Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik koop helemaal niets bij Chinese webshops. Ook niet als ik iets zoek dat ik in Nederland niet kan vinden en bij Google zie ik het bij Ali of Temu wel. Dan maar helemaal niet, er zit niets levensbedreigends aan als ik het ding niet heb. Ik weiger mee te werken aan dwangarbeid, of verboden stoffen in producten. Verder ben ik echt geen klimaat heilige, maar dit principe hou ik vast.
Sheran schreef:Ik vind dat laatste wel een lastig punt. Oordelen is te sterk misschien maar het bewustzijn creëren van wat de gevolgen van zo'n aankoop zijn (of de gevolgen van met je auto naar je werk gaan, want het werkt van beide kanten) zie ik wel als iets dat nodig is voor een fijnere wereld.
Meer een ontmoedigingsbeleid denk ik.
Achterom schreef:Sheran schreef:Ik vind dat laatste wel een lastig punt. Oordelen is te sterk misschien maar het bewustzijn creëren van wat de gevolgen van zo'n aankoop zijn (of de gevolgen van met je auto naar je werk gaan, want het werkt van beide kanten) zie ik wel als iets dat nodig is voor een fijnere wereld.
Meer een ontmoedigingsbeleid denk ik.
Over met de auto naar je werk... tja, als dat niet kan kan ik niet werken en daar heeft de maatschappij denk ik nog minder aan.
Het type baan dat ik heb is niet overal te vinden, OV is in deze omgeving helaas zo ongeveer niet-bestaand, fietsen is echt te ver (30 kilometer enkele reis), maar ik lever wel een substantiële meerwaarde voor mijn werkgever. Die meerwaarde kan ik niet leveren als ik in de fabriek om de hoek ga staanDus dan toch maar met de auto naar het werk he?
Raineri schreef:Ik vind ov dus echt ideaal. Vind het zo afhankelijk van het traject of het bevalt of niet! Vaak is het ook de perceptie van tijd. Voorbeeld als ik naar kantoor Amsterdam ga. Auto is iets minder dan een uur met file. OV is denk ik bijna 1uur15. Effectief is ov sneller, want ik heb 35 min werktijd in de trein. Verder fiets ik 25 min enkele rit naar het station, hier krijg ik een gedifferentieerde km vergoeding voor van 40 ct per km. Al met al, is ov op meerdere fronten fijner. De aansluiting is goed, zelden uitval en schone treinen.
Wmb mogen ze deelautos meer toegankelijk maken. Soms moet ik wel eens naar een kleine plek en door de fikse bezuinigingen op ov is dat gewoon niet handig. Deelauto in de buurt is ideaal. Gelukkig staan ze er steeds vaker.
Polar schreef:Veldboeketten.Prachtig zijn die inderdaad.
Het mooiste vind ik ze in de natuur.
Ik weet hier eigenlijk niet zoveel van, is het gevaarlijk om 'winkel-bloemen' in huis te hebben?