17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:02

Bloodymary schreef:
Dat klopt, dat is ook zo. Gelukkig speelt dat hier in Brabant helemaal niet. Sowieso niet in de katholieke kerk en de meeste worden hier momenteel verbouwd tot appartementen bij gebrek aan belangstellenden.

Misschien dat je je tentakels niet helemaal hebt aanstaan mbt dit onderwerp omdat je je vaak als one off the guys voelt, maar ook in Brabant is er nog steeds enorme ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:04

Lieser schreef:
Daks schreef:
Uit het boek de migratie magneet geschreven door Jan van de Beek

Maar die zal niet bokts "goedkeuring" krijgen

[ Afbeelding ]

Nee, en terecht. Zijn 'onderzoek' voldoet niet aan de wetenschappelijke eisen.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... de-cijfers

Precies!
Je kunt beter het boek: Hoe migratie echt werkt van Hein de Haas lezen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:05

Wintu schreef:
Zo zeg, dit is ineens een mannenafzeik topic geworden.

Nee. Een dader topic. Dat zijn in 99% van de gevallen mannen.

Edit: voordat er iemand valt o er het percentage wat ik noem: dat is een bij wijze van spreken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:16

rien10 schreef:
Wintu schreef:

Edit: voordat er iemand valt o er het percentage wat ik noem: dat is een bij wijze van spreken.

Het is meer dan 95% van de gevallen een man, dus je hebt niet per se ongelijk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:19

Cer schreef:
Je zal mij niet zien schrijven dat witte autochtone mannen nooit iets uithalen trouwens..
de keren dat ik er problematisch last van had was wel pre Tate, dus het valt niet allemaal daaraan toe te schrijven.

Klopt hoor, die Tate heeft het allemaal niet verzonnen, hij heeft het alleen een business model van gemaakt. Ruim voor deze vogel waren er al veel meer en voor ons het meest bekend toch wel good old Emiel Ratelband, of vinden we die allemaal heel vrouw-vriendelijk? Meer uit de hoek van het neurolinguistisch programmeren kom je uit bij een Anthony Robbins die toch wel een tijd veel aandacht heeft gekregen. Het lijkt misschien niet hetzelfde, maar aan de basis gaat het om gemeenschappelijke factoren.

Gisteravond was de film Magnolia op tv, schitterende film uit 1999 met ook een personage dat geld verdient met het opjutten van jonge mannen

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:25

rien10 schreef:
Wintu schreef:

Tja, zo komt het niet over en de gemiddelde rechts georiënteerde man is helemaal het bokje. Waarom is een rechts georiënteerde man opeens ook bazig over vrouwen? Is dat niet generaliseren van de bovenste plank?

nine1987

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:51

Ik ben op dit moment toevallig in discussie met een mannelijke collega (die hard PVV'er, even voor context) die de volgende post heeft geplaatst op zijn tijdlijn:

17 jaar,

Een onschuldige meid,
Slachtoffer van een asielzoeker.

Wij moeten opstaan voor veiligheid en respect en het behoud van onze westerse normen en waarden.

Dit moeten stoppen voor er nog een Lisa is.

Rust zacht Lisa.

Waarop ik dus een reactie plaats:

Ze is vermoord door een MAN... een man die toevallig een asielzoeker was.. Zullen we ook even de moorden op vrouwen de afgelopen WEKEN erbij pakken? Of is 't te confronterend dat ook Nederlandse mannen dader waren? Hou op hoor...

En hoe dit ontploft is!!!! Al zijn rechtse fb vrienden struikelden over elkaar heen om naar alles en iedereen te wijzen, behalve.. Hoe simpel.. De man..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:56

“De man” ? Zonder enig nuance?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:00

Benzz schreef:
Bloodymary schreef:
Dat klopt, dat is ook zo. Gelukkig speelt dat hier in Brabant helemaal niet. Sowieso niet in de katholieke kerk en de meeste worden hier momenteel verbouwd tot appartementen bij gebrek aan belangstellenden.

Misschien dat je je tentakels niet helemaal hebt aanstaan mbt dit onderwerp omdat je je vaak als one off the guys voelt, maar ook in Brabant is er nog steeds enorme ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Dat zal het dan inderdaad wel zijn. Ik merk het echt helemaal niet, nog niet bekand zoals we hier zeggen. Maar ik weet dat andere vrouwen dat wel hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:36

Bloodymary schreef:
Benzz schreef:

Ja, maar nu wek ik sowieso wel vaker agressie op bij mannen. Sterke onafhankelijke vrouw en dat straal ik uit.

Ik ben ook een sterke onafhankelijke vrouw en dat wekt echt nooit aggressie op bij mannen. Eerder vriendschap en gelijkheid. One of the guys.

Precies, dat laatste herken ik ook.

