Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:51

Wel typisch voorbeeld denk ik van het sociale media probleem. Zo diep in het contant maken , likes krijgen, reactie oproepen, shockeren en dan daarvoor dit soort dingen doen, te filmen en blijkbaar ook (met je stomme hoofd) te filmen.

Gelukkig zijn er mensen voor opgepakt en zijn de knuffels terug. Echt onnoemelijk disrespectvol dit, getver!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:58

Vind dat er te veel oliebol op sm rond gaat over het hele gebeuren met de kinderen. Respectloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:59

anjali schreef:
@Lusitana, bedoel je dat ze aandacht willen, en : negatieve aandacht is ook aandacht? Zoiets? Er zijn ook wel ooit mensen die graven gaan vernielen, ook zo respectloos. En dat dan zelf gaan filmen en op internet zetten? ??????

Ja, zoiets, behalve dan dat het om ware verslavingen gaat als je het over sociale media hebt en die mensen op een gegeven moment van gekkigheid niet meer weten wat voor ergs ze kunnen doen om maar meer likes te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 06:22

Ken je die jongens dan van de socials, dat ze dit soort lage dingen vaker doen...?

Anders denk ik dat het gewoon een hele domme, onnadenkende "stoere" (absoluut niet natuurlijk) actie was van kijk ons eens lekker profiteren van dit buitenkansje zonder er ook maar 1 tel bij stil te staan hoe extreem laag het is. Of daar ook gewoon totaal niet mee zitten -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:54

pmarena schreef:
Ken je die jongens dan van de socials, dat ze dit soort lage dingen vaker doen...?

Anders denk ik dat het gewoon een hele domme, onnadenkende "stoere" (absoluut niet natuurlijk) actie was van kijk ons eens lekker profiteren van dit buitenkansje zonder er ook maar 1 tel bij stil te staan hoe extreem laag het is. Of daar ook gewoon totaal niet mee zitten -O-

Dat denk ik ook.
Schaamteloos.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:31

Ik zag het filmpje gisteren in 1 van de praatprogramma's op TV. Ze probeerden ook 1 van de knuffels in de achterbak van een auto te proppen. Het gaat dus niet om hele jonge jongens.

*edit* Er zijn 3 personen aangehouden voor het stelen van de knuffels. 2 mannen van 20 en 1 minderjarige jongen.
https://nos.nl/artikel/2568809-drietal- ... ey-en-emma

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:45

"Snapt" iemand de opmerking over werken die ze maken?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:57

Douce schreef:
"Snapt" iemand de opmerking over werken die ze maken?

Ik begreep eruit dat ze zoiets bedoelden van de kinderen zijn dood, dus die hebben hier niets meer aan en wij moeten hard werken voor de kost dus wij kunnen dit wel meenemen... Het was niet heel goed verstaanbaar door de straattaal tussendoor en het gebrekkig NL's

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:45

Als je heel simpel denkt zit daar ook wel een zekere logica in. Zonde dat die dure knuffels daar kapot regenen..... maar het is niet van jou, iemand anders heeft het gekocht. Het is een cadeau aan de kinderen / hun familie, om hen een hart onder de riem te steken. Daar blijf je gewoon met je fikken vanaf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:47

Ja en als je hard werkt voor de kost steel je knuffels bij een gedenkplek. Knuffels die je anders ook niet wilt?!
En hoe hard zullen zij werken?
Die zoiets uitspoken zijn meestal die lui die nog nooit een schap gevuld hebben oid.

Van mij mag voor zulke lui de schandpaal wel terug op het plein. Zet ze daar maar een middagen neer.
Misschien dat ze dan daarna leren nadenken. Zoniet gaat het ook nooit meer wat worden ook niet want dan missen ze wat schakels daarboven. Op 1 na zijn ze gewoon volwassen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:02

DuoPenotti schreef:
J
Van mij mag voor zulke lui de schandpaal wel terug op het plein. Zet ze daar maar een middagen neer.

