Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:56

leeftijdsverschil/levenservaring speelt hier ook een grote rol in deze miscommunicatie, mensen

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:03

En nog vind ik het belachelijk dat je het vergelijkt met honden..

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:11

Nou nou... zo erg is het nu ook weer niet hoor.

Mensen die kinderen adopteren hebben daar een hele goede reden voor! Na een vaak jarenlange weg van procedures kun je dan eindelijk een kind als jouw kind beschouwen. Ik denk trouwens dat het deze kinderen helemaal niets uitmaakt of ze nu met iemand uit Nederland in een gezin komen of iemand uit hun eigen land.. kinderen van die leeftijd praten namelijk nog helemaal niet.

Je praat erover of je een adoptiekind... nee, ik neem er maar gelijk twee want dat is leuker voor ze... alsof je een jonge hond gaat uitkiezen.. dat stoort mij nog veel meer.

En ook ik ken hele leuke en lieve kinderen. Heb vele jaren met erg veel plezier ponykampen georganiseerd en les gegeven aan groepen jeugdruiters. Ik ben dus echt wel een kindervriend om het maar zo te zeggen. De kinderen moeten echter wel normaal doen en niet als mini-volwassene zich gedragen. Opvoeding speeelt hierin een erg belangrijke rol. Daarom toch vreemd dat gewoon iedereen kinderen "neemt" en vervolgens de mist ingaat met de opvoeding daarvan?

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:19

als je een kind adopteerd heb je daar als het goed is wel erg goed over nagedacht, maargoed je kan ook kinderen adopteren die al ouder zijn en dus wel kunnen praten. Ik ken een gezin die heeft 2 kinderen uit afrika geadopteerd en vonden het veel fijner omdat ze elkaar kende en elkaar dan konden steunen, omdat ze helemaal niks van de nederlandse taal kende..

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:20

en ook vind ik dat je niet zomaar bijvoorbeeld broer en zus uitelkaar moet gaan halen

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:31

Aan de ene kant is adoptie natuurlijk iets prachtigs. Voor de kinderen die vaak uit een uitzichtloze situatie worden gehaald en voor de nieuwe ouders die eindelijk hun kinderwens in vervulling zien gaan. Niet iedereen heeft de behoefte of de mogelijkheid om 2 kinderen op te voeden... die keuzes zijn persoonlijk lijkt mij.

osfrie

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:16

zo ben hier een paar dagen niet geweest en lees nu weer van alles over adoptie.. Ik heb toevallig een paar weken geleden een programma op tv gezien dat hier over ging, homo adoptie ouders. Jullie praten over adoptie van buitenlandse kinderen. in dat programma kwam dat ook te spraken. en het blijkt dus dat dat in nederland nog helemaal niet is toe gestaan. En dat ook veel adoptie landen het ook niet toestaan dat kinderen in z'n gezin terecht komen. Na mijn weten is dus allen adoptie van nederlandse kinderen in een homo relatie mogelijk..

ik denk trouwens zelf dat het niets uit maakt , of een kind nu opgroeit in een hetro of homo gezin.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:48

Haha.. ja, je moet er wel bij blijven hé Osfrie

Kan best zo zijn dat er weer allerlei beperkingen zijn voor adoptie van buitenlandse kinderen door homo-ouders. Omdat dit onderwerp voor mij niet "im frage ist" heb ik me daar niet in verdiept.

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:53

klaasjuhhh schreef:
ladylay schreef:
mmm.....nee ik ben er geen voorstander voor, aangezien het niet zo is gemaakt......

maar als mensen homo zijn, laat ik ze mooi...
ik moet wel zeggen de mannelijke homo's hebben wel smaak
jammer, dat ze dan weer homo zijn

MIsschien een brutsle vraag, maar ben jij gelovig?

yup dat heb je correct...

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:56

Citaat:
Voor zover ik weet, is het in sommige geloven niet toegestaan om op hetzelfde geslacht te vallen. Weet zo niet meer welke het is, hoor.

ik heb geen geloof, ik ben niet religieus....

ik ben christen, ik geloof dat god er is en jezus....
maar je kan me niet plaatsen in een religieus plaatje......wat dat is weer iets heeel anders

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:19

Als gelovige weet je dat God de mensen heeft geschaapt met al zijn of haar "anders" zijn. HIJ is het dus die ook de homo schept. Ik snap dan dus ook niet dat gelovigen er moeilijk over doen.

