Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:13

Libra76 schreef:
juval schreef:
Grote verschuiving in laatste peilingen: 'Het is onvoorstelbaar spannend': https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... r-spannend

Wel leuk/interessant dat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt.

Wie denken jullie dat de nieuwe minister president gaat worden?
Ik heb afgelopen dagen meerdere peilingen en enquêtes ingevuld, maar bij deze vraag weet ik echt geen antwoord.

Ik denk Jetten. Maar ik hoop op Timmermans omdat ik hem het meest ervaren vind. Nederland heeft die ervaring nodig. Als je nagaat hoeveel krediet en invloed wij de afgelopen twee jaar met Schoof hebben verspild bij de EU, moeten we nu zorgen dat we dat terugkijken. En PvdA/GroenLinks bezuinig niet op de zorg en is tegen de stop op het basispakket.

Ik denk dat Jetten dat vertrouwen ook prima weer op kan bouwen.

Het is denk ik vooral belangrijk dat er een betrouwbaar, competent kabinet komt. Dan komt t in de EU ook wel weer goed.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Ik denk Jetten. Maar ik hoop op Timmermans omdat ik hem het meest ervaren vind. Nederland heeft die ervaring nodig. Als je nagaat hoeveel krediet en invloed wij de afgelopen twee jaar met Schoof hebben verspild bij de EU, moeten we nu zorgen dat we dat terugkijken. En PvdA/GroenLinks bezuinig niet op de zorg en is tegen de stop op het basispakket.[/quote]
Ik denk dat Jetten dat vertrouwen ook prima weer op kan bouwen.

Het is denk ik vooral belangrijk dat er een betrouwbaar, competent kabinet komt. Dan komt t in de EU ook wel weer goed.[/quote]

Een stabiel kabinet die er 4 jaar zit. Hoe fijn zou dat niet zijn?
Jetten zou het ook prima kunnen. Alleen qua ervaring en diplomacy vind ik Timmermans beter. Hij zou anders ook een prima minister van Buitenlandse Zaken kunnen worden in een kabinet Jetten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Voorlopig ben je nog lang niet uit deze impasse. We zijn binnenkort niet ineens kleuter-niveau af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Libra76 schreef:
Jetten zou het ook prima kunnen. Alleen qua ervaring en diplomacy vind ik Timmermans beter. Hij zou anders ook een prima minister van Buitenlandse Zaken kunnen worden in een kabinet Jetten

Ik denk dat heel Nederland idd toe is aan een stabiel kabinet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Benzz schreef:
juval schreef:
Wie denken jullie dat de nieuwe minister president gaat worden?
Ik heb afgelopen dagen meerdere peilingen en enquêtes ingevuld, maar bij deze vraag weet ik echt geen antwoord.

Als ik puur kijk op ervaring, bestuurlijke kennis en internationale kennis zou ik zeggen Timmermans. Maar die ligt bij een gedeelte van de mensen zo slecht, dat ik persoonlijk als ik GL/Pvda was, Aboutaleb naar voren zou schuiven.

Ik ben voor! Maar hij wil niet.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Ik hoop stiekem dat we toch gewoon nog op een drie partijen kabinet kunnen komen. D66 Gl/PvdA en CDA. Heel moeilijk denk ik, maar misschien mogelijk als CDA nog wat wegsnoept en de PVV stemmers thuisblijven.

Ik denk dat formeren anders echt lastig gaat worden.

Premier maakt mij niets uit. Alledrie de partijleiders zijn wat mij betreft fatsoenlijke politici. Timmermans internationale ervaring lijkt me wel een plus.

Ik hoop ook echt verlies voor de VVD, maar die komt bij de werkelijke verkiezingen toch steeds weer erg goed uit de bus. Vind dat die partij maar eens een keertje overgeslagen mag worden in het kabinet.

Winged

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Combi GLpvda/d66/cda zou ik ook heel graag zien.

Ik denk ook dat de huurprijzen niet persee komen door asiel, maar ook door expats en de grote vraag. Daarnaast ook de koopwoningwensen vam velen zijn niet realistisch. Ik hoor 25 jarigen erover dat willen starten met 120m2. Waar heb je die ruimte nu voor nodig? Je kan ook doorgroeien. (Zit zelf prima met 75m2 en dat is erg ruim).

ik wil ook meer veiligheid ol straat voor vrouwen. En dat zie ik totaal niet terugkomen op rechts. Vrouwenrechten technisch zit ik het beste bij d66/glpvda. Dus tjah. Dan ga ik daarvoor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Helemaal mee eens. En wij zijn op 30 vierkante meter begonnen met gedeeld sanitair. Zijn er echt niet slechter van geworden. Zoon heeft nu net een woning gekocht, hiervoor 15 jr in oud appartement van 60 vierkante meter gewoond.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Ik hoorde net een mooie uitspraak op de radio: de afgelopen jaren heeft de politiek meer in het teken van campagnes gestaan dan van bestuur. Zo voelt het voor mij in ieder geval wel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Kaja schreef:
Voorlopig ben je nog lang niet uit deze impasse. We zijn binnenkort niet ineens kleuter-niveau af.