Met een grote mand rotte tomaten en overjarige eieren voor degenen die zich willen uitleven :D :D :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:05

Goed plan! :D

Maar ze gaan er weer vanaf komen met een foei mag niet. Zal ze leren.... :n
Ook geen voorbeeld van meer van die lui met het verstand van een poffertje.

En nee om zoiets kun je ze ook geen grote straf geven.
Maar wat papiertjes prikken is de oplossing ook niet... of ook op het plein met een bord om: ik ben die loser die de beren weg heeft gehaald :P

Incl de eieren dan :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:13

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:08

Ik las dat werken meer als; zij zijn dood en kijk ons eens hard werken om hun knuffels te pakken…. Hahaha wat grappig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:01

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:17

Ik hoop dat ze een bezoekje gaan krijgen van de buurtbewoners. Ik ben niet pro geweld maar wel fan van gerechtigheid. Als je zulke lage acties uitvoert moet je de consequenties ondergaan. Heel veel gedrag wordt gedoogd of heeft geen gevolgen. En daardoor blijft het zich herhalen of wordt het erger. Maar wie niet horen wil moet voelen vind ik in deze situatie heel gepast

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:24

Als buurtbewoners of wraakzoekenden richting dat asielcentrum trekken om daar eens even orde op zaken te stellen voor de laffe daad... Dan komt dat niet goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:26

Nee daarom, juist zij zouden zich toch extra netjes en fatsoenlijk moeten gedragen om geen vooroordelen te bevestigen die zo akelig hardnekkig zijn. Hoe ongelooflijk stom en gestoord kun je zijn. Gewoon kansloze figuren blijkt wel. %) Ik hoop zo dat dit geen aandacht gaat afleiden van de afschuwelijke dood van de twee kinderen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:30

Dat doet het helaas al...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 18:41

Het was al duidelijk dat het Bas en Gijs niet waren inderdaad. Het is jammer dat ze het stigma elke keer bevestigen. Beetje zoals de fatbiketerreur.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 18:43

Veiligelanders zeker weer. Waarom zet Faber daar niet eens vaart achter, het terugsturen ervan. Laat de nagedachtenis aan die twee arme kinderen hier niet door verstoren :n

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 18:44

pmarena schreef:

Citaat:
Uit een inventarisatie van hun sociale media blijkt dat de drie actief zijn als amateurvloggers. Ze maakten vaker filmpjes voor onder meer Snapchat, Instagram en YouTube. Op basis van hun profielen hebben de verdachten een Syrische achtergrond, zo meldt het AD.

https://panorama.nl/artikel/642184/knuf ... eldpleging

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:11

Morgen is de gedenktocht voor de kinderen in Beerta

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:45

karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/rovers-van ... ~a4557419/

En dan komt dit bericht, twee zaten in azc winschoten en al vaker verdacht van minder toffe dingen. Los van het afschuwelijke feit is dit dan weer extra olie op het vuur tegen asielzoekers?

Als dit zo is, dan zijn het gewoon feiten. Meer niet.
En dat het dan bepaalde vooroordelen bevestigt, daar kan niemand wat aan doen natuurlijk. Ik vind wel dat je nieuws moet brengen als nieuws. Dus dan ga je geen afkomst verzwijgen, als het gewoon Nederlandse jongens geweest waren werd dat ook vermeld.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:12

MissyNr1 schreef:
Ik hoop dat ze een bezoekje gaan krijgen van de buurtbewoners. Ik ben niet pro geweld maar wel fan van gerechtigheid. Als je zulke lage acties uitvoert moet je de consequenties ondergaan. Heel veel gedrag wordt gedoogd of heeft geen gevolgen. En daardoor blijft het zich herhalen of wordt het erger. Maar wie niet horen wil moet voelen vind ik in deze situatie heel gepast

En dat lost gewoon helemaal niks op. En eigen rechter spelen is buitengewoon asociaal.