Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:55

als mijn hond in de babykamer zou sneaken terwijl die wist dat het niet mocht? kon die van mij ook een flinke reprimande krijgen!

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:56

Als hij wist dat hij dat niet mocht! Dan moet je hem dat eerst even duidelijk maken voordat je hem een rotschop verkoopt...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:56

@ Lorelei: Mensen aanvallen die een bedreiging vormen voor het baasje á la ... maar een baby uit de wieg halen

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:57

FreiaLover schreef:
Als hij wist dat hij dat niet mocht! Dan moet je hem dat eerst even duidelijk maken voordat je hem een rotschop verkoopt...

Dat zeg ik toch

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:57

misschien mocht die hond voordat de baby kwam, wel op die kamer komen????
dan snapt dat beest er dus ook geen biet van, als fat nu niet zo mogen.
hoedan ook we weten het fijne er niet van

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:58

Welshcobfan schreef:
@ manie daar heb je ook wel gelijk in maar om de rangorde te bepalen bij honden word er eerst flink gevochten... dus het is pas verdraagzaam na alle ellende om de zoveel tijd

Honden vechten alleen om rangorde als ze een meningsverschil hebben over wie er hoger in rang zou moeten staan. Een rangorde kan echter ook op vreedzame wijze tot stand komen. Er kán dus gevochten worden, maar het hoeft niet. In heel veel gevallen wordt er gelukkig helemaal niet gevochten.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:00

Schimmelig schreef:
@ Lorelei: Mensen aanvallen die een bedreiging vormen voor het baasje á la ... maar een baby uit de wieg halen

ja dat snap ik dat kan en mag ook niet.maar om te zeggen dat iedere hond die bijt een spuitje moet krijgen vind ik wel ver gaan.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:00

bijten ok.. maar doodmaken... nee-->spuitje

Iesj_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:01

Knor schreef:
Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

Ik ben het hier mee eens , This miss. niet leuk dat deze hond dit gedaan heeft, maar om hem AFTEMAKEN.
Verkoop hem op ze'n minst.
Maarja dat is mijn menig

Gr. isa

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:01

@ Lorelei: Nee nee, dan waren er geen honden meer

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:02

Hoe kan je in vredesnaam een hond verkopen die een baby heeft doodgebeten???? misschein doet hij het de volgende keer weer bij een kind.. dat is niet verantwoord!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:03

lorelei schreef:
ja dat snap ik dat kan en mag ook niet.maar om te zeggen dat iedere hond die bijt een spuitje moet krijgen vind ik wel ver gaan.

Nou dat vind ik niet te ver gaan. Er komt zeker ellende van: eenmaal een bijter dan is ie nooit meer te vertrouwen. En kan ie in een onbewaakt ogenblik tot verschrikkelijke dingen komen. En willen jullie dan die verantwoording nemen???

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:08

Huskys en saarloos's wolfshonden staan dichterbij de natuur omdat ze minder gedomesticeerd zijn dan de meeste rassen.

De andere rassen zijn vaak al langere tijd als gedomesticeerd huisdier aanwezig dan wolfshonden of huskys.

Onze oude wolfshond heeft ook mijn zus gebeten, maar dit was als gevolg dat ze vol op hem sprong vanaf de bank toen de hond lag te slapen. Hij is toen niet afgemaakt en verwondingen vielen gelukkig mee.

Andere hond bewust mijn moeder (de roedelleidster) aangevallen en meteen spuitje gekregen.

Honden die kinderen beschermen doen dat vaak omdat de kinderen lager in de roedel staan en hun daardoor de plicht zich als roedelleider geroepen voelen hun roedel te bewaken.

doom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:11

heb zelf stage gelopen een halfjaar bij een dierenasiel twee dagen in de week..
je wilt niet weten hoeveel honden daar belanden meden door baby's ..
is heel vervelend voor de ouders en de baby ..
maar er is echt wel een rede voor geweest denk ik ,..
zonder het te merken schenk je al een heel stuk minder aandacht aan zo'n hond.

mensen moeten eens zulke dingen gaan bedenken voordat ze een hond nemen.
want daar wordt echt heel vaak niet aan gedacht .!

Desiree

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:14

Sorane schreef:
Ik vind die beschuldiging ronduit schandalig!!
Mijn dieren hebben het altijd goed bij mij gehad. Zo ook mijn hond!!! Hij is 18 jaar geworden en overleden door een ziekte!

Hoe haal je het in je hoofd om mij te beschuldigen van dierenhaat?!
En ik zou het zeer op prijs stellen als je de namen van die anderen hier ook even openbaar maakt. Je bent zo mans om A te zeggen, zeg dan ook B!

