Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:41

Dorine92 schreef:
Ninx schreef:
Gereformeerden worden niet in elkaar geslagen, bespuugd, belachelijk gemaakt, uitgesloten van van alles en nog wat…. Tot zover de vergelijking

De quote is ergens misgegaan. Ik geloof niet in god.
Er worden ook mensen in elkaar geslagen en belachelijk gemaakt om andere redenen. Of soms zelfs zonder reden. Is gewoon altijd fout.

Maar is dat dan een reden om te zeggen: dat heb je nu eenmaal met minderheden, dat weet je, dus we hoeven daar niet van alles voor te verzinnen om tegengas te geven?
Gewoon accepteren dat je een minderheid bent en het geweld maar op de koop toenemen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:43

Urbanus schreef:
Kunnen we Dorine niet gewoon gaan negeren? Ze is alleen maar uit op rellen. Ik heb haar al eeuwen op foei, zo rustig.

anjali schreef:
Toevallig voel ik me puur en alleen aangetrokken tot mensen die WEL het woord van God verkondigen- niet op straathoeken overigens want wij hebben kerken daarvoor. Krijg ik nu ook een letter in het alfabet van mensen die niet openbaar zichzelf mogen zijn? :+

Als je niet begrijpt waar de letters voor staan, kun je dat gewoon googlen. Weet je ook of er eentje toepasselijk is op jou.

Zelfs die moeite is niet nodig, heb het net in het topic gepost :))

Dorine92 schreef:
Ninx schreef:
Gereformeerden worden niet in elkaar geslagen, bespuugd, belachelijk gemaakt, uitgesloten van van alles en nog wat…. Tot zover de vergelijking

Er worden ook mensen in elkaar geslagen en belachelijk gemaakt om andere redenen. Of soms zelfs zonder reden. Is gewoon altijd fout.

Maar het aandeel van “in elkaar slaan” en “belachelijk gemaakt” onder LGTB+ is een stuk hoger. Dat vind ik toch niet iets om te negeren of van te zeggen “dat is nu eenmaal zo”.

Met zo’n mentaliteit hadden vrouwen en mensen met een donkerdere huidskleur hier nooit dezelfde rechten gekregen als witte mannen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:44

Ninx schreef:
Dorine92 schreef:

Maar is dat dan een reden om te zeggen: dat heb je nu eenmaal met minderheden, dat weet je, dus we hoeven daar niet van alles voor te verzinnen om tegengas te geven?
Gewoon accepteren dat je een minderheid bent en het geweld maar op de koop toenemen?

Accepteren dat je een minderheid bent lijkt me wel handig ja. Dat ben je namelijk. Waarom zou je dat niet accepteren.
Het geweld hoef je zeker niet te accepteren. Alleen de mensen die geen geweld gebruiken vervelen met zebrapaden is naar mijn idee niet de oplossing. En als je dat wel vindt, lekker doorgaan, maar ga dan niet huilen als het niet werkt.
Er werd toch gezegd dat het geweld alleen maar is toegenomen? Waarom zou dat zijn dan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:47

IMANDRA schreef:
Maar het aandeel van “in elkaar slaan” en “belachelijk gemaakt” onder LGTB+ is een stuk hoger. Dat vind ik toch niet iets om te negeren of van te zeggen “dat is nu eenmaal zo”.

Met zo’n mentaliteit hadden vrouwen en mensen met een donkerdere huidskleur hier nooit dezelfde rechten gekregen als witte mannen.

Negeren niet, maar wat denk je met allerlei dingen opdringen en opeisen (precies aan de mensen die geen geweld gebruiken, want de mensen die geweld gebruiken bereik je toch niet) te bereiken, behalve dat een deel van de mensen je spuugzat wordt? De politie lijkt me handiger.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:53

Dorine92 schreef:
Overigens zou dat zo vreselijk slechte idee van mij om mensen die hier komen maar zich vervolgens niet kunnen gedragen het land uit te knikkeren, toch juist enorm helpen? Met name mensen die islamitisch zijn, zijn vaak nul tolerant wb homoseksualiteit enz. Dus dan heb je alweer minder mishandelingen want dan kan je iedereen die dit doet en uit het buitenland komt, eruit gooien
Zou het niet beter en menselijker zijn om deze mensen (trauma)hulp en toekomstperspectief te bieden, zodat ze een reden hebben om zich aan te passen en kunnen leren om met hun trauma's en problemen om te gaan? :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:54

