Vuurwerk de eeuwige discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vuurwerk verbieden voor partikulieren

Ja
583 (85%)
Nee
88 (12%)
Anders
12 (1%)

Totaal aantal stemmen: 683

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:27

Sassy4barrel schreef:
OMG !!! Dit is echt erg !!! ik kan me zoiets niet voorstellen... waarom mensen dit leuk of grappig vinden !! Kan me voorstellen dat je de schrik er nog goed in hebt zitten. En Capopjekop natuurlijk ook na zo een nacht.

Ja, dat mensen dit leuk vinden, hoeveel is er mis met die mensen... :(
Sterkte voor jullie, die dat van dichtbij hebben moeten aanzien.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:35

Goof schreef:
Allemachtig Suliko.
Ik zag op Dumpert filmpjes van wat bijna op een oorlog leek, was dat bij jou?
Wat een paupers zeg, sneu.

En heftig om in te zitten denk ik.

Dat zou heel goed kunnen, er staan meer filmpjes op Dumpert waarin ik mijn wijk herken. Deze sowieso https://www.dumpert.nl/item/100111607_d35f48e1. In het filmpje in het nieuwsartikel wat ik deelde, zie je ook goed hoe het eraan toe ging.

vuurneon

Re: Vuurwerk de eeuwige discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:07

Suliko, holy moly! Lijkt wel een oorlogsgebied zo!

Capopjekop: afschuwelijk zeg! Ben je mooi klaar mee. :(

Hier was t goed gegaan, genoten van t siervuurwerk. Alle troep is ook al netjes opgeruimd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:15

capopjekop schreef:
Bizar hoe mensen zich kunnen misdragen en wat moet dat eng geweest zijn zeg. De hulpdiensten hebben het erg druk gehad in die omgeving.

Ik was bij een vriend van me in die regio zoals ieder jaar eigelijk. Ik werd gebeld door de politie dat m'n auto in brand stond. Het is uiteindelijk maar materiaal, maar het maakt me zo boos en verdrietig. Ik werk er hard voor en omdat het een oudere auto was heb ik een paar jaar terug de allrisk eraf gegooid. De verzekering gaat dus niks vergoeden. Nu ben ik verplicht om dikke kosten te gaan maken omdat een paar debielen even een lolletje willen hebben. Ik ben er letterlijk ziek van. Sinds het gebeurd is heb ik een bal in m'n keel en maag en ik word steeds misselijk wakker dus slapen lukt niet.

En mijn auto was niet de enige. De fotograaf zei dat het nr 13 was die avond. En toen m'n ouders me kwamen ophalen hebben we zelf nog 112 gebeld omdat een hoek verder auto 14 in de fik stond.

Er is/was toch een fonds voor autoschade waarbij andere partij foetsie is? Voor winkelwagentje tegen de auto, etc. Kan je daar misschien een claim indienen?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:21

Waarborgfonds heet dat

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:22

tamary schreef:
capopjekop schreef:
Bizar hoe mensen zich kunnen misdragen en wat moet dat eng geweest zijn zeg. De hulpdiensten hebben het erg druk gehad in die omgeving.

Ik was bij een vriend van me in die regio zoals ieder jaar eigelijk. Ik werd gebeld door de politie dat m'n auto in brand stond. Het is uiteindelijk maar materiaal, maar het maakt me zo boos en verdrietig. Ik werk er hard voor en omdat het een oudere auto was heb ik een paar jaar terug de allrisk eraf gegooid. De verzekering gaat dus niks vergoeden. Nu ben ik verplicht om dikke kosten te gaan maken omdat een paar debielen even een lolletje willen hebben. Ik ben er letterlijk ziek van. Sinds het gebeurd is heb ik een bal in m'n keel en maag en ik word steeds misselijk wakker dus slapen lukt niet.

En mijn auto was niet de enige. De fotograaf zei dat het nr 13 was die avond. En toen m'n ouders me kwamen ophalen hebben we zelf nog 112 gebeld omdat een hoek verder auto 14 in de fik stond.

Er is/was toch een fonds voor autoschade waarbij andere partij foetsie is? Voor winkelwagentje tegen de auto, etc. Kan je daar misschien een claim indienen?

Het waarborgfonds.

Helaas niet bij dit soort aanslagen.

Citaat:
De schade moet dus altijd zijn veroorzaakt door een motorrijtuig. Zoals bijvoorbeeld een auto, motor of brommer. Schade op een andere wijze ontstaan, bijvoorbeeld door; vandalisme, vuurwerk, brandstichting, natuurgeweld of een poging tot diefstal kunnen wij helaas niet vergoeden

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:23

Jesus Suliko, dat is echt niet meer normaal. Mijn buurman woont daar ook ( dat klinkt raar, hij heeft hier in de straat een winkel, maar woont daar) en die liet ook al filmpjes zien. Wat een gestoorde idioten. Nul respect meer voor hulpverleners, ik snap dat echt niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:25

tamary schreef:
capopjekop schreef:

Dat is enkel voor auto's van particulieren helaas. Dus helaas zal ik het zelf moeten gaan oplossen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:26

Maar dat kan toch gewoon niet Capopjekop? Te gestoord voor woorden, anderen slopen je auto en je mag het zelf betalen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:28

Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 01-01-25 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:31

Benzz schreef:
Maar dat kan toch gewoon niet Capopjekop? Te gestoord voor woorden, anderen slopen je auto en je mag het zelf betalen.

