Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Re: Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 01:42

Er is in godsnaam niets levensverrijkend aan heel stinkend Temptation Island en alle programma's die hier de revue passeren.

Is de kijker zich er niet een klein beetje bewust van dat ze naar een McProgramma aan het kijken zijn?

En wat zegt zenderkeuze over iemands voorkeuren voor informatie?

Leer je meer over de wereld als je kijkt naar commercieel of naar Ned 1?

Is het nou zo moeilijk om de scheidslijn te maken tussen crap-en goede programma's? En is dit niet iets wat een ouder/opvoeder prima kan doen, en diens taak is om zijn kind goed op te voeden? Zit iedere anti-bloot-op-tv'er hier nu constant de intelligentie van de huidige jeugd te onderschatten? Ik vind het werkelijk een spook-idee dat de huidige jongen een vrouw en een rollade niet van elkaar kan onderscheiden (geloof me, ze lijken minder op elkaar dan je denkt). Is het zo moeilijk te bedenken dat elke serieuze geweldspleger uit een slecht milieu komt, een minder adquate opvoeding heeft gehad, etc, etc.

Ja, ik vind het meeste bloot op tv dom. Ik vind tv grotendeels dom, dat is de rede dat de buis bij mij eruit is. Maar wat is er dan slecht aan 14-jarigen die experimenteren met seks? Om even een gevaarlijke uitspraak te doen: niet elke vrouw wil niet gezien worden als een lekker wijf.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 01:56

[quote="Paraat"]
Ja, ik vind het meeste bloot op tv dom. Ik vind tv grotendeels dom, dat is de rede dat de buis bij mij eruit is. quote]

Dat is dan JOUW mening, maar gelukkig zijn er nog zo'n dikke 15 miljoen mensen in Nederland die er anders over denken.
Naar mijn mening is er veel te weinig bloot op tv.. Waar zijn de Nederlandse films (met veel bloot) gebleven..

Wil je 't niet zien, dan zap je naar een ander kanaal.. huidige aanbod bestaat uit 40 of 50 kanalen, waaronder Discovery Channel (geen bloot), Animal Planet (geen bloot), NGC (geen bloot) en nog veel meer zenders (waar geen bloot op voorkomt).

en tja.. als je er eenmaal over denkt zoals jij.. dan zie je alleen nog maar bloot.
En ik vind 't niet erg.. 'k stoor me er iig niet aan..

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 02:30

Beste Thorretje, is stoor me evenmin aan bloot op tv en vind ook zeker niet dat dit een halt toe moet worden geroepen.

Ik stoor me aan het feit dat commerciele zenders voor vol aan worden gezien in deze discussie terwijl ze dit zo erg niét zijn. Het is oliebol-tv, hapjes-tv, klaar.
Ook stoor ik me aan het feit dat de hele Ned. jeugd kennelijk wel retedom moet zijn en het verschil niet kan zien tussen een chickie op TMF en een normale vrouw in de maatschappij. Ik stoor me ook aan het beeld dat hier ontstaat dat er één reden is dat er wordt verkracht: bloot op tv. Waanideëen! Nogmaals, dat je overmatig bloot niet trekt is iemand's goed recht, maar het is niet voor niks dat de TS-er op zoveel (doorgaans ontzettend slecht en dom gebrachte) weerstand stuit.

Ook wilde ik zeggen dat sommige vrouwen het helemaal prima vinden om zo nu en dan als lustobject te worden gezien, die genieten van mannelijke aandacht en dat per defintie niet elke man overgaat tot aanrading of verkrachting. Maar misschien heb ik gewoon geluk met mijn omgeving? En dat is in dit geval A'dam/Den Haag/Rotterdam en alle zaterdagnachten waarin ik terug naar stations ben gestruind na de niet minst-omvangrijke feesten -- heel wat dus.
Ik heb het een keer moeten bekopen met een pistool in mijn buik, maar die jongen was DOM, en is overigens gepakt. Wederom een slecht milieu/kansloze opvoeding. Mijn zus, werkend in de Jeugdriagg komt te vaak jongeren met persoonlijkheidsstoornissen tegen. Ik kan simpelweg niet concluderen dat enkel de TV enige uitwerking heeft op jongeren. Opvoeding is zo belangrijk...