Ninx schreef:
Dorine92 schreef:
Toevallig voel ik me puur en alleen aangetrokken tot mensen die WEL het woord van God verkondigen- niet op straathoeken overigens want wij hebben kerken daarvoor. Krijg ik nu ook een letter in het alfabet van mensen die niet openbaar zichzelf mogen zijn? :+

Precies dit is mijn punt. Iedereen mag doen wat hij wil maar doe dat dan gewoon alsof het normaal is, want dat is het. En ga niet speciaal lopen doen en er een heel ding van maken. Je slaat de spijker op zijn kop

Gereformeerden worden niet in elkaar geslagen, bespuugd, belachelijk gemaakt, uitgesloten van van alles en nog wat…. Tot zover de vergelijking[/quote]
Ik ben niet Gereformeerd maar RK. Het is even geleden, maar in de Gouden Eeuw mochten Katholieken niet mee op schepen van de VOC. En nog in de tijd van mijn vader werden Katholieken in sommige bedrijven uitgesloten van leidinggevende functies. Wat trouwens in zijn tijd nog rechtgetrokken is.In de 19de eeuw is, in Nederland!, het openbaar belijden van het Katholieke geloof verboden geweest en werden onze kerken vernield. Wat momenteel elders in de wereld nog vandaag gebeurt trouwens ,en zelfs worden Christenen nog vandaag vermoord enkel omdat ze Christen zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:56

Dorine92 schreef:
IMANDRA schreef:

Negeren niet, maar wat denk je met allerlei dingen opdringen en opeisen (precies aan de mensen die geen geweld gebruiken, want de mensen die geweld gebruiken bereik je toch niet) te bereiken, behalve dat een deel van de mensen je spuugzat wordt? De politie lijkt me handiger.

Mwah, volgens mij heb jij gewoon een bijzondere interpretatie van opdringen. Er wordt niemand wat kwaad gedaan of opgedrongen door een sporadisch, simpel regenboog zebrapad of zo. Het zou anders zijn als bijv jouw hele straat de kleuren van de regenboog zouden verven maar daar is geen sprake van.

Dat “deel van de mensen” die zich opgedrongen voelt door een zebrapad is een verre minderheid. Overgrote deel neemt er geen aanstoot aan. Dus misschien je eigen advies opvolgen: accepteren dat je een minderheid bent en het dus laten rusten? ;) Gezien je blijft reageren zit het blijkbaar hoog, je had ook kunnen zeggen “oké blijkbaar ben ik in de minderheid en heb ik een andere mening, ook prima” in plaats van steeds terug te komen op de reacties.

(En ja ik blijf ook reageren, maar ik vind dit gewoon belangrijk gelijk onderwerp)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:58

Polar schreef:
Dorine92 schreef:
Overigens zou dat zo vreselijk slechte idee van mij om mensen die hier komen maar zich vervolgens niet kunnen gedragen het land uit te knikkeren, toch juist enorm helpen? Met name mensen die islamitisch zijn, zijn vaak nul tolerant wb homoseksualiteit enz. Dus dan heb je alweer minder mishandelingen want dan kan je iedereen die dit doet en uit het buitenland komt, eruit gooien
Zou het niet beter en menselijker zijn om deze mensen (trauma)hulp en toekomstperspectief te bieden, zodat ze een reden hebben om zich aan te passen en kunnen leren om met hun trauma's en problemen om te gaan? :)

Als je zin hebt om hier al dat geweld steeds te incasseren, dan kan dat. Zou mijn voorkeur niet zijn

Polar

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:59

Ik vind wel dat mensen die een ander iets aandoen, een passende straf moeten krijgen, maar ik vind ook dat ze daarnaast hulp nodig hebben.
En ik vind ook dat afkomst daarbij niet uitmaakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:03

anjali schreef:
purny schreef:
Het lijkt me fantastisch om een week los te kunnen gaan zonder de angst te hebben dat je vanwege je geaardheid jezelf niet durft te tonen als in hand in hand lopen met je partner van hetzelfde geslacht.

Overigens heb ik meer last als ik al ergens last van zou hebben van die mensen die het woord van God vertolken. Die zie je op vrijwel elke straathoek staan bij stations.

