Zonnetje81 schreef:Zonder gas en elektra heb je niks aan je vriezer of kookplaat.
Dat is niet helemaal waar, als je een beetje fatsoenlijke vriezer hebt duurt het makkelijk een paar dagen voordat de inhoud ontdooit is, zolang je de deur dichthoudt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Marcella schreef:Eten en drinken geweckt staan. Heb altijd kattenvoer op voorraad. Inclusief water geweckt staan. Alleen kippenvoer niet op voorraad.
De kippen kunnen ook in t ergste geval nog zelf eten scharrelen. Of wormen steken.
mvdende schreef:Ik verwacht niet dat het z'n vaart gaat lopen. T gaat al bijna 3 jaar "goed" en Rusland houdt het voorlopig bij Oekraïne en als ik zoe hoeveel moeite ze dáár mee hebben.....Dan gaan ze echt niet de NAVO vol aanvallen, want dan hebben ze een gigantisch probleem....om een oorlog vol te houden tegen de gehele NAVO heeft Rusland niet genoeg manschappen, wapens, geld enz. Nu al nauwelijks genoeg om de oorlog in Oekraïne vol te houden.
Dus voorlopig ga ik niets aanschaffen wat ik nu al niet in huis heb.
Misschien een flinke powerstation/ thuisaccu over 2 jaar, om m'n eigen zonne-energie op te kunnen slaan voor als in 2027 de salderingsregeling komt te vervallen. Maar voorlopig nog 2025 én 2026 salderen, dus ik vind het nog veel te vroeg om nu iets aan te gaan schaffen.
Movement schreef:Ze doelen niet perse op een oorlog. Ook bij stroomuitval of noodweer is het handig om een noodpakket bij je te hebben.
Maar aan de andere kant snap ik het waarschuwen ook wel. Volgend jaar is Trump weer aan de leiding en hij heeft al eerder gedreigd om uit de NAVO te stappen als Europa zijn defensie niet op orde heeft.
DuoPenotti schreef:Ja snap zijn dreiging ook wel.
Je kan niet Amerika laten betalen terwijl de aanval richting ons is gericht.
ook daar betaald elke inwoner aan defensie.
DuoPenotti schreef:Vooral nu naar Europa. Niet direct Amerika.
Dus wel verwachten dat zij helpen en zelf het niet op orde hebben is idd raar.
opisop_shop schreef:Ik vraag mij wel af wat 100-200euro aan cash in huis hebben bijvoorbeeld gaat doen. Is het niet zo dat als er e.e.a plat ligt, je sowieso geen boodschappen kunt doen? En je werkgever ook je loon niet zal kunnen overmaken enz?
Wij hebben hier in de bergen water genoeg van drinkwaterkwaliteit dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Eten heb ik altijd veel op voorraad, we hebben een houtkachel die we normaliter niet gebruiken en nog wat hout dus warmte zit ook wel goed.
Alleen voor de hond en katten zou ik wat meer voorraad kunnen hebben.
Maar ik houd mij er verder niet mee bezig. Ik snap wel dat onze buren zich meer zorgen maken momenteel nu hun zoon in januari in een soort dienstplicht moet voor 6 maanden, dat is in onrustige tijden natuurlijk geen fijn idee.