DAn moet ik terug gaan zoeken en dat werkt helaas niet meer. MAar jij moet het jezelf net zo goed kunnen herinneren als ik. MAar laten we er over ophouden, ik kom namelijk niet op mijn woorden terug. Ik wil gewoon bij de discussie blijven.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:18

Sorane schreef:
Omdat ik het terecht vind dat ze dat beest een spuitje geven? HalloO!!!! hij heeft een kind doodgebeten.

Ik vind niet dat jij daaruit kan opmaken hoe ik tegenover mijn hond ben.
Ik kan je verzekeren dat mijn schat een PRACHTIG leven gehad heeft.
Geen verstand van honden?? Mijn hond was deel van ons gezin, maar wist wel zijn plaats! En dat zonder geweld en MET respect!
Je hond boven een mens plaatsen DAT is pas geen verstand ervan hebben.

Ik ga nu stoppen. Ik ga naar huis. En ik voel me redelijk gekrengt!!!
Ik wou dat mijn hond nog in leven was, dan had ik hem graag aan je laten zien.

Ik hou het hier voorlopig even voor gezien!

Je hebt nergens letterlijk geschreven dat je een hondenhater bent, maar je woordkeus in de door jou geposte mails geeft wel een beetje het beeld dat je dat bent.
Ook ik had even dat idee, totdat je vertelde dat je ooit wel een hond wilt als je toekomstige kinderen wat ouder zijn.
Op het internet kun je niet in drie regels helemaal uit de doeken doen wat voor persoon je bent, je krijgt dus nogal eens te maken met interpretaties van het geschrevene...
Het feit dat mensen het beeld van hondenhater van je hebben ligt hem dan ook wel in wat jij daarover communiceert en de manier waarop... Daarbij gebruik je nogal eens wat krachttermen...
Geen waardeoordeel naar jou toe, maar misschien wel iets om eens over na te denken..
Verder ga ik best een stuk in jou ideeen mee. OOk ik vind dat een hond een hond is en dat je het zo moet behandelen.. Ik hou alleen iets meer van wat meer nuancering in dat geheel...
Laatst bijgewerkt door Ups op 09-06-06 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:19

Welshcobfan schreef:
FreiaLover schreef:

Dat zeg ik toch

Ja jij bedoelde dat misschien wel, maar degenen waarop ik reageerde niet! Omdat jij het daarmee eens was, dacht ik dat je dat bedoelde...

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:20

Desiree schreef:
Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen).
Zou er geen opzet bij zijn>
?

Om heel eerlijk te zijn, is dit ook wat ik dacht.
We zagen het net op het nieuws en ik kan me er niets bij voorstellen.
Jaloers, zegt mijn vader.. dan gaat er bij mij een belletje rinkelen; de hond krijgt minder tot geen aandacht van de eigenaren.
Opzet lijkt het mij niet, waarom zou je je kind dood willen laten bijten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:21

flowerxxx schreef:
Ik zou altijd heel goed uitkijken met dieren en kinderen. Het blijven dieren hoe goed je ze ook op wilt voeden.

Veel baasjes zijn trouwens ook niet al te betrouwbaar als het op hun huisdier aankomt. Bijna altijd zeggen ze dat "hij nooit iets doet", "prima met kinderen kan" etc. Wat mij opvalt is dat met name mensen die geen kinderen hebben hun huisdier gaan zien als een soort kind.

Verder moet een dier zijn plaats kennen. In veel gezinnen staat hij gelijk aan de mens wat natuurlijk nooit zo hoort te zijn. Als mens behoor je boven een hond te staan en niet ernaast (ook van toepassing op andere dieren). Wat mij betreft horen dieren niet in bed (getver!), netjes opgevoed en hun eigen plaats te kennen (op de grond/in de mand of 1 aparte hoek/bank etc).

Onlangs een voorval bij de supermarkt. Iemand was gaan winkelen en had 2! grote buldogs los voor de supermarkt gelaten. De beesten kwamen zittend tot de knie van een volwassen mens. Er onstond veel commotie onder het publiek. Mensen konden de supermarkt niet meer in of uit (zaten echt voor de ingang en buldogs zien er niet vriendelijk uit). De eigenaar is vervolgens opgeroepen en weggestuurd. Hoe haalt iemand dat ook in zijn hoofd!

Een hond die mensen bijt (klein of groot) behoort richting dierenarts. Als slachtoffer zou ik ook meteen een procedure starten.