Het ging mij erom dat er wordt geschreeuwd dat mensen het lhbtiq+ gebeuren ervaren als opdringerig.
En dat jij je aangetrokken voelt tot het geloof is jou ding. Ik hoef gewoon niet op iedere hoek van het station deze mensen tegen te komen.

De meeste oorlogen en menselijk leed wordt veroorzaakt door het geloof.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:03

Ik vind het ook belangrijk maar ik sta er gewoon anders in en zit er niet middenin. En ik blijf reageren omdat ik het interessant vind. Want binnen je eigen clubje heb je vaak dezelfde mening. Dus binnen de community zal het merendeel die regenboogzebrapaden super vinden. Binnen mijn omgeving zijn er veel mensen die zich er mateloos aan irriteren en zelf agressief van worden. Dat laatste heb ik dus zelf niet. Maar als je dan met je blinde vlek binnen je groepje joepie de poepie nog meer zebrapaden gaat aanmoedigen en niet doorhebt dat je daar bij een deel van de mensen het tegenovergestelde bereikt, is dat niet per se handig in mijn ogen. En ik ben dus aan de andere kant zelf oprecht benieuwd wat die groep dus denkt te bereiken, omdat ik dus in mijn omgeving en ook bij mezelf zie dat het juist een zwaar averechts effect heeft

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:10

Maar als je je dat oprecht afvraagt, moet je nog eens teruglezen want hef antwoord os al tig keer gegeven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:11

Dorine92 schreef:
Ik vind het ook belangrijk maar ik sta er gewoon anders in en zit er niet middenin. En ik blijf reageren omdat ik het interessant vind. Want binnen je eigen clubje heb je vaak dezelfde mening. Dus binnen de community zal het merendeel die regenboogzebrapaden super vinden. Binnen mijn omgeving zijn er veel mensen die zich er mateloos aan irriteren en zelf agressief van worden. Dat laatste heb ik dus zelf niet. Maar als je dan met je blinde vlek binnen je groepje joepie de poepie nog meer zebrapaden gaat aanmoedigen en niet doorhebt dat je daar bij een deel van de mensen het tegenovergestelde bereikt, is dat niet per se handig in mijn ogen. En ik ben dus aan de andere kant zelf oprecht benieuwd wat die groep dus denkt te bereiken, omdat ik dus in mijn omgeving en ook bij mezelf zie dat het juist een zwaar averechts effect heeft

Nogmaals: dat groepje dat zich aan zebrapaden irriteert of zich opgedrongen voelt is (veel) kleiner dan de groep die het niks uitmaakt/het accepteert + de groep die het steunt.

Dus wat denkt jouw minderheid te bereiken met zulk aanstootgevend gedrag als jij hier in het topic vertoont? Misschien gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo is ;)?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:20

Ik vraag me al tijden af welke last mensen nu hebben van lhbti gemeenschap. Wat is daar nou toch precies het probleem mee? Ze plegen geen aanslagen, beroven geen banken, proberen anderen niet te overtuigen. Waaraan heeft deze groep toch al die agressie aan verdiend?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:29

IMANDRA schreef:
Dorine92 schreef:

Nogmaals: dat groepje dat zich aan zebrapaden irriteert of zich opgedrongen voelt is (veel) kleiner dan de groep die het niks uitmaakt/het accepteert + de groep die het steunt.

Dus wat denkt jouw minderheid te bereiken met zulk aanstootgevend gedrag als jij hier in het topic vertoont? Misschien gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo is ;)?

Ik laat gewoon mijn geluid horen dat is alles. Ik vind het stom en het heeft een averechts effect. En wat mensen daarmee doen moeten ze helemaal zelf weten, maar ik laat me geen woorden in de mond leggen of een andere mening aandringen, dus als iemand dat wel doet zeg ik gewoon hoe ik erover denk, dat is alles. En ondertussen blijf ik die dingen stom vinden en wordt mijn associatie met allelettersvanhetalfabet-plus negatiever ipv positiever. En daar heb ik zelf geen last van verder. Dat is hoe het is

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:31

prompter schreef:
Ik vraag me al tijden af welke last mensen nu hebben van lhbti gemeenschap. Wat is daar nou toch precies het probleem mee? Ze plegen geen aanslagen, beroven geen banken, proberen anderen niet te overtuigen. Waaraan heeft deze groep toch al die agressie aan verdiend?