Aan domheid op tv komt sowieso nooit een halt, ga ik ook helemaal niet tegen pleiten.

En als je meer bloot wilt zien kan ik je zenders als private blue of gold aanraden.

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 02:38

Jemig wat een spastisch gedoe om een beetje bloot en ik snap werkelijk niet wat die mensen die zo krampachtig doen over bloot en vervolgens de tv wegdoen, met internet doen!!! Het komt over als roomster willen zijn dan de paus. Want wees nou eerlijk, seks vinden we allemaal lekker en ik durf hier wel openlijk te bekennen dat ik vanavond ook weer in mijn blootje het water in ben gerend, 1.72 lang, 70 kg en verder tegen de veertig alweer. Natuurlijk waren er mannen die me zagen en dat boeit me ook geen jota. Wat is er mis met bloot? We zijn toch ook allemaal bloot geboren?

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 02:50

Oestinja, internet heeft geen programmering. Op internet kies je zelf je "zenders" met een redelijke garantie dat je geen 0906 reclame's door het beeld krijgt. Wel degelijk een verschil.

Overigens zijn er ook mensen die seks helemaal niet lekker vinden, er bestaat namelijk iets als Nonlibidoïsme. Niet al te schuin en snel door de bocht hè?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:22

Citaat:
Dat is dan JOUW mening, maar gelukkig zijn er nog zo'n dikke 15 miljoen mensen in Nederland die er anders over denken.
Naar mijn mening is er veel te weinig bloot op tv.. Waar zijn de Nederlandse films (met veel bloot) gebleven..

Wil je 't niet zien, dan zap je naar een ander kanaal.. huidige aanbod bestaat uit 40 of 50 kanalen, waaronder Discovery Channel (geen bloot), Animal Planet (geen bloot), NGC (geen bloot) en nog veel meer zenders (waar geen bloot op voorkomt).

en tja.. als je er eenmaal over denkt zoals jij.. dan zie je alleen nog maar bloot.
En ik vind 't niet erg.. 'k stoor me er iig niet aan..

Wel bloot, maar na tienen pas Knipoog.

Paraat schreef:
Overigens zijn er ook mensen die seks helemaal niet lekker vinden, er bestaat namelijk iets als Nonlibidoïsme. Niet al te schuin en snel door de bocht hè?

Ik denk dat je hiermee a-seksuele mensen mee bedoeld, maar dat wil niet zeggen dat die mensen geen bloot op tv willen zien.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:08

Paraat schreef:
Er is in godsnaam niets levensverrijkend aan heel stinkend Temptation Island en alle programma's die hier de revue passeren.

Is de kijker zich er niet een klein beetje bewust van dat ze naar een McProgramma aan het kijken zijn?

En wat zegt zenderkeuze over iemands voorkeuren voor informatie?

Leer je meer over de wereld als je kijkt naar commercieel of naar Ned 1?

Is het nou zo moeilijk om de scheidslijn te maken tussen crap-en goede programma's? En is dit niet iets wat een ouder/opvoeder prima kan doen, en diens taak is om zijn kind goed op te voeden? Zit iedere anti-bloot-op-tv'er hier nu constant de intelligentie van de huidige jeugd te onderschatten? Ik vind het werkelijk een spook-idee dat de huidige jongen een vrouw en een rollade niet van elkaar kan onderscheiden (geloof me, ze lijken minder op elkaar dan je denkt). Is het zo moeilijk te bedenken dat elke serieuze geweldspleger uit een slecht milieu komt, een minder adquate opvoeding heeft gehad, etc, etc.

