Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:10

sarabande schreef:
Jij bent ook geen Fries meisje dat al 7 jaar met een vluchteling samenwoond 2 kinderen heeft en te horen gekregen heeft dat je man en je 2 kinderen het land uitmoeten

Het gebruik van het woord "Fries" in combinatie met de woorden "het land uit moeten" is volledig overbodig........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:20

CGJ12 schreef:
sarabande schreef:
Jij bent ook geen Fries meisje dat al 7 jaar met een vluchteling samenwoond 2 kinderen heeft en te horen gekregen heeft dat je man en je 2 kinderen het land uitmoeten

Het gebruik van het woord "Fries" in combinatie met de woorden "het land uit moeten" is volledig overbodig........

Het gebruik van het woord "Fries" was imo in deze post meer om aan te geven dat de schrijfster van de betreffende post de betreffende mevrouw kent. Wèl relevant dus, een levend voorbeeld, een mens met een verhaal...

Maar dat is mijn idee hierover, ben benieuwd wat de poster precies bedoelde.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 23:22

Dat was een van de voorbeelden in het programma op 3 van een terugblik op het beleid van Rita

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:28

Marreke schreef:
Het gebruik van het woord "Fries" was imo in deze post meer om aan te geven dat de schrijfster van de betreffende post de betreffende mevrouw kent. Wèl relevant dus, een levend voorbeeld, een mens met een verhaal...

Niet zo serieus hè? Voor tranen moet je uien snijden.

Trouwens, "Een flinke meid is op haar toekomst voorbereid".

Kayla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:28

Marreke schreef:
CGJ12 schreef:

En jij mist de essentie van CGJ zijn post, maar misschien moet je wat achtergrondinformatie over de Friesland-versus-de-rest-van-het-noorden vete hebben om die eruit te kunnen halen

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:33

Kayla schreef:
En jij mist de essentie van CGJ zijn post, maar misschien moet je wat achtergrondinformatie over de
Friesland-versus-de-rest-van-het-noorden vete

hebben om die eruit te kunnen halen

Friesland: Mooi land als je koe bent.......

Karl66

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 02:27

sarabande schreef:
Marreke schreef:
Het immigratie- en naturalisatiebeleid van heel veel landen is de laatste jaren enorm verscherpt. Ik denk dat Nederland daar geen uitzondering in is en ook niet kleingeestig is hierin. Van té tolerant naar realistisch misschien?

Zelfs de denktank waar AHA gaat werken is nu bezig over strengere immigratieregels. Blijkbaar is het een wereldwijde trend.

Dat ben ik met je eens ( alhoewel de denktank waar AHA gaat werken nu niet echt een sociale instelling is) maar het gaat om de inhoud.
In Nederland zij vooral de Marokkanen een groot probleem, ze hebben 30 jaar lang hele families hier naartoe gehaald, de wet op hun manier ingevuld de sociale regels uitgebuit etc etc

We waren te naief en te goed gelovig, maar om dat nu af te reageren op een totale ommekeer waar echte vluchtelingen uit landen waar ze gevaar lopen als ze terug gestuurd worden onder moeten lijden, dat is kortzichtig en gemakkelijk.

Misschien is het ook eens goed om naar de cijfertjes te kijken, het blijkt dat onder Verdonk meer vluchtelingen zijn toegelaten dan onder haar voorgangers

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:25

Ook al word ik een beetje kriegel van Verdonk die na elk gesprek met-wie-dan-ook voor de camera komt vertellen dat alles 'okee' is en dat de gesprekken 'heel fijn' verliepen en dat alles 'prima' is en dat vuiltjes in de lucht niet blijven plakken aan Verdonk en dus ook geen uitleg behoeven, gisteravond viel mijn mond toch wel open toen ik de woordvoeder van de VVD hoorde verkondigen dat alle VVD-ers die per post hebben gestemd, dit alsnog kunnen doen via de website...dus dubbel stemmen. " In feite geeft dat spijtoptanten een tweede kans, geeft de woordvoerder [Bas Eenhoorn, VVD] toe. Hij onderstreept echter dat het niet de bedoeling is om leden uit te lokken van deze mogelijkheid gebruik te maken. Natuurlijk was de Verdonk kant helemaal niet blij met dit nieuws. Ja, dit dubbel stemmen was al bekend, maar het feit dat het nu zo naar buiten wordt gebracht in een tijd waarin stemmers aangeven 'anders te stemmen' als ze NU opnieuw mochten stemmen.......Links of rechts, Verdonk of Rutte: het is gewoon niet slim om het zo aan te pakken. Het woord manipulatie komt dan ook in me op en de geloofwaardigheid van de VVD is bij mij gezakt tot 0. Ik geloof dat Ayaan steeds meer kans maakt Nederlandse te blijven...

website NOVA

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:28

Zou Ayaan nog wel nederlandse willen blijven?? Moet je dat willen, nadat men op deze manier met je om is gegaan?
Ze kan zo in amerika terecht, wel of geen paspoort.