Eens, als er een groep is die niet agressief of iets dergelijks is, dan is het deze groep wel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:33

Dorine92 schreef:
Ik vind het stom en het heeft een averechts effect.

Bij jou heeft het een averechts effect! Dat is iets anders dan dat het bij IEDEREEN een averechts effect heeft.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:38

Wat een kinderlijke reactie....ik hoor er bijna " lekker pûh" achter.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:57

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
Ik vind het stom en het heeft een averechts effect.

Bij jou heeft het een averechts effect! Dat is iets anders dan dat het bij IEDEREEN een averechts effect heeft.

Dat zeg ik toch al de hele tijd. Op mij en een deel van de mensen in mijn omgeving

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:58

Benzz schreef:
prompter schreef:

Eens, als er een groep is die niet agressief of iets dergelijks is, dan is het deze groep wel.

Daar ben ik het ook mee eens. Ik denk dat veel agressie richting die groep toch uit de islam komt, en daarnaast gewoon mensen met een diepe homohaat. Waar die vandaan komt, joost mag het weten

Nee, bij nader inzien heb ik dit misschien verkeerd verwoord. Ik weet niet zeker wat de islam precies zegt over wat je met homo's moet doen. Ik zie alleen wel dat moslims weinig tot niet tolerant zijn tov van homo's. Maar ik denk niet dat het geloof aanmoedigt geweld te gebruiken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:02

Dorine92 schreef:
Precies dit is mijn punt. Iedereen mag doen wat hij wil maar doe dat dan gewoon alsof het normaal is, want dat is het. En ga niet speciaal lopen doen en er een heel ding van maken. Je slaat de spijker op zijn kop

Maar dat 'doen alsof het normaal is, want dat is het' is toch juist net het probleem ;(. Dat kán dus niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:06

_San87_ schreef:
Dorine92 schreef:

Maar dat 'doen alsof het normaal is, want dat is het' is toch juist net het probleem ;(. Dat kán dus niet.

Waarom niet? Je hoeft niet voor iedereens neus te gaan lopen zoenen, maar dat moet je als hetero stel ook niet doen.
Waarom kan je niet gewoon normaal doen? Hier in mijn omgeving gebeurt je niks in ieder geval. Ook niet als ze wel voor iedereen zijn neus gaat zoenen trouwens

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:10

prompter schreef:
Het is eigenlijk bijna alsof het gewoon mensen zijn...
Maar laten we ze vooral niet zo behandelen en laten we een probleem maken van kleurtjes op de weg of op een vlag.
Laten we vooral niet erkennen dat deze groep compleet normale mensen, nog steeds tegen problemen en geweld aanlopen, omdat JIJ dat niet ziet.
En laten we het vooral heel erg vinden dat zij daar aandacht voor willen vragen, totdat het zo normaal wordt gevonden dat aandacht vragen niet meer nodig is.

Ik vind de wereld er trouwens veel mooier uitzien met regenboogkleurtjes. :#
Laatst bijgewerkt door Polar op 15-03-25 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:12

Dorine92 schreef:
Nee, bij nader inzien heb ik dit misschien verkeerd verwoord. Ik weet niet zeker wat de islam precies zegt over wat je met homo's moet doen. Ik zie alleen wel dat moslims weinig tot niet tolerant zijn tov van homo's. Maar ik denk niet dat het geloof aanmoedigt geweld te gebruiken

Streng gelovig zou ik gebruiken ipv islam. Want in bepaalde geloven in NL zijn ze ook niet zo tolerant richting homosexueel. Daar was laatst nog een docu over, dat er vanuit de kerk cursussen zijn om te onthomo en.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:12

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:

Waarom niet? Je hoeft niet voor iedereens neus te gaan lopen zoenen, maar dat moet je als hetero stel ook niet doen.
Waarom kan je niet gewoon normaal doen? Hier in mijn omgeving gebeurt je niks in ieder geval. Ook niet als ze wel voor iedereen zijn neus gaat zoenen trouwens

Omdat als homo-stel hand in hand lopen al aanleiding is voor agressie, bijvoorbeeld. En dat zijn 'gewoon' homo's.