Eleeke schreef:Fijn dat dat jouw ervaring is. Denk dat het heel erg van de werkomgeving ook afhangt. Ik heb er net ruim 25 jaar in Amerikaanse Tech eropzitten, management en commercieel. Bijna alleen maar mannen, keihard en hoge druk. Genoeg hele fijne mensen, maar er zitten echt mannen tussen met een heel dun laagje vernis en een diepe minachting voor vrouwen. Zowel bij klanten als bij collega's.
En wat betreft je vraag, nou hetzelfde als mannen die hun vrouw in een rok laten lopen , niet willen dat ze werkt en stemt. Oftewel biblebelt SGP.
Vreselijke mannen of ze nu extreem islamitisch zijn of extreem christelijk. Of in de manosphere zitten ( vaak extreem rechts ) .
Dat de SGP mag bestaan zegt toch al genoeg. Zelfs DENK heeft lang niet zulke extreme ideeen.
Het zegt toch ook al genoeg he . Stoere, sterk, beslissen zonder emotie ( alsof dat kan ) onafhankelijk, hard dat zijn mooie eigenschappen ( en worden toch echt als mannelijke eigenschappen gezien ) .
Kwetsbaar zacht, liefdevol, emotioneel en afhankelijk ( de zogenaamde vrouwelijke eigenschappen) Dat zijn ongewenste eigenschappen ..... en als je dat als man bent , dan doe je gewoon niet meer mee.
Ik heb zelf jaren in een mannewereld gewerkt, waarvan 8 bij een Amerikaans bedrijf.
En dat er horken bestaan ja, niemand beweert anders.
Maar hoe jij het omschrijft, nee zo ervaar ik het niet.
Bij SGP of bible belt, zal vast.
Maar dat is wat Bloodymary al aangaf, daar wonen wij hier niet.
Dus daar ga ik ook niets over zeggen, want geen ervaring mee
En dat laatste wat je allemaal zegt, nee herken ik ook niet.
Ik ken wel mensen die zich bij alles aangevallen voelen, alles aangetrokken voelen .
Als voorbeeld
Dat heb ik als beveiliger wel gemerkt.
Dan zat ik naast receptiemedewerker en had er iemand bakkes.
En dan zei de vrouw daarna, oei die was agressief.
En ik

dat viel toch wel mee?
Ja niet iedereen praat in watjes en tissues taal.
Dat merk ik hier op bokt ook wel. Ik praat ook niet zalvend en merk dat sommige daar moeite mee hebben.
Dan denk ik wel, doe niet overdreven kwetsbaar.
Kwetsbaar is niet ongewenst, overdreven getrut wel. Daar hebben sommige vrouwen toch echt wel last van.