Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FreiaLover schreef:Als hij wist dat hij dat niet mocht! Dan moet je hem dat eerst even duidelijk maken voordat je hem een rotschop verkoopt...
Welshcobfan schreef:@ manie daar heb je ook wel gelijk inmaar om de rangorde te bepalen bij honden word er eerst flink gevochten... dus het is pas verdraagzaam na alle ellende om de zoveel tijd
Schimmelig schreef:@ Lorelei: Mensen aanvallen die een bedreiging vormen voor het baasje á la ... maar een baby uit de wieg halen
Knor schreef:Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!
Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.
Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.
Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.
lorelei schreef:ja dat snap ik dat kan en mag ook niet.maar om te zeggen dat iedere hond die bijt een spuitje moet krijgen vind ik wel ver gaan.
Sorane schreef:Ik vind die beschuldiging ronduit schandalig!!
Mijn dieren hebben het altijd goed bij mij gehad. Zo ook mijn hond!!! Hij is 18 jaar geworden en overleden door een ziekte!
Hoe haal je het in je hoofd om mij te beschuldigen van dierenhaat?!
En ik zou het zeer op prijs stellen als je de namen van die anderen hier ook even openbaar maakt. Je bent zo mans om A te zeggen, zeg dan ook B!
Sorane schreef:Omdat ik het terecht vind dat ze dat beest een spuitje geven? HalloO!!!! hij heeft een kind doodgebeten.
Ik vind niet dat jij daaruit kan opmaken hoe ik tegenover mijn hond ben.
Ik kan je verzekeren dat mijn schat een PRACHTIG leven gehad heeft.
Geen verstand van honden?? Mijn hond was deel van ons gezin, maar wist wel zijn plaats! En dat zonder geweld en MET respect!
Je hond boven een mens plaatsen DAT is pas geen verstand ervan hebben.
Ik ga nu stoppen. Ik ga naar huis. En ik voel me redelijk gekrengt!!!
Ik wou dat mijn hond nog in leven was, dan had ik hem graag aan je laten zien.
Ik hou het hier voorlopig even voor gezien!
Welshcobfan schreef:FreiaLover schreef:Als hij wist dat hij dat niet mocht! Dan moet je hem dat eerst even duidelijk maken voordat je hem een rotschop verkoopt...
Dat zeg ik toch
Desiree schreef:Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen).
Zou er geen opzet bij zijn>?
flowerxxx schreef:Ik zou altijd heel goed uitkijken met dieren en kinderen. Het blijven dieren hoe goed je ze ook op wilt voeden.
Veel baasjes zijn trouwens ook niet al te betrouwbaar als het op hun huisdier aankomt. Bijna altijd zeggen ze dat "hij nooit iets doet", "prima met kinderen kan" etc. Wat mij opvalt is dat met name mensen die geen kinderen hebben hun huisdier gaan zien als een soort kind.
Verder moet een dier zijn plaats kennen. In veel gezinnen staat hij gelijk aan de mens wat natuurlijk nooit zo hoort te zijn. Als mens behoor je boven een hond te staan en niet ernaast (ook van toepassing op andere dieren). Wat mij betreft horen dieren niet in bed (getver!), netjes opgevoed en hun eigen plaats te kennen (op de grond/in de mand of 1 aparte hoek/bank etc).
Onlangs een voorval bij de supermarkt. Iemand was gaan winkelen en had 2! grote buldogs los voor de supermarkt gelaten. De beesten kwamen zittend tot de knie van een volwassen mens. Er onstond veel commotie onder het publiek. Mensen konden de supermarkt niet meer in of uit (zaten echt voor de ingang en buldogs zien er niet vriendelijk uit). De eigenaar is vervolgens opgeroepen en weggestuurd. Hoe haalt iemand dat ook in zijn hoofd!
Een hond die mensen bijt (klein of groot) behoort richting dierenarts. Als slachtoffer zou ik ook meteen een procedure starten.
NathalieW schreef:Een wieg wiegT,, hoe kan een hond daar een kindje uitsleuren? een baby gaat hard huilen als het pijn heeft. De hond kan het kindje bijna niet in 1 hap dood hebben gemaakt dus het kind heeft gehuild. Als ouder hoor je dat ookal slaap je, je gaat je bed uit... Een hond maakt geluid als hij iets aanvalt of te pakken heeft. Dat KAN gewoonweg niet geluidsloos...
Ik vindt het maar een raar ongeval...
Marchador schreef:Desiree schreef:Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen).
Zou er geen opzet bij zijn>
?
Om heel eerlijk te zijn, is dit ook wat ik dacht.
We zagen het net op het nieuws en ik kan me er niets bij voorstellen.
Jaloers, zegt mijn vader.. dan gaat er bij mij een belletje rinkelen; de hond krijgt minder tot geen aandacht van de eigenaren.
Opzet lijkt het mij niet, waarom zou je je kind dood willen laten bijten.