat op dan? NM is toch juist voor discussies? Zijn zelfs topics gesloten omdat er geen discussie was (las ik tenmiste op forumzaken). Schrijf je dit als mod of als meeposter? Als we hier alleen maar mogen zeggen ahhh wat zielugggh kan dit topic toch net zo goed meteen dicht? Ik vind het heel sneu voor hem en zijn nabestaande, maar vind dat hij het er wel een beetje naar gemaakt heeft met hoe hij deed. Waarom zou ik dat niet mogen zeggen dan?

Ik was niet duidelijk genoeg, sorry Bloos
Discussie mag natuurlijk (inderdaad zeker op NM), maar het ging er nu over dat hij ooit met zijn baby op de arm een krokodil heeft gevoerd. Die discussie vond ik in dit topic niet van toepassing. Dat heeft niets met de omstandigheden rond zijn dood te maken...

En of hij het naar zijn eigen dood gemaakt heeft weten we pas als we de beelden zouden zien of het bekend wordt gemaakt. Tot die tijd is het speculatie of hij wel of niet teveel risico heeft genomen bij het filmen van die rog.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:06

Het is wel voor hem een mooie manier om te sterven imo, helaas natuurlijk te vroeg, maarach, het zat er natuurlijk wel aan te komen,
knap lúllig dat het dan gebeurd door zo'n toch relatief ongevaarlijk beestje.

weet zijn vrouw het eigenlijk inmiddels?
die was toch op een ontdekkingstocht ofzo?

Jammer iig, vond het altijd best leuk om naar zijn programma's te kijken Ja alleen die telefoonreclame, irritant was die Vork

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:23

Deze man leefde voor het avontuur.. Hij is zelf al heel jong in aanraking gekomen met deze dieren, en daardoor is zijn passie zo sterk ontwikkeld! Dat hij het over zichzelf afgeroepen heeft is natuurlijk dikke bull oliebol, dit is nu eenmaal onlosmakelijk verweven met zijn leven.. Zo'n man kun je niet opsluiten in een wereldje zonder deze dieren, en waarschijnlijk de dieren niet zonder hem..

Zijn vrouw zal heus wel geweten hebben waar ze aan begon met Steve Irwin, want dat die passie van hem afstraalt moge duidelijk zijn!

Ik heb altijd met veel plezier naar die man en zijn films gekeken, want er was niets aanstekelijkers dan zijn passie, en enthousiasme over deze dieren. Vind het heel jammer dat daar een einde aan is gekomen.. Maar geloof me, hij had niet anders willen sterven dan tijdens het doen wat hij liefst van alles deed..

Persoonlijk vond ik het een geweldige vent, en wat een ander er van vindt mag die persoon helemaal zelf weten..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:24

Mariska_28 schreef:
Ik sprak mijn zus net, en die vertelde dat ze een tijdje terug een documentaire had gezien over hoe de afleveringen gemaakt werden. Bleek dat (bijna) alle dieren die hij vond zogenaamd, er neergelegd waren... Meer mensen die aflevering gezien?

Toevallig wel. En waar jij en je zus het over hebben gaat over de fílm die hij en zijn vrouw gemaakt hebben.
Dus niet de serie's.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:40

Ik vind dit echt zo erg..!! ik vond het altijd zo geweldig om naar hem e kijken ,hoe hij met die dieren kom 'spelen' echt geweldig!
Heel stom, maar als ik nu tv kijk, en hij is op tv dringt het neit door dat hij er zeg maar 'niet meer is'

Echt stom... en jammer.!!

R.I.P...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:45

Ik las het vanochtend op het station. Vind het zo vreselijk. Vond die man echt geweldig, hoe hij met dieren omging en hoe hij even opgewonden over een mier kon praten als over een krokodil. Voor die man had ik echt bewondering. Zonde dat hij zo vroeg is overleden! Huilen Had hem zo graag nog in een keer in actie gezien in Australia Zoo!