En als je al denkt dat witte mannen niet tegen een sterke onafhankelijke vrouw kunnen.
Hoe zit dat dan met een man die zijn vrouw in sluier laat lopen?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:12

DuoPenotti schreef:
Bloodymary schreef:
Ik ben ook een sterke onafhankelijke vrouw en dat wekt echt nooit aggressie op bij mannen. Eerder vriendschap en gelijkheid. One of the guys.

Precies, dat laatste herken ik ook.

En als je al denkt dat witte mannen niet tegen een sterke onafhankelijke vrouw kunnen.
Hoe zit dat dan met een man die zijn vrouw in sluier laat lopen?

Fijn dat dat jouw ervaring is. Denk dat het heel erg van de werkomgeving ook afhangt. Ik heb er net ruim 25 jaar in Amerikaanse Tech eropzitten, management en commercieel. Bijna alleen maar mannen, keihard en hoge druk. Genoeg hele fijne mensen, maar er zitten echt mannen tussen met een heel dun laagje vernis en een diepe minachting voor vrouwen. Zowel bij klanten als bij collega's.

En wat betreft je vraag, nou hetzelfde als mannen die hun vrouw in een rok laten lopen , niet willen dat ze werkt en stemt. Oftewel biblebelt SGP.
Vreselijke mannen of ze nu extreem islamitisch zijn of extreem christelijk. Of in de manosphere zitten ( vaak extreem rechts ) .

Dat de SGP mag bestaan zegt toch al genoeg. Zelfs DENK heeft lang niet zulke extreme ideeen.

Het zegt toch ook al genoeg he . Stoere, sterk, beslissen zonder emotie ( alsof dat kan ) onafhankelijk, hard dat zijn mooie eigenschappen ( en worden toch echt als mannelijke eigenschappen gezien ) .
Kwetsbaar zacht, liefdevol, emotioneel en afhankelijk ( de zogenaamde vrouwelijke eigenschappen) Dat zijn ongewenste eigenschappen ..... en als je dat als man bent , dan doe je gewoon niet meer mee.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:14

Cer schreef:
“De man” ? Zonder enig nuance?

Over femicide? Jazeker.. Zit ik ernaast dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:24

Eleeke schreef:
Fijn dat dat jouw ervaring is. Denk dat het heel erg van de werkomgeving ook afhangt. Ik heb er net ruim 25 jaar in Amerikaanse Tech eropzitten, management en commercieel. Bijna alleen maar mannen, keihard en hoge druk. Genoeg hele fijne mensen, maar er zitten echt mannen tussen met een heel dun laagje vernis en een diepe minachting voor vrouwen. Zowel bij klanten als bij collega's.

En wat betreft je vraag, nou hetzelfde als mannen die hun vrouw in een rok laten lopen , niet willen dat ze werkt en stemt. Oftewel biblebelt SGP.
Vreselijke mannen of ze nu extreem islamitisch zijn of extreem christelijk. Of in de manosphere zitten ( vaak extreem rechts ) .

Dat de SGP mag bestaan zegt toch al genoeg. Zelfs DENK heeft lang niet zulke extreme ideeen.

Het zegt toch ook al genoeg he . Stoere, sterk, beslissen zonder emotie ( alsof dat kan ) onafhankelijk, hard dat zijn mooie eigenschappen ( en worden toch echt als mannelijke eigenschappen gezien ) .
Kwetsbaar zacht, liefdevol, emotioneel en afhankelijk ( de zogenaamde vrouwelijke eigenschappen) Dat zijn ongewenste eigenschappen ..... en als je dat als man bent , dan doe je gewoon niet meer mee.

Ik heb zelf jaren in een mannewereld gewerkt, waarvan 8 bij een Amerikaans bedrijf.

En dat er horken bestaan ja, niemand beweert anders.
Maar hoe jij het omschrijft, nee zo ervaar ik het niet.

Bij SGP of bible belt, zal vast.
Maar dat is wat Bloodymary al aangaf, daar wonen wij hier niet.
Dus daar ga ik ook niets over zeggen, want geen ervaring mee

En dat laatste wat je allemaal zegt, nee herken ik ook niet.

Ik ken wel mensen die zich bij alles aangevallen voelen, alles aangetrokken voelen .

Als voorbeeld
Dat heb ik als beveiliger wel gemerkt.
Dan zat ik naast receptiemedewerker en had er iemand bakkes.
En dan zei de vrouw daarna, oei die was agressief.
En ik :? dat viel toch wel mee?
Ja niet iedereen praat in watjes en tissues taal.