Natuurlijk wel. Zodra de verkiezingen voorbij zijn gaat het weer terug naar normale omgang.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:03

IMANDRA schreef:
Kaja schreef:

Natuurlijk wel. Zodra de verkiezingen voorbij zijn gaat het weer terug naar normale omgang.

Nou wel met Kaja eens. De normale gang was nu ook niet echt je van het. Van meerdere partijen, niet voorbehouden aan 1 richting

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Winged schreef:
Combi GLpvda/d66/cda zou ik ook heel graag zien.

Ik denk ook dat de huurprijzen niet persee komen door asiel, maar ook door expats en de grote vraag. Daarnaast ook de koopwoningwensen vam velen zijn niet realistisch. Ik hoor 25 jarigen erover dat willen starten met 120m2. Waar heb je die ruimte nu voor nodig? Je kan ook doorgroeien. (Zit zelf prima met 75m2 en dat is erg ruim).

ik wil ook meer veiligheid ol straat voor vrouwen. En dat zie ik totaal niet terugkomen op rechts. Vrouwenrechten technisch zit ik het beste bij d66/glpvda. Dus tjah. Dan ga ik daarvoor

Ik denk dat dat een heel degelijk kabinet zal zijn en dat het kleutergedrag meteen afgelopen is. Ben benieuws wie de hekkensluiter gaat zijn, wellicht Ja21 of toch VVD. Of wellicht een volt of CU? Jetten of Timmermans is me om het even, ik denk dat Jetten een betere verbinder is maar Timmermans heeft meer ervaring. Beiden competent. Ik stemde eerder D66, maar dat gaat mijn man nu doen en ik ga toch voor net wat meer sociaal, voor GL/PvdA. Digitaal beleid D66 wel beter vind ik.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

_San87_ schreef:
Libra76 schreef:

Ik denk dat heel Nederland idd toe is aan een stabiel kabinet.

Amen. En gewoon competente mensen in de coalitie. Heeeeel graag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

D66 lijkt mij een toegevoegde waarde in het kabinet.
We lopen op een aantal zaken echt achter, daar moet aan gesleuteld worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Winged schreef:
ik wil ook meer veiligheid ol straat voor vrouwen. En dat zie ik totaal niet terugkomen op rechts.

Zonder vluchtelingen en islamitische mensen is het plotsklaps veilig hoor!

}>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Wij zitten het debat te kijken en er zit een vrouw in het publiek die echt vreselijk irritant steeds een 'bla bla bla' gebaar zit te maken met haar hand :').

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

_San87_ schreef:
Wij zitten het debat te kijken en er zit een vrouw in het publiek die echt vreselijk irritant steeds een 'bla bla bla' gebaar zit te maken met haar hand :').

ah het viel jou ook op. Echt irritant....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Dat is het voordeel als je luistert i.p.v. kijkt :D

Er zijn veel verschillen tussen de grote partijen, maar de verschillen tussen de kleine partijen zijn helemaal bizar !

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Die van FvD zit echt glashard te liegen, onvoorstelbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Benzz schreef:

Ja, vreselijk. Ze is netjes in het debat, maar haar argumenten kloppen van geen kant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

_San87_ schreef:
Benzz schreef:

Ja, vreselijk. Ze is netjes in het debat, maar haar argumenten kloppen van geen kant.

Dat is het enige positieve.... zij is inderdaad rustig.
Maar die van Denk sprak wel de waarheid over FvD.

Ik hoor Mirjam Bikker ook altijd graag. Ik ben het met haar standpunten en idealen meestal niet eens, maar zij is wel een verbinder en altijd rustig en netjes. Zo zouden politici moeten zijn.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Is dat achter de schermen wat nu loopt het juiste? Of is het debat ergens anders gaande?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:

Dat is het enige positieve.... zij is inderdaad rustig.
Maar die van Denk sprak wel de waarheid over FvD.

Ik hoor Mirjam Bikker ook altijd graag. Ik ben het met haar standpunten en idealen meestal niet eens, maar zij is wel een verbinder en altijd rustig en netjes. Zo zouden politici moeten zijn.

Ja, Mirjam Bikker vind ik ook goed.

Ik vond de lijsttrekkers van de kleine partijen sowieso erg fijn in het debat. Respectvol, meestal elkaar uit laten praten, niet over elkaar heen schreeuwen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

juliedo24 schreef:
Is dat achter de schermen wat nu loopt het juiste? Of is het debat ergens anders gaande?

Ja, volgende debat begint zo weer. Op de NOS.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

fransje23 schreef:
Winged schreef:
ik wil ook meer veiligheid ol straat voor vrouwen. En dat zie ik totaal niet terugkomen op rechts.

Zonder vluchtelingen en islamitische mensen is het plotsklaps veilig hoor!

}>

He he he :')

Zou CU een aanvulling kunnen zijn in een links/midden kabinet? Ik ben t op een aantal zaken niet met hun eens, maarja..