Ik ben een van die mensen. Mijn honden zijn een soort van kinderen voor mij. In die zin dat ze vreselijk belangrijk voor mij zijn. NIemand hoeft dat te veroordelen. Verder zijn ze qua gevoel voor mij gelijk aan een mens. En daarmee bedoel ik dat als ik een hond verlies (onlangs polleke nota bene), dat dit een heel zwaar verlies is, net zo erg als die van een familielid. EN daarmee bedoel ik niet, dat mijn hond in . rangorde gelijk staat aan mij. ZE hebben wel te luisteren. Doen ze dat niet, dan kan ik behoorlijk streng optreden. WAnt enerzijds zijn ze verwend bij mij en ze mogen veel. MAar dat wil niet zeggen dat ik niet de baas ben. Verder vind ik niet dat andere mensen het recht hebben mijn gevoelens naar honden toe te veroordelen. Ik vind dat ik hier objectieve vragen stelde en dat ik de hele situatie gewoon heel raar vind. Is dat nu zo abnormaal? Of vinden jullie het wel normaal dat dit gebeurd is?

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:21

Ik denk dat dit een eindeloze discussie is en blijft, want er zijn idd veel verdeelde meningen.

Onze hind was "erbij" toen mn zusje geboren werd (werd thuis geboren) beest kende de geur en wist onmiddelijk dat er een nieuw lid in de familie was. Hij werd vanaf dat moment ontzettend waaks, en wilde mn zusje tegen alles en iedereen beschermen (niet vals maar wel waarschuwend) en toch is hij NOOIT alleen gebleven met mn zusje, hoe bertrouwbaar hij ook was, want het blijft een dier.

De schuld ligt hier bij beide partijden vind ik, ouders ahdden opletender moeten zijn en een hond heeft neit te bijten, laat staan dood bijten.
Ik vind het ook juist dat het beestje ingeslapen is (klinkt humaner) want idd, zal je hem nooit meer kunnen vertrouwen.

Ik leef heel erg met de ouders mee, vooral nu dat hier ook een kleintje komt, en ik me gewoon weg neit kan voorstellen hoe het voor een ouder meot zijn om zo je kindje te verliezen

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:27

Een wieg wiegT,, hoe kan een hond daar een kindje uitsleuren? een baby gaat hard huilen als het pijn heeft. De hond kan het kindje bijna niet in 1 hap dood hebben gemaakt dus het kind heeft gehuild. Als ouder hoor je dat ookal slaap je, je gaat je bed uit... Een hond maakt geluid als hij iets aanvalt of te pakken heeft. Dat KAN gewoonweg niet geluidsloos...

Ik vindt het maar een raar ongeval...

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:28

NathalieW schreef:
Een wieg wiegT,, hoe kan een hond daar een kindje uitsleuren? een baby gaat hard huilen als het pijn heeft. De hond kan het kindje bijna niet in 1 hap dood hebben gemaakt dus het kind heeft gehuild. Als ouder hoor je dat ookal slaap je, je gaat je bed uit... Een hond maakt geluid als hij iets aanvalt of te pakken heeft. Dat KAN gewoonweg niet geluidsloos...

Ik vindt het maar een raar ongeval...

Geloof me dat één beet een pasgeboren baby direct kan doden.....

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:30

Marchador schreef:
Desiree schreef:
Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen).
Zou er geen opzet bij zijn>

?

Om heel eerlijk te zijn, is dit ook wat ik dacht.
We zagen het net op het nieuws en ik kan me er niets bij voorstellen.
Jaloers, zegt mijn vader.. dan gaat er bij mij een belletje rinkelen; de hond krijgt minder tot geen aandacht van de eigenaren.
Opzet lijkt het mij niet, waarom zou je je kind dood willen laten bijten.

Opzet vast niet, daar geloof ik absoluut niet in. Maar onverantwoordelijk gedrag op z'n minst.
Van mij mag dit zeer grondig uitgezocht worden en mogen de ouders ook minimaal zich verantwoorden voor dit nalatige gedrag.

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:31

misschien wel maar dan moet de baby wel uit de wieg zijn gehaald, dat gaat niet zonder stoten en schokken dus dan had het kindje wel gehuild, toch?!

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:32

ik hoorde net dat de ouders niet doorhadden dat de hond bij dat kind was, en dat de hond niet aggressief was maar dat hij het kind hoorde huilen en bij kids van die honden pakken ze het jonge hondje in de nekvel op om hem gerust te stellen, en als hij dan nog harder gaat piepen of slaan dan grijpen ze het hondje nog harder beet om hem meer op z'n gemak te stellen.
dit deed de hond dus ook bij de baby.. alleen ging dat niet helemaal goed dus..