Tuurlijk is het gevaarlijk maar hij wist wel wat hij deed.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:09

Ik had hem ook graag in het echt willen actie willen zien.
Maar helaas november dit jaar gaan we naar australie en op de planning staat naar Australia Zoo tegaan.
Gaan we nog steeds maar nu zal er wel een ander soort sweer hangen ben ik bang.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:29

Zit op mn werk, kan niet alle pagina's doorlezen nu.
Maar ik las een paar opmerkingen op de eerste pagina.. Jammer.

Ik ben nooit echt fan van Steve Irwinn geweest, maar ik keek wel erg graag naar zijn programma's. Vond het ook een leuke sympathieke vent. In december heb ik een maand ziek thuis gezeten, heb elke dag wel gekeken en vond t steeds leuker.
Ik schrok ook wel toen ik het hoorde.. Stomme speling van het lot.

Hij wíst waar hij mee bezig was, hoe risicovol het vak was. In géén geval eigen schuld. Dat kan gewoon niet gezegd worden. Vind ik..

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:33

Ik vind t echt heel rot allemaal Verdrietig

Vooral ook voor zn vrouw en kinderen, ze zijn nog zo jong.. Hij heeft echt altijd zo ontzettend veel lef gehad, en in zijn programma's zag je sommige dieren ook echt van heel dichtbij..
Hij verdiende dit gewoon niet... En ik schrok echt toen ik t hoorde...
Laatst bijgewerkt door Everest op 05-09-06 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:34

Ketaki schreef:
animals schreef:
Vreselijk, maar deze man had veel verstand van wilde dieren waaronder krodillen enz.
Het is altijd gevaarlijk als je ermee omgaat, maar er is altijd wel een risico aan verbonden, zo heb je het met paardrijden, maar ook met bijwijze van auto rijden.

Het is voer ieder met veel ervaring onverwacht als iets gebeurd, of het diertje zich wel of niet aangevallen voelde ze zijn net zoals andere dieren onvoorspelbaar. Zoals ik kan zeggen is het een risico van het vak.

Eerder keek ik altijd na dit programma, vind het prachtig, en vond hem toch met veel liefde de dieren behandelen voor wat wij zagen als documentair of als film reportage.

Heel erg schokkend nieuws voor zijn vrouw en kinderen, vooral als je beide ergens op een deel zit waar je niet makkelijk contact kan krijgen om iemand in te lichten.
Erg, maar het klinkt hard, maar het was toch een tikje risico voller om een ongelukje op te lopen.

Erg en veelste jong.

wat vertaal je het mooi.
ben het met je eens.
met alles wat je doet, zit een risico.
je weet alleen 1 ding
als je geboren wordt, ga je ook dood.
meer niet.
helaas kunnen we het niet in de toekomst kijken want dan hadden we het kunnen voorkomen Knipoog

Hahah dank je, maar ik heb al gehoord dat ze die dinsdag nadat dit ongeluk gebeurd was dat het park wel direct weerr open is gegaan en dat er wel honderden mensen geweest zijn voor afscheid van bloemen etc.

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:48

Weet je mensen, Ik heb niet alles gelezen.
Geen tijd voor sorry.

Ik kan me voorstellen dat mensen geen fan waren van de manier waarop hij zijn shows maakte. Veel gesjor en druk gedoe met die dieren. Oké.. kan ik inkomen.

Maar ik vind het verlies van Steve Irwin een verlies voor de wereld. Op deze wereld lopen maar weinig mensen rond die zich zo actief inzetten voor het behoudt van de natuur en de diersoorten (voornamelijk in australië).
Het WNF zegt veel te doen bla bla bla en doneer ook heus, maar heb in al die jaren WNF nog nooit zoveel resultaat gezien als Steve Irwin met een klein team heeft bereikt.
Als is het maar om de natuur naar mensen toe te brengen (australian zoo en tv-programma's) en mensen te leren hoe mooi en onmisbaar dit is.

Ik denk, dat als je een beetje van jezelf en de natuur houdt, Je zult moeten inzien dat dit een verlies is!
Ik hoop dat zijn team zijn prachtige werk voortzet!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:05

girliegirl ik ben het zo 100% met je eens!!