Ja het voelt onwijs oneerlijk. Vooral omdat je vooraf al kan invullen dat de daders er mee weg komen. De vriend waar ik op visite was gaat nog wel rondvragen bij bedrijven daar of ze toevallig wat gefilmd is. Maar dan nog ben je afhankelijk of de politie er wat mee kan en wil.

Helaas heb ik een paar jaar terug de allrisk omgezet naar wa. Ik had toen een glijpartij gehad en dat geintje kostte me toen zoveel aan premie dat ik toen alles terug betaald heb aan de verzekering. Toen dacht ik hoe je het ook went of keert, je draait er indirect toch altijd zelf voor op. Alleen geen rekening mee gehouden dat een stelletje droeftoeters m'n auto in de fik zouden kunnen zetten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:50

WA Extra ook niet zie ik ; “
Vandalisme
Je bent niet verzekerd voor vandalismeschade.”

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:53

Da fiets, wat een ravage in Utrecht. Het verbaast me niet helemaal, ook in de aanloop werd er echt veel afgeschoten.

Maar ook bizar - omdat de drukte net een paar straten van mij vandaan was, was het hier juist eerder rustig, ik heb de problemen dus niet meegekregen en eigenlijk prima geslapen en was vanochtend verbaasd dat de straten al zo leeg en opgeruimd waren.

Blijkbaar omdat er om de hoek nogal flinke handhaving is langsgekomen. Huh.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:04

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1945964/ ... t-gebeuren

Wtf. Geen woorden voor. Ze zijn op de ergst mogelijke manier gestraft, dit is afschuwelijk. Ze zijn gewoon schuldig aan zijn dood zoals ik het zie....
Helemaal als ouder snap ik oprecht niet dat je liever speelt met de veiligheid want o wee als hij minder plezier heeft. F4 vuurwerk prima vinden als ouder pfff
Ook een dikke middelvinger naar de buren. Hele jaar door vuurwerk in huis waar een 14 jarige mee speelt..

Hoe kun je nou zo omgaan met het leven van je kind? :(

Intens verdrietig. Alleen maar verliezers.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:08

Precies. Fijn voor de buurt.
Je kind met een mortier laten spelen. Ach ja waarom niet..
Maar niks van zeggen. Word mama boos :j
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 01-01-25 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:09

vuurneon schreef:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1945964/ ... t-gebeuren

Wtf. Geen woorden voor. Ze zijn op de ergst mogelijke manier gestraft, dit is afschuwelijk. Ze zijn gewoon schuldig aan zijn dood zoals ik het zie....
Helemaal als ouder snap ik oprecht niet dat je liever speelt met de veiligheid want o wee als hij minder plezier heeft. F4 vuurwerk prima vinden als ouder pfff
Ook een dikke middelvinger naar de buren. Hele jaar door vuurwerk in huis waar een 14 jarige mee speelt..

Hoe kun je nou zo omgaan met het leven van je kind? :(

Intens verdrietig. Alleen maar verliezers.

Ik zat het net op de nos site te lezen. Een moeder die vergoeilijkt en toestemt dat een ventje van 14 jaar met een Shell speelt.............ik zou er jeugdzorg op af sturen. Werkelijk, waar zitten je hersens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:11

die knul die paar weken terug zijn huis op blies werd ook goed gepraat door zijn vader.

En dan gek vinden dat ze dit doen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:17

Wat bizar, bizar, bizar geen woorden voor dat artikel.... hoe kún je....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:19

Zo vreselijk verdrietig. Hij had een toekomst voor zich. Maar door zn idiote directe omgeving is die nu voorgoed weg. Echt... hoe kun je als moeder.

Ik word gewoon misselijk van die bloemen in die vuurwerkdozen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-25 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:21

Ik kan me toch niet voorstellen dat je je vroeg of laat als ouder niet schuldig gaat voelen. Onbegrijpelijk dat je je kind met zulk zwaar vuurwerk laat werken. Ondanks voorzorgsmaatregelen kan het altijd fout gaan blijkt maar weer. En een mannetje van 14 betaald de prijs

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:28

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:35

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:36

Hier ook!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:38

Hier ook getekend.

Maar kan nog steeds met mn verstand er niet bij wat een kind van 14 met een mortierbom moet. En hoe die moeder dat goedpraat. Hoe dan???

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:40

Je ziet soms kinderen van 6 thuis al bepalen wat ze mogen doen.
Dan weet je ook wel dat moeder niks meer in te brengen heeft bij een 14 jarige.

Opvoeden is er niet meer bij want geen grenzen stellen is zoveel gemakkelijker... Totdat...