Ja, ik vind het meeste bloot op tv dom. Ik vind tv grotendeels dom, dat is de rede dat de buis bij mij eruit is. Maar wat is er dan slecht aan 14-jarigen die experimenteren met seks? Om even een gevaarlijke uitspraak te doen: niet elke vrouw wil niet gezien worden als een lekker wijf.

Kijk, hier ben ik het dus wel mee eens!! Maar dan je volgende reactie, "internet kent geen programmering", met het huidige zenderaanbod blijven er genoeg zenders over waar nooit ook maar een stukje bloot op te zien is...
Hoe vaak gebeurt het niet dat je op internet ongevraagd met pop-ups wordt geconfronteerd van vage sites mét blote dames....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:44

Paraat schreef:
Is het nou zo moeilijk om de scheidslijn te maken tussen crap-en goede programma's?

Ja. Ik heb volgens mij al een maand of 4 geen goed programma meer gezien. De laatste keer was "Een klasse apart" - uitgezonden in maart. Sindsdien is er hooguit de keuze tussen 'heel slecht' en 'och'.

Citaat:
En is dit niet iets wat een ouder/opvoeder prima kan doen, en diens taak is om zijn kind goed op te voeden? Zit iedere anti-bloot-op-tv'er hier nu constant de intelligentie van de huidige jeugd te onderschatten?

Paraat, ook voor jou geldt dat dit punt al uitgebreid is uitgelegd - het teruglezen van de discussie kan helpen. Daarnaast vind ik je toon wel erg fel en aanvallend, en ik begrijp niet zo goed waarom dat nodig is?

Edit: dat zou ik ook aan Oestinja willen vragen. De opmerkingen die jullie maken zijn al eerder gemaakt en daar is al ruim op gereageerd. Het zou fijn zijn als je deze even zou doorlezen, misschien dat je dan wat beter begrijpt wat we bedoelen. Ook jouw manier van reageren draagt niet echt bij aan een interessante discussie.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 11-07-06 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:50

Hahaatje schreef:
met het huidige zenderaanbod blijven er genoeg zenders over waar nooit ook maar een stukje bloot op te zien is...

Damn, ik moet weer terug verhuizen naar Nederland. Ik heb hier als niet-bloot en niet-rete-saai opties alleen National Geographic en Eurosport tot mijn beschikking. En wetende dat ik niet graag sport kijk, behalve af en toe dan de OS, ben ik dus verplicht de hele dag National Geographic te gaan kijken Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:55

Ik ben het wel met Shadow eens dat er de laatste tijd eigenlijk geen echt goede programma's meer op zijn. Alleen maar massa-producties! Die dus de massa leuk vindt, maar ik meestal niet.

Voorheen keek ik wel graag naar series als Medium en Ghostwhisperer. Die hadden nog enige diepgang Lachen

Tegenwoordig hebben wij alleen maar televisie via de antenne. Dan hoop je stiekem: ow NL 1 t/m 3 zullen wel boeiende programma's hebben. NOT! Ik had er wel wat meer van verwacht... Geen bloot op televisie, maar alleen programma's als kruispunt ect komen je ook je neus uit.

Afgelopen zaterdag was de film Loverboy op NL3 te zien. Kijk dat soort dingen mogen ze van mij meer uitzenden. Wij zaten geschokt voor de tv.. Dat zet je aan het denken.

Tempation Island heb ik een paar keer gekeken. Iedere keer weer ergerde ik me dood aan die domme mannen die hun eigen dame voor een ordinair mens lieten schieten en dan ook nog glashard tegen hun eigen dame logen! Bah! Respectloos inderdaad en dat soort gedrag moet zeker niet gestimuleerd worden.

Ik kan me bij nader inzien best indenken dat veel jongens/mannen dan denken: oow zie je wel? Op tv doen ze het ook, normaal dus!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:36

Paraat schreef:
Beste Thorretje, is stoor me evenmin aan bloot op tv en vind ook zeker niet dat dit een halt toe moet worden geroepen.