Daarom vind ik het nog triester dat hier nu een halszaak van gemaakt wordt. AHA is geen persoon waar je je heel druk om hoeft te maken, die komt wel goed terecht.
Het gaat om die mensen die WEL een probleem hebben als ze hier niet mogen blijven.
maar daar hoor je nu die schijnheilen niet over......

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:38

Cer schreef:
Het gaat om die mensen die WEL een probleem hebben als ze hier niet mogen blijven.
maar daar hoor je nu die schijnheilen niet over......

A vind ik dat buiten Rita zich opmerkelijk veel mensen om AHA druk gemaakt hebben, zelfs haar colega's die jaren lang haar werk moesten doen omdat ze ondergedoken zat of films aan het maken was of ergens lezingen gaf.
B is het punt van wat dit betekent voor andere gevallen op de avond van het debat en daarna al flink op de kaart gezet.

Heb je het programma op Ned 3 gisteravond gezien over de blunders van Rita, daar werd je niet vrolijk van.

Het goede van dit hele gebeuren is dat het vluchtelingen beleid tegen het licht gehouden zal worden, met hopelijk een generaal pardon op verjaring (dat wilde Pim trouwens ook al)

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:42

Het eerste geval die vind dat zij geneutraliseerd moeten worden, als dat met AHA ook gaat gebeuren, heeft zich al gemeld:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/64832

Ik het dat programma niet gezien, er zou eigenlijk een interview met Springsteen volgen in dat programma.. dat had ik veel liever gezien

Ik vraag me af of er iets goeds uit voortkomt...

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:45

Citaat:
maar daar hoor je nu die schijnheiligen niet over......

Nou, ik hoor toch zoetjes aan advocaten op radio 1 die duidelijk maken dat ze zich voor de volle 100% in gaan zetten voor hun clienten als Ayaan Nederlandse mag blijven...toevallig gisteren nog een hele familie die na +/- 13 jaar terug moet naar Irak, omdat NADAT ze een paspoort hadden gekregen, bleek dat ze gelogen hadden over hun naam.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:49

Als ik het dan zo lees, dan zou Ayaan dus GEEN nederlandse mogen blijven, want dat mochten zij ook niet.
Wat is dan het probleem?

En dat die advocaten zich druk maken snap ik wel, maar de politiek moet zich erom druk maken. Rutte moet niet aan zn lijsttrekkerschap denken, maar aan de situatie an sich. Maar ze gebruiken het allemaal voor hun eigen gewin, en niet anders... dat is het jammere eraan.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:53

Cer schreef:
Het eerste geval die vind dat zij geneutraliseerd moeten worden, als dat met AHA ook gaat gebeuren, heeft zich al gemeld:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/64832

In het nieuws gister was een Irakese man die ook zijn Nederlanderschap was kwijtgeraakt omdat hij een andere naam had opgegeven dan die waarmee hij in zijn land van herkomst geregistreerd staat. De naam die hij opgegeven heeft was zijn echte naam, maar omdat het een Koerdische naam is heeft de Irakese regering geweigerd hem onder die naam te erkennen en hebben ze hem zelf onder een andere naam geregistreerd. En daarom mag die man nu geen Nederlander meer zijn. Als dat niet krom is, dan weet ik niet wat wel.

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:07

Cer schreef:
Als ik het dan zo lees, dan zou Ayaan dus GEEN nederlandse mogen blijven, want dat mochten zij ook niet.
Wat is dan het probleem?

Dat wat de politiek eigenlijk wil bereiken: Ayaan mag Nederlandse blijven, maar de rest mag het niet...vandaar dat hele 'uitzonderingsgedoe'. Het moet niet standaard worden: Ayaan moet de uitzondering zijn...

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 10:22

Ekkie schreef:
Nou, ik hoor toch zoetjes aan advocaten op radio 1 die duidelijk maken dat ze zich voor de volle 100% in gaan zetten voor hun clienten als Ayaan Nederlandse mag blijven...toevallig gisteren nog een hele familie die na +/- 13 jaar terug moet naar Irak, omdat NADAT ze een paspoort hadden gekregen, bleek dat ze gelogen hadden over hun naam.

Ja hele hordes advocaten zien al , niets nieuws eigenlijk

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:23

sarabande schreef:
Het goede van dit hele gebeuren is dat het vluchtelingen beleid tegen het licht gehouden zal worden, met hopelijk een generaal pardon op verjaring (dat wilde Pim trouwens ook al)

Zolang die 26.000 stuks in LIMBURG worden gedropt vind ik het best......