Dat merk ik hier op bokt ook wel. Ik praat ook niet zalvend en merk dat sommige daar moeite mee hebben.
Dan denk ik wel, doe niet overdreven kwetsbaar.
Kwetsbaar is niet ongewenst, overdreven getrut wel. Daar hebben sommige vrouwen toch echt wel last van.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:39

Wintu schreef:
Tja, zo komt het niet over en de gemiddelde rechts georiënteerde man is helemaal het bokje. Waarom is een rechts georiënteerde man opeens ook bazig over vrouwen? Is dat niet generaliseren van de bovenste plank?

Omdat rechtse partijen minder vrouwen op de kieslijst hebben staan dan linkse partijen. En omdat vrouwen op hoge posities meer haatberichten ontvangen dan mannen op hoge posities, die overwegend geuit worden door rechts-stemmende mannen.
BBB over diversiteit: 'Daar doen wij niet aan’.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:40

Sommige mannen zijn ook trutten hoor. :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:46

DuoPenotti schreef:
Eleeke schreef:

Ik heb zelf jaren in een mannewereld gewerkt, waarvan 8 bij een Amerikaans bedrijf.

En dat er horken bestaan ja, niemand beweert anders.
Maar hoe jij het omschrijft, nee zo ervaar ik het niet.

Bij SGP of bible belt, zal vast.
Maar dat is wat Bloodymary al aangaf, daar wonen wij hier niet.
Dus daar ga ik ook niets over zeggen, want geen ervaring mee

En dat laatste wat je allemaal zegt, nee herken ik ook niet.

Ik ken wel mensen die zich bij alles aangevallen voelen, alles aangetrokken voelen .

Als voorbeeld
Dat heb ik als beveiliger wel gemerkt.
Dan zat ik naast receptiemedewerker en had er iemand bakkes.
En dan zei de vrouw daarna, oei die was agressief.
En ik :? dat viel toch wel mee?
Ja niet iedereen praat in watjes en tissues taal.

Dat merk ik hier op bokt ook wel. Ik praat ook niet zalvend en merk dat sommige daar moeite mee hebben.
Dan denk ik wel, doe niet overdreven kwetsbaar.
Kwetsbaar is niet ongewenst, overdreven getrut wel. Daar hebben sommige vrouwen toch echt wel last van.

Ik houd ook niet van overdreven getrut, maar je noemt het als een vrouwelijke eigenschap en daarbij op het randje van victim blaming.
En ik zie het als een algemene eigenschap die je net zo goed bij mannen tegenkomt.
Net zoals roddelen als vrouwelijk wordt gezien en mijn ervaring is dat mannen net zo erg roddelen.

Ik denk ook dat we in een volledig andere omgeving werken met heel ander type mensen en dus is het meer dan logisch dat we andere ervaringen hebben.
Vrouwen in mijn omgeving doen niet aan getrut, anders kom je daar niet. Dito voor de mannen, al denk ik wel eens dat je als vrouw net een stapje harder moet rennen , iets harder moet onderhandelen om het zelfde te bereiken.

We zijn ver van het onderwerp af, maar dat de wereld draait om mannen is onderdeel van het probleem.

Net zoals de buitenruimte nog steeds wordt ontworpen door mannen voor mannen.
Idem trouwens kantoren.
Dat verandert ... maar langzaam.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:48

Ja zeker zijn er mannen die vrouwen minderwaardig vinden.(Wat trouwens nog niet wil zeggen dat zij vrouwen dan ook maar verkrachten en vermoorden). Ik vind het heel simpel: zogauw je dat merkt moet je er geen relatie mee aangaan. We worden in Nederland toch niet uitgehuwelijkt dus je kunt zelf kiezen. Het geval van Lisa ligt anders want zij is vermoord door een haar onbekende man die haar van de fiets trok. Een horrorscenario waar elke vrouw bang voor is en wat onze vrijheid inperkt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:51

Lieser schreef:
Wintu schreef:

Omdat rechtse partijen minder vrouwen op de kieslijst hebben staan dan linkse partijen. En omdat vrouwen op hoge posities meer haatberichten ontvangen dan mannen op hoge posities, die overwegend geuit worden door rechts-stemmende mannen.

Dan scheer je voor het gemak alle mannen die rechts stemmen over een kam? Oh en het halve platteland ook meteen? Weinig tolerant.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:58

Lieser schreef:
Wintu schreef:

Dit, en ook omdat veel rechtse partijen keer op keer tegen stemmen wanneer er een motie wordt ingediend die vrouwengezondheid, gelijkheid, de gender wage gap en vrouwenveiligheid betreft. Om zieltjes te winnen profileren ze zich als begaan met dit soort zaken, totdat het erop aankomt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:04

Soepblik schreef:
Dit, en ook omdat veel rechtse partijen keer op keer tegen stemmen wanneer er een motie wordt ingediend die vrouwengezondheid, gelijkheid, de gender wage gap en vrouwenveiligheid betreft. Om zieltjes te winnen profileren ze zich als begaan met dit soort zaken, totdat het erop aankomt.