Ik stoor me aan het feit dat commerciele zenders voor vol aan worden gezien in deze discussie terwijl ze dit zo erg niét zijn. Het is oliebol-tv, hapjes-tv, klaar.
Ook stoor ik me aan het feit dat de hele Ned. jeugd kennelijk wel retedom moet zijn en het verschil niet kan zien tussen een chickie op TMF en een normale vrouw in de maatschappij. Ik stoor me ook aan het beeld dat hier ontstaat dat er één reden is dat er wordt verkracht: bloot op tv. Waanideëen! Nogmaals, dat je overmatig bloot niet trekt is iemand's goed recht, maar het is niet voor niks dat de TS-er op zoveel (doorgaans ontzettend slecht en dom gebrachte) weerstand stuit.

Ook wilde ik zeggen dat sommige vrouwen het helemaal prima vinden om zo nu en dan als lustobject te worden gezien, die genieten van mannelijke aandacht en dat per defintie niet elke man overgaat tot aanrading of verkrachting. Maar misschien heb ik gewoon geluk met mijn omgeving? En dat is in dit geval A'dam/Den Haag/Rotterdam en alle zaterdagnachten waarin ik terug naar stations ben gestruind na de niet minst-omvangrijke feesten -- heel wat dus.
Ik heb het een keer moeten bekopen met een pistool in mijn buik, maar die jongen was DOM, en is overigens gepakt. Wederom een slecht milieu/kansloze opvoeding. Mijn zus, werkend in de Jeugdriagg komt te vaak jongeren met persoonlijkheidsstoornissen tegen. Ik kan simpelweg niet concluderen dat enkel de TV enige uitwerking heeft op jongeren. Opvoeding is zo belangrijk...

Aan domheid op tv komt sowieso nooit een halt, ga ik ook helemaal niet tegen pleiten.

En als je meer bloot wilt zien kan ik je zenders als private blue of gold aanraden.

Heb je niet gelezen wat Urielle als voorbeeld gaf op die school?

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:06

Shadow0 schreef:
Paraat schreef:
Is het nou zo moeilijk om de scheidslijn te maken tussen crap-en goede programma's?

Ja. Ik heb volgens mij al een maand of 4 geen goed programma meer gezien. De laatste keer was "Een klasse apart" - uitgezonden in maart. Sindsdien is er hooguit de keuze tussen 'heel slecht' en 'och'.

Hier vind ik dan ook de uiteindelijke keuze die je hebt als consument: de tv uit/ de deur uit belangrijk. Als ik kwaliteit wil, lees ik de zaterdageditie van het NRC. Als bij mijn ouders de tv eens aangaat ben ik me bewust van wat ik ga zien, probeer ik doorgaans kritisch te zijn en kijk ik vooral animal planet Haha!

Citaat:
En is dit niet iets wat een ouder/opvoeder prima kan doen, en diens taak is om zijn kind goed op te voeden? Zit iedere anti-bloot-op-tv'er hier nu constant de intelligentie van de huidige jeugd te onderschatten?

Paraat, ook voor jou geldt dat dit punt al uitgebreid is uitgelegd - het teruglezen van de discussie kan helpen. Daarnaast vind ik je toon wel erg fel en aanvallend, en ik begrijp niet zo goed waarom dat nodig is?
[/quote]

Sorry, het is nogal een brok om tussen alle offtopic reacties en 1 op 1 discussie uit te zoeken wat hierover gezegd is. Ik heb in ieder geval geprobeert te vertellen dat ieder mens in zijn leven altijd de mogelijkheid heeft keuzes te maken, dat de tv níet verplicht is in de woonkamer en dat niet alles op de tv als waarheid hoeft te worden gezien. Waarvan je niet alles hoeft te geloven, en je dat naar je kinderen kan uitdragen. Tv hóef je niet serieus te nemen, je kan er voor kiezen je ervan te distantiëren -- en op het moment dat je dat doet lijken zoveel ergernissen als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Dit alles op een felle toon aldaar ik de eerste keer niet doorkwam.