Het is namelijk geen "keus" maar gewoon "jezelf zijn".

bonanzaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:50

osfrie schreef:
*D zo ben hier een paar dagen niet geweest en lees nu weer van alles over adoptie.. Ik heb toevallig een paar weken geleden een programma op tv gezien dat hier over ging, homo adoptie ouders. Jullie praten over adoptie van buitenlandse kinderen. in dat programma kwam dat ook te spraken. en het blijkt dus dat dat in nederland nog helemaal niet is toe gestaan. En dat ook veel adoptie landen het ook niet toestaan dat kinderen in z'n gezin terecht komen. Na mijn weten is dus allen adoptie van nederlandse kinderen in een homo relatie mogelijk..

ik denk trouwens zelf dat het niets uit maakt , of een kind nu opgroeit in een hetro of homo gezin.

ik denk dat t ook niets uitmaakt, als ze in een hetrogezin zijn opgegroeid en ouders gaan scheiden hebben ze een soort van 2 vaders en 2 moeders.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:48

ladylay schreef:
Citaat:
Voor zover ik weet, is het in sommige geloven niet toegestaan om op hetzelfde geslacht te vallen. Weet zo niet meer welke het is, hoor.

ik heb geen geloof, ik ben niet religieus....

ik ben christen, ik geloof dat god er is en jezus....
maar je kan me niet plaatsen in een religieus plaatje......wat dat is weer iets heeel anders

Euh...... Kan je mij even het verschil uitleggen?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:50

stefoo schreef:
wat doen ze dan om het express te laten zien?

Overdreven zoenen/aan elkaar zitten.. op drukke plekken.

Doe ik, als hetro, toch ook niet

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:54

Elaine: ik zie veeeeeeeeeeeeeel meer hetero's dat doen, dan homo's....

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:55

ik heb helemaal niets tegen dat mensen homo zijn.. ze moeten toch zelf weten op wie ze vallen..

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:00

snowdon schreef:

idd! voor jou valt het misschien veel meer op als homo's dat doen. maar ga er maar eens echt op letten..hetero's doen dat vaker

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:03

Ik raak soms zelfs geirriteerd als mn broer en zn vriendin (eh nu vrouw..) aan het kleffen zijn. Ik denk er niet eens aan als er mensen bij zijn om zo aan mn vriendje te hangen of elkaar even snel af te lebberen

Maar ik heb besloten me thuis in bijzijn van 'gezinsleden' niet meer in te houden.... en ze moeten eens proberen er wat van te zeggen!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:13

Elaine schreef:
Vind het alleen jammer dat sommige het provoceren (zo heet dat geloof ik)
Dus express laten zien dat ze op een ander geslacht vallen zeg maar.

Pannie schreef:
snowdon schreef:

idd! voor jou valt het misschien veel meer op als homo's dat doen. maar ga er maar eens echt op letten..hetero's doen dat vaker

Jaa idd Pannie & Snowdon!

Ik ben het niet met je eens Elaine Ze gaan echt niet provoceren (zeg ik dat zo goed?) om te laten zien dat ze op het andere geslacht vallen, waarom zouden ze.

Mireille1970 schreef:
Als gelovige weet je dat God de mensen heeft geschaapt met al zijn of haar "anders" zijn. HIJ is het dus die ook de homo schept. Ik snap dan dus ook niet dat gelovigen er moeilijk over doen.

Dat snap ik dus ook niet! Afbeelding

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:21

Ik ken Osfrie en Bonanzaa en ze zijn echt super.

Ze zijn nog gezelliger dan hetero mannen.

bonanzaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:23

Dank je Iloon jij weet idd hoe homo's zijn, gezellige mensen die van feesten houden... en er voor je zijn als je ze nodig hebt!

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:34

bonanzaa schreef:
Dank je Iloon jij weet idd hoe homo's zijn, gezellige mensen die van feesten houden... en er voor je zijn als je ze nodig hebt!

Ja dat weet ik inderdaad.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:56

Elaine schreef:
stefoo schreef:
wat doen ze dan om het express te laten zien?

Jij misschien niet maar die andere miljoenen hetero's wel, het enige is volgens mij dat het bij homo's gewoon opvalt

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:58

Mireille1970 schreef:

Het is namelijk geen "keus" maar gewoon "jezelf zijn".

, helaas heb je dat niet correct.......
ik weet ook echt niet waar je dat vandaan haalt.....
dat ligt zooo veel dieper.....

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:03

Citaat:
Euh...... Kan je mij even het verschil uitleggen?

religieus....leef je bij de regels...je moet dit en dat doen en zus en zo...
want dan kom je in de hemel...
christen, niet religeuis.....je accepteerd jezus in je hart en god....
je neemt hem aan in je hart.......daar vanuit ga je verder met de relatie die je persoonlijk met god hebt.....
hij helpt je in het leven, en nee dat betekent echt niet! dat alles sunshine and goodwell is...geloof dat is niet zooo....
het is dus niet zo van je moet zondag naar de kerk, je moet dinsdag naar kattebak, en je moet elke dag uit de bijbel lezen dan kom je er well...nee er zit overduidelijk verschil in...
[/quote]
[/quote]
[/quote]