Precies, geld vrijmaken om femicide te voorkomen? 2 partijen die tegen stemmen: Wilders en Baudet.

Maar nu wel schreeuwen over een verkrachting en moord.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:04

Soepblik schreef:
Lieser schreef:

Maar dat wil toch helemaal niet zeggen dat de gemiddelde man die op die partijen stemt vrouwonvriendelijk zijn. Stemmen trouwens ook zat vrouwen rechts. Men kan wel om hele andere redenen op die partij hebben gestemd. Ik ben het nog nooit met alle standpunten eens geweest van de partijen op wie ik heb gestemd. Het is wel heel gemakkelijk om de gehele achterban in dat vrouwonvriendelijk hokje te duwen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:05

Benzz schreef:
Soepblik schreef:

Precies, geld vrijmaken om femicide te voorkomen? 2 partijen die tegen stemmen: Wilders en Baudet.

Ja, nu past het in hun straatje :).

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:08

anjali schreef:
Ja zeker zijn er mannen die vrouwen minderwaardig vinden.(Wat trouwens nog niet wil zeggen dat zij vrouwen dan ook maar verkrachten en vermoorden). Ik vind het heel simpel: zogauw je dat merkt moet je er geen relatie mee aangaan. We worden in Nederland toch niet uitgehuwelijkt dus je kunt zelf kiezen. Het geval van Lisa ligt anders want zij is vermoord door een haar onbekende man die haar van de fiets trok. Een horrorscenario waar elke vrouw bang voor is en wat onze vrijheid inperkt.

Ik ken gelukkig veel meer lieve mannen, dan niet.
Maar dit is wel heel simpel gezegd.

Ik heb het tijdens mijn werk meermaals mee gemaakt, vooral in wat lager opgeleide functies. (Hierbij wil ik absoluut niet alles over 1 kam scheren, want in deze functies heb ik ook mannen gevonden met de grootste humor en kleinste hartjes).
Maar hier wilde zij mij niet de hand schudden, omdat ik vrouw ben.
Werd mijn antwoord niet geaccepteerd, omdat ik vrouw ben.
Hoe weet ik dat, als mijn mannelijke collega 5 minuten later belde met exact hetzelfde antwoord was het wel goed.
Mannen die mij niet te woord wilde staan, omdat ik vrouw ben.
Mannen die mij lastig gingen vallen omdat ik geen interesse had in hun op intiem gebied.
Mannen die mij zwart hebben geprobeerd te maken omdat ik als vrouw zijnde wel actief was, om het zo maar even te noemen.
In mijn straat promo tijd, meerdere keren per dag de vraag krijgen of ze mij ook konden kopen, omdat ik daar als vrouw sta.
Ruzie met een kerel in de kroeg omdat hij ongevraagd mij betaste (ik was begin 20, hij richting de 60 en helemaal wit)
Hoe vaak wel niet ge "he, psst, meisje, pssst"

En nu ben ik aardig wat gewend en ben ik inmiddels (!) baas in het mond snoeren. Maar als je dat niet bent, dan snap ik dat je je hier heel naar onder kan voelen.

Vrouwenhaat gaat zoveel verder dan enkel een relatie.

En gelukkig (!!!) ken ik veel meer mannen die anders zijn.

Maar vrouwenhaat, femicide en in zijn algeminteit disrespect naar vrouwen toe ís een ding. En dat kan je niet ontwijken door te zeggen "met jou hoef ik geen relatie".

De quote van de visboer (?) Hierboven vind ik een mooie. Maar niet alleen man op man, we moeten elkaar weer aandurven spreken op gedrag.

Dan nog had dit misselijkmakende feit plaats gevonden. Maar misschien wordt het wel een stukje veiliger voor ons allemaal.
Ik heb namelijk ook gemerkt, dat als ik als vrouw zijnde een man aanspreek op zijn gedrag (ik was al 100 meter achter hem aan het lopen terwijl hij al zijn plastic afval op de grond gooide), vervolgens wordt ik bedreigd en verrot gescholden op een winkelplein, komt deze man akelig dichtbij en IEDEREEEEN! kijkt en loopt door.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:13

Benzz schreef:
Soepblik schreef:

Geld vrijmaken om ….
Er kunnen natuurlijk ook plannen en maatregelen komen waarvoor er middelen gebruikt kunnen worden die er al zijn.
Ik ben niet pro Wilders en al helemaal niet voor Baudet maar vraag me af wat er met dat geld bereikt kan worden en waarvoor er niet bepaalde regels aangescherpt gaan worden en er dingen gedaan kunnen worden die niet een enorm budget nodig hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:18

Ja, stel je voor dat je eens geld uitgeeft zodat 50% van je bevolking zich veiliger voelt en beter geholpen kan worden...