Ik wil ook alleen maar een goede, gezonde wereld om mij heen en wens deze ieder ander toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:18

Paraat schreef:
Shadow0 schreef:

Sorry, het is nogal een brok om tussen alle offtopic reacties en 1 op 1 discussie uit te zoeken wat hierover gezegd is.

Alleen is het altijd jammer dat er op deze manier steeds meer offtopic reacties bijkomen. Doordat er steeds hetzelfde wordt geroepen zonder de andere reacties te lezen, wordt de discussie alleen maar oninteressanter.

Maar goed, het belangrijkste bezwaar is dat het niet alleen gaat om wat er op mijn tv in mijn huis te zien is, maar dat de tv invloed heeft op de hele samenleving. En ook al kijk IK er niet naar, met die gevolgen heb ik wel te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:27

Ik ben het met shadow eens. Er worden interessante argumenten gegeven die niet eens gelezen lijken te worden, afgaande op bepaalde reacties hier. HOe kun je dan een fatsoenlijke discussie voeren?

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:45

Ik kijk veel tv, en ben veel aan het internetten als 14 jarige.
Ik erger me wel aan de pop-ups op een geven moment verschenen die de hele tijd... Boos!
Maar ik zie niet veel bloot op tv. Sorry, maar ik heb op tv nog nooit een helemaal naakt persoon gezien. Veel borsten en billen maar het geslachtsdeel en schaamstreek Bloos heb ik nog nooit gezien. Niet van een man en niet van een vrouw. En veel mensen gaan off topic lijkt me, dit gaat over bloot op tv en niet over geweld. Als ik slanke blote vrouwen zie denk ik niet: zo wil ik zijn!
Het lijken me meer de beroemdheden( denk aan Nicole Ritchie(weet niet precies) nog wat en meer wat zulke mensen) die mager zijn of rondun super dun en beroemd zijn. Wie wil nou niet beroemd zijn?en als die beroemdheden aanbeden worden/ fans hebben ga je ze bekijken. En constateer je dat je te dik bent, ook al ben je slank en heb je maatje 36. Ik krijg geen anorexia van een paar meiden die achter een rapper staan ze dansen met een string aan en een dun bh'tje. misschien wel( ik ben zoiezo tevreden met mijn figuur) van een beroemd rijk iemand die super dun is. Ik wil ook wel rijk zijn enz..
En geef toe.. welke 13/14 jarige vooral meiden kijken nou s'avonds om 11 uur door de week nog naar sekszenders? En TMF en dat soort zenders kijk ik zeer weinig naar.
en er zijn genoeg zenders waar geen bloot in voorkomt of films..
maar wat is bijv dan mis met American Pie? gewoon een vraagje hoor. dat word toch ook weleens uitgezonden op tv?

zo dit was mijn mening je mag er best op in gaan nu heeft ook even een jonger iemand gesproken Bloos Tong uitsteken

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:03

Jonge mensen kunnen ook hele verstandige dingen zeggen, dat blijkt maar weer uit jouw reactie, Miloetje Knipoog

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:05

Shadow0 schreef:

Alleen is het altijd jammer dat er op deze manier steeds meer offtopic reacties bijkomen. Doordat er steeds hetzelfde wordt geroepen zonder de andere reacties te lezen, wordt de discussie alleen maar oninteressanter.

Maar goed, het belangrijkste bezwaar is dat het niet alleen gaat om wat er op mijn tv in mijn huis te zien is, maar dat de tv invloed heeft op de hele samenleving. En ook al kijk IK er niet naar, met die gevolgen heb ik wel te maken.