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:26

dat generaal pardon geldt voor mensen die hier al jaren en jaren zitten. Die kunnen gewoon blijven waar ze zitten, hoeven dus nergens gedropt te worden.

Het is natuurlijk schandalig dat mensen jaren in onzekerheid leven. Je mag binnen, of niet. Klaar.

Maar ja, als je dan bovenstaand voorbeeld aanhaalt over het opgeven van een andere naam, kan ik me weer voorstellen dat het enorm veel tijd kost om dat soort details boven water te halen. Het gaat ook meestal niet om de makkelijkste landen qua informatieversrekking.
En de informatie moet ook nog es door ambetaren achterhaald worden... nou... dan weet je t wel.... *zucht*

Overigens vind ik amerika wel ineens heel tolerant. Normaalgesproken kom je daar ook niet zo makkelijk binnen...

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:28

sarabande schreef:
Ekkie schreef:

Ja hele hordes advocaten zien al , niets nieuws eigenlijk

Heb je helemaal gelijk in , maar liever dat ze zo nog een stem hebben die gehoord wordt dan dat ze zonder al te veel gemur met een enkeltje Baghdad weggestuurd worden....het blijft toch dubbel...
Citaat:
Zolang die 26.000 stuks in LIMBURG worden gedropt vind ik het best......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:01

Ekkie schreef:
Cer schreef:
Wat is dan het probleem?

Dat wat de politiek eigenlijk wil bereiken: Ayaan mag Nederlandse blijven, maar de rest mag het niet...vandaar dat hele 'uitzonderingsgedoe'. Het moet niet standaard worden: Ayaan moet de uitzondering zijn...

Alleen daarom al heeft Verdonk gelijk. Van de zotte dat er voor een BN-er een uitzondering gemaakt moet worden terwijl ik zeker weet dat er zat andere gevallen zijn met schrijnender achtergronen. Met Ayaan valt het allemaal wel mee!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:03

Ben ik het mee eens. Ayaan redt zich wel.
Dat ze (politiek) zich daar zo druk om maken, vind ik alleen maar scheinheilig....

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:02

Lollig is wel dat Ayaan reeds geen Nederlandse meer is!
Verdonk heeft helemaal niets verandert, ze moet enkel in opdracht van de kamer onderzoeken of Ayaan haar pas weer terug kan krijgen.
Maar ze is het op dit moment gewoon kwijt

De kamer heeft een hele vage motie (2 stuks) aangenomen waar Verdonk binnen 6 weken moet kijken of er ruimte is op versnelde naturalisatie.
Echter, dan gaat Ayaan wel met feiten etc. moeten komen op grond waarvan ze haar pas terug kan krijgen.

Dat zal niet makkelijk zijn en Verdonk gaat haar echt niet anders behandelen dan ieder ander, ergo BYE AYAAN!

En Ayaan gaat het echt niet terug krijgen, want de regels van de IND zijn zeer duidelijk als het gaat om gevaar etc opleveren voor de sameleving.
Dat ze gevaarlijk is heeft ze reeds bewezen, vraag maar aan Theo van Gogh of aan Geert Wilders....

Wie had ook al weer die film geschreven en domme Theo voor het karretje gespannen dat hij met z'n leven moest bekopen? Juist Ayaan.
Waar zijn al die Nederlanders nu die toen enorm boos waren? Heeft iedereen hier dan boter op z'n hoofd?
Wie heeft ook al weer de schuilplaatsen verraden waar Ayaan en Geert Wilders zaten? Nee maar, weeral Ayaan.....
Haar eigen kan ik nog bergijpen, maar waarom die van Geert ook????
Ik ben helemaal geen fan van Wilders, maar was het nodig voor haar hem in extra gevaar te brengen?

Voor mij is er maal 1 conclusie voor Ayaan, oprotten en wegblijven!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:09

Los van mijn mening over de manier waarop Ayaan haar ideeën uitgedragen heeft denk ik dat je Theo van Gogh hiermee tekort doet, Bas232 In mijn ogen was dat absoluut geen domme man, integendeel zelfs, en hij is zelf met volle overtuiging in het project Submission gestapt. Ik vind het onterecht om hem hier als slachtoffer van Ayaan te bestempelen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:11

Sorry hoor, maar Theo was zelf alles behalve een lieverdje en wist heel goed waar hij (uit vrije wil) aan begon!

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:14

Dat zie je verkeert Bas232: Hetgeen dat Verdonk heeft besloten/geconstateerd kan pas over 6 weken in werking treden. Ze had officieel ook de komende 6 weken nog in de kamer mogen blijven zitten.