Ik dacht voor zover mogelijk gewoon ontopic te zijn. Ik heb een stuk gemist, doe ik normaal niet, zal ik voortaan beter opletten.
Als je echt mieren wil gaan tellen is de hele discussie al heel lang niet meer ontopic, de TS-er zocht namelijk mensen die aktie willen voeren.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:13

je raad nooit wat ik laatst zag op tv..
je hebt toch die sms/bel naar ons en je krijgt *nja je weet wel Clown*
nou die was er dus laatst in de mannelijke versie *LOL*
TS wat vind je hier van? er zijn dus wel reclames met mannen. Athans ik heb der tot nu toe nog maar 1 gezien Scheve mond

Overigens kan ik me op dit moment meer zorgen maken/ergeren aan andere dingen maar dat is te offtopic Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:42

miloetje schreef:
Ik kijk veel tv, en ben veel aan het internetten als 14 jarige.
Ik erger me wel aan de pop-ups op een geven moment verschenen die de hele tijd... Boos!
Maar ik zie niet veel bloot op tv. Sorry, maar ik heb op tv nog nooit een helemaal naakt persoon gezien. Veel borsten en billen maar het geslachtsdeel en schaamstreek Bloos heb ik nog nooit gezien. Niet van een man en niet van een vrouw. En veel mensen gaan off topic lijkt me, dit gaat over bloot op tv en niet over geweld. Als ik slanke blote vrouwen zie denk ik niet: zo wil ik zijn!
Het lijken me meer de beroemdheden( denk aan Nicole Ritchie(weet niet precies) nog wat en meer wat zulke mensen) die mager zijn of rondun super dun en beroemd zijn. Wie wil nou niet beroemd zijn?en als die beroemdheden aanbeden worden/ fans hebben ga je ze bekijken. En constateer je dat je te dik bent, ook al ben je slank en heb je maatje 36. Ik krijg geen anorexia van een paar meiden die achter een rapper staan ze dansen met een string aan en een dun bh'tje. misschien wel( ik ben zoiezo tevreden met mijn figuur) van een beroemd rijk iemand die super dun is. Ik wil ook wel rijk zijn enz..
En geef toe.. welke 13/14 jarige vooral meiden kijken nou s'avonds om 11 uur door de week nog naar sekszenders? En TMF en dat soort zenders kijk ik zeer weinig naar.
en er zijn genoeg zenders waar geen bloot in voorkomt of films..
maar wat is bijv dan mis met American Pie? gewoon een vraagje hoor. dat word toch ook weleens uitgezonden op tv?

zo dit was mijn mening je mag er best op in gaan nu heeft ook even een jonger iemand gesproken Bloos Tong uitsteken

En hoe zit het met jouw klasgenootjes? Zijn daar geen dunne meisjes die spreken van lijnen en die zich spiegelen aan beroemdheden als dat leeghoofd Paris Hilton, hoewel ze dat niet expliciet zeggen maar wel uit in hun kledinggedrag etc?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 01:13

Haay!
Zoals ik dus eigenlijk al eerder zei, die kinderen die opgevoed worden vormen ook geen bedreiging voor de maatschappij, want die kijken er niet naar of ze worden er niet door beïnvloedt (wat me sterk lijkt, want het is bewezen dat de media de mensen het meest beïnvloedt in hun doen en denken). Maar welke tiener heeft tegenwoordig nou geen tv op ze kamer (ok ik heb toegegeven geen tv op me kamer, maar we hebben ook geen kabel of dergelijks, dus we kijken gezellig alleen dvd's of video's) en gaat dus "stiekem" wel naar MTV, TMF en dat soort crap kijken.
Maar deze vormen dus denk ik minder een bedreiging voor de maatschappij, aangezien kinderen die wel opgevoed worden vaak niet ernaar kijken. Die kinderen daarintegen, die niet opgevoed worden en er dag en nacht naar kijken en zich daardoor laten beïnvloeden, die vormen wel dergelijk een bedreiging voor de maatschappij omdat ze gewoon ook niet anders kennen. Op straat leren ze ook alleen maar hoe ze het snelst een fiets kunnen jatten, mensen het beste kunnen irriteren en ga zo maar door! En dat is de groep die we ook bedoelen, die worden vaak het meest daardoor beïnvloedt. En het is ook een grote groep ... Er zijn tegenwoordig helaas nog maar weinig kinderen met een goede thuisbasis waar ze ook netjes opgevoed worden, leren wat liefhebben is en respect tonen. Je kan wel van jezelf uitgaan, maar daar is het niet mee gedaan, mensen zijn jou niet! Mensen leven met hele andere normen en waarden en er zijn dus zoals ik al zei meer kinderen die niet opgevoed worden en niet zoals jou denken!
Ook is het zo dat de meeste kinderen gewoon heel onzeker zijn, ook door de invloed van de tv, en geen nee meer durven te zeggen. Meisjes worden op hun 14e ontmaagd omdat ze geen nee durven te zeggen of omdat ze het stoer vinden. Die kinderen horen nog met barbies te spelen en nog helemaal niet aan seks te denken! (bij wijze van spreken dan...). En ja, dit komt allemaal door de invloed van de media, TV dus... Maar de belangrijkste vraag is dan nog steeds ... Waar eindigt het allemaal? Worden kinderen op een gegeven moment al op hun 10e ontmaagd? Me zusje wordt binnenkort 10, ik moet er echt niet aan denken dat zij dan al seks heeft met dr vriendje!
Nu is het nog vrij 'fris', dus die gevolgen merken wij niet zo ... Maar op ten duur zal je steeds meer met de gevolgen te maken hebben ... Dus, je kan ze nu beter aanpakken, wanneer het nog makkelijker is en de schade beperkt is ... Als je langer wacht, zal het alleen maar erger worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:05

Ik geloof dat ik een bepaald doel heb bereikt via dit topic, ik ben me er ook in gaan verdiepen.
Ik ben benaderd door een instantie die een behoorlijke vinger in de pap heeft naar Den Haag toe,
en die wil samen met mij in aug/sept van dit jaar een petitie op gaan richten over
dit fenomeen.
Mensen die geinteresseerd zijn kunnen me een PBtje sturen. Vork

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:13

Desiree: De meeste gebruiken wel make-up maar dat doe ik ook regelmatig. Er is een zeer poplulair en die is zeker ook niet een van de slanksten en die is niet veel afgevalle hoor, ik hoor niet veel over lijnen en alles. Meiden uit mijn klas dragen wel korte rokjes en topjes en mode dingen, maar dat draagt tegenwoordig half Nederland.

NathaChou: over tevroeg ontmaagden loopt ook een topic. Maar de meeste 14 jarigen denken wel aan seks hoor( ik ook wel maar ben niet geobserdeerd erdoor) en speel ook niet meer met barbies. Maar wat jij zei vind ik wel redelijk. Maar zou dat vroege ontmaagden door bloot op tv komen, of dat jongeren gewoon steeds eerder volwassen zijn en stoer willen doen/ oudere vriendjes hebben en niet nee durven te zeggen?

Paraat: U bent de Ts van dit topic? U had het over verkrachtigen komen door bloot op tv. Verkrachtingen gaat meestal over machtsgevoel over de peraon die je uitoefent. En het niet beheersen van seksuele lusten. Kijk maar naar ontwikkeingslanden en vluchtelingskampen. Daar worden vrouwen ook massaal misbruikt terwijl ik me niet kan voorstellen dat de daders naar veel bloot op tv kijken. en als bloot op tv er niet was, zouden er dan niet nog meer verkrachtingen en aanrandingen van komen? omdat mannen nou eenmaal bloot willen zien?( niet alle overigens)

groetjes van een 14 jarige( ik hoop dat dit topic niet alleen voor volwassenen is) en dat jullie mijn taal wel begrijpen Bloos

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:31

Hoe zit het eigenlijk met de manier waarop veel 14 jarigen dansen dan? (stond laatst ook ergens in een krant of zo), dat schuren. Dat hebben ze van de clips uit TMF of MTV. Die meisjes schuren dan met hun billen tegen het kruis van een jongen. Schijnt normaal te zijn. Ik vind dus van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:37

@miloetje ik vind dat je wijs schrijft voor je 14 jaar. Ik zie het maar zo. Elke generatie gaat weer een stapje verder, of het leuk is of niet. Vroeger had je slowdansen, dat is nu duf en suf. Dat tegen het kruis aan schuren is iets wat je in de cubaanse nachtclubs ook ziet en de surinaamse meiden dansen ook zo. Integratie van culturen?? Wij ouderen vinden het dan not done. Vroege sex was er altijd al, alleen nu veel openlijker is er geen taboe meer op, waardoor er automatisch meer aan mee gaan doen. Dat is misschien weer niet zo leuk.

Jeugd is veel sneller volwassen dan de generatie daarvoor en nog weer meer dan de generatie daarvoor. Heeft te maken met alles, welvaart, scholing, mogelijkheden, etc.

Mijn moeder was 15 toen ze verkering met mijn vader kreeg en was 18 toen ze trouwde, was in die tijd niet apart of zo. Alhoewel het serieus met mijn vader was, als het uit was gegaan, was ze natuurlijk een sletje geweest Knipoog

Hebben we het over excessen, is het iets wat aangepakt moet worden, maar of kleding, dansen e.d. daar een rol in speelt vind ik niet.

Over Parish Hilton, hier iig niet. De jonge meiden en dan zijn ze nog jonger dan 14, hebben al overgewicht. Laat ik het zo zeggen, zonder iemand verdrietig te maken, gewoon te veel al aan overgewicht waardoor hun figuur al voor jaren later getekend is. Ook mijn neefje hoor, 14 jaar en nu al op dieet, maar als kleuter altijd die eeuwige zak snoep, altijd die eeuwige kinderchocolade-ei en dan krijg je het vanzelf. Jammer hij doet aan hoog niveau tennis, zou een atletisch lichaam moeten hebben ipv een bol buikje. Maar dat is dan een jongen, de meiden doen niet onder voor hem. Dat Parish Hilton effect is als Twiggy in de jaren 60, heeft ook maar een beperkt aantal bereikt.

Dan hebben we tegenwoordig de plastische chirurg, dus de volgende generatie wordt dan al op 14 jarige leeftijd verbouwd. Clown

Dat de meiden bloot gekleed gaan is iets waar de jongens ook in opgevoed moeten worden, zij moeten leren vrouwen te respecteren, iets wat niet achter mag blijven. Altijd die vinger naar meidengedrag moet voorbij zijn. Emancipatie heeft ook die keerzijde, niet alleen gelijke rechten als ze volwassen zijn. Natuurlijk extra moeilijk als er eigenlijk een stap terug is gedaan, moslimjongens zullen het extra moeilijk vinden om het als normaal te moeten accepteren als ze van huis uit nog langena niet zo ver zijn. Het ene uiterste in het andere uiterste.

Maar laten we eerlijk zijn wat een booming business wat er voor jeugd te koop is, waar ze mee doodgegooid worden in reklame. Je moet toch wel zo mee gaan doen als je een leuke jonge meid of knul wilt zijn? Alles wat ze zelf dan nog bedenken om cool te zijn, daar loop je dan ook niet voor weg. Vroeger rookte je stoor een sigaret en had je een vetkuif Haha! Haha! Hoe belachelijk maak je je daar nu mee als je stoer mee wilt doen?? Hoe lang is dat geleden? 40 , 50 jaar geleden? 